صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۷۳۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:
مصرف آب ۲۰ درصد از شهروندان تهرانی بالاست به‌همین خاطر شهر تهران در زمره شهرهای پر مصرف آب قرار گرفته است.

به گزارش بولتن نیوز،  قاسم تقی‌زاده خامسی، در گفت‌وگوی در خصوص وضعیت تنش آبی و کم آبی گفت: منظور از تنش آبی، قطعی آب نیست، ما وقتی از تنش آبی حرف می‌زنیم یعنی چنانچه مصرف در مقابل تأمین آب افزایش پیدا کند، آب دچار افت فشار می‌شود. در حال حاضر ۳۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی (نقطه سر به سر) قرار گرفته‌اند.

وی ظرفیت مخازن آب سدهای کشور را حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرده و افزود: ظرفیت مخازن پشت سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.

تقی‌زاده خامسی در ادامه از مصرف کنندگان آب در بخش خانگی، رستوران‌ها و … دعوت کرد برای گذر از تنش آبی طی تابستان امسال در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به ضرورت اصلاح شبکه‌های فرسوده آب، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در کشور اعتبارات خوبی از محل تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش آب پیش‌بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
برچسب ها: مصرف آب ، تهرانی

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :