کد خبر: ۳۵۰۸۱۹
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
یک تفنگ ساچمه زنی خوب را چگونه تشخیص بدهیم؟
شات‌گان یا تفنگ ساچمه‌زنی یا پنج‌تیرپران که فشنگ‌های آن پشت سر هم ودر خشاب لوله‌ای شکلی در زیر لوله واقع شده با فشار مستقیم گاز باروت....
گروه اقتصادی: شات‌گان یا تفنگ ساچمه‌زنی یا پنج‌تیرپران که فشنگ‌های آن پشت سر هم ودر خشاب لوله‌ای شکلی در زیر لوله واقع شده با فشار مستقیم گاز باروت (واکنش نیروی شلیک تیر به سمت عقب) گلنگدن را حرکت داده و پوکه‌کش متصل به گلنگدن پوکه رابه بیرون پرتاب می‌کند وگلنگدن در برگشت تیر دیگری را از خشاب به جان لوله منتقل می نماید.

به گزارش بولتن نیوز، شات‌گان به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام شلیک مقداری ساچمه را شلیک می کند. واژه پران هیچ چیز را غیر از پرتاب پوکه به بیرون بدون دخالت دست تیرانداز را گواهی نمی‌دهد.



انواع شات‌گان در ایران


علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و خرید این اسلحه شکاری می توانند با شماره تماس ------ تماس حاصل فرمایید.
اصولا شاتگان ویا معادل فارسی آن تفنگ ساچمه زنی به سلاحی گفته می شود که فاقد خان بوده و فشنگ پرشده از باروت با ساچمه را داشته باشد. این سلاحها دارای برد و دقت بسیار کمتری از تفنگ گلوله زنی هستند. اما به سبب شلیک تعداد بسیار بالای ساچمه در مسافت کوتاه و وجود انواع متعدد فشنگ توان اصابت بسیار بالایی را دارند و بهمین دلیل در شکار با نام تفنگ هوازنی نیز شناحته میشوند. علاوه بر آن این ساچمه ها در مسافت کوتاه جراحت بسیار شدیدتری نسبت به گلوله زنی را بر بدن قربانی وارد آورده و مانع پیشروی وی میشوند و بهمین دلیل در جنگهای شهری بر علیه دشمنان نزدیک مورد استفاده قرار می گیرند. این سلاحها امروزه در انواع تک لول، دولول بغل، دولول سوار، نیمه اتوماتیک (پران) و دستکش ساخته میشوند. مدلهای بسیار محدودی از نوع اتوماتیک این نوع سلاح برای خدمت در برخی ارتشهای جهان ساخته شده.


۵ تیر پران ساخت بایکال روسیه         تک لول توله نشان ساخت روسیه

در ایران در اصطلاح شکارچیان دو نوع پنج تیر وجود دارد: پران و دستکش. پران که همان نوع اتوماتیک باشد و دستکش به اصطلاح به نوع و مکانیسم Pump Action گفته می‌شود که گلنگدن (که در زیر لوله واقع شده) با دست تیرانداز حرکت داده می‌شود. البته هردو نمونه پوکه را پرت می‌کنند و اصطلاح پران (پرت کننده) در مورد دولول‌هایی که دارای این سیستم می‌باشند هم ذکر می‌گردد.

بهترین سازندگان در دنیا Benelli, Browning, Remington, Winchester, Bretta, Franchi هستند.


معروف‌ترین پران‌ها در ایران، نوع بلژیکی می‌باشد. تفنگ 5 تیر پران بلژیک ساخت کمپانی F.N بوده و از روی مدل مشهور Browning Auto-5 الگو برداری شده است. در ایران قیمت تفنگ پران از ۸ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان است. ترکیه نیز تفنگ‌های زیادی به بازار ایران عرضه کرده و روز به روز بر کیفیت آن ها افزوده می شود.کارخانه هایی چون آکار،کرال،ییلدیز،سارسیلماز، آرمسان،آتا و هوگلو امروزه چند تیرهای نیمه اتوماتیک بسیار مرغوب تولید و وارد بازار جهانی میکنند. پنج تیر پران نامیست که در زمان شاه هنگامی که اولین پران ها وارد بازار ایران شد و همگی برحسب تولید آن زمان دارای خشاب پنج تایی بودند روی آنها نهاده شده. امروزه پران ها در خشابهای متعددی چون 4,5 ,7 و به ندرت 9 تایی ساخته می شوند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
بولتن زدی تو کار تبلیغات؟؟؟؟
مگر تبليغات اشكالي دارد !؟
طالب راشدی هستم
|
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
بهترین تفنگ کرال مگنم پنج تیر هتش
ابوالفضل
|
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
ازسایت عالی وپر محتوای شما کمال تشکر میگردد فقط ثبت نام عضویت خیلی گیر میدهد
ابوالفضل
|
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
ازسایت عالی وپر محتوای شما کمال تشکر میگردد فقط ثبت نام عضویت خیلی گیر میدهد
حسن
|
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
سلام یک قبضه اسلحه ۳۰۰۶ساخت امریکا کارخانه رمینگتون مدل۷۲۱مجوز ارتش دارم لطفا خریدار بااین شماره تماس بگیرد
۰۹۱۵۹۴۲۷۵۰۵
سینا
|
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
من مانده ام مردم امروز چه علاقه ای به تفتیش و پرسش در مورد واضحات دارند !!!؟؟؟
مثلا طرف لباس آبی پوشیده ... میرسه به یه دوستی ،در اکثر مواقع با اولین سوالی که مواجه میشه اینه ... !!!؟؟؟ چیه ... آبی پوشیدی ؟؟؟؟ !!!!
بابا هر نهادی برای سرپا ماندن احتیاج به ایجاد منابع مختلف مالی داره و این منابع برای نشریات و رسانه ها فقط و فقط تبلیغ یا پیام بازرگانیه ... اگه قبل از اینکه به خودمون زحمت بدیم تا تایپش کنیم فقط دو ثانیه فکر کنیم می بینیم که جواب رو می دونیم ...
محمد
|
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
سلام.من می خوام پنج تیر کارال بگیرم دو تا گیرم اومده مثل هم اولی دوتا مرغابی در دوطرف فبضه داره دومی هیچ نقشی نداره .دوتاشون هم ساخت ترکیه و یک شرکتن .عزیرانی که اطلاع دارن ایا این دوتا تفنگ با هم فرق دارن.اگه دارن کدومشون بهترن.البته باید بگم همه قطعاتشون کپی هم ساخته شده و هیچ فرقی با هم از لحاظ جنس واندازه و الیاز ندارن یعنی من ندیدم.لطفا داهنمای کنید.
محمد
|
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
قیمت نهایی پنج تیر تک لول ترک چنده؟؟؟
هادی
|
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
لوله سلاح ساچمه ای داخلش کنده شده باد کرد خوب تیر نمیزنه پاین میزنه چکارش باید کرد ار راهنمای شما متشکرم
هادی
|
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
لوله سلاح ساچمه ای داخلش کنده شده باد کرد خوب تیر نمیزنه پاین میزنه چکارش باید کرد ار راهنمای شما متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
لول بايد تعويض بشه.
محمد
|
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
سلام هادی جان نوک مگسک رو ببین از رو دید بعد نوک مگسک رو بزار تو گردن پرنده تاکید می کنم تو گردن پرنده بعد شلیک کن.دوتا پاش ودوتا بالش و سینش رو اگر از روبرو هدف قرار داده باشی خواهی زد.کنده کاری لول به خاطر شلیک چهار پارس.احتمالا یک وجب بالا تر از جای هست که فشنگ میخوره درسته هادی جان.اون مشکلی نداره اون طور که به چشم میاد بزرگ نیست ربطی به حدف زنی نداره.
محمد
|
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
بولتن جان تو جوابم رو بده.خطهای روی چوک تفنگ چه معنی دارن مثلا یکی سه خط داره دیگری ذو خط
علی
|
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
حتمأ لول رو عوضش کن خطر داره
محمد
|
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
پنج تیر ها برای شکار مناسب ولی دست کش خوبه
محمد
|
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
کسی میدونه چقدره قیمتش ؟دستکش مگنوم امریکا پنج تیر قیمت باجواز و بیجوازشو بده بهم ممنون میشم کسی از خفیف استفاده کرده؟ تجربشو از استفادش بگه ممنون میشم
ناشناس
|
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
5 تیر
محمود
|
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
س ازسایت خوبتون ببخشیدتیرکمرشکن نهایتش چندساچمه میخوره
Mortza
|
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
سلاح پنج تیر اتوماتیک کرال مگنوم ساخت ترکیه بدون جواز در حد نو قیمتش چنده؟
morteza
|
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
سلاح پنج تیر اتوماتیک کرال مگنوم ترکیه در حد نو بدون جواز چند فی میخوره
محمدرضا
|
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
سلام بچه ها
حافظ
|
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
امکان خرید سلاح به صورت اقساط هم وجود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
عرفا نه
چون پس از طي مراحل قانوني به مدت 3سال امكان انتقال وجود نداره.احتمال فروش اقساط تقريبا صفر است
محسن
|
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
با سلام خدمت دوستان اسلحه پنج تیر فقط دستکش بخاطر اینکه اسلحه اتومات غیر اخلاقی است سراغ اسلحه بدون جواز نگردید ارزش استفاده نداره اونهایی که اخر این کار هستند معمولا مشابه سلاح خودشون را بی جواز دارند بخاطر استفاده از لوازم یدکی یا انداختن چهار پاره
علی
|
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
تفنگ بهترین یار منه
حافظ
|
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
سلام ب دوستان آیا پنج تیر ترک کرال کله مرغابی تفنگ خوبی هست .آیا میشه بهش اعتماد کرد برای چهارپاره.البته من کم میرم تیر باهات بزنم.
ناشناس
|
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
سلام اسلحه پرون روس دارم،نو ،قابل انتقال جواز ارتش
علی
|
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
نمیخواد عوضش کنی ی میله صاب هم کالیبرش بزار تولوله تفنگت بعد هرارت بهش بده وبای چکش اروم اروم بزن روش صافش کن
علی
|
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
نمیخواد عوضش کنی ی میله صاب هم کالیبرش بزار تولوله تفنگت بعد هرارت بهش بده وبای چکش اروم اروم بزن روش صافش کن
علی
|
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ما 5 پران اتوماتیک داریم
رگباری شلیک میکنه
مهدی
|
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
سلام وقت بخیر
دوستان گرامی یه سوال دارم خاهشا جواب بدین ممنون میشم.
تفنگ های ۵تیرپران مگنوم ساخت کجا هستن وکیفیتشون چطوریه
سعید
|
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
سلام من یه 5تیر پران نیمه 5تومان دارم ولی لوله اون بلژیک هست ولی ساخت ترک هست میخوام بفروشم قیمت الان چنده
حميد
|
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
٥تير نيمه اتومات تَرك سناتور تميز قيمت چقدر الان
حميد
|
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
٥تير نيمه اتومات تَرك سناتور تميز قيمت چقدر الان
ناشناس
|
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
چطوری میشه یه اگهی را حذف کرد
مرتضی
|
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
سلام پنج تیر کرال ترک مگنوم اتوماتیک بدون جواز در حد نو چند فی میخوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
1500 آکبندش و هرچی کارکردتر قیمتش
کمتر
مجتبی بیانی
|
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
سلام من اسلحه کرال روهم با مجوز ارتش دارم
محمد
|
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
سلام دوستان لطفا اگه میدونید بفرمایید لاستیک انبار در پنج تیر چی هست کارش چیه کجا قرار میگیره
قاسم میاحی
|
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
با سلام ددوستان عزیزام سال نو موبارک من یک تفنگ وینچستر با موجوز خریدارام
مهرداد
|
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
خوب بود تشکر
ناشناس
|
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
من هم یک برنو دارم اگه قیمت پیاز بالا نره چیز خوبیه
محمد
|
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
سلام پنج تیرkral armsبا نشان اردک ساخت ترکیه رنگ نقره ای تیر کاغذی خوب تفنگی است یا نه.اگه میدونید قیمتش چنده بگین.بدون جوازه
حمید
|
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
۵ تیر پران غیر ترک خریدارم فقط اکبند با جواز ارتش
محمد آل عتیق
|
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
نعمت جان چند قیمت گذاشتی روش!؟!؟
احمد
|
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
بسیار الی
حسین
|
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
یک اسلحه پنج تیر روسی میخام نو باشه صفر
قیمت لطفا بگین
باتشکر
محمد
|
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
سلام بنده یه شکاری دولول روهم روس میخواستم راهنمایی کنید چی بگیرم
دولول بهتره یاپنج تیر پران
ناصر
|
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
سلام دوستان،ساچمه زنی ترکیه باهرمارکی فرق نمیکنه،من چندسالی هست دارم باجواز،تفنگ خوبی هستند،مسلما امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده ،مثل تفنگ های قدیم نیستن ولی بدنیستن خوبندولی شایعه ترکیدن لوله هم شده ولی من چندین ساله خیلی هم شلیک کردم خوب بوده ،مثلا ماشین شورلت قدیم باالان مقایسه کنید،قطعات وبدنه محکم و سنگین ،ولی امکانات کنونی بیشتر ،ویک توصیه به همه دارم هرنوع اسلحه حتی خالی نوک لوله رابالا بگیرید باتشکر
یونس
|
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
سلام من ی دولول روهم چیپسان سوپر۵۵۵دارم خیلی رازیم ازش
peyman
|
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
یک اسلحه پنج تیر روسی میخام نو باشه صفر
قیمت لطفا بگین
باتشکر
رضا
|
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
قیمت چند
حسن
|
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
من یک اسلحه خفیف با جواز ارتش میخواهم که نزدیک به نو واتومات لطفا بااین ایمیل یادر اینجا اعلام نماید a_54_z@yahoo.com
زاغی
|
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
ار اطلاعات دقیق شما بسیار ممنونم.
www.asiavacuumpumps.com
سیدحسین موسوی
|
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
5تیر پران ترک نو نو دارم برای فروش
معین
|
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
سسلام جناب موسوی.قیمت چند؟
محمد
|
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
تفنگ دولول شاهین چطوره دوستان به درد میخوره؟
خلف
|
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
یک تفنگ ۵تیر تورک دارم میخوام بایک دولول عوضش کونم
ناشناس
|
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
ي 5تيرميخوام هركي داره
ناشناس
|
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
باسلام به همه دوستان : لطفا قیمت تفنگ شکاری دو لول رویهم کرال میدونید چقدر هست و کیفیت تفنگ خوبه یا نه ؟ ممنونم
برنو
|
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
برنو
علی
|
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
سلام دوستا دنبال پنج تیر کرال کله اردک هستم کسی داره اطلاع بده قیمتشم بگین چند اگه میدونید؟. با جواز.؟؟؟
نیما
|
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
با سلام اسلحه فروشان ۸تا۸۵۰۰ میخرن فروش روی ۹.۵ تا۱۲ بستگی داره دستکش از اتوماتش بهتره
رضا شاه عالمی
|
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
سلام
لطفا اطلاعات درمورد قیمت یک ۵تیر ترک که روی قنداق وتنه تفنگ نام skarثبت شده بفرمایید
پروانه دارد
ناشناس
|
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
قیمت پنج تیر ریمینگتون
ناشناس
|
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
پنج تیر دستکش بهتره یا خودکار .دوستان لطفاً نظر بدین
امیر
|
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
بهترین تفنگ های ترک عبارتند از اولا فقط دو لول اونم با مارک های آکار(شاهین؛زفر،)که این سه نمونه دقیقا یه سلاح هستند اگر قطعاتشون نگاه کنید و فقط نامشون به دلایلی تفاوت دارد و بعد از این ها اسلحه چیفسان؛؛الباقی این دو نمونه اسلحه میون اسلحه های ترک همه مزخرف و بدرد نخورن..اندکی فکر شاید بهتر شویم..!
محمد
|
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
سلام خسته نباشيد خواهش ميكنم راهنماييم كنيد من يه تفنگ كله اردكي ميخوام بگيرم نو هست و خيلي كم كار كرده ميخواستم ببينم قيمت الان اين تفنگ چنده ؟ با جوازش و بدون جوازش ؟ ممنونم ميشم اگه راهنماييم كنيد
رضا
|
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
لطف بفرمایید قیمت پنج تیرهای ترک چند هست و بهترین آن کدام هست با تشکر از لطف شما
ارسلان
|
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
باسلام دوستان درمورد اسلحه ی شکاری دولول ترک وپرون ۵تیر مگنوم کسی سوال داشته باشه درخدمتم جوازدار و......
احسان
|
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
قیمت تفنگ ۵ تیر رمینگتون چنده الان.سالم ومرتب
سعید
|
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
دولول روی هم ترک ، اول یلدیز ، دوم آکار
هادی
|
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
پنج تیر ترک فقط کرال کله اردک اونم اصلش نقریاش اصل نیست پاکستان هستش
ساسان
|
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
خریدار تفنگ 5 تیر رمینگتون هستم
ناشناس
|
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
آره خیلی عالیه
داود
|
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
دلیل اینکه درموقع شلیکی اسلحه پنچ تیر مگنوم پوکه به بیرون پرت نمیشه ایرادش چی میتونه باشه ممنون
محسن
|
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
با سلام پنج تیر سلاحی حساس هست اگر روان نباشه -فشنگ دارای ایراد باشه پوکه پران مشکل داشته باشه و.. براحتی کار کرد سلاح مختل میشه بخاطر همین حتی بعضی ها عمدا اتومات را تبدیل به دستکش می کنند ممکن است شما خواهان پنج تیر باشید ولی نه هر مارکی بهتره امریکایی-ایتالیایی-روسی
حمید
|
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
با سلام
دو لول کنار هم بهتره یا سوار هم ؟ و دو لول ترک چه مارکی خوبه ؟
شروین
|
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
Walking چه اسلحه ایه
ناشناس
|
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
سلام من یه تفنگ دولول دارم که روش نوشته دورماز، لطفا کسی اطلاعات داره بگه در ضمن دوماشه طلایی هست
مهزیار
|
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
سلام قیمت پنج تیر ترک کی می دونه الان چنده تو بازار??
رستم
|
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
باسلام دوستان عزیز من 40ساله تفنگ دارم وشکارچی قدیمی هستم تو تفنگهای ترک کرال آرمز مگنوم ترک بهترینه چندین بار با اسلاگ تک گلوله دقیق زدم به هدف سرعت مانورش عالیه ژست وقیافش از همه زیباتره
بهرام
|
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
سلام من یک تفنگ کرال کله اردک میخوام پنچ تیر اگه کسی داره خبربده
سیاوش
|
|
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
چگونه میتوان یک پنج تیر پران که به عنوان بلژیک معرفی میشود از مدل دستکاری شده تشخیص داد
توکل راستی
|
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
سلام داداش من به دنبال یک اسلحه شکاری مجاز تک لول ساخت روسیه میگردم واسه خرید
محمد کمانگر
|
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
سایت خوبی ممنون
ارش
|
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۳۰
بدترین تفنگ ها ساخت ترکیه است .به هیچ وجه پولتون را دور نریزید واقعا سلاح های ترکیه اشغال است.
نظر شما
* نظر :