صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۵۰۴۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
حاجی دلیگانی در گفتگو با بولتن نیوز:
چهره شاخص مجلس بابیان اینکه پشت‌صحنه نامه حمایت از زنگنه را که یکی از مسئولین وزارت نفت تهیه کرد، منتشر می‌کنم، گفت: این مقام وزارت نفت روز چهارشنبه در صحن مجلس حضور یافت و برای امضاء نامه در حمایت از وزیر نفت، به نمایندگان مراجعه و با آن‌ها صحبت و رایزنی می‌کرد.

گروه اقتصادی: حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به تهیه نامه در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور در حمایت از بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: دیدگاه من این است یکی از مسئولین وزارت نفت این نامه را تهیه‌کرده و به مجلس آورد.

وی افزود: حتی این مسئول روز چهارشنبه در صحن مجلس حضور یافت و به نمایندگان مراجعه می‌کرد و برای امضای این نامه با آن‌ها صحبت و رایزنی می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ادعای 214 امضا پای این نامه تصریح کرد: به نظر اینجانب تعداد امضاها هم 214 عدد نباشد.

حاجی دلیگانی گفت: احتمالاً امضاها از بیانیه‌های دیگر به این نامه الصاق شده باشد به‌عبارت‌دیگر امضاها از جاهای دیگر اقتباس‌شده است.

وی افزود: به نظر نمی‌رسد که این تعداد از نمایندگان در مجلس بخواهند دست شرکت توتال را باز بگذارند و مشوق بدعهدهای این شرکت در ایران باشند.

نماینده شاهین‌شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه بعد از قرائت این نامه در صحن مجلس و اینکه گفته‌شده 214 نماینده آن را امضاء کردند، نسبت به صحت آن مشکوک و کنجکاو شدم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: از هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهم که برای شفاف‌سازی و رفع هرگونه ابهام، اسامی نمایندگان امضاکننده نامه را منتشر کند تا مشخص شود که آیا واقعاً 214 نماینده آن را امضا کردند یا خبر.

وی با اشاره به تعطیلی مجلس تا روز یکشنبه 14 مردادماه گفت: چنانچه هیئت‌رئیسه مجلس در این مدت، اسامی نمایندگان امضاکننده را منتشر نکند، اینجانب در اولین جلسه رسمی در صحن مجلس این موضوع را پیگیری خواهم کرد و جزئیات پشت‌صحنه و پشت پرده تهیه این نامه را منتشر می‌کنم.

متن نامه مذکور که خطاب به رئیس‌جمهور نوشته و در جلسه روز چهارشنبه از تریبون مجلس قرائت و از عملکرد چهارساله بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت تقدیر شده بدین شرح است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی

با سلام و احترام؛

اکنون‌که پس از چهار سال تلاش مجدانه جناب آقای مهندس زنگنه در وزارت نفت و در آستانه تشکیل دولت دوازدهم به بار نشستن دستاوردهای بی‌بدیل وزارت نفت در سال‌های گذشته به‌خوبی نشان داد که چرا جنابعالی در روز معرفی وزرا و اخذ رأی اعتماد از مجلس قبلی فرمودید «در وزارت نفت نیاز به یک مرد کهن کار و باتجربه داریم، دو نفر را برای این وزارتخانه برگزیدیم، خود آن‌ها گفتند در شرایط فعلی بهترین گزینه مهندس زنگنه است، با گروه خودمان هم که بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که هیچ فردی بهتر از ایشان نداریم. شما فقط پارس جنوبی را در دوره ایشان با دوره بعد از ایشان مقایسه کنید و دیگر نیازی به هیچ دلیل دیگری نیست».

سپاس از جنابعالی، بسیار خرسندیم که در پایان چهار سال فعالیت‌های بی‌نظیر مهندس زنگنه و همکارانشان در وزارت نفت که دستاوردهایی همچون بازگشت ایران به جایگاه قبل از تحریم‌ها در اوپک افزایش سهم تولید ایران همزمان با کاهش تولید اوپک و طراحی مدل جدید قراردادهای نفتی که تأمین‌کننده همزمان منافع ملی و نیازهای توسعه کشور و گواه توفیق در برجام نفتی است را به همراه داشته است.

با تقدیر و تشکر از وزیر محترم نفت امیدواریم که ان‌شاءالله در سال‌های پیش‌رو با حمایت مجلس دهم با تکیه‌بر تجارب و توانمندی‌های ایشان شاهد توسعه صنعت نفت و اقتصاد ملی کشور باشیم.

منبع: بولتن نیوز
مطالب مرتبط

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
واقعا تاسفه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :