صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۶۱۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
ماجرا از یک عکس شروع شد که گویاترین روایت از شکاف طبقاتی در تحصیل بود، حضور دانش‌آموزان یک مدرسه لاکچری تهران در سفارتخانه کشوری اروپایی و ....

به گزارش بولتن نیوز، در روزهای اخیر تصویری از دو مدرسه در کشور منتشر شد، تصویر نخست،‌ مدرسه‌ای لاکچری در شمال پایتخت که دانش‌آموزان خود را به سفارت بلژیک و دیدار با سفرا می‌برد و عکس یادگاری دانش‌آموزان با سفیر در فضای مجازی منتشر می‌شود!

حال بماند که مدارس غیردولتی بر چه اساسی، دانش‌آموزان را به سفارتخانه سایر کشورها می‌برند؟!

اما تصویر دوم، مدرسه‌ای در ایذه که دانش‌آموزان در آغُل درس می‌خوانند... همین دو تصویر گویاترین روایت از وضعیت این روزهای جریان آموزش و تحصیل در کشورمان است البته کاربران بسیاری هم پرسیده‌اند مگر یکی از اهداف انقلاب اسلامی حمایت از مستضعفان نبوده پس چرا تحصیل نیز اشرافی شده است؟

صحبت از طبقاتی شدن و اشرافیت در تحصیل دیگر سخن گزافی نیست چرا که امروز برخی از متمولین در استان‌های مختلف، فرزندان خود را در این مدارس لاکچری ثبت‌نام می‌کنند و از امکانات خاص و فوق برنامه‌های عجیب آنها از زبان‌های خارجی مختلف تا رباتیک و کلاس‌های ورزش خاص و حضور در باشگاه‌های ورزشی مطرح، ناهار و میان وعده درمدرسه و اردوهای متعدد در طول سال استفاده کرده و در یک کلام از تحصیل اشرافی نهایت لذت را می‌برند!

طبقاتی شدن آموزش نمود آن با تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، سه دانش‌آموز دبستانی در یک نیمکت، افت کیفیت آموزش در مدارس دولتی و در مقابل کلاس‌های خلوت، امکانات آموزشی متفاوت و فوق برنامه‌های عجیب در مدارس غیردولتی قابل مشاهده است؛ عمده این مدارس خاص را می‌توان در مناطق یک تا سه پایتخت جست‌وجو کرد، مدارسی که مشتریانشان نیز خاص هستند یعنی افرادی از طبقات قدرت و ثروت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :