صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۳۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه برگشت اسید معده از معده به مری را ریفلاکس گویند، گفت:باید مصرف مایعات را موقع خواب کم کنیم، شام را ....

به گزارش بولتن نیوز،  ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در گفت‌وگوی در پاسخ به این پرسش که « ریفلاکس به چه وضعیتی گفته می‌شود؟»،گفت:‌ ریفلاکس به این مفهوم است که اسید معده راحت از معده به مری بیاید و داخل سیستم تنفسی شود؛یعنی دریچه بین مری و معده شل،گشاد و باز می‌شود و براحتی بسته نمی‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در افراد عادی این دریچه بسته است و اسید به راحتی وارد مری نمی‌شود؛ اما در اینها اسید می‌نشیند و فرد با ترش کردن و سوزش معده به پزشک مراجعه می‌کند.

رئیس انجمن متخصصان داخلی بیان داشت: بیمار با درد و ترش کردن مراجعه می‌کند و متاسفانه گاهی گرفتگی صدا، گوش درد، دارد. درمان این است که مایعات به خصوص موقع خواب کمتر بخوریم، شبها هنگام خواب زیر سر را بالاتر بگذاریم، شام را زودتر بخوریم و از خوردن میوه، مایعات و چای بعد از غذا خودداری کنیم.

خسرونیا درباره این پرسش که «آیا ریفلاکس قابل درمان است؟»،گاهی به خاطر رژیم غذایی و سیستم عصبی و چاقی است و قابل درمان است اما اگر دریچه معده ایراد داشته باشد درمان طولانی تر است و تشخیص این وضعیت با آندوسکوپی قابل تشخیص است.

منبع: خبرگزاری فارس
برچسب ها: ریفلاکس ، معده

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :