صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۷۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران کاشت درختان توت و عدم سمپاشی زمستانه درختان را علت اصلی هجوم مگس‌های سفید دانست.
به گزارش بولتن نیوز، محمد حقانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به رویت مجدد مگس‌های سفید در سطح شهر با بیان اینکه مسئولیت اصلی کنترل جمعیت مگس‌های سفید در تهران با شهرداری است، گفت: حفاظت از درختان باقیمانده شهر که تا امروز از هجوم مگس‌های سفید جان سالم به در برده‌اند بر عهده شهرداری است و اصولا شهرداری عهده‌دار حفظ بهداشت شهر است.

وی افزود: اگر مسئولان شهری سم‌پاشی زمستان درختان را به طور منظم و به موقع انجام می‌دادند امروز شاهد هجوم گسترده مگس‌های سفید به تهران نبودیم.

حقانی با بیان اینکه درختان توت میزبان اصلی مگس‌های سفید هستند که همزمان با آغاز گرما شروع به تکثیر می‌کنند، گفت: این حشرات مانند «شته‌ها» از توانایی بالایی در تولید مثل برخوردار هستند و در محدوده مرکزی تهران که درختان توت بیشتری کاشته شده به مانند منطقه 6 و همچنین کن و ... بیشتر از سایر مناطق به چشم می‌خورند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در صورت استمرار روند موجود و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه مگس‌های سفید به مهمانان فصلی پایتخت در نیمه نخست سال تبدیل می‌شوند، گفت: همانطور که موش‌ها به مهمانان همیشگی تهران در طول سال تبدیل شده‌اند مگس‌های سفید نیز می‌توانند از بی‌توجهی شهرداری استفاده و به مهمانان دائمی پایتخت تبدیل شوند .

منبع: جام جم آنلاین
برچسب ها: لشکر مگس‌ ، سفید ، پایتخت

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :