صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۱۰۰۶۹
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
اگر واجبات هم محل سوءاستفاده‌ی دشمن باشد، موقتاً تعطیل می‌شود؛
واقعا چه دلیلی وجود دارد که هنوز امکان حضور بانوان در بازی‌هایی مثل فوتبال باشگاه‌های کشور یا بازی‌های ملی و یا بازی‌های والیبال و کشتی فراهم نیست؟ آیا مشکل از ناحیه‌ی مدیریت ورزشی‌ست یا قوانین ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد؟ واقعا مشکل کجاست؟

گروه اجتماعی - هم‌زمانی بازی‌های جام جهانی فوتبال با بازی‌های جهانی والیبال و مقایسه‌ی حضور بانوان در این دو فستیوال ورزشی، حرف و حدیث‌های بسیاری را در چند روز اخیر به همراه داشت. لب کلام هم در این پرسش خلاصه می‌شود که چرا در همه‌ جای دنیا، خانم‌ها به عنوان تماشاچی حق حضور در ورزشگاه‌ها را دارند، اما در ایران این امکان میسر نیست؟

به گزارش بولتن نیوز، وقتی به آنهایی که سوال بالا در ذهن‌شان نقش بسته، پاسخ نامناسب و حتی انحرافی داده می‌شود تا جایی که این فکر را القاء می‌کنند اگر خانم‌ها در ایران به تماشای مسابقات فوتبال و والیبال ننشینند عملا حقوق اساسی‌شان دچار اختلال شده، نتیجه آن می‌شود که در دو بازی قبلی تیم والیبال کشورمان در ایران، عده‌ای از خانم‌ها پشت سالن برگزاری بازی تجمع کرده و خواهان حضور در سالن بازی می‌شوند و کار تا جایی بیخ پیدا می‌کند که مجلس‌یان و نمایندگان خانم نیز در این‌باره اظهار نظر کنند.

اما گذشته از حواشی موجود بر سر این مسئله، واقعا چه دلیلی وجود دارد که هنوز امکان حضور بانوان در بازی‌هایی مثل فوتبال باشگاه‌های کشور یا بازی‌های ملی و یا بازی‌های والیبال و کشتی فراهم نیست؟ آیا مشکل از ناحیه‌ی مدیریت ورزشی‌ست یا قوانین ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد؟ واقعا مشکل کجاست؟

در این نکته هیچ شکی نیست که در جامعه‌ی ایرانی، به علت وجود فرهنگ اخلاقی و حاکمیت دین مبین اسلام بر قلوب مردم، حضور بانوان در جامعه با مختصات خاص خودش همراه است که این مختصات، عملا باعث می‌شود تا حضور زن ایرانی در جامعه با حضور سایر بانوان در پاره‌ای از موارد تفاوت داشته باشد. اما این تفاوت به معنی عدم حضور بانوان در عرصه‌ای اجتماعی نیست. چه اینکه در حال حاضر، تقریبا در همه‌ی عرصه‌های موجود خانم‌ها پا به پای مردان حضور دارند، اما با رعایت حجاب اسلامی و عفت.

نظام سیاسی ما برای حضور اجتماعی بانوان هیچ ممانعتی قائل نشده و خدای نکرده مسئولین کشور ما نیز دچار اختلالات روانی نیستند که بگوییم آنها خوش‌شان می‌آید که خانم‌ها به ورزشگاه‌ها نیایند. که اگر اینگونه بود، وجود این همه ورزشکار زن بی‌معنی بود.

پس نه قانون ما برای این قضیه مشکلی دارد و نه ساختار سیاسی و کارگزاران سیاسی ما مانع این قضیه هستند. اما این وسط نکته‌ای وجود دارد که باعث می‌شود مسئولین امنیتی و انتظامی کشور تشخیص بدهند که فعلا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به صلاح نیست.

نمی‌دانیم تا چه حد از زمینه‌سازی فتنه‌گران سال 88 و گروهک‌های اخلال‌گر برای حضور در شادی احتمالی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال‌مان با خبر هستید. کافی‌ست سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید تا این نکته را درک کنید. اما دلیل ما از گفتن این خبر چیست؟ دلیلش این است که علت عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها دقیقا همان چیزی‌ست که باعث می‌شود تا نیروهای امنیتی بیش از حد طبیعی در زمان شادی خیابانی مردم حضور داشته باشند.

نکته‌ اینجاست که دشمنان ما همواره سعی می‌کنند تا از موضوعات مختلف برای منافع خود بهره ببرند. یکبار این موضوع حج ابراهیمی‌ست که از واجبات ما بوده، اما جایی که تشخیص داده می‌شود محل سوءاستفاده‌ی دشمن است، این واجب تعطیل می‌شود. و یکبار هم این موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست. با توجه به جار و جنجال‌هایی که رسانه‌های وابسته به دشمنان ما در این چند وقت به راه انداخته‌اند و از آنجا که سلام گرگ بی‌طمع نیست، حتما در پس تشویق آنها به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، اعمال خراب‌کارانه‌ای نهفته است که تا رفع کامل احتمال این رفتارها انجام این کار به صلاح نیست.

البته نباید از بهره‌برداری‌های سیاسی گروه‌های داخلی از این قضیه هم غافل بود. بالاخره گروه‌هایی هستند که بودشان در نفی دیگران است و سعی می‌کنند تا با انتصاب عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به گروه سیاسی مقابل، بهره‌ی سیاسی خود را ببرند. البته عده‌ای هم هستند که هیچ چیز برای افتخار کردن ندارند و سعی می‌کنند تا افتخار حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای خود افتخاری کسب کنند.

در هر صورت به نظر می‌رسد تا وقتی دشمنان این مملکت روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و گروه‌های سیاسی نیز دنبال بهره‌برداری‌های خود هستند، مصلحت نیست که خانم‌ها در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. فکر نمی‌کنیم کسی دوست داشته باشد که با خانواده‌اش برای تفریح سالم به ورزشگاه‌ها برود اما خدای نکرده ببیند که خانواده‌اش دچار حاشیه‌های اخلاقی و یا حتی امنیتی شده است.

برچسب ها: بانوان ، ورزشگاه ، فوتبال

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
Mamad
|
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
در مورد فوتبال شاید نشه ولی والیبال جَوِش کاملا مناسب و خانوادگیه و بانوان هم میتونند حاضر بشند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
یارو تو سالن دخترو بغل کرده بود انگار خونه ننه گرامشه!!!! جو مناسبه؟؟؟ خانوادگیه؟؟؟
ناشناس
| |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
چون اونوقت همه میخوان برن استادیوم..
ناشناس
| |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
انصافا در بسياري از موارد براي پسران جوان و مؤدب هم مناسب نيست در استاديوم فوتبال شرکت نمايند
ناشناس
|
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
اينها تماماً بهانست
نمي تواند بخاطر عملي كه دشمن ممكن است انجام دهد
زنان را محروم كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
بانوان اگر بدنبال سلامتی، ورزش و قهرمانی هستند باید همانند قهرمانان ورزشی برای ورزش کردن به ورزشگاه بروند نه اینکه در جایگاه تماشاگر که ان هم جای شبهه دارد خود را (ایستا)نگه دارند.
ناشناس
| |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
در جواب به پاسخ قبلی دوست عزیز لطفا یه کم دیدتونو باز کنید و به جای بقیه تصمیم نگیرید
شما خودتون مختاری نری بیش از اون میشه دخـــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــت
ناشناس
|
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
حتی پیامبر هم نمی تواند واجبات راتعطیل کند. ودر تاریخ زندگی پیامبر واجبات هرگز تعطیل نشده چون اسلام با واجبات زنده است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
با توجه به نظر جنابعالی، فکر کنم استفاده از فیلتر شکن و فییسبوک و غیره برای شما به صلاح نباشد.
م.ج
| |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
جدا از موضوع بحث شما ظاهرا جایگاه پیامبر (ص) رو درست درک نکردید که میفرمایید ایشون نمیتونن واجبات رو تعطیل کنن.
دوستدار
|
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
عزیزان ببینید این روزها قانون مجازات پیشگیری از بارداری در مجلس تصویب شد.فاجعه بارتر این است که شورای نگهبان این قانون را تایید کند با چه استدلالی در دنیا میتوانید از این قانون دفاع کنید زبان مردم را به بهانه غیرت نبندید باورهای دینی در خاورمیانه همگی امتحان خود را پس میدهند سعی کنید نمره خوبی بیاورید واگر براساس تکلیف عمل میکنید و نتیجه آن برایتان مهم نیست جای بحث نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
خوب شما حامله نشو!!!
ناشناس
|
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
حاشيه اخلاقي مختص ورزشگاهها نيست در هرجاي ديگر جامعه، ازجمله مترو ، اتو بوس ، تاكسي وفروشگاهو دانشگاه و در راه مدرسه و... ممكن است ايجاد شود . اخلاق در جامعه وقتي سقوط كند همه جا حواشي مورد نظر شما مشاهده مي شود . پس بايد كل جامعه را از حواشي پاك كرد نه فقط ورزشگاهها را.
میلاد
|
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
شادی هم جنبه میخواد که ما ایرانیها حتی اون رو هم نداریم
پاسخ ها
کوثر
| |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
اره والا افرین.
ناشناس
| |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا ما ها بی جنبه بار اومدیم؟؟
آیا دلیل دیگری غیر از منع بی روی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
آخه تا کی؟ نه یکی به من بگه تا کی بای این بی فرهنگی ها تو ورزشگاهها باشه؟ تا کی میخواهید دست روی دست بزارید و کاری برای فرهنگ سازی انجام ندید. البته اعتقاد دارم این فرهنگ سازی اولش از خانواده شکل میگره. اووووف و امان از این روزگار
ناشناس
|
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
شاید واجبات یک مذهب قابل تعطیل باشد ولی واجبات دین اسلام غیر قبل تعطیل است.
اراتا
|
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
اخ که این دشمنان چه کار که نمیکنند حتی خشکسالیهای چند سال اخیر /تصادفات جاده ای /برف شمال/ زلزله بم /تورم بالا/ گرانفروشی/ اختلاس3000میلیاردی/جیره بندی اب/سرقت و....همه کار دشمنان است الهی بترکند این دشمنان
ناشناس
|
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
نماز ستون دین وروزه تصفیه خانه روحی وجسمی از اوجب واجباتند.درمورد تعطیلی موردی این واجبات خود دین راه گذاشته است پزشک معالج اگر تشخیص داد برای سلامتی شما حرکت ویا صحبت ویا روزه مضر است آنرا تعطیل میکند.آنجاییکه چیزی اصل دین و اصل اسلام واصل ایمان مردم وجامعه را خدشه دار کند آنهم تعطیل.
ناشناس
|
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
چرا به مصلحت نیست ؟ والله این صلاح و غیر صلاح را فقط شماها بلدید !
ناشناس
|
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
اگه فقط محیط ورزشگاه ویژه بانوان باشد ایرادی نداره ولی اگر که پای مردان هم قراره به او ورزشگاه باز بشه ما خانمها خودمون دوست نداریم به یک همچون جای خطرناک و مفسده انگیزی پا بزاریم خدا رو شکر تفریحات سالم زیاده! کمبود نداریم بیاییم و عفت و ابرو یمان را به بازی بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
اگر بخوان بیارن راه واسه جدا کردن مردا وزنا هست در ضمن کسی هم به شما اصرار نکرده بیا برو به تفریحات سالمت برس
در ضمن شما به نمایندگی از کیا داری میگی ما خودمون دوست نداریم ؟
shadman
|
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
دیگه حالا مشکلات هفتاد میلیون رو حل کردن که میخواین مشکلات یه عده مثلا شش هزاری رو حل کنن
بابا برین مشکلات قاطبه ی روستاییان خشکسالی بیکاری دربدریها رو.حل کنین
نه یه عده که از روی شکم سیری مشکل نرفتن به باشگاه برا تماشا دارن
خوب بمرگین از خانه تماشا کنین
نکنین مملکت کم مشکل نداره که مسیله به این کوچکی رو سیاسیش میکنین
ناشناس
|
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
فقط یک دلیل داره اونم هیچ ربطی به دولت و دشمن و اینور و اونور نداره . دلیلش فقط و فقط بی جنبه بودن خود مردم ایران هستش . میگید نه ؟ یکبار بذارید دختر و پسر در ورزشگاه حضور داشته باشن تا اخبار یکسال تون تامین بشه !. ایرانی جماعت به هیچ وجه جنبه حتی کمترین آزادی ها رو نداره چون سریعا یابو برش میداره و تب ولنگاریسم غربی ش گل میکنه
این توهین به ملت ایران است که بگوییم جنبه آزادی را ندارند ، بنظر می رسد اگر در همین مورد کار فرهنگی درستی انجام شود آنگونه که شما می گویید نخواهد شد.
کوثر
|
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
بخدا ظلمه که خانما رو اینقدمحروم کنن اخه چه فرقی بین دختروپسرهست؟دختر نبایدقاضی بشه.دخترنمیشه بره ورزشگاه و...اخه چرا؟مگه ما روانی ایم واونا سالم؟عجب والا
پاسخ ها
shadman
| |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
کوثر خانم مونده به خدا هم خرده بگیری که چرا از زنان پیامبر انتخاب نکرد
بابا کی میخواین بفهمین همونطور که از نظر ظاهر زن و مرد فرق دارن هر کدومم بهر کاری ساخته شدن
لابد باز ایراد خواهی گرفت که چرا فقط زنها بزاین خوب از این پس باید مردها هم بزاین
افتاد
امیر وطن
|
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
آها...پس حتما مورد تمسخر قرار گرفتن توسط سایر مردم جهان به مصلحت است....
farshid
|
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
زنان باید در استادیوم حاضر شوند.مگر زنان انسان نیستند که با حضورشان در استادیوم مخالفت می کنیم؟جای تاسف دارد
ناشناس
|
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
ایـــــــــــــــــــــنــــــــجـــــــــــــــا
ایـــــــــــــــــــــــــرانـــــــــــــــــــه
بـــــــــه هــــــــــمـــــــــیــــــــــن
ســــــــــــــــادگـــــــــــــــــــــــی
؟ ! . . .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :