صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
جهش ايران در زمينه "انرژي هاي نو"؛
كلنگ سالن ساخت پره توربين بادي همزمان با رونمايي از ژنراتور ارتقا يافته 173 مگاواتي در محل كارخانه هاي گروه مپنا زده شد.
  به گزارش بولتن نیوز، عباس علي آبادي مديرعامل مپنا در اين مراسم گفت :انر‍ژي باد سابقه طولاني در كشور دارد و از قديم در انواع آسياب مورد استفاده قرار گرفته است.

وي با اشاره به سابقه حدود 30ساله ايران در بخش انرژي هاي باد گفت: ما از نظر تكنولوژي بايد به يك سطح قابل رقابت در جهان برسيم كه در آينده نزديك اين امر محقق مي شود.

وي افزود: تا شهريور امسال عمليات احداث سالن ساخت پره هاي توربين بادي به اتمام رسيده و انتظار مي رود كه تا سه ماهه چهارم سال 92 توليد اين پره ها آغاز شود.

مديرعامل مپنا تصريح كرد: هدف مپنا تحقق حداکثر بومی سازی تكنولوژي توربين باد در كشور است و ايران ميتواند به عنوان يكي از بزرگترين سازنده پره توربين بادي در منطقه خاورميانه تبديل شود.

وي با اشاره به این‌که پيش از اين  توربين 660 کیلوواتی راه اندازی شد تاكيد كرد: در شرايط كنوني خريد تجهيزات از خارج كشور نيز به صرفه نيست و بايد با توجه به پتانسيل هاي موجود در كشور به سمت بومي سازي تكنولوژي توليد توربين بادي حركت كنيم.

علي آبادي با بيان اين كه پره توربین بادی كه تا سه ماهه چهارم امسال ساخته مي شود از كلاس 2A بوده افزود: اين نوع پره 50.3 متر طول دارد و با ظرفیت 2.5 مگاوات توليد مي شود.

وي خاطرنشان كرد: وزن هر پره 11 هزار و 640 کیلوگرم است.


برچسب ها: توربین ، بادی ، انرژی

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :