صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۵۷۰۶۰
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
آیت الله آهنین ایران؛
جایگاه رهبری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران پیش از هر چیز، جایگاهی نظارتی است و مقام فراجناحی و حتی فراسیاسی رهبری در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره مشکل گشا بوده است.
گروه سیاسی، جایگاه رهبری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران پیش از هر چیز، جایگاهی نظارتی است و مقام فراجناحی و حتی فراسیاسی رهبری در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران - چه در زمان حضرت امام خمینی (ره) و چه در دوران حاضر - همواره مشکل گشا بوده است.

به گزارش بولتن نیوز، حجت الاسلام سیّدمحمّدصادق وفایی، پژوهشگر و محقق علوم دینی و سیاست، در یادداشتی تحت عنوان «آیت الله آهنین ایران» که در ادامه تقدیم خواهد شد، این مهم را دستمایه قرار داده و از این رهگذر به نکاتی در این خصوص اشاره می کند.

در متن این یادداشت آمده:

به نام خداوند جان و خرد

آیت الله آهنین ایران

گویند ماهیی گفت به حدی از آب و اهمیت آن شنیدم که شیفته ی دیدن آب شدم از اینرو یک آرزو بیش نداشتم و آن این که به وصال آب برسم.

شخصی که می دانست در تب فراق آب می سوزم و بارها اشتیاقم را برای ملاقات آب درک کرده بود، گردنم را گرفت و در دل خشکی جای داد.

با افتادن در خشکی تنگی نفس به سراغم آمد و هرچه گذشت بال زدن و جان به لب شدن بیشتری نصیبم شد تا این که همان شخص مرا به جای نخستم برگرداند و گفت این مایع که سالهاست در درون آنی، آب است.

هرچند اکثریت قریب به اتفاق مردم دریافته اند نعمت رهبری بدیل و نظیری ندارد و دریافته اند که سخنان حکمت آمیز او در موضوعات گوناگون به خصوص در مساله هسته ای از چه وزنی بهره مند است و به خطوط قرمز او در مذاکرات هسته ای افتخار می کنند و با اشاره مقام معظم رهبری، هر خطری را به جان خریدار خواهند شد، ولی به نظر می رسد برخی نیز وجود دارند که کوتاه فکرتر از آنند که قدر وجود نعمت رهبری و مدیریت و اشارات راهگشای او را درک کنند. به همین دلیل نکات زیر را تقدیمشان می کنم.

سیّدحسن نصرالله درمورد مقام معظم رهبری فرموده اند: « ...حقیقت آن است که ما در برابر شخصیتی عظیم و استثنائی هستیم؛ ولی بسیاری در این امّت از وی چیز زیادی نمی‌ دانند و احساس می‌ کنیم که این امام و این رهبر چه قدر در امّت خویش و حتّی در ایران، مظلوم و تنهاست؛ حتّی در جنبه آشکار و روشن شخصیتش، یعنی جنبه رهبری و سیاسی که در قالب رهبری بیست و دو ساله امّت تجلّی یافته است. شما در حقیقت در برابر شخصیتی قرار دارید که به معنای واقعی کلمه، دشمنان وی را محاصره کرده‌ اند و دوستان، حقّش را ادا نمی‌ کنند. دشمنان محاصره‌ اش کرده‌ اند و مانع رسیدن حقیقت و نور وی به جهان و امّت می‌ شوند و دوستان هم که حقّش را ادا نمی کنند.

مسئولیت ماست که این امام عظیم را به امّت بشناسانیم؛ تا از برکات وجود این‌ چنین رهبر، فقیه و متفکّری، بهره‌مند شود؛ متفکّری که به خیر امروز و فردا و دنیا و آخرت امّت می‌ اندیشد؛ کسی که در تمام سطوح با چالش‌هایی پنجه در پنجه می‌اندازد که در هیچ یک از دهه‌ ها و قرون اخیر، سابقه نداشته. این است هدف پر اهمّیت و حسّاس این کنفرانس... .»

کوفی عنان نیز افتخار مقام معظم رهبری را نه فقط مخصوص ایرانی ها بلکه تمام مسلمانان دانسته و می گوید: ایرانی و مسلمانان باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند! ای کاش ایشان دبیر کل سازمان ملل بودند!

پوتین رئیس جمهور روسیه می گوید: «با توجه به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته‌ام، در ملاقات با رهبر ایران، تمام ویژگیهای نوشته شده برای مسیح را در آیت‌الله خامنه‌ای دیدم و برایم متجلی شد که حکیم بزرگی در ایران نشسته است و به ذهن من خطور نمی کرد که او تا این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم‌گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار وی، هیچ خطری متوجه ایران نمی‌شود.من در ملاقات با او معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم»



نتانیاهو: «قبلا در باره خطر هسته ای ایران هشدار دادم،اما امروز می خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم و بگویم و اعتراف کنم که آقای خامنه ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه ی جبل الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت ها را به سوی خود جلب کرده است.دوستان هوشیار ما می‌دانند که خیلی وقت است رهبر ایران رهبر منطقه و مسلمین جهان است.»

 و نکته ی آخر این که در این مذاکرات هسته ای وقتی بین کنگره و دولت امریکا  ناسازگاری های دیده شد، برخی از کارشناسان امریکای گفتند سیستم حکومت جمهوری اسلامی ایران بهتر از امریکاست زیرا اگر مجلس و دولت ایران با هم مشکل پیدا کنند و سر ناسازگاری داشته باشند، رهبری ایران حرف آخر را خواهد زد. اما در امریکا، چنین شخص بزرگی وجود ندارد که تصمیم نهایی را بگیرد. و برخی دیگر از غربی ها نیز مقام معظم رهبری را به «آیت الله آهنین» توصیف کردند!

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
مجرد
|
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
در اسمان و زمین نامی زیباتر ازین نیافتم.سید علی حسینی خامنه ای
پاسخ ها
Rth
| |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
درود بر رهبر عزیزمان و درود بر همه دوستدارانش.
ناشناس
| |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
++++
++++
++++
++++
ناشناس
| |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
یارب به علــــی و میثـــــــم تمـــارش
یارب به حسین و تشنه لب انصارش

هرکس که بد سیدعلی می خواهد
این لحظه تو از روی زمین بردارش

آمیــــــــن
مجرد
|
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
دو تا از جملات متن رو باید با اب طلا نوشت:
1.به نظر می رسد برخی نیز وجود دارند که کوتاه فکرتر از آنند که قدر وجود نعمت رهبری و مدیریت و اشارات راهگشای او را درک کنند
2.تمام ویژگیهای نوشته شده برای مسیح را در آیت‌الله خامنه‌ای دیدم.
مرگ بر ضد ولایت فقیه.
زهرا
|
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
اقای من مثل گل لطیفه یک صفت دیگه میدادید بهتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
++++
++++
++++
ناشناس
| |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
با تمام وجود درخلوتهایم دعایش میکنم
الحمدلله برای وجود این رهبر گرانقدر
ناشناس
|
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
حضرت آقا خیلی فدایی داره ، اون هم از جنس پا به رکاب و جان بر کف ، ایشان همیشه خیرخواهان و با لیاقت و اقتدار جامعه را به سمت و سوی یک جامعه اسلامی و انسانی دعوت و از آفتها مطلع کردند ، امروزه اطاعت از ایشان مانوری برای اثبات اطاعت از یوسف زهرا سلام الله علیهاست .
ناشناس
|
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
خدا را بارها وبارها شکر کردم بخاطر وجود امام خامنه ای فرزند خلف امام خمینی معمار انقلاب اسلامی
وزنا
|
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
همه روح و روانم سید علی خامنه ای
پاسخ ها
مرضیه
| |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
جان ناقابلم فدای ثانیه های عمر با برکتش...
علی
|
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
خدایاماراقدردان این نعمت بزرگت قراربده
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
الهـــــی آمیــــــن
saman
|
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
خدایا ما که ابرویی نداریم به ابروی اهل بیت علیهم السلام سید علی ما رو برای ما نگه دار !
برای سلامتی اقا همه با هم پنج تا صلوات بفرستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
اللهم صل علی محمد وال محمدو عجل فرجهم وایدامامنا الخامنه ای
ناشناس
| |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم
ناشناس
| |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ناشناس
| |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
ناشناس
| |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اید قاعدالامامنا الخامنه ای
ناشناس
|
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
مرد پولادین جهان.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
ماشاءالله لا حول ولا قوّة الّا بالله العلیّ العظیم
علی
|
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
عاشقتم به مولا رهبرامت اسلامی
زهرا
|
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
سلام،
از قدیم گفته اند،قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری...در این هیاهوی رسانه ای و حجم تبلیغات منفی علیه ولایت فقیه و شخص ایشون و اهداف انقلاب و اسلام کار ساده ای نیست متعهد و پایبند و پایدار موندن به این راه و اهدافش!
باید از خدا توفیق ثبات قدم خواست!
دوستش خواهم داشت و متعهد به این راه خواهم ماند "برای خاطر خدا" و "با استعانت از ذات پاک او"! به امید خدا... و برای تمام دوستان و آشنایانم و حتی خودم و همه دعا می کنم بهتر و عمیق تر با شخصیت ایشون و بزرگی اهدافش آشنا بشیم و به حسن نیت و عاقبت و صلاح اندیشی ایشون پی ببریم!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
++++
++++
++++
مرضیه
| |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
انشاالله
ناشناس
| |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
ان شاءالله
ناشناس
| |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
الهــی آمیـــــن
ناشناس
|
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
در لحظه خلوتم به قربتي رسيدم
كه تو را در اوج كمالات بديدم
تو همه نور و من به جرقه راضي
تا رهي بيابم ز محيط پريدم

جانم فدای رهبــــر
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
افتخارمیکنم که همچین رهبر مدیر و بصیر و مدبّری دارم.خدایا شکرت
ارش ر
|
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
امام خامنه ای باینده باشی و بدون یک ملت تو را با جون و دل دوسدارند
ناشناس
|
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
رهبر عزیزم

به رغم مدعیانی که منع عشق کنند
جمال چهره تو حجت موجه ماست.

جانم فدای شما آقای خوبم
ناشناس
|
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
درود بی کران بر رهبر عزیزم سید علی خامنه ای رهبر کبیر ایران عزیز و مسلمین جهان
سلامتی رهبرمان صلوات
ناشناس
|
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
رهبر اگر لب تر کند جان را نثارش می کنم
ناشناس
|
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
سایه ي امام خامنه ای و اقتدار روز افزون یارانش مستدام باد ...
آمین یا رب العالمین
ناشناس
|
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
علی 70میلیون یار دارد
هزاران مالک و عمار دارد
چه سلمان هابه دورش درطوافند
چه شمشیرها به اذنش در غلافند
فقط کافی است تابایک اشاره
جهان کفرگرددپاره پاره

جانم فدای امام خامنه ای مدظله العالی
ناشناس
|
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
آماده ایم هستی خود را فدا کنیم
یعنی فدای مکتب خون خدا کنیم

آماده ایم بیرق ثاراللهی به کف
با یک اشاره معرکه را کربلا کنیم

در خون ماست غیرت سردار علقمه
هیهات اگر حسین زمان را رها کنیم

جانم به فدای لحظه لحظه عمر پر برکت امام خامنه ای
ناشناس
|
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
آقای من فدایی داری....
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای بحق الحجه
ناشناس
|
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
جونم فدات آقا
ناشناس
|
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
رهبر معظم انقلاب عملا ثابت کردند در مقام شامخ ولایت فقیه و رهبری و راهبری صدها میلیون از مسلمانان و آزادگان دگرممالک میتوان بود و ساده زندگی کرد و خداپرست بود و به خدای خود ومردم خود متکی بود. لذا زندگی برای اشخاصی که هم خودشان شاهانه زندگی میکنند و هم دوستان و اقوامشان دست در کاسه بیت المال دارند و دائم میگویند غیر از این نمیشود این حق ماست ما به گردن انقلاب حق داریم!!!سخت میشود زیرا مردم میگویند اگر نمیشد چرا رهبر معظم انقلاب عملا ساده زیست و از لحاظ مقام ومنزلت در دنیا کم نظیرند.
واقعا تفاوت را ببینید به شخصی یک میز ساده میدهی خود را و خدای خود را گم میکند و به کسی خداوند زعامت و رهبری کشوری را میدهد زاهدتر و پارساتر و افتاده تر میشود.

میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا آسمونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :