صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۵۶۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مدیرکل کمیته امداد استان تهران؛
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مردم استان تهران در بهار امسال بیش از چهار میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

گروه اجتماعی: حمیدرضا شیران با اشاره به اینکه مردم استان در بهار امسال چهار میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد در سال ۹۷، استفاده از ظرفیت نیکوکاران و مردم نوع‌دوست برای رفع نیازهای محرومان است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، وی مبلغ ذکر شده را شامل زکات واجب، زکات مستحب، زکات فطریه و کفارات بوده برشمرد و بیان کرد: زکات برای تهیه جهیزیه نوعروسان، درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و معیشت نیازمندان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: زکات جمع آوری شده علاوه بر امور نیازمندان برای پروژه‌های عمرانی از جمله مسجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، حسینیه و فاطمیه هزینه می‌شود که در استان تهران سه مسجد احداث و یک مورد مرمت و بازسازی مساجد از محل زکات انجام شده است.

شیران به اقلامی که زکات واجب به آنها تعلق می‌گیرد اشاره کرد و ادامه داد: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا ونقره اقلامی هستند که زکات واجب آنها باید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ۳۴۵ عامل افتخاری زکات در استان تهران وجود دارند، افزود: ۸۱ مبلغ افتخاری و مقطعی زکات در استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :