صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۵۴۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
محققان انگلیسی می گویند؛
زنان دارای میزان پایین ویتامین D در مقایسه با زنان دارای میزان عادی ویتامین D، کمتر در درمان ناباروری از طریق تکنولوژی باروری ART موفق خواهند بود.

به گزارش بولتن نیوز، یافته ها از بررسی ۱۱ مطالعه منتشرشده بدست آمده که در مجموع شامل ۲۷۰۰ زن در معرض درمان با ART بود. در شیوه ART، لقاح آزمایشگاهی و جنین فریزشده برای رسیدن به بارداری منتقل می شوند.

محققان بریتانیایی دریافتند زنان دارای میزان کافی ویتامین D در مقایسه با زنان دارای میزان پایین ویتامین D، ۳۴ درصد بیشتر دارای تست بارداری مثبت خواهند بود، ۴۶ درصد بیشتر به بارداری بالینی دست می یابند، و یک سوم بیشتر نوزاد زنده به دنیا می آورند.

طبق این مطالعه، هیچ رابطه ای بین میزان ویتامین D و سقط جنین مشاهده نشد.

به گفته محققان دانشگاه بیرمینگام، تنها ۲۶ درصد زنان حاضر در این مطالعه دارای میزان کافی ویتامین D بودند.

آنها تاکید می کنند این یافته ها فقط رابطه را نشان می دهد و اثبات نکرده است که مصرف مکمل ویتامین D می تواند به بهبود شانس بچه دارشدن بعد از ART کمک کند.

دکتر جاستین چو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگرچه این رابطه شناسایی شده است، اما تاثیر کمبود یا عدم کمبود ویتامین D بر موفقیت در باروری باید در آزمایشات بالینی آزمایش شود.»

وی تاکید می کند مصرف خودسرانه و بیش از اندازه مکمل ویتامین D می تواند موجب اووردوز این ویتامین شده و کلسیم بیش از اندازه زیاد در بدن تشکیل شود که می تواند منجر به تضعیف استخوان ها و آسیب به قلب و کلیه ها شود.

منبع: خبرگزاری مهر

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :