گروه فرهنگی ـ رضا سيف پور*: جمعه اين هفته والدين و كودكان ما شاهد پديده عجيبي در برنامه كودك موسوم «جمعه به جمعه خونه به خونه» بودند. پديده اي شگرف كه براي بسياري از خانواده ها تلخ وناگوار بود. بي شك بسياري از والدين و بخصوص اهل رسانه اگر در آن ساعت برنامه هاي جذاب ! ماهواره اي براي كودكان را تماشا نمي كردند همچون بنده دلشان به حال كودكان معصوم اين مرز وبوم سوخت. واقعا عطش جذب اسپانسر و كسب درآمد از كانالي خارج از باكس تبليغات با آنهمه حواشي نگران كننده آن، در رسانه ملي كه بايد پيشاني پر افتخار نظام باشد كي فروكش مي كند؟ اساسا مشكل بودجه سازمان صدا وسيما چيست وكي حل مي شود؟ اصلا اين چه كمبود بودجه اي است كه فقط روي توليد برنامه ها تاثيردارد ودر بقيه بخشها از جمله حقوق ومزايا واضافه كارهاي آنچناني وريخت وپاشهاي موسوم به همايش و... تاثيري ندارد؟ مگر نه اينكه اولويت اول رسانه ملي مطابق قانون بايد توليد برنامه باشد؟
به گزارش بولتن نیوز،اين جمعه تمام برنامه «جمعه به جمعه خونه به خونه» كه سالها براي خود وبخش كودك صدا وسيما آبرو جمع كرده بودند شده بود تبليغ كيك وكلوچه (...) و كودكان معصوم حاضر در استوديو هم شده بودند ابزارهاي اين تبليغ يا سوءاستفاده عجيب و ناراحت كننده. اگر اين كار در هركجاي دنيا انجام مي شد بي شك انجمن هاي حمايت از حقوق كودك يا حمايت از خانواده از آن شبكه و آن رسانه اقامه دعوا مي كردند اما افسوس! رسانه ملي ما كه بايد فرهنگ ساز باشد و قرار بود با شبكه هاي ماهواره اي مقابله كند، اكنون كارش به جايي رسيده است كه از ضعيف ترين و سبك ترين شبكه هاي ماهواره اي الگو مي گيرد. والله سوگند كارفلان شبكه هاي ماهواره اي كوچك وضعيف كه در برنامه هاي خود زيرنويس مي كنند و از بينندگان درخواست واريز پول به حسابشان مي كنند به مراتب شرافتمندانه تر واصولي تر از كاري است كه اكنون در شبكه هاي ريز و درشت سراسري و استاني صدا وسيما ميبينيم .
اكنون با توجه به اهميت هجمه هاي رسانه اي بيگانه و نقش صدا و سيما به عنوان رسانه انحصاري تلويزيون و راديو با آنهمه امكانات گسترده كه پيشرفته ترين شبكه هاي دنيا آرزوي داشتن بخشي از آن را دارند و آنهمه مدير و كارمند كه بي شك تعداد آنها به مراتب از بزرگترين شبكه هاي ماهواره اي چندين و چند برابر بزرگتر است، از مسئولين فرهنگي كشور و بخصوص نمايندگان محترم مجلس انتظار مي رود چاره اي انديشه كنند. متاسفانه مسير فعلي رسانه ملي مسيري است كه از ترس آن – خداي نكرده - بايد به شبكه هاي ماهواره اي پناه ببريم !
پوزش : در مقاله حاضر به اشتباه نام برنامه (جمعه به جمعه خونه به خونه ) با
عنوان( فیتیله ای ها) درج شده بود که بدینوسیله ضمن اصلاح از عوامل برنامه
مذکور (فیتیله ای ها)عذرخواهی می شود.
*كارشناس رسانه
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com