صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۴۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
برخی‌ها تصور می‌کنند که توسعه بدون احترام زیست ممکن نیست و بشر نمی‌تواند یک هماهنگی بین این دو برقرار کند. اما ایستگاه قطار کایاشیما در شمال شرقی اوزاکا در ژاپن خلاف این را ثابت می‌کند.
به گزارش بولتن نیوز، این ایستگاه قطار در سال ۱۹۱۰ اقتتاح شد، بعد از ۶۰ سال در سال ۱۹۷۲، به خاطر افزایش جمعیت لازم بود که ایستگاه توسعه پیدا کند و در نگاه اول، چاره‌ای جز قطع یک درخت ۷۰۰ ساله در کنار آن نبود.

اما در این هنگام ظاهرا هیچ کس نتوانست خودش را راضی کند و مبادرت به این کار کند. برخی‌ها بهانه‌ها و حتی خرافاتی جور کردند که این کار را نکنند. مثلا یکی گفت، وقتی یک شاخه‌اش را قطع کرده، شب بعدی دچار تب شدید شده، برخی‌ها هم گفتند که دیده‌اند از زیر درخت دود بیرون می‌آید!

سرانجام مقامات محلی تصمیم گرفتند که طراحی ایستگاه را تغییر بدهند، طوری که درخت حفظ شود.

ساخت و ساز بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۰ انجام شد و حالا درخت کافور ۷۰۰ ساله، نمایی زیبا به این ایستگاه داده است.

منبع: یک پزشک

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :