صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۶۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰
کاروانسرای شاه عباسی در گدوک، در میان اختلافات مرزی دو استان مازندران و تهران در حال نابودی است. «کاروانسرای شاه عباسی» در ۲۵ کیلومتری جنوب ورسک، در گردنه گدوک واقع شده است. این کاروانسرا مربوط به دوران حکومت شاه عباس صفوی است و به همین دلیل به آن «کاروانسرای شاه عباسی» نیز گفته می‌شود.

به گزارش بولتن به نقل از ایران، کاروانسرای شاه عباسی در گدوک، در میان اختلافات مرزی دو استان مازندران و تهران در حال نابودی است. «کاروانسرای شاه عباسی» در ۲۵ کیلومتری جنوب ورسک، در گردنه گدوک واقع شده است. این کاروانسرا مربوط به دوران حکومت شاه عباس صفوی است و به همین دلیل به آن «کاروانسرای شاه عباسی» نیز گفته می‌شود.

این کاروانسرا براساس گزارش میراث فرهنگی شهر سوادکوه در 16 شهریورماه 1379 با شماره ثبتی 2597 توسط سازمان میراث فرهنگی استان مازندران به ثبت رسیده و سال‌ها جزو آثار تاریخی این استان محسوب می‌شد اما اکنون هویت این بنای تاریخی درگیر اختلافات و کم‌مهری‌هایی شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مسئولیت حفظ و مرمت این بنا را مربوط به استان تهران دانست و اعلام کرد: کاروانسرای شاه عباسی از لحاظ مرمت و حفاظت زیر نظر شهرستان تهران است. «مهدی ایزدی» افزود: کاروانسرای شاه عباسی از لحاظ کاربردی در زمره راهدارخانه مازندران است و میراث فرهنگی مازندران هیچ‌گونه دخل و تصرف و مسئولیتی در برابر این بنا ندارد.


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :