صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۱۵۵۷۵
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
بنا بر احتیاط واجب تراشیدن ریش چانه یا قسمتی از آن جایز نیست و اگر به مقداری ریش بگذارد که عرفا صدق کند ریش دارد کافی است و ریش پروفسوری در صورتی که عرفا صدق کند که ریش دارد، مانعی ندارد.
بولتن نیوز - آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در پاسخ به استفتایی نظر خود در خصوص تراشیدن ریش تمام صورت و گرفتن اجرت بابت آن را بیان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، متن استفتا و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

سوال: تراشیدن ریش تمام صورت چه حکمی دارد و آیا می‌توانیم ریش پروفسوری بگذاریم، یعنی ریش چانه را نزده و ریش قسمت‌های دیگر را بتراشیم؟

پاسخ: بنا بر احتیاط واجب تراشیدن ریش چانه یا قسمتی از آن جایز نیست و اگر به مقداری ریش بگذارد که عرفا صدق کند ریش دارد کافی است و ریش پروفسوری در صورتی که عرفا صدق کند که ریش دارد، مانعی ندارد.

سوال: آیا گرفتن اجرت در قبال تراشیدن ریش تمام صورت جایز است؟

تراشیدن ریش چانه یا قسمتی از آن بنا بر احتیاط واجب جایز نیست و اخذ اجرت بر آن بنا بر احتیاط واجب حرام است.
برچسب ها: فتوا ، خراسانی ، ریش

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
عجب دغدغه مهمی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
هر چیزی که برای شما مهم نیست دلیلی نداره برای دیگران هم نباشه.
ناشناس
| |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
از نظر امثال تو هیچی دغدغه نیست!!
ناشناس
| |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
همونقدر که برای امثال تو رفتن به آنتالیا و پاتایا دغدغه ست اینم برای ما مهمه
علی رضا
|
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
بیا برو بابا , دلت خوشه .اصلا کسی دلش نخواد ریش بزاره یا اینکه ریش پرفسوری بزاره ...به شما چه آخه تو زندگی مردم دخالت میکنید
کسی در زندگی مردم دخالت نکرده است ،سوال کننده ای نظر شرعی یک مرجع تقلید را پرسیده و او هم پاسخ گفته است . اینجا دخالت چه معنایی دارد ؟
مهدی
|
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
این موضوع بسیار مهم چند سالی بود که فکر من را مشغول کرده بود و خیلی دغدغه داشتم. ممنون از اینکه جمع کثیری را از نگرانی در آوردید.
ناشناس
|
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
جالبه تراشیدن ریش توی اسلام حرامه ولی هیچکس ریش نداره فقط و فقط به حجاب خانومها گیر میدن. همون اندازه به ریش آقایون هم گیر بدین. اصلا از فردا گشت ارشاد ریش درست کنید.
مسئولین رسیدگی کنن لطفا!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
نه جانم این کارو نمیکنن چون زورشون به خانمها میرسه نه آقایون.
ناشناس
| |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
هر فعل حرامی ، حرام است خانم و آقا هم ندارد .
ضمنا بدانید حجاب ( حکم الهی است ) . مگر غیر خلافش ثابت شود .
ناشناس
|
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
تا جایی که یادمه یکی از نوه های حضرت امام خمینی ( اقای صادق طباطبایی) ریشش را کاملا از ته میزد و مورد وثوق و امین و مسولیت های مهمی هم در زمان انقلاب و جنگ داشتند! یعنی مرتکب فعل حرام مورد تایید بود؟
در این زمینه فتاوی علما متفاوت است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ایشان داماد حضرت امام بودند نه یکی از نوادگان
م سادات موسوی
| |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ببین بولتن جون نخواهیم نظرمونو تصحیح کنی چکار کنیم؟
اصلا بذاریمت کنار راحت می شی؟

برادر عزیز نوشتم صادق طباطبایی برادر عروس حضرت امام هست نه نوه ایشان

شما چــــــــــی؟؟؟؟!!!!!
EF7
|
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
حالا ایشان یه حرفی سخنی گفتن تو دیگه لازم نیست هر خبری رو منتشر کنی که بعضیها از اون سوء استفاده کنن.
اگه کسی لازم داشته باشه به دفتر آقا زنگ میزنه.
ناشناس
|
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
چقدر مهم!!!
ناشناس
|
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
انقدر سانسور میکنی به کجا برسی؟؟؟
8 تا غیرقابل انتشار تا اینجا !!!!!!!!!!!
شاید بعضی دوستان فکر بکنند که پیام های غیر قابل انتشار چه چیزهای مهمی هستند !!!! خیر ، خدمت شما عارضیم که پیام هایی که حذف می شوند اغلب دارای اشکال هستند ،یا جانب ادب را رعایت نکرده اند،یا اصلا مفهوم نیستند ،یا اصلا ربطی به موضع نداشته اند و حتی گاهی آنقدر غلط املایی دارند که باید وقت بگذاریم تا تصیحیحشان کنیم .یعنی اینطور هم نیست که پیام های غیر قابل انتشار حتما از نظر محتوا مشکل دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ولی بولتن جان یک نکته رو از قلم انداختی که شرط انصاف نبود .
هر کامنتی هم که با مذاق شما خوش نیاد رو هم حذف میکنید .
قبلا " به بنده ثابت فرمودید .
در این مورد بارها توضیح داده ایم .
ناشناس
|
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ماشاالله ریش پرفسوری به آقازاده شون هم خیلی میاد؛ البته هنوز پروفسور نشده استادیاره!
ناشناس
|
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
واقعا اینها تو مملکت به بزرگی و با این همه مشکلات ، تنها دغدغه شان ریشه؟؟؟ از عصبانیت باید زد زیر خنده!!بیکاری ،بالا رفتن سن اواج،فسادو فحشا... اصلا مشکلی نیست که !!!!!!
ناشناس
|
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
فکر ما کجا ها سیر میکنه ...
اون کفار کجاها !!!!!!!
ناشناس
|
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
انقدر سانسور میکنی به کجا برسی؟؟؟
8 تا غیرقابل انتشار تا اینجا !!!!!!!!!!!
البته بولتن واقعا نازه ها .اینجوری هم نیست که الکی الکی کامنتها راحذف کنه.فقط کامنتهای الکی اینهم نه الکی ،حذف میشند.من خوم مطلب الکی را در مورد ریش الکی پروفسوری نوشتم که البته حذف شد ولی نه الکی .البته خودم قصد داشتم اگرهم حذف نشه حتی اولین کسی باشم که به خودم منفی بدهم واعتراض کنم که چرا کامنت الکی مرا حذف نکردید.
قربان شما بچه مثبت
البته پیام های برخی دوستان که زیاد پیام می دهند و گاهی روزانه افزون بر 10 پیام می شود با حساسیت بیشتری بررسی می شوند.
ناشناس
|
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
چرا آنقدر سانسور میکنید و مطالب را
پخش نمیکنید

دست کم در برنامه voa آمریکا که انهمه در
موردش بد یاد میشود افراد مخالف هم تماس میگیرند و نظرشان را ابراز میکنند
با انهمه حساسیتی که پخش آنلاین یک
شبکه تلویزیونی در مقایسه با سایت شما
دارد !!!!!!!!!!!!!!!

بگذارید هر نظر مخالف هم پخش شود قرار
نیست همه موافق افکار شما باشند.
ناشناس
|
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
اولا حکم شرعی رو نمیشه چون و چرا آورد و با دانستن یا ندانستن علت آن نباید خدشه ای در انجام آن برای ما ایجاد کند دوما هرکی که ریشش رو میزنه خلافی رو مرتکب شده اما این دلیل نمیشه که بگیم طرف دین و ایمان ندارد حالا در زمینه ای اشتباهی کرده باید اصلاح کنه ولی همه چیش رو زیر سئوال نباید برد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :