صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
آغاز بهره برداری از كارخانه تولید شمش «آنتیموان» در سیستان و بلوچستان؛
ایران با بهره برداری از نخستین كارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه «سفیدآبه» استان سیستان و بلوچستان، به جمع هشت كشور تولیدكننده این شمش در جهان پیوست.
به گزارش بولتن نیوز ، این كارخانه امروز (یكشنبه) با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی با حضور مهدی كرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید كه امكان اشتغال 20 نفر را فراهم كرده و دارای 25 هزار تن ذخیره قطعی است.
خط تولید شمش آنتیموان سفیدابه با ظرفیت روزانه 1.5 تن سنگ ورودی و تولید 300 كیلوگرم شمش با عیار 99.96 است كه پیش از این به صورت آزمایشی در مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران (كرج) راه اندازی و از كانسنگ با عیار 15 درصد، شمش آنتیموان تولید شد.
اكنون ایران به هشت كشور چین، روسیه، بولیوی، استرالیا، آفریقای جنوبی، تاجیكستان، مكزیك و آمریكا پیوست كه این فلز استراتژیك را تولید می كنند.
فلز آنتیموان در صنایع مختلف از جمله الكترونیكی، پتروشیمی، نساجی، باطری سازی، شیمیایی، داروسازی، رنگ و نیز ساخت آلیاژهای محكم در برابر خوردگی و فرسودگی استفاده می شود و در سال های اخیر به سبب رشد مصرف این فلز، قیمت آن افزایش داشته است.
ذخایر آنتیموان كشور در استان سیستان و بلوچستان متمركز است كه تاكنون 25 هزار تن ذخیره قطعی با عیار 16 درصد در این استان شناسایی شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ایران ، تولیدکننده ، شمش ، پیوست

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :