یک تیم مشترک از محققان انگلیسی و سوئیسی اطلاعات بیش از 1500 کودک متولد شده در سالهای 1993 تا 1997 میلادی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
محققان مدت تغذیه این کودکان با شیر مادر را مورد بررسی قرار دادند.
این پژوهش به بهبود 34 درصد عملکرد ریه کودکانی اشاره کرد که مادران آنها دچار آسم بودند اما به کودکان خود به طور مرتب شیر می دادند.
تحقیقات دیگر در آلمان نیز نشان داده است که تغذیه با شیر مادر برای حداقل شش ماه باعث کاهش خطر ابتلا کودک به آسم می شود.
براساس این تحقیقات، تغذیه با شیر مادر همچنین باعث محفاظت ویژه از نوزاد در برابر بیماری ها می شود.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com