صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
عضو هیات مدیره انجمن انجمن قطعه‌سازان:
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان، مباحث مطرح شده در خصوص اجرایی نشدن قراردادهای جدید خودرو تا زمان مشخص شدن انتخابات ریاست جمهوی آمریکا را تکذیب کرد.
به گزارش بولتن نیوز ، محمدرضا نجفی‌منش دراین باره توضیح داد: اخیرا برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که در قراردادهایی خودرویی کشور تبصره‌ای به نام «بند آمریکایی» لحاظ شده و بر اساس آن خودروسازان طرف قرارداد با ایران، شرط گذاشته‌اند که ادامه همکاری‌شان با خودروسازان کشورمان منوط به مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیاست سکانداران جدید این کشور است، که چنین موضوعی صحت ندارد.

او افزود: در انعقاد قرارداد با طرف‌های خارجی به این بلوغ رسیده‌ایم که زیر بار چنین تبصره‌هایی نرویم و طبیعتا انتساب بندهایی این چنینی به قراردادهای خودرویی از اساس بی‌پایه است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: دو شرکت رنو و پژو قراردادهای خود با خودروسازان کشورمان را اجرایی کرده اند و به زودی چند خودروساز دیگر نظیر سیتروئن نیز به این جمع اضافه می‌شوند تا برای بازار ایران و برخی بازارهای صادراتی به تولید محصول بپردازند.

نجفی‌منش افزود: قراردادهای جدید صنعت خودرو به گونه‌ای تنظیم شده که فقط 60 درصد از نظر تامین قطعات به این خودروسازان وابسته باشیم و هر خودرو جدیدی که در ایران تولید می‌شود حداقل باید 40 درصد آن از سوی قطعه‌سازان داخلی ما تامین شود.

او یادآور شد: با اجرایی شدن این قراردادها انقلاب بزرگی در صنعت قطعه‌سازی ایران رخ خواهد داد؛ به گونه‌ای که قطعه‌سازان ما با قطعه سازان اروپایی جوینت خواهند شد و قطعاتی را به تولید می‌رسانند که از طریق شبکه صادراتی این خودروسازان قابل عرضه در تمامی بازارهای صادراتی باشند.
منبع: اقتصاد نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :