صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۶۵۴۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
عربستان قانون مجازات عاملان خشونت فیزیکی، روانی، جنسی، بدرفتاری و سوءاستفاده از انسان را تصویب کرد.
روزنامه آرمان:  عربستان قانون مجازات عاملان خشونت فیزیکی، روانی، جنسی، بدرفتاری و سوءاستفاده از انسان را تصویب کرد. 

این اولین‌‌بار در عربستان است که چنین قانونی تصویب می‌شود چون در گذشته پرداختن به چنین موضوعاتی جزء موارد ممنوع بود. قانون جدید هر فردی را که دست به خشونت فیزیکی، روانی یا جنسی در منزل یا محل کار بزند، محکوم می‌کند.

 مجازات تهدید یا کتک زدن زن، یک سال زندان و ۱۳ هزار دلار است و همچنین در این حالت، مرد از حق حضانت فرزندانش محروم می‌شود. قانون مزبور همچنین در اقدامی بی‌سابقه، از هر فرد که دارای اطلاعاتی درباره خشونت خانگی است درخواست نموده مراتب را به پلیس یا وزارت امور اجتماعی گزارش دهد. ج

معیت‌های مدافع حقوق زن با استقبال از این قانون، ضرورت آماده‌سازی دادگاه‌ها و نیروهای پلیس به منظور اجرای قانون جدید به بهترین شکل را مورد تاکید قرار دادند.


برچسب ها: کتک زدن ، زنان ، ممنوع

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
خبر بسیار مسرت بخشی است. انتظار می رود پس از تصویب چنین قوانین متمدنانه ای فرقه های ضاله طالبان و القاعده هم به صراط مستقیم هدایت شوند.
بی نام
|
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
ازنظرعربستان کتک زدن ممنوعه ولی کشتن شیعیان حلاله!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :