صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۴۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
رییس مرکز ملی فضایی ایران یکی از اولویت‌های مرکز ملی فضایی را آشنا کردن همه دستگاه‌های اجرایی با کاربردهای فناوری فضایی تا سه سال آینده ذکر کرد.
گروه فناوری: منوچهر منطقی با اشاره به اینکه اطلاعات عمومی در زمینه فناوری‌های فضایی در کشور بسایر کم است، افزود: در کشور اطلاعات درست و مناسبی در خصوص کاربری‌های فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ها وجود ندارد، به همین دلیل استفاده درستی از این فناوری‌ها نمی‌شود.


به گزارش بولتن نیوز،  وی ادامه داد: بیشتر مسؤولان دستگاه‌های اجرایی اطلاعات کمی از کاربردهای فضایی دارند و در واقع کاربری‌های متعدد و گسترده فضایی در بین دستگاه‌ها مغفول مانده است.

منطقی یادآور شد: بر این اساس یکی از برنامه‌های مرکز ملی فضایی این است که تا 3 سال آینده همه دستگاه‌ها مطلع شده باشند فضا چه خدماتی می‌دهد و چه استفاده‌هایی می‌توانند از این فناوری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص کابری‌های عمومی و مختلف ماهواره‌ها در کشور یک قدم بسیار بزرگ و نتیجه‌بخشی برای توسعه استفاده از ماهواره و فناوری‌های فضایی در کشور خواهد بود.
منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :