صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

بین الملل

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۱۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
وزیر ورزش و جوانان گفت: موانعی در ورزش بانوان وجود دارد که عمده ترین آن عدم وجود گفتمان ورزش بانوان است.

به گزارش بولتن نیوز؛ محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که یکی از حاضران در سمپوزیوم بین المللی زنان در ورزش بود، گفت: امیدوارم این نشست اثرات خوبی در ورزش بانوان و در سطح بین المللی داشته باشد.

وی افزود: موانعی در ورزش بانوان وجود دارد که عمده ترین آن عدم وجود گفتمان ورزش بانوان است. اگر چنین گفتمانی نیز وجود داشته باشد بسیار محدود است و به مدال ختم می‌شود که این مدال باعث می‌شود نگاه‌ها به ورزش بانوان جلب شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور زهرا نعمتی در سمپوزیوم گفت: نعمتی کار شگرفی انجام داده و این باعث می‌شود دو گروه خودشان را باور کنند. گروه اول معلولان و گروه دوم دختران سالم. نعمتی با افتخاراتی که به دست آورده تبدیل به یک الگوی موفق برای معلولان و بانوان شده و این مسئله به توسعه این گفتمان کمک می‌کند.

گودرزی در ادامه ضمن اشاره به موانع ورزش بانوان عنوان کرد: این موانع دو دسته هستند. موانع بیرونی و درونی که البته موانع درونی تأثیرگذارتر هستند. از جمله موانع بیرونی می‌توان به موانع اجتماعی همچون ضعف در اطلاع‌رسانی، عدم پیش‌بینی برنامه‌های مفرح، بی‌توجهی برخی مسئولان و کمبود الگوهای موفق، موانع فرهنگی همچون ترس از آسیب رسیدن به ارزش‌های فرهنگی و دینی و عدم اعتماد به نفس، تصور کمبود وقت برای بانوان، نداشتن انگیزه‌های لازم و خجالتی بودن، موانع خانوادگی از جمله مخالفت والدین یا همسر، ترس والدین از افت تحصیلی فرزندان و عدم آشنایی اعضای خانواده با ورزش و موانع امکاناتی همچون عدم دسترسی آسان و سریع به امکانات و نامناسب بودن وقت اماکن ورزشی برای بانوان اشاره کرد. به نظرم باید نگاه تبعیض‌آمیز به ورزش بانوان در مقابل ورزش آقایان از بین برود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
برچسب ها: گودرزی ، ورزش ، بانوان

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :