صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۲۶۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
حسینیۀ «بولتن نیوز»؛ روز شمار محرم
امام حسین علیه‏ السلام در روز پنجشنبه دوم محرم الحرام سال 61 هجری به كربلا وارد شد. نقل شده است كه امام علیه‏ السلام چون به كربلا رسید، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ نام‌های مختلفی را گفتند که یکی از آنها کربلا بود
گروه مذهبی، امام حسین علیه ‏السلام در روز پنجشنبه دوم محرم الحرام سال 61 هجری به كربلا وارد شد. نقل شده است كه امام علیه‏السلام چون به كربلا رسید، پرسید: نام این سرزمین چیست؟ نام‌های مختلفی را گفتند که یکی از آنها کربلا بود و همینكه امام نام كربلا را شنید فرمود: این مكان جای فرود آمدن ما و محل ریختن خون ما و جایگاه قبور ماست. این خبر را جدم رسول خدا صلی ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله به من داده است.

به گزارش بولتن نیوز، در این روز "حُرّ بن یزید ریاحی" ضمن نامه‏ای "عبیداللّه‏ بن زیاد" را از ورود امام علیه‏السلام به كربلا آگاه نمود. در این روز امام علیه‏السلام به اهل كوفه نامه‏ای نوشت و گروهی از بزرگان كوفه ـ كه مورد اعتماد حضرت بودند ـ را از حضور خود در كربلا آگاه كرد.

 "بسم الله الرحمن الرحیم ، از حسین بن على به سوى سلیمان بن صرد و مسیب بن نجبه و رفاعة بن شداد و عبدالله بن وال و گروه مؤمنین. اما بعد، شما مى‌‏دانید که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم در حیات خود فرمود: هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدا را حلال نماید و پیمان خود را شکسته و با سنت من مخالفت مى‏‌کند و در میان بندگان خدا با ظلم و ستم رفتار مى‌‏نماید و قولا و عملا اعتراض نکند، سزاوار است که خداى متعال هر عذابى را که بر آن سلطان بیدادگر مقدر مى‌‏کند براى او نیز مقرر دارد و شما مى‏دانید و این گروه (بنى امیه) را مى‌شناسید که از شیطان پیروزى نموده و از اطاعت خدا سرباز زده و فساد را ظاهر و حدود الهى را تعطیل و غنائم را منحصر به خود ساخته‌اند، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کرده‏اند.

نامه‏ هاى شما به من رسید و فرستادگان شما به نزد من آمدند و گفتند که شما با من بیعت کرده‌اید و مرا هرگز در میدان مبارزه تنها نخواهید گذارد و مرا به دشمن تسلیم نخواهید کرد، حال اگر بر بیعت و پیمان خود پایدارید که راه صواب هم همین است، من با شمایم و خاندان من با خاندان شما و من پیشواى شما خواهم بود؛ و اگر چنین نکنید و بر عهد خود استوار نباشید و بیعت مرا از خود برداشتید، به جان خودم قسم که تعجب نخواهم کرد، چرا که رفتارتان را با پدرم و برادرم و پسر عمویم مسلم دیده‏ام. هر کس فریب شما خورد ناآزموده مردى است، شما از بخت خود رویگردان شدید و بهره خود را در همراه بودن با من از دست دادید، هر کس پیمان شکند، زیانش را خواهد دید و خداوند به زودى مرا از شما بى‌‌نیاز گرداند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته."

حضرت نامه را به "قیس بن مسهّر" دادند تا عازم كوفه شود. اما ستمگران پلید این سفیر جوانمرد امام علیه‏السلام را دستگیر كرده و به شهادت رساندند. زمانی كه خبر شهادت قیس به امام علیه‏السلام رسید، حضرت گریست و اشك بر گونه مباركش جاری شد و فرمود:
"اللّهُمَّ اجْعَلْ لَنا وَلِشِیعَتِنا عِنْدكَ مَنْزِلاً كَریما واجْمَعْ بَینَنا وَبَینَهُمْ فِی مُسْتَقَرٍّ مِنْ رَحْمَتِكَ، اِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیي‏ءٍ قَدیرٌ؛

خداوندا! برای ما و شیعیان ما در نزد خود قرارگاهِ والایی قرار ده و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع كن، كه تو بر انجام هر كاری توانایی."

السلام علیک یا اباعبدالله

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
السلام علیک یا اباعبدالله!
سرور من،آقای ما ،جان ناقابل ما فدای اشک های غریبانه ی چشم های پاکتان!
دور باد از ما و پناه می بریم به خدا که درخواست ما از حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء برای آمدنش از جنس نامه ی کوفیان باشد!
یا الله یا رحمن و یا رحیم ثبت قلوبنا علی دینک!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :