صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۲۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
در ديدار سفير روسيه در تهران با رئيس كل گمرك ايران صورت گرفت
رئيس ‌كل گمرك ايران با اشاره به اهميت توسعه تبادلات تجاري و همكاري‌هاي گمركي با روسيه، در مورد عدم ارسال كالاهاي صادراتي به اين كشور با منشأ كشورهايي غير از ايران به مسئولان اين كشور اطمينان داد و گفت: پيشنهاد مي‌كنم تبادل اسناد گمركي ميان دو كشور به روش الكترونيكي صورت گيرد.
گروه اقتصادی-مسعود كرباسيان سپس به ديدار اخير رؤساي جمهوري دو كشور و گفت‌وگوهاي انجام شده براي گسترش روابط اقتصادي بين دو كشور اشاره كرد و گفت: ما آمادگي داريم در مورد كالاهايي كه از ايران به روسيه انتقال مي‌يابد، گواهي الكترونيكي صادر كنيم.



وي افزود: گمرك ايران با استفاده از سامانه‌هاي الكترونيكي به توانايي بالايي در جلوگيري از بروز تخلف در اسناد گمركي دست يافته و ما مي‌توانيم اسناد كالاهاي صادراتي‌مان را به صورت الكترونيكي به گمركات كشورهايي كه كالاهاي ايراني به آنها صادر مي‌شود ارائه دهيم.

به گزارش بولتن نیوز،رئيس‌كل گمرك با تأكيد بر ضرورت تسهيل و تسريع در انجام امور گمركي و تجاري بين ايران و كشورهاي همسايه، خطاب به سفير روسيه گفت: اميدوارم در مورد تعيين اصالت ساخت كالاهاي ايراني به صورت الكترونيكي، شاهد همكاري بيشتر روسيه باشيم و با توجه به موافقت‌نامه گمركي ايران و روسيه، تبادل اطلاعات و آمارها به شيوه الكترونيكي و با سهولت بيشتري انجام شود.



براساس اين گزارش، لوان جاگاريان سفير روسيه در تهران نيز در اين ديدار با اشاره به روابط خوب دو كشور در زمينه‌هاي مختلف به‌خصوص مناسبات‌ اقتصادي، خواهان نظارت و همكاري گمرك جمهوري اسلامي ايران درخصوص كالاهاي صادراتي از مبدأ ايران به اين كشور شد. وي همچنين از علاقه‌مندي روسيه براي اعزام يك هيئت عالي‌رتبه گمركي به ايران و گفت‌وگو درباره مسائل مورد علاقه دو كشور خبر داد.

منبع:گمرک

برچسب ها: تبادل ، گمرک ، ایران

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :