صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
در محضر علامه جوادی آملی/
وقتي انسان روزه گرفت و به آن دل بست، كم كم به باطن روزه پي مي‏برد. باطن روزه انسان را به لقاي حق مي‏كشاند كه خداي سبحان فرمود: «الصّوم لى وأنا أجزى به» روزه مال من است و من شخصاً به آن جزا مي‏دهم. اين تعبير فقط دربارهٴ روزه وارد شده است.
گروه دین و اندیشه: کانال تلگرامی در محضر علامه جوادی آملی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان چند روایت نورانی را از کتاب حکمت عبادات ایشان منتشر کرده که در ادامه مشاهده خواهید کرد:



به گزارش بولتن نیوز در این مطلب آمده است که در بعضي از روايات آمده كه روزه بگيريد براي آنكه طراوت و خرمي و شادابي غير ماه مبارك را از دست بدهيد؛ زيرا آنها نشاط كاذب و زودگذر است. وقتي انسان روزه گرفت و به آن دل بست، كم كم به باطن روزه پي مي‏برد. باطن روزه انسان را به لقاي حق مي‏كشاند كه خداي سبحان فرمود: «الصّوم لى وأنا أجزى به» روزه مال من است و من شخصاً به آن جزا مي‏دهم. اين تعبير فقط دربارهٴ روزه وارد شده است.

اين كه فرمود: روزه مال من است، خصوصيتي را مي‏رساند كه قابل ملاحظه و دقت است.

گاهي انسان از سحر تا افطار امساك مي‏كند؛ اين يك درجه روزه‏داري است؛ تلاشي است كه حداكثر در قيامت نسوزد يا وارد بهشت بشود؛ بهشتي كه ﴿جنّاتٌ تجري منْ تحتها الأنهار﴾؛ اما به آن بهشت كه ﴿فادْخلي في عبادي ٭ وادْخلي جنّتي﴾ راهش نمي‏دهند. يعني روزه، ضمن اينكه حكم و ادبي خاص دارد، حكمتي هم دارد كه آن لقا و محبت خداست.

اين حديث در انسان شوق ايجاد مي‏كند تا عاشق شود. انسان تا مشتاق نباشد، تلاش نمي‏كند و تا تلاش نكند، نمي‏رسد. وقتي روزه مال خدا بود، خدا هم شخصاً جزاي روزه ‏دار را بر عهده گرفته است.

منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
عکس اینو میبینم یاد کلمه ای که گفت می افتم
مبلغ دین کیا هستن خدایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :