صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با بولتن نیوز:
حمیدرضا فولادگر گفت:تمام تاکید مجلس در قراردادهای خودروسازان توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است.
گروه اقتصادی:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با بولتن نیوز با اشاره به  جلسه مشترک کمیسیون صنایع و معادن که  سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو برگزار می شود،اظهارداشت: آنچه برای ما به عنوان نهاد نظارتی مهم است،توجه به اقتصاد مقاومتی و قانون حداکثر استفاده از توان ساخت است.البته در این قراردادها باید حتما انتقال تکنولوژی را مد نظر قرارداد.



وی با بیان اینکه در خودروهای ارزان قیمت حتما باید کیفیت مد نظر قرار بگیرد،خاطرنشان کرد:یکی از مسایلی که در جلسه سه شنبه از وزیر صنعت و رییس ایدرو سئوال خواهیم کرد،درباره علت امضای ایمیدرو در قرارداد رنو است در حالی که ایدرو سازمان دولتی است و خودروساز باید طرف این قرارداد باشد.

فولادگر تاکید کرد: در انعقاد تفاهم نامه های خارجی باید قوانینی مانند بهبود فضای کسب و کار، قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی، قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و اصلاحیه های آن، قانون تعاون و قانون رفع موانع تولید را مد نظر قرار بگیرد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه اگر قراردادی را برای مشارکت با خارجی‌ها ببندیم و توان داخلی را کنار بگذاریم، این قرارداد در راستای منافع ملی نیست،عنوان کرد:بعد از جلسه سه شنبه و دیدن قراردادها می توان گفت که آیا این موارد در قراردادها رعایت شده است یا خیر،البته مجلس هم باید نظارت‌های لازم در قراردادهای خارجی انجام بدهد.

او با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای کمیسیون برای برگزاری این جلسه، این است که آیا قراردادهای خارجی با شرط انتقال دانش فنی بوده یا خیر،گفت: مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرده اند که این موارد رعایت شده یعنی استفاده از توان داخل لحاظ شده است،اما ما هنوز این قراردادها را ندیده ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تاکید ، مجلس ، قرارداد

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :