صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۸۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
شایع ترین عارضه گوارشی در ایران رفلاکس (بازگشت غذا به مری) است.
به گزارش بولتن نیوز، رضا ملک زاده گفت: براساس مطالعات علمی در استان های کشور مشخص شده که رفلاکس معده یا بازگشت غذا به مری همراه با احساس درد و سوزش سر معده شایع ترین عارضه گوارشی و البته خوش خیم در ایران است.


وی گفت: به علت ایجاد ناراحتی و سوزش زیاد این بیماری بسیار ناخوشایند است و عملکرد زندگی طبیعی و روزمره افراد را دچار مشکل می کند.

ملک زاده افزود: عادت های غلط غذایی از جمله استفاده زیاد از چای به خصوص پررنگ، فست فود، خوب نجویدن غذا، قاطی خوری، استفاده از ادویه و نمک زیاد با غذا و مصرف آب همراه غذا از جمله عوامل مهم در بروز رفلاکس معده است.

وی گفت: البته عادات غذایی غلط دیگری مثل خوردن ترشی جات نیز در بروز این عارضه گوارشی نقش مستقیم دارد.

رئیس هفته سلامت با اشاره به نقش چاقی و اضافه وزن در تشدید رفلاکس افزود: چاقی به علت کم تحرکی و پرخوری زمینه بروز رفلاکس را تشدید می کند.

منبع: جام جم آنلاین
برچسب ها: رفلاکس ، گوارشی ، مری

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :