پس دوستان محترم! همانگونه كه در قرآن كريم هم خداوند به مومنان دستور مي دهد كه از دشنام به بت هاي مشركين خود داري كنند بياييم حتي به مخالفان و دشمنان خويش هم با كلامي فاخر مودبانه ومحكم و موثر روبرو شويم .
گروه
فرهنگی - ديگر زمان مونولوگ ، زمان يك جانبه گويي ، زمان گفتن ونا شنيدن و خواندن و
نانوشتن گذشته است . امروز وسايل ارتباطي چنان قوي و گسترده شده اند كه در
آنسوي جهان و از گوشه اي بكر و ناشناخته مي شود با همه دنيا سخن گفت و سخن
شنيد و به گفتگو پرداخت.
به گزارش
بولتن نيوز، ديگر حتي ارايه خبرها بدون چندو چون و اما واگر
ممكن نيست ، تا خبري گفته يا نوشته مي شود در روزنامه باشد يا در دنياي
مجاز در راديو باشد يا تلويزيون چشمان بيدار خوانندگان و بينندگان و
كاربران بكار مي افتد وابعادش را مي شكافد و ضعفش را به رخ مي كشد و قوتش
را نمايان مي سازد، چند سالي است كه همه روزنامه ها بخش مهمي از ستون هاي
خود را به نظرات خوانندگان خود اختصاص مي دهند ، برنامه هاي تلويزيون تا
پخش مي شوند سيل پيامك ها و راي دادن ها از راه مي رسند و به دنياي واقعي
ديالوگ جامه عمل مي پوشند.
زمان زمان گفتگو شده است ومردم در ارايه نظرات
خود در همه زمينه ها فعاليتي بي سابقه پيدا كرده اند ، در اين ميان سايت
بولتن نيوز به روايت آمار دقيق و علمي در كسب نظر كاربران مقام بلندي به
خود اختصاص داده است ودر اين عرصه از رقيبان محترم خود پيشي گرفته است .
جاي خرسندي است كه كاربران دوست و خوب ما سايت خود را مورد اعتماد قرار مي
دهند و نظرات و دل مشغولي ها ودغدغه ها و انتقادها و درد دل هاي خود را با
ما در ميان مي گذارند و اتفاقا اين نظرات مختلف بقدري زياد و پرحجمند كه با
همه تواني كه در بررسي و آماده سازي آنها بخرج مي دهيم بازهم گاهي شرمنده
دوستان مي شويم و برخي از" كامنت ها " يا معني پارسي و بهترش "پيام ها"
با تاخير منتشر مي شوند.
در اين زمينه اگر دوستان گرامي و كاربران محترم همكاري بيشتر به خرج دهنددر ارايه نظراتشان موفقتر و بيشتر عمل خواهيم كرد.
ما به درستي محدوديت هاي متعددي براي انتشار پيام ها داريم و مسلم است كه
در ارايه آنها نه مي توانيم و نه خوب است كه آزاد آزاد باشيم ، محدوديت
هاي قانوني و حقوقي واخلاقي از مهمترين موانع اين انتشار هستند . هيچ كس حق
ندارد كسي را متهم سازد مگر اينكه جرمش در دادگاه صالحه محرز شده باشد ،
پيام هاي آلوده به ناسزا و كلمات تند و هجو گونه جايي در پيام هاي مقبول
ندارند و اخلاق و ديانت و فرهنگ هم حكم مي كند كه از جمله هاي متين ،فاخر ،
مناسب و محترمانه استفاده كنيم و مطمئن باشيم كه بدين صورت قطعا اثرش هم
بيشتر مي شود.
پس دوستان محترم! همانگونه كه در قرآن كريم هم خداوند به مومنان دستور مي
دهد كه از دشنام به بت هاي مشركين خود داري كنند بياييم حتي به مخالفان و
دشمنان خويش هم با كلامي فاخر مودبانه ومحكم و موثر روبرو شويم .
با اين مقدمات هر كاربر محترمي كه مايل است پيامش بدون سانسور و با سرعت منتشر شود به نكات زير جدا دقت كند :
-به هيچ كس ناسزا نگوييم –كسي را مسخره نكنيم – كسي را متهم نسازيم –احترام
ارزشها و باورها و مقدسات مردم را دقيقا رعايت كنيم –قوميت ها و زبان هاي
مختلف كشور هرگز نبايد مورد كنايه واستهزا قرار گيرند – پياممان روشن وصريح
و بي ابهام باشد _ از فرستادن پيام هاي طولاني جدا خود داري كنيم – يك
پيام را چند بار ارسال نكنيم و...
بديهي است هر پيامي كه يكي از اين خطوط قرمز ما را رعايت نكند از انتشارش
جدا معذوريم حتي اگر كاربر محترم تصور كند كه مثلا با دشنام به فلان مخالف
كار درستي مي كند .
اگر پيام ها و كامنت هاي كاربران محترم در پيام ها و كامنت هاي خود اين
نكات ساده را رعايت كنند مطمئن باشند كه نقطه نظرشان در اسرع وقت منتشر
خواهد شد و جايگاه سايتمان در ارايه نقطه نظرات كاربرانشان از اين هم كه
هست بالاتر خواهد رفت .