صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
میکروب تب مالت می‌تواند تا 200 روز زنده بماند
به گزارش بولتن نیوز، عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: بیماری تب مالت به علت سقط جنین، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌‎های مبتلا و به علت ابتلای انسان به آن از بعد اقتصادی و بهداشتی حائز اهمیت است.

وی تب بالا در بعدازظهرها و شب‌ها، لرز، عرق کردن شبانه، خستگی قابل توجه، درد به هنگام لمس کردن ستون فقرات و بزرگ شدن گره‌های لنفاوی را از جمله علایم این بیماری در انسان برشمرد.

نجاتی مهم‌ترین علایم بیماری در دام ماده را سقط جنین و در دام نر تورم بیضه برشمرد و گفت: سقط جنین در گاو از ماه 5 به بعد و در گوسفند در ماه 2 آخر آبستنی اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: دام‌ها تا مدتی پس از سقط می‌توانند با دفع ترشحات آلوده رحمی آلودگی را منتشر کنند که شیر یا محصولات لبنی از راه دهان و یا از طریق زخم و خراش‌های پوستی به انسان منتقل می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان از مردم خواست با توجه به اینکه میکروب در خاک 40 روز، اصطبل 120 روز در جنین‌های سقط شده 75 روز، ترشحات رحمی 200 روز، شیرخام 10 روز و در بستنی و خامه که در یخچال و فریزر قرار داشته باشند 30 روز زنده می مانند شیر خام را قبل از استفاده بجوشانند و سقط جنین در دام‌ها را جدی بگیرند.
منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :