صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۵۰۸۷۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
دکتر جعفرزاده در گفتگو با بولتن نیوز:
دکتر جعفرزاده با اشاره به ضررهای واردات برای کشور و تولیدکنندگان بیان داشت: واردات به تولیدات داخلی ضربه می‌زند و این خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

گروه اقتصادی: نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است، گفت: مجلس با واردات برنج در فصل برداشت برخورد می‌کند و در صورت واردات از رئیس‌جمهور در مجلس سؤال خواهیم کرد و وزیر جهاد کشاورزی را استیضاح می‌کنیم.

دکتر غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به نامه محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس کارگروه تنظیم بازار در دهم تیرماه به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص واردات برنج، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند با یک دستور قانون را دور بزند. دور زدن قانون هم ممنوع است و مجلس با آن برخورد خواهد کرد.

وی بابیان اینکه مسئولین دولت باید بیش از دیگران به قانون پایبند باشند، گفت: ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت قانون است و طبق مصوبه هیئت‌وزیران، واردات برنج در فصل برداشت ممنوع است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه مجلس با هر تصمیم و اقدام خلاف قانون، برخورد خواهد کرد، گفت: سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت برنج واردات برنج ممنوع است؛ بنابراین این قانون باید اجرا و رعایت شود.

دکتر جعفرزاده بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان تأکید کرد و افزود: در صورت واردات برنج در فصل برداشت، مجلس از ابزارهای نظارتی خود همچون تذکر، سؤال و استیضاح استفاده خواهد کرد.

وی بابیان اینکه ما این ابزارها را هم در مورد رئیس‌جمهور بکار می‌گیریم و هم در خصوص وزیر جهاد کشاورزی، افزود: در صورت واردات برنج در فصل برداشت علاوه بر تذکر به رئیس‌جمهور، از وی در مجلس در این زمینه سؤال خواهیم کرد و همچنین علاوه بر تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و سؤال از وی، در صورت ادامه واردات، وزیر را در مجلس استیضاح می‌کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دستور خلاف قانون نباید اجرایی شود، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی نباید دستور شریعتمداری را اجرا کند و اجازه واردات بدهد.

دکتر جعفرزاده با اشاره به ضررهای واردات برای کشور و تولیدکنندگان اضافه کرد: واردات به تولیدات داخلی ضربه می‌زند و این خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس کارگروه تنظیم بازار در دهم تیرماه به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خواست تا با لغو مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، واردات برنج در فصل برداشت صورت گیرد.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
واردات برنج كه ضرر نداره حداقل همشهريهاي شما مي برن وبه اسم برنج ايراني ميفروشن يا قاطي مي كنن يا دود ميدن
ناشناس
|
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
دکتر جعفرزاده بزرگوار خداوند خفظت کند. دست مریزاد، ای کاش وزیر محترم جهاد خودش استعفا کند و در چهار سال دوم ریاست آقای دکتر روحانی کمی وزارت جهاد سر و سامان بگیرد. محض نمونه کافیست سری به ادارات وابسته به جهاد کشاورزی خصوصآ و خواهشآ سازمان امور اراضی
در رشت بزنید فساد اداری و پارتی بازی در آنجا بیداد می کند و هیچکس پاسخگو نیست.فقط تظاهر و سوءمدیریت ارباب رجوع را وادار به لعنت و نفرین می کند.
ناشناس
|
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
دولت و دولتیها و همه آنهایی که دستی در پورسانتهای آنچنانی واردات دارند و پولهای هنگفتی از شرکتها و کارخانهای خارجی بعنوان پورسانت میگیرند برای ضربه زدن به قشر کشاورز و تولید کننده که نکند که با کمک و مساعدت به خودکفایی برسیم و یکی دیگر از راههای درآمدهای آنچنانیشان بسته شود در زمانی اقدام به چنین کارهایی میزنند که بیشترین ضربه را به تولید و تولیدکننده بخش کشاورزی بزنند! سئوالی که مطرح میشود این هست که چرا چنین کارهایی را برای واردات خودرو انجام نمیدهند؟!!! چرا ؟ چون پول این خودروهای مرکب مرگ تولید داخل بجیب همین دولت و حامیانش میرود......!!!!؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :