صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
یک کارشناس حوزه انرژی مطرح کرد
یک کارشناس حوزه انرژی استقلال مجلس از دولت را مورد تاکید قرار می‌دهد و معتقد است که ارتباط کم بین مجلس و مراکز پژوهشی و دانشگاهی از نقاط ضعفی است که باید در مجلس دهم مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش بولتن نیوز ، مرتضی بهروزی‌فرد درباره‌ی عملکرد اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی در حوزه انرژی به تصمیم‌گیری مجلس در مورد مدل جدید قرار‌دادهای نفتی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از نظراتی که در مورد IPC چه از سوی دانشگاهی‌ها و چه سیاستمداران مطرح می‌شود برپایه اطلاعات کافی نیست.

وی با تاکید بر این‌که برای اظهارنظر در مورد مدل جدید قرار‌دادی لازم است ابتدا متن آن به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: این درست نیست که گفته شود کل یک متن خوب و یا کل یک متن بد و غلط است چنین اظهارنظری سیاسی‌کاری است.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان این‌که هم‌راستایی و همفکری تمام قوا‌های حکومتی با یکدیگر امر مثبتی نیست، گفت: اگر مجلس با دولت همسو شود اتفاقی می‌افتد که در دولت قبلی افتاد و اشکالات سیاست‌گذاری‌ها به جای آنکه مشخص شود پوشیده می‌شد که این منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

بهروزی‌فرد ادامه داد: اگرچه این‌که به هرحال مجلس با دولت بخواهد تقابل داشته و سیاه‌نمایی کند نیز اصلا خوب نیست و هر دو روی این موضوع اشتباه است که مجلس صرفا مجیز‌گوی دولت شود یا صرفا با آن تقابل داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر مجلس با مجموعه‌های پژوهشی خاطر نشان کرد: بسیاری از افرادی که وارد مجلس می‌شوند الزاما متخصص حوزه‌های خاص نیستند و اگر در کمیسیون انرژی عضو شوند ممکن است در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشند.

این کارشناس حوزه انرژی ادامه داد: بنابراین لازم است اعضای مجلس با صاحبنظران حوزه انرژی و مراکز پژوهشی چه در وزارت نفت و چه در دانشگاه‌ها در ارتباط بوده و از نظر آنها استفاده کنند.

منبع: ایسنا

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :