صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
محققان اعلام كردند، رژيم غذايي سرشار از سبزيجات برگ‌دار سبز مي‌تواند خطر ابتلا به ديابت را كاهش دهد، اما چه سبزيجاتي؟
 بررسی 6 مطالعه در مورد مصرف سبزیجات و میوه ها نشان می دهد که تنها مصرف کلم و اسفناج در پیشگیری از دیابت موثر است.

بر اساس نتایج این مطالعه که در نشریه BMJ منتشر شده، مصرف یک و نیم وعده (معادل 106 گرم) از این سبزیجات در روز خطر بروز دیابت نوع دو را 14 درصد کاهش می دهد.

طی این بررسی مشخص شد مصرف زیاد میوه و سبزی به طور کلی در کاهش خطر بروز دیابت تاثیری ندارد. اما گل کلم و کلم بروکلی در گروه سبزیجات کاهنده خطر گنجانده می شوند.

علت تاثیر مثبت این گروه سبزیجات به درستی شناخته نشده اما عده ای از متخصصان، میزان بالای آنتی اکسیدان و گروهی دیگر منیزیوم این سبزیجات را موثر می دانند.

گفتنی است، متخصصان همچنان مصرف 5 وعده میوه و سبزی در روز را به افراد توصیه می کنند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :