به گزارش بولتن نیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:
در اذهان خانوادههای ایرانی تحصیلات هنوز جایگاه والایی دارد که حاضرند هزینههای سنگینی را تقبل کنند. انگار باور عمومی این است که کنکور قرار است فرزندانشان را بدبخت یا خوشبخت کند.
این موضوع فشارهای زیادی را هم به خانواده و البته فشار بیشتری را بر دوش دانشآموزی میگذارد که قرار است کفایت خود را از طریق پیروزی در این امتحان نشان دهد.
دورۀ نوجوانی به اندازۀ کافی اضطرابهای خودش را دارد: مسئلۀ هویت، چگونگی ارضای نیازهای جدید، استقلال یا وابستگی، عدم کنترل بر رفتار و هیجانات، ترس از آینده و… همه و همه دورۀ نوجوانی را تبدیل به دورهای پرفشار میکند.
این احوال آشفته را اضافه کنید به یک رویداد استرسزا به نام کنکور، تا حال یک نوجوان کنکوری را متوجه شوید. اما چه میتوان کرد؟
انتهای پیام/#
منبع: کانال جامعه شناسی
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com