" كسانى كه خبره اند و خبرويت دارند و البته ادبيات رهبر ايران را مى شناسند، نيك مى دانند كه هشدار بهنگام و مقتدرانه رهبرى و فرماندهى كل قوا، به عربستان مبنى بر پاسخ سخت و خشن جمهورى اسلامى به بى حرمتى هاى سعودى ها به ابدان حجاج ايرانى، يعنى يك هشدار جدى، تعيين كننده و استراتژيك".
گروه سياسى - اهميت توجه به موقعيت كنونى منطقه خليج فارس و وقوع فعل و انفعالات اخير در برخى كشورهاى همسايه، همچنين بحران پادشاهى آل سعود و به طور مشخص ادله پيدا و پنهان فاجعه هولناك منا و بى احترامى كارگزاران عربستان به حاجيان ايران اسلامى و جهان اسلام، برجسته ترين مطالب مندرج در "تفسير هفته" است.
به گزارش بولتن نيوز، محمدتقى فرجى تحليلگر و صاحب نظر مسائل سياسى، امنيتى، در تحليل امروز خود كه تحت عنوان "اقتدار ملى، اسم رمز امنيت جهانى" نگاشته است، با تأكيد بر اينكه صهيونيست ها و وهابيون در فاجعه منا نقش مستقيم و يا غير مستقيم داشته اند و دولت عربستان بايد پاسخ گوى سوء مديريت خود باشد، همچنين آورده است،
" نظر به شرايط مهم و استراتژيك جمهورى اسلامى ايران در منطقه و جهان، تقويت بيش از بيش اقتدار ملى و حفظ مقتدرانه امنيت جهانى، از جمله اهم امهات، بلكه از اصلى ترين ملزومات بلوغ سياسى است ".
تحليل سياسى امروز را در ادامه مى خوانيم:
در تحليل و بررسى مسائل و رويدادهاى سياسى، امنيتى منطقه، قبلأ به دو مسئله مهم و حائز اهميت اشاره مى كنم،
اول، مسئله اسرائيل و نقش منفى و مخرب صهيونيست ها در منطقه است، زيرا تل آويو مى كوشد با تراژدى نخ نماى ايجاد اختلاف بين اديان و مذاهب، چند صباحى بيشتر به حيات نامشروع خود ادامه دهد. تأسف بارتر اينكه در اين حركت صهيونيست ها، وهابيت دانش آموخته مكتب مشتى مفتى هاى مفت خور و نابخرد عربستان، كاملأ در اختيار صهيونيست و سياست هاى ضد اسلامى اسرائيل قرار دارد، يعنى صهيونيست و وهابيت در مقابله با اسلام و مسلمانان، بسان دو تيغه يك قيچى عمل مى كنند. در فاجعه دردناك منا، گرچه هيئت هاى حقيقت ياب بايد تشكيل شوند و با جديت تمام موضوع را مورد بررسى و نتيجه تحقيقات خود را هرچه كه هست اعلام نمايند، اما به گمان من صهيونيست ها و وهابيون در اين فاجعه به عنوان آمر و يا عامل، نقش داشته اند.
دوم، مسئله عربستان و وهابيت است، بويژه بحث تحريكات و تحركات تكفيرى هاى تند رو و مفتى هاى پدر خوانده داعش كه در برخورد با فاجعه منا، نهايت پستى و رذالت را از خود به نمايش گذاشتند. سعودى ها ابدان حاجيان را به بدترين شكل ممكن جابجا كردند، كشته شدگان و مصدومان را به طور تؤامان و با ماشين هاى سنگين و به دور از شأن انسان و انسانيت، به سردخانه ها انتقال دادند، وزيران امور خارجه و درمان عربستان با هم تايان ايرانى خود، بر خلاف عرف ديپلماتيك رفتارى سخيف و متفرعنانه داشتند، عده اى از حجاج و مسئولين حج ايران، توسط مأمورين سعودى بازداشت و هنوز در زندان هاى عربستان هستند، مشتى مفتى مفت خور و بى صلاحيت وهابى، بر عليه ايران و تشيع حكم جهاد دادند، به شهر شيعه نشين العوام حمله كردند، و بلاخره وزير دفاع جوان و بى تجربه حكومت پادشاهى سعودى، ايران را تهديد به حمله نظامى مى كند! اين همه سبك سرى و كاركردهاى انتحارى از سوى سعودى ها، در حالى صورت مى پذيرد كه دوست و دشمن به اقتدار ملى و قدرت بازدارندگى شيران ايران زمين در برابر روبهان اغيار اذعان دارند.
رهبر انقلاب و فرماندهى كل قوا، وقتى شخصأ وارد ميدان مى شوند و هشدار مى دهند كه پاسخ ايران به عربستان بسيار سخت و خشن خواهد بود، همه بايد بدانند كه اين هشدار، يك هشدار استراتژيك و تعيين كننده است.
در حاشيه هشدار رهبرى، فرمانده كل سپاه پاسداران اتقلاب اسلامى نيز رسمأ اعلام كرده است، سپاه براى دفاع از كيان اسلام و ايران اسلامى و سركوب هر متجاوزى، آمادگى كامل دارد و منتظر فرمان فرماندهى كل قوا است.
معلوم و مبرهن است كه فن آورى نظامى ايران و توان موشكى سپاه و قدرت دفاعى ارتش و بسيج، سرآمد همه كشورهاى منطقه است، و امروز ظرف حداقلى و نه حداكثرى توان نظامى ايران نشان مى دهد كه ما مى توانيم با بيش از 2000 موشك دور برد، رياض قلب عربستان سعودى را هدف قرار دهيم.