صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۶۸۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
نابرابری درآمدی در میان اقشار مختلف آمریکا به دلیل همه گیری کرونا بیش از پیش تشدید شده است.

به گزارش بولتن نیوز، در آغاز سال ۲۰۲۰ و پیش از آغاز همه گیری کووید-۱۹، اقتصاد «آمریکا» پس از تجربه رکود شدید، در حال ترمیم بود اما همچنان به صورت نابرابر.

به گزارش پایگاه «نانپروفیت کوارترلی»، با گذشت زمان، طبقه متوسط در آمریکا به طور مداوم در حال تضعیف شدن است.

در دهه‌های اخیر در آمریکا، رشد درآمد بیشتر برای خانوار‌های با درآمد بالا بود این در حالی است که طبقه متوسط آمریکا که روزی اکثریت آمریکایی‌ها را تشکیل می‌داد، رو به کاهش است.

همچنین در دوره‌هایی که اقتصاد آمریکا شاهد رشدی چشمگیر بود، شکاف‌های درآمدی به جای کمتر شدن، گسترده‌تر شدند.

خانوار‌های با درآمد بالا در آمریکا تنها طبقه‌ای بودند که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ می‌توانستند ثروت خود را افزایش دهند؛ خانوار‌های با درآمد متوسط ۲۰ درصد و خانوار‌های کم درآمد ۴۵ درصد از ارزش خالص متوسط دارایی هایشان را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
برچسب ها: کرونا ، امریکا ، خانوار

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :