صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توافق برای ورود ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور توسط هلال احمر با همکاری و هماهنگی‌ بین سفارت....

به گزارش بولتن نیوز، علیرضا عسکری اظهار کرد: در راستای انجام وظایف مجموعه در دوران پاندمی کرونا اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی برای تأمین واکسن کرونا کردیم و پس از برقراری تعامل و هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کشور، تأییدیه‌های لازم برای شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی برای انجام مذاکره و نهایی کردن قرارداد خرید واکسن از منابع معتبر بین المللی در فروردین ماه 1400صادر شد.

عسکری تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی‌های فیمابین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور هدف و سازمان تدارکات پزشکی توافق برای تأمین ده میلیون دوز واکسن کرونا نهایی شد.

وی ادامه داد: پس از نهایی شدن توافق درباره واردات واکسن کرونا، سازمان تدارکات پزشکی با ایجاد بستر مناسب و همچنین انجام ساز و کارهای داخلی و بین المللی، تاکنون در هفت پارت جداگانه موفق به واردات 8 میلیون و 424 هزار و 400 دوز واکسن کووید 19 شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این هفت محموله تنها طی دو ماه گذشته وارد کشور شده و به محض ورود، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است و همچنین پیش­ بینی می­شود این رقم در آینده نزدیک به سقف ده میلیون دُز برسد.

وی یادآور شد: سازمان تدارکات پزشکی در صورت حمایت و تسهیل هماهنگی در سطح وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی آمادگی خود را برای عقد قرارداد برای تأمین و واردات 30 میلیون دوز دیگر از منابع معتبر بین‌المللی را اعلام می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
برچسب ها: واکسن ، کرونا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :