صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۰۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
هنگام به کار بردن بسیاری از الفاظ شکل لب‌ها شبیه می‌شود
رئیس تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تاکید کرد که لب‌خوانی فاقد وجاهت قانونی برای تنبیه است.

به گزارش بولتن نیوز؛ هوشنگ نصیرزاده در خصوص فحاشی برخی از بازیکنان در لیگ امسال که توسط دوربین‌های تلویزیونی شکار شد گفت: ما در آیین نامه انضباطی آورده‌ایم که به کار بردن الفاظ رکیک که شنیده شود، می‌تواند تا سه جلسه محرومیت داشته باشد. استفاده از جمله «شنیده شود» برای این بوده که لب‌خوانی فاقد وجاهت قانونی برای تنبیه است زیرا در بسیاری از الفاظ هنگام به کار بردن، شکل لب‌ها شبیه می‌شود و شما هم می‌توانید بسیازی از کلمات را ادا کنید که از نظر گویش در تصویر تلویزیونی به یک شکل هستند. برای اینکه چنین شبهاتی پیش نیاید گفته‌ایم که باید حتما الفاظ بد توسط داوران مسابقه که مقام رسمی زمین هستند شنیده شود.

او ادامه داد: به هیچ عنوان لب خوانی در فوتبال و محروم کردن به این دلیل مرسوم نیست. در کشورهای دیگر در آیین نامه‌های انضباطی اگر چه صراحتی وجود ندارد اما مدرسان بین المللی معتقدند که در فحاشی، به کار بردن ژست آن، شبیه استفاده از همان ناسزا است. برای مثال می‌توان با تغییر شکل دست از راه دور، برای کسی فحش صادر کرد. این دقیقا در قانون 12 فوتبال آمده که اگر افردا کلمه به کار ببرند یا ژست آن کلمه را نشان دهند، می‌توان آنها را تنبیه کرد ولی چیزی به نام لب خوانی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :