باید به ده نمکی یادآوری مجدد کرد که با رانت نمی شود علیه رانت اثر تولید کرد. در واقع اگر رابطه و رانتی وجود نداشت، هرگز چنین هزینه ای برای ساخت سریالی ضعیف و بی کیفیت و حتی می توان گفت مبتذل در فرم، صرف نمی شد.
گروه فرهنگی: تنها پخش چند قسمت کافی بود تا کیفیت نازل سریال جدید مسعود ده نمکی، «دادستان» مشخص شود. پس از روشن شدن تکلیف سریال پرهزینه ده نمکی، منتقدان مختلفی علی الخصوص در جبهه انقلاب نسبت به این اثر واکنش نشان دادند و انتقاداتی درست نسبت به ده نمکی و اثر جدیدش مطرح کردند. اما آقای کارگردان که به قول ظریفی توهم کاربلد بودن سراسر ذهنش را اشغال کرده، مطابق با ذهنیتی که از خود برجای گذاشته، با شدیدترین لحن به منتقدان خود و سریالش حمله کرده است.
به گزارش بولتن نیوز، ده نمکی در پستی اینستاگرامی بعد از اینکه منتقدان را وابسته به باندهای قدرت و ثروت معرفی می کند، تلویحا همه کسانی را که به سریالش نقد وارد کرده اند، حرام خوار اطلاق می کند و در آخر نیز با دو هشتگ شبکه نفوذ و حزب اللهی نما تکلیف تمام منتقدان و از جمله نیروهای انقلابی منتقد به خود و سریالش را با قراردادن ایشان در دسته حزب اللهی نما ها و نفوذی ها روشن می کند. با چنین گاردی هر کس که از بیرون قضیه را نگاه کند، خیال خواهد کرد جناب کارگردان چه شاهکاری ساخته که اینگونه از انتقادات برآشفته است.
نهایت کار ده نمکی در این سریال این بوده که یک رپر انقلابی را در برخی صحنه ها قرار بدهد تا حرف های گل درشت و شعاری بزند. در سایر سکانسها نیز دیالوگ هایی شعاری و خارج از قاعده در دهان بازیگران بگذارد و دوربین را به اشکال مختلف تکان بدهد تا به قول خودش با این دیالوگ ها در مقابل رانت بازها و آقازاده ها و این قبیل افراد قد علم کند اما در نهایت چیزی ساخته شده که گاهی اوقات حتی می توان آن ها را با کارهای یک فیلمساز مشهور که کیفیت پایین کلیپ هایش در فضای مجازی اسباب خنده ملت را فراهم می آورد، مقایسه کرد.
باید به ده نمکی یادآوری مجدد کرد که با رانت نمی شود علیه رانت اثر تولید کرد. در واقع اگر رابطه و رانتی وجود نداشت، هرگز چنین هزینه ای برای ساخت سریالی ضعیف و بی کیفیت و حتی می توان گفت مبتذل در فرم، صرف نمی شد. اتفاقا آن دو هشتگ حزب اللهی نما و شبکه نفوذ با لوث کردن مفاهیم عدالت خواهی و مبارزه با بی عدالتی و فساد اقتصادی در این اثر و مهدویت در کار سینمایی پیشین خود، بیشتر مناسب خود ده نمکی است که با ساخت کارهایی بی کیفیت، هم آن موضوعات و مفاهیم خوب را از بین می برد و هم راه را بر جوانان کاربلد و البته بی ادعای حزب اللهی برای ساختن آثاری که ارزش تماشا داشته باشند، می بندد.