صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
فورد موتور برای استفاده بیشتر از سیستم عامل QNCX شرکت بلک بری، با این سازنده تلفنهای هوشمند قرارداد امضا کرد.
به گزارش بولتن نیوز، قرارداد با فورد، نخستین قراردادی است که بلک بری مستقیما با یک خودروساز بزرگ امضا می‌کند. این شرکت در حال حاضر فناوری خود را به تامین کنندگان صنعت خودرو می‌فروشد.

بلک بری که تا حد زیادی سهمش در بازار تلفن هوشمند را به رقیبانی مانند اپل، گوگل و سامسونگ واگذار کرده است، تلاش می‌کند فروش محصولات نرم افزاری به خودروسازان و سایر تولیدکنندگان را گسترش دهد.

شرکت پاناسونیک اتوموتیو در حال حاضر از نرم افزار QNX در کنسول اطلاعات سرگرمی استفاده می‌کند که برای فورد تامین می‌کند.

بلک بری امیدوار است قرارداد جدید، استفاده از نرم افزار بلک بری در خودروهای فورد را گسترش دهد.

جان وال، مدیر واحد QNX به رویترز گفت: ما می‌توانیم مبنای کل خودرو از رانندگی اتوماتیک تا اطلاعات سرگرمی را تشکیل دهیم. وی در ادامه افزود: نرم افزار QNX برای استفاده در رانندگی اتوماتیک و سیستمهای ایمنی فعال تایید شده است.

فورد سرگرم تلاش برای طراحی خودروهای خودران است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ یک خودروی تمام اتوماتیک عرضه کند.

بلک بری و فورد درباره نحوه عرضه QNX در سیستمهای جدید یا درباره شرایط مالی قراردادشان توضیحی ندادند.

بر اساس گزارش رویترز، بلک بری اعلام کرد یک تیم ویژه از مهندسان QNX در اوتاوا و واترلو با فورد به منظور گسترش استفاده این خودروساز از سیستم عامل صنعتی نوترینو و همچنین برنامه فراگیری که می تواند سایر سیستمهای عامل یا فناوری امنیتی مرتبط را کنترل کند، همکاری خواهند کرد.

منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :