به گزارش بولتن نیوز، گاهی اوقات انسان با یک لغزش چنان سقوط میکند که هیچ کس فکر نجات و عاقبت به خیری برایش نمیکند؛ اما با یک اضطرار و توبه از ته دل چنان اوج میگیرد که باز هم در مخیّله کسی نمیگنجد. تمام این صعود و سقوطها در گرو درک حقیقت عالم هستی و شناخت پروردگار و شیطان رجیم است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و پژوهشگر مذهبی، به گناهانی که انسان را بهشتی میکند، اشاره کرد و گفت: برخی گناهان هستند که انسان در حق خویش انجام میدهد، ولی در نهایت باعث بهشتی شدنش میشود، خداوند در آیه ۷۰ سوره فرقان میفرماید: «إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَٰئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»؛ مگر آن کسانی که از گناه توبه کنند و عمل صالح به جای آرند، پس خدا گناهان آنها را بدل به حسنات گرداند و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.
وی ادامه داد: با توجه به این آیه اگر کسی سه شرط اساسی عاقبت به خیری را رعایت کند، یعنی توبه کرده و ایمانش را اصلاح کند و به واسطه گناهانی که انجام داده اعمالی را که در انجام آنها کوتاهی کرده، قضا کند و کار نیکو انجام دهد، خداوند گناهانش را به حسنات تبدیل میکند. با این اوصاف ممکن است شخصی ۵۰ سال گناه کند؛ اما با توبه، انجام عمل صالح و اصلاح ایمان گناهان پنجاه ساله خود را تبدیل به عبادت کند. البته باید توجه کرد که زمان مرگ مشخص نیست و هر لحظه ممکن است مرگ انسان فرا رسد و فرصت توبه فراهم نشود.
این کارشناس مذهبی افزود: حتی در برخی روایات موضوع را فراتر از این بیان کرده و فرموده اند خداوند با توبه شخص گناهکار نه تنها گناه او را تبدیل به ثواب میکند، بلکه چند برابر حسنات بیشتر به او عطا میکند.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com