گروه فرهنگ و هنر: این آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی است، مهمان برنامه به راحتی با آیه و حدیث اشرافیت را توجیه میکند و خیلی ساده میگوید: چه اشکالی دارد فلانی که مالَش حلال است، کار خیر هم میکند، حالا ماشین خوب هم سوار بشود؟!
به گزارش بولتن نیوز، هیچ اشارهای به چگونگی انباشت ثروت و ثروتمند شدن افراد نمیکند، لابد از نظرش با عرضه بوده که توانسته چنین ثروتی را جمع کند، الحمدالله کار خیر هم که میکند.
همه مسئله همینجاست، باعرضه و توانمند و خَیِّر بودن ثروتمندان و در واقع بیعرضه و مفلوک بودن فقرا!
رویکرد غلط به مسئله فقر و شکاف_طبقاتی که این بار در لباس دین، از طریق صدا و سیما به مردم عرضه میشود. فقرا ناتوان هستند، پس خیرین ( با عرضهها و ثروتمندان) باید به این بیعرضهها، به اسم کار خیر کمک کنند.
این در حالی است که فقر نتیجه بیعرضگی فقرا نیست بلکه پیامد ثروتاندوزی سرمایهداران است. در کنار قلههای_ثروت است که درههای فقر شکل میگیرد. تا عدهای نظام توزیع ناعادلانه ثروت را ایجاد نکنند، نه کسانی به ثروتهای بادآورده افسانهای با شکمهای برآمده تا مرز انفجار خواهند رسید و نه دیگرانی دچار فقر و تنگدستی و بیچارگی!
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com