صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۶۰۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
یک کارشناس محیط زیست گفت: در کشور ما آموزش کافی برای مقابله با پدیده‌های طبیعی مانند سیل وجود ندارد و در برخورد با این مسائل هیجان‌زدگی دیده می‌شود.

به گزارش بولتن نیوز، محمد حسین بازگیر در یک برنامه رادیویی ضمن اشاره به آموزش ندیدن مردم برای مقابله با پدیده‌هایی مانند سیل گفت: بر اساس مشاهدات نه تنها مردم بلکه مسئولان هم رفتار مناسب و منطقی در آن شرایط نداشتند و هیجان‌زدگی در برخورد با مسائل در امدادگران نیز مشاهده می‌شد.

وی افزود: عوامل متعددی در بروز سیل نقش دارند که از جمله آن می‌توان به تمرکز مکانی و زمانی بارش‌ها اشاره کرد. با توجه به تفاوت بارش‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال‌های دیگر، لازم بود که بررسی‌های بیشتری درباره احتمال وقوع سیل صورت می‌گرفت.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه میانگین بارش در برخی از بخش‌های زاگرس از شاخص بارش کل کشور بالاتر بود، گفت: یکی از عوامل مهم در بروز سیل، رطوبت خاک است. در واقع به دلیل اشباع شدن ظرفیت خاک و نبود پوشش گیاهی مناسب، بارش‌های مرحله دوم در لرستان جاری شدند و سیل را به وجود آوردند.

بازگیر درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در سیل اخیر توضیح داد: مدیریت تمام امور به عهده این سازمان نیست. برای مثال هنگامی‌که در حریم رودخانه‌ای خروشان با مجوز نهادهای دیگر، ساخت و ساز صورت می‌گیرد نباید محیط زیست را مقصر بدانیم.

وی در پایان  گفت: در سیل اخیر خسارت زیادی به منابع طبیعی کشور وارد شد و که بخشی از آن فرسایش خاک و آسیب به درختان است.

منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :