صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۶۳۸۶
تعداد نظرات: ۵۶۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۷
گوشت کباب کوبیده نه باید خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک. معمولا از گوشت گوسفند استفاده می‌شود یا مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله. بهترین گوشت، قلوه‌گاه (گوشت نیم‌دنده‌ها) گوسفند است. اگر می‌خواهید از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید، دوسوم آن گوسفند باشد و یک‌سوم گوشت گوساله.
مواد لازم برای 12 سیخ
1 کیلو گوشت چرخ‌کرده
300 گرم پیاز( رنده کنید)
1 ق‌چ زعفران
کمی نمک و فلفل سیاه
 
 
1/گوشت چرخ‌شده را در کاسه‌ای بریزید. کمی نمک هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. با اضافه کردن مقدار کمی فلفل، بوی زهم گوشت را از بین ببرید
 
2/پیازها ی رنده شده را در دست فشار دهید تا کاملا بی‌آب شود سپس همراه زعفران حل شده در آب جوش به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید. مایه خوب ورز داده‌شده را داخل ظرفی در بسته بگذارید و  به مدت دو سه ساعت در یخچال بگذارید.
 
3/گوشت کباب را از یخچال بیرون آورده و به دوازده قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را در دست کمی ورز داده و به شکل یک بیضی کشیده درآورید.
 
 
4/سیخ را کمی خیس کرده و روی مایه کبابی که در دستتان است بگذارید، بعد گوشت را با فشار دست به دور سیخ بچسبانید. مایه را روی سیخ فرم دهید.
5  کباب‌پز را آماده کنید. سیخ‌ها را با فاصله چند سانتی‌متر (نه خیلی نزدیک به آتش) روی منقل بگذارید. دائم سیخ‌ها را جابه جا کنید تا همه طرف کباب خوب بپزد.
 
فوت‌و‌فن ‌های کباب کوبیده
 گوشت کباب کوبیده نه باید خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک. معمولا از گوشت گوسفند استفاده می‌شود یا مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله. بهترین گوشت، قلوه‌گاه (گوشت نیم‌دنده‌ها) گوسفند است. اگر می‌خواهید از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید، دوسوم آن گوسفند باشد و یک‌سوم گوشت گوساله. 
 
گوشت کباب کوبیده را چندین بار چرخ کنید و بعد خوب با پیاز ورز دهید تا یک تکه شود. هر چقدر گوشت بیشتر چرخ شود و بیشتر ورز داده شود احتمال نریختن آن از سیخ بیشتر است.
 
سیخ مخصوص کباب کوبیده، پهن است؛ نکته‌ای که برای درست کردن کباب کوبیده در رابطه با سیخ آن باید حتما در نظر بگیرید این است که سیخ کباب نباید نو باشد. اگر سیخ شما نو است بهترین کار این است که یک بار آن را حتی بدون کباب روی آتش بگذارید. در ضمن وقتی می‌خواهید مایه کباب را به سیخ بزنید بهتر است سیخ خیس باشد تا گوشت بهتر به آن بچسبد.
 
موقع چسباندن کباب به سیخ بهتر است دستتان را با کمی آب سرد خیس کنید و حتی موقع شکل دادن کباب روی سیخ، باز دستتان را خیس کنید. اگر مایه کباب سرد باشد بهتر به سیخ می‌چسبد و موقع پخت کباب از سیخ جدا نمی‌شود. هر چه مایه کباب سردتر باشد بهتر است.
 
وقتی گوشت را روی سیخ می‌چسبانید ابتدا و انتهای مایه کباب را با فشار دست به سیخ بچسبانید و بعد با انگشت به مایه کباب فرم دهید. آتش زغال نباید خیلی شعله‌دار باشد، بهتر است آتش فروکش کرده باشد و فقط زغال‌ها قرمز و گداخته باشند. فاصله کباب‌ها از زغال‌ها هم کافی باشد تا کباب‌ها نسوزند و یا خام نمانند.
 
بهتر است بعد از به سیخ زدن کباب‌ها، آنها را یکی دو ساعت در یخچال بگذارید تا گوشت خوب به سیخ بچسبد. بعضی به مایه کباب جوش شیرین می‌زنند که ما توصیه نمی‌کنیم، چون با روش توضیح داده‌شده، کباب از سیخ جدا نشده و روی آتش نمی‌ریزد. در ضمن جوش شیرین باعث تلخ شدن کباب می‌شود.
 
در برخی دستورها هم زرده تخم‌مرغ یا حتی آرد یا آرد سوخاری به مایه کباب می‌زنند که باز هم توصیه نمی‌شود. مایه کباب کوبیده زردچوبه ندارد.
 
برچسب ها: آشپزی ، کباب ، کوبیده ، طریقه ، پخت

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
کامران
|
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
با سلام و خسته نباشید، من چند وقتی هست که کوبیده میزنم، همه دستورات بالا را هم اجرا میکنم اما متأسفانه کبابها کمی سفت میشه و بعضیهاشون هم ترک میخوره البته ترک خوردنشون هم خیلی مهم نییست اما نمیدونم چرا سفت میشه و هیچکسم یک جواب درست نمیده، وهمه طرز تهیه را دوباره میدن ممنون میشم اگه شما یک جواب قانع کننده به من بدید. بازم ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
چربی گوشتت کمه . بهتره از سر دست گوسفند و سر دست گوساله رو به نسبت 40 40 و 20% هم قلوه گاه استفاده کنید
حمید
| |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
نصف قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کن . چربی گوشت متعادل باشه سعی کن زیاد نباشه و الا اصلا نمیشه خوردش و خیلی بدمزه میشه .
سرباز
| |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
یک کیلو گوت گوساله + 200 گرم دنبه گوسفند(البته 150 تا 250 بسته به تمایل ما برای میزان چربی). جوش شیرین کنترل کننده چربی است اگر چربی گوشت شما زیاد باشه حتماً باید از جوش استفاده کنید. ضمناً آنچه در کباب بازار می بینید چربی است با مقداری گوشت! نه گوشت با مقداری چربی!
ققنوس
| |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
سلام داداش برو حاظری بخر راحت تری .......
تمام چیرهایی که اینجا میگویند هیچ فایده ای ندارد .....از طرف یک اشپز
فروشگاه اینترنتی جذب
| |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
علت اصلی ریزش کباب کوبیده روی اتش توزیع غیر یکنواخت گوشت میباشد
سیدجمال
| |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
من دقیقا همین مشکل رو داشتم با اضافه کردن جوش شیرین و دوچرخه کردن کوشت و ورز دادن کامل گوشت این مشکل حل شد
امید
| |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سلام
من کوبیده درست می کنم بدون اینکه بریزه وبدون جوش شیرین و..... راه کار اینه موقع چرخ کردن گوشت بهش نمک بزنید بعد فلفل 4 بار چرخ بعد پیازو ابش وبگیرید وورز دهید 4 ساعت تو یخچال بعد با ید گوشت هارو به طور یکنواخت بسیخ بکشید اول واخرش سیخ و فشار بدید اللهی به امید تو جوش شیرین و نون خشک وزرده تخم مرغ مال ناشی ها ویا رستورانهاست که وقت وحال ندارن
علی
| |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
برای این که کباب ها نریزه مقدار کمی جوش شیرین اضافه کن وسعی کن سروته کبابها را به سیخ وصل کنی بعد گوشت باید قلوه گاه باشه نه گوشت خورشتی سعی کن قبل ازسیخ زنن گوشت را خوب ورز بدی سیخ ها هم خیس نباشه
aria
| |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
گوشتی که انتخاب میکنی خیلی مهمه.دنده گوساله که ۱۵ درصد چربی باشه اگر نیست کمی کره صبحانه اضافه کن.من از گوشتهای بسته بندی بدون هرمن استفاده میکنم. برای هر نیم کیلوگوشت ۲ عدد پیاز متوسط نه خیلی بزرگ باقسمت درشت رنده .رنده کن.نمک به اندازه ای که کباب کمی شور بشه ونه انقدر که شوریش ازار دهنده باشه.خوب با دست ورز میدهیم وبه سیخ میزنیم.سیخها استیل باشند.لازم هم نیست ۶یا ۱۰ یا ۲ روز بگذارید گوشت استراحت کنه .روی اتش به محض اینکه یک طرف کمی پخت.سیخ را میگردانیم.تا کباب نریزد.موفق باشید.
شهریار
|
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
پیازوگوشت روباهم چرخ کنیدحالشوببرید.
پاسخ ها
مونس
| |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
نه خیلی خوبه
ناشناس
|
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
اگه گوشت کم داشتیم ونفرزیادبودچیکارکنیم میشه ازگوشت کم چرب دیگه استفاده کردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
توش نون خشک بریز
ناشناس
| |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
هههههههههه
سرباز
| |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
کباب را روی سیخ نازک تر کن و کوتاه تر. مطمئن باش مشکل حل میشود و یا کباب را بزرگ تر کن برای هر نفر یکی کافیه! با هم بودن خوبه مفت از دستش ندهید.
سما
| |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
اینکه دیگه غصه نداره خودت نوش جون کن
ناشناس
| |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
بپر سر کوچه حسن کبابی که نمرده
ناشناس
|
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
توش كمي آرد سفيد بريزين
جواد
|
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
دم شما گرم خيلي به درد خورد.ايشالا كه مرسي
ناشناس
|
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
خوب ورز بدید کباب خوب میشود
ali
|
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
اگه نفرات زیاد بود وپول نداشتی مثل بعضی از سالنهای غذاخوری سنگدان مرغ رو خوب تمیز کن و چرخ کن 30%
ناشناس
|
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
مرسی از شما بابت همه دستورات
میترا
|
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
سلام ،من برای درست کردن کباب از درصد 3به 1 گوشت گوسفندی و گوساله استفاده می کنم،وبه جای جوش شیرین که گوشت وخشک میکنه ازپیکین پودر استفاده می کنم،اگر هم میخوابیداز جوش شیرین استفاده کنید آب پیازونگیرید.چون خیلی خشک میشه.
اردلان
|
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
سلام من نمیدونم کباب رستورانها چرا اینقدر نرمه ولی من هر وقت درست می کنم سفت میشه اگه چربیشو زیاد می کنم میریزه رو آتیش!! همه این کارها رو هم کردم!! کسی میدونه چرا؟؟!!!@
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
چربی گوشتت کمه
وحید09137771937
| |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
چربی گوشتت کمه زیادم اب پیازتا نگیر 1چایخوری جوش شیرین والسلام
خانم طاهرخانی
| |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
بعداز کباب زدن یه دونه کره توسینی بندازسیخهای کباب روروی کره بچرخون من دیدم تورستورانهااین کارومیکنن من تجربه کردم عالی شد
ناشناس
| |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
سلام من جدیدا زیاد تحقیق وتمرین کردم قبلا مشکل شمارو داشتم فهمیدم که گوشت گوسفند سر دست 600گرم گوساله 300 گرم قلوهگاه گوسفند 100 گرم پیاز ابگرفته 300گرم اب نگرفته 200 گرم جوش نمک فلفل اندازه قلوه گاه باعث اب دار شدن کباب میشه بایدچربی هم به اندازه باشه
ناشناس
| |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
چربی گوشتت کمه و اب پیازتو میگیری.جوش بزنی بهتره
هر 10 کیلو مایه کوبیده 3 قاشق چایخوری جوش بزن
امیر
| |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
مال خورشتش داداش
aria
| |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
گوشتی که انتخاب میکنی خیلی مهمه.دنده گوساله که ۱۵ درصد چربی باشه اگر نیست کمی کره صبحانه اضافه کن.من از گوشتهای بسته بندی بدون هرمن استفاده میکنم. برای هر نیم کیلوگوشت ۲ عدد پیاز متوسط نه خیلی بزرگ باقسمت درشت رنده .رنده کن.نمک به اندازه ای که کباب کمی شور بشه ونه انقدر که شوریش ازار دهنده باشه.خوب با دست ورز میدهیم وبه سیخ میزنیم.سیخها استیل باشند.لازم هم نیست ۶یا ۱۰ یا ۲ روز بگذارید گوشت استراحت کنه .روی اتش به محض اینکه یک طرف کمی پخت.سیخ را میگردانیم.تا کباب نریزد.موفق باشید.
عادل
| |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
دو تا نکته داره....
وقتی گوشت چربیش خیلی پایین است سفت می شه....برای اینکه گوشت چرب نریزه و کبابتون ابدار باشه باید گوشت را حسابی ورز بدین تا حالت چسبدنگی پیدا کنه یک مقدار رنگ گوشت سفید می شه.... نکته دوم اینه که منقلتون باید خیلی داغ باشه و حرارت یک نواختی داشته باشد تا لایه رویی کباب زود ببنده تا اب داخل گوشت حفظ بشه....
محمد غلوی نیا
|
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
من عاشق کباب کوبیده هستم باگوشت بره اما تودرست کردنش ناموفق!کباب کبابیهاهم بدلایلی بهم تمی چسبد امروزجمعه خدود1کیلوگوشت بره راطبق دستورات بالا به سیخ زدم که خوب چسبیداما متاسفانه ریخت روی اتیش وکلی حال گیری ......یک اقایی بنده راراهنمایی کند ممنون میشم
پاسخ ها
مریم
| |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
سلام من 15ساله خودم باکمک همسرم کباب درست میکنم حتی بیرون و حتی برای مهمون در تعداد زیاد همیشه هم خوب شده به چند دلیل 1.گوشت مخلوطی از گوساله گوسفندی وچربی روی ران گوسفند 2. افزودن کمی پکینگ پودر 3. سرد بودن و گاهی نیمه یخ بودن گوشت 4. مساوی بودن میزان گوشت و پیاز قبل از پوست گرفتن پیاز یه مقدار ضایعات داره بعداز رنده شدن هم آبش کامل گرفته شود خشکی کباب بدلیل پیاز و چربی کم است بعد هم تکرار باعث اعتماد به نفس ورفع عیوب میشود همیشه سعی کنید سرد باشد برای بیرون هم گوشت تقسیم شده را داخل فریزر بذارید نیمه یخ شود تا موقع رفتن گرم نشود نوش جان
رضا
| |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
بهترين کارممکن :1کيلو گوشت چرخ کرده.300گرم پيازاب گرفته .نمک جوش شيرين به مقدارلازم.حالا منو دعوت ميکني درست ميکنم ميخوري حالشوميبري
ناشناس
| |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
اول باىد نمکش اندازه باشه کمى به شورى بزنه دوم سر ته کباب رو با انگشت به سىخ بچسبون
ناشناس
| |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
باید گوشت را خوب ورز دهید و دمای منقل بالا باشد تا سریع روی کباب سرخ بشود
حسین
|
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
دلیلش اینه توزمستون رفتی بیرون این کار مال تابستونه دادش.
ناشناس
|
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
هرگز از جوش شیرین استفاده نکنید چون علت اصلی خشک شدن هست
زهرا
|
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
من تمام دستورات بالا رو اجرا می کنم ولی طعم کباب به خاطر اضافه کردن تخم مرغ و یا آرد تغییر می کنه و اصلا طعم کباب بازاریارو نمیده/خواهش می کنم کمک کنین قضیه حیثیتیه برا خونواده شوهرم می خوام درست کنم.
پاسخ ها
محسن
| |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
اضافه نکن مگه مجبوری
ناشناس
| |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
مگه مجبوری خوب.ضمنا اونایی که میگن ترکیب گوشت گوساله و گوسفندی بای بگم گه به جای اینا برین خورده راسته گوسفندی رو با کمی دنبه تتازه به نسبت 10 به 3 مخلوط کنین تا طعم واقعی کباب و بچشین
ناشناس
| |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
آقایون اگه دقت کرده باشین به تاریخ احتمالا شوهرش تا الان طلاقش داده شما دارین راه کار بهش می دین ؟ :))))))))))))
ناشناس
| |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
خانواده شوهر؟ واه واه واه، جوش شیرینش را زیاد بگیر تا یه کم تلخ بشه
aria
| |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
زهرا خانم بیخیال.من کمکت میکنم.گوشتی که انتخاب میکنی خیلی مهمه.دنده گوساله که ۱۵ درصد چربی باشه اگر نیست کمی کره صبحانه اضافه کن.من از گوشتهای بسته بندی بدون هرمن استفاده میکنم. برای هر نیم کیلوگوشت ۲ عدد پیاز متوسط نه خیلی بزرگ باقسمت درشت رنده .رنده کن.نمک به اندازه ای که کباب کمی شور بشه ونه انقدر که شوریش ازار دهنده باشه.خوب با دست ورز میدهیم وبه سیخ میزنیم.سیخها استیل باشند.لازم هم نیست ۶یا ۱۰ یا ۲ روز بگذارید گوشت استراحت کنه .روی اتش به محض اینکه یک طرف کمی پخت.سیخ را میگردانیم.تا کباب نریزد.موفق باشید.
اکبرشیلنگی
|
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
داداش کباب هرچی ساده ترباشه خوش مزه ترمیشه تخم مرغ آردپکینگ پودر اصلانزن ک موفق چی؟نمیشی بجای اینا یه بندانگشت فلفل سیاه بریز وحداقل ۵یا۶ساعت صبکن به سیخ نگیر یاالله...
محمد حسین
|
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
خیلی عالی است
امیرحسین
|
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
خیلی خوبه
سحر
|
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
یکی ازفامیلامون راز خوشمزگی یکی ازاین کبابی هارو پرسیده بود.طرف گفت:من به گوشت نمک میزنم میزارم دوسه روز بمونه بعدبه سیخ میزنم.حالا شما بگین این کارواقعا جواب میده؟ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
فقط موندگاری گوشت و بالا میبره
علی
|
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
سلام دوستان عزیزم
یک کیلو گوشت برای 8نفره البته رستورانی آخه من آشپز رستورانم
یک کیلو گوشت
دویست گرم دنبه یا رو گوشت
مقدار لازم نمک
300گرم هم پیاز چرخ کرده آب گرفته
50گرم جوش شیرین
گوشت 1بارچرخ کرده و نمک و پیاز جوش شیرین بهش اضافه می کنیم و دوباره دیگه چرخ میکنیم بعد نیم ساعت در یخچال میگذاریم بعد سیخ میزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
داداش 50 گرم؟
چه خبره
این برا 10 کیلو مایه کوبیدسا
رضا
| |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
سلام لطفا قبل از هرچیز به سلامتی خود وخانواده بیاندیشید وبه این نکته توجه کنید که جوش شیرین یک ماده سرطان زا است تاکید میکنم سرطان زا پس بهیچ وجه از ان استفاده نکنید.
وحید
|
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
عالی بود فقط کمی از سر سیخ میریخت
کبابی
|
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
1کیلوگوشت گلوه گاه گوساله300گرم گوشت سردست گوسفندی 300گرم پیازرننده شده ترجیحا آب پیاز باشدنمک وفلفل 1قاشق غذاخوری3ساعت دریخچال بعدسیخ بزن نوش جان
حمید رضا
|
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
همه مواردی که گفته شد کم و بیش درسته ولی راز دستیابی به طعم بازاری کباب کوبیده در بیات شدن مایع کباب هست انهم میسر نمی گردد مگر پس از سپری شدن مدت سه روز در یخچال و سپس اضافه کردن پیاز خواهد بود
محمد مهدی
|
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
2 ساعت و نیم در یخچال بدون رطوبت مایه رو حال میندازه . این کارو که کردی حدود 5 دقیقه ورز بده و دو باره یک ربع تو یخچال بزار به هر چی بخوای قسم که نمیریزه من بارها کباب زدم و هیکدوم نریخته . سیزده بدر خوبی داشته باشید .
مسعود
|
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
سلام من گوشت گوساله. دو کیلو زدم و یک کیلو قلوگاه زدم 300گرم دنبه ام اضافه کردم کبابام خشک میشن لطف کنید منو راهنمایی کنید
پاسخ ها
لیلا
| |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
به جای دنبه از گوشت سردست گوسفند وشله استفاده کن تا بوی بد نده .در صدا خیلی مهمه رعایت کن 600گرم سر دست گوسفند 300گرم گوساله 100قلوه گاه گوسفند300گرم پیاز بدون اب یا 200گرم پیاز ابدار
ناشناس
| |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
از همه بهتر اینه که بیخیال بشین اگر شما بخواهید مانند یک کبابی با چند سال تجربه کباب بزنید که وا مصیبتا از کبابی سر کوچه بخرین بهتره
کیمیا
|
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
جوش شیرین بزنیدو 3 ساعت تو یخچال بذارید
ارشیا
|
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
اگه تا دو سه ساعت تو یخچال بمونه اینجوری که ما از گرسنگی میگیریم :-)
ناشناس
|
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
سلام به هیچ وجه از جوش شیرین استفاده نکنید بنده زمان جوانی در کبابی کار کرده ام .. بهترین کباب خانگی کبابی است که مخلوط گوسفندو گوساله باشد یعنی 1/3راسته گوسفند،1/3راسته گوساله و1/3دنده گوسفندی البته دقت کنید که دنده عرض کردم نه دنبه زیرا که دنبه بوی نامطبوعی به کباب می دهد به ازای هر یک کیلوگرم گوشت 300 گرم پیازسفید اضافه نمایید و 2/3 قاشق غذا خوری نمک گوشت را بعد از چرخ کردن و مخلوط با پیاز و نمک خوب ورز دهید و در یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود و خودش را بگیرد بعد سیخ کنید و از طعمش لذت ببرید اگر رضایت داشتید برا من هم دعا کنید...یا حق...
ناشناس
|
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
گوشت گوشت گوسفند استفاده شود و یکم گوساله بعد پیاز بزن البته سه بار یاید چرخ شود
علی
|
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
این کاری که میگم اصلا شوخی نیست من اینکار رو میکنم . با نخ از ابتدای محل چسبیدن گوشت به سیخ تا انتهای اون رو با نخ به
ارامی ببند و پس از پخت نخ ها رو بدقت از دور سیخ باز کن و کباب ها رو بدون هیچ مشکلی ، در نان از سیخ خارج کن.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
وااااااااااااااااااااااااااااي
علی
| |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
نخ دندون باشه بهتره
Aria
| |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
نخ چیه دیگه کباب رو نازک به سیخ بگیرید واگر انها را روی اتش قرار دادید. ابتدا کبابها را چند بار بچرخانید .
بی نام
|
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اونوقت ک باید نخ سوخته بخورن!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
نمیسوزه ... ما هم همین کار رو میکنیم
فاطمه
|
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
عالی بود کلی چیزای خوب از همه تون یاد گرفتم.ممنون از همه.خوب دیگه پاچ هاتونو سفت کنید به اندازه کافی خاروندم واسه تون
ناشناس
|
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
نحوه ترد شدن
ناهید
|
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
مرسی
آرش
|
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
با سپاس از دوستان...مطابق تجربه، یکی از نکات مهم در کوبیده، میزان ورز دادن گوشته و نکته مهم اینه که انقدر باید ورز بدیم که بتونیم کل مایه کوبیده رو که به شکل کره در آوردیم، بتونیم یه جا بلند کنیم بدون اینکه بریزه. من استرالیا زندگی میکنم، رستوران های ایرانی اینجا نون و دو سیخ کوبیده معمولی را که در استاندارد بنده، کوچک بحساب می آن - دوازده دلار میدن. من امروز گوشت بره چرخ شده تخفیف خورده خریدم کیلویی 5 دلار!
یعنی هر سخ کوبیده میشه 0.40 دلار در حالی که بیرون دو سیخش 12 هستش!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
آرس خان ما اینجا گوشت بره رو میخریم تقریبا 9-10 دلار. که البته به همه نو کیست و انگلی هم آلودست. خلاصه اونجا جای مارو خالی کن.
معلم
|
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
بابا هر کاری که گفتید کردم ولی نتونستم مزه کباب بیرون را درست کنم مره کباب تابه ای میده چیکار کنیم تا خوشمزه بشه
صادق
|
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
گوشت گوساله يك كيلو ويكيلو دم سينه گوسفند وپياز500گرم اب گرفته جوش شيرين نصف قاشق چايخوري نمك وزعفران درصورتي كه گوشت دم سينه گوسفندي چربي ان كم بود مقدار 100 تا200 گرم چربي به ان اضافه ميكنيم 2 بار چرخ ميكنيم وبعد سيخ ميكنيم
سعید
|
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
با سلام چکار کنیم کباب کوبیده ارزون در بیاید
پاسخ ها
ابرام
| |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
با سويا درست كن ...
سما
| |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
خب اصلادرست نکن تخم مرغ ارزون درمیاد
ناشناس
| |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
گوشت به این گرونی مگه میشه
امیر علی
|
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
تشکر از اموزش کاملا کاربردی است
کباب پز
|
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
یک راز دیگه از کوبیده انتخاب سیخ و طرز سیخ زدن هستش! مواد را باید طوری به سیخ زد که از دو طرف سیخ بر روی ذغال خالی از مواد باشد تاسیخ حرارت دیده و آن حرارت به درون مواد چسبیده به سیخ منتقل گردد و باعث می شود که گوشت بر روی آتش نریزد و مغزپخت هم بشود!به کسی نگویید !یاد میگیرن ها!!!
امیر
|
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
نون خشکه مگر به تیی برزی تا خوب چیز بشه
پاسخ ها
علی
| |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
یه مطلب علمی و کلیدی صحیح و خوشم هومد
امیر علی
|
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
با گوشت شتر هم می شه یا نه. مرررررررررررررسی
پاسخ ها
کیان
| |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
اره میشه - تو یزد و اردکان بیشتر کوبیده ها از شتر هست
معصومه
|
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
جرات نمیکنم کباب درست کنم میترسم خراب شه
پاسخ ها
سما
| |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
بابانترس نتهایتش جهنم وضرر
ناشناس
|
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
من کباب درست کردم سیخش را توی چی بزارم؟
پاسخ ها
سما
| |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
واااااااای آخرشی ناشناس جان
خب لای نون بزار
حسین
|
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
با نهایت تاسف وباعرض پوزش ازکارشناس محترم این سایت وسایت های مشابه باید عرض کنم تمام دستورالعملهای آنها جهت یک تهیه کباب کوبیده عالی وبه قول معروف رستورانی تمامن دارای ایراد هستند.و فاقد اون فوت کوزه گری هستند که یا به شما یاد نمیدن یا خودشونم بلد نیستن.که باعث اذیت شدن شما میشه. من کل نظرات بالا رو خوندم و دیدم که همه به نادرست راهنمایی شدن.متاسفانه. بنده بخاطر شغلم تجربه زیادی در تهیه انواع کباب دارم که بزودی آنها را به همراه فیلم آموزشی در وب سایت خودم قرار خواهم داد.مخصوصا کباب کوبیده....
پاسخ ها
عبداله
| |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
اگرراست میگی ادرس وب سایتت رابده تا چک کنم هروقت گذاشتی بخونم
صفری محمود
| |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
با کمال معذرت
حسین جان ایراد از خود جناب عالی است
بنده به تمامی دوستانی که این مطلب رو خوندن توصیه می کنم از دستور االعمل 1/3 گوساله 1/3 گوسفند 1/3 قلوه گاه استفاده کنن و بقیه ی موارد مثل
پیاز و نمک و ...
چند بار باید امتحان کنین مطمئن باشین کباب خوبی درست خواهید کرد ناامید نشین
اگه فقط یک بار ببینین کبابی ها چه اشغالی به نام کباب کوبیده به شما می دن و شما هم با به به و چه چه می خورین دیگه هیچ وقت سراغ کبابی های بیرون نمی رین و خودتون درست می کنین
ناشناس
| |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
آدرس ندادی که
یاسی
|
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
سلام به نظر من به رستو ران تشریف ببرید خرجش کمتره!
پاسخ ها
حسن
| |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
راست گفتی.
سما
| |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
آره والاخوشمزه ترم هست
مریم
|
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
اگه میخواهید کبابتون نریزه توش گوشت سینه بوقلمون چرخ کنید اصلا نمیریزه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
يا اصلا اونو آرماتور بندي كنين يه دفعه راحت بشين ...بابا ميخوايم كباب كوبيده بخوريم نه چيز ديگه خخخخخخ
ساسان
|
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
چندباره کباب هام همش ترک میخوره تقریبا نصف میشه روی سیخ.پرسیدم میگن چربیش کمه ولی تا چقدر دیگه میشه چربی اضافه کرد وقتی گوشت رو چرخ میکنم سفید میشه از چربی.یکی راهنمایی کنه چون خیلی ضایعه ظاهر کبابت اونجوری بشه
حمید کبابیان
|
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
خودم یادتان میدم .کباب پزی تو خونمه.
ساسان
|
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
درسته با 5تومن میتونی راحت کباب بخوری ولی کباب زدن بخاطر جنبه مادیش نیست که ارزونتر دربیاد واسه سور و ساتو عشق و تفریحشه.کسی نبود یه جواب درست و درمون بده یه چیزی یاد بگیریم
پاسخ ها
مهری
| |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
ساسان جون اصلا ناراحت خودت نکن بالاخره یادمیگیری
ناشناس
| |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
آی گل گفتی
سما
| |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
حرفت طلا
ناشناس
|
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به نظر بنده که اشپزیم عالیه کباب درست کردن به انتخاب گوشت مناسبه و چند بارچرخ کردن و ورز دادن زیاد گوشت گوسفندی با چربی متوسط +گوشت گوساله +پیاز +نمک فلفل +اگر خواستیدزعفرون بعد 3 بار چرخ کردن با پیاز حسابی ورز بدید بعد 3 ساعت تویخچال باشه اونوقت به سیخ بکشید نوش جان
زهره
|
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
من هر موقع کباب میزنم عین شیلنگ میشه به خاطر جوش شیرین
ساسان
|
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
بله یاد میگیریم.ولی باورتون میشه چند وقت تو اشپز خونه تفریحی کار میکردم البته همین الانم میرم صاحبش فامیلمونه ولی بازم هردفه کباب درست میکنم همین بلا سرم در میاد.شاید دست ما نمیچسبه دیگه کاریشم نمیشه کرد
ناشناس
|
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
ازبیرون بگیرین حالش روببرین
ناشناس
|
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
براي اينكه گوشت بعد پخت سفت نشه عزيزم بهتر ه اول نصف گوشتو ابپز كني بعد چرخش كني
علی
|
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
آقایون وخانومای محترم پختن کباب کوبیده در منزل هیچ لطفی نداره نه تنها لذتی نداره بلکه هم اعصاب خورد کنه هم به صرفه نیست آخرشم کباب بیرون نمیشه غیر از کوبیده تمام کبابادر منزل لذت بخش وعالیه
پاسخ ها
سما
| |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
فقط کباب کوبیده حیدری طاقبستان خودمونوعشق است
ناشناس
| |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
کباب حاج عباس هم بدنیست
پيام
|
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
لديز ان جنتلمن
توقع نداشته باشيد كه بار اول تا بار ١٠ همتون كبابتون خوب در بياد، من الان كباب ميزنم عالي هر جورم كه بخوام تغييرش ميدم، با زعفرون بي زعفرون آبدار، بي آب، نازك ، زخيم، دندون گير، نرم، پفكي، تو پر همه مدلش رو ميزنم ولي واقعا فكر نكنيد كسي نميخواد بهتون بگه كه چجوري ميشه درست كرد و چيكار بايد كنيد ، فقط تنها راه حلش تمرينه، به اعتقاد من بايد يه مدتي هفته ايي ٢-٣ بار كوبيده بزني تا دستت بياد.
واقعا من الان خودمم نميدونم چيكار ميكنم ولي هر جور ميخوام ميزنم.
مهمترين، مهمترين و باز هم مهمترين مساله ميزان چربي و جنس گوشت هست كه اونم فقط خودتون بايد دستتون بياد.
الان من چه جوري بگم كه گوشتتون بعد از ورز دادن حسابي چقدر بايد به سفيدي بزنه؟؟؟
و نكته آخر اينكه فقط از گوشت گوسفندي استفاده كنيد
پاسخ ها
صفری محمود
| |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آفرین
زدی به خال
دوستان با تمرین حتما موفق می شین
aria
| |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
ممنون از راهنمای.ولی گوسفند بوی زوخم میده.چربیش بد بوه.چکار کنیم بوی زوخم نده.
مهدی
|
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
با سلام به همه دوستان
امروز اومدم از همه دوستانی که در این بخش تجربیاتشون را در اختیار من گذاشتن تشکر کنم. چون من بالاخره کباب کوبیده ای زدم که فوقالعاده لذیذ شد
واقعا بهترین کبابی که در زندگیم خوردم همین کبابی بود که خودم درست کردم
بازم ازتون ممنونم
پاسخ ها
محمد
| |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
خوب بگو چیکار کردی؟
حسین
|
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
توش میشه تخم مرغ هم زد.
وحید
|
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
سلام امیدوارم همه بتونن کباب کوبیده مشتی درست کنن
ناشناس
|
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
تحربه خيلي مهمه .تمرين كنيد ياد مي گيريد
علاقه مند به آشپزی
|
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
سلام من مدتیه کباب کوبیده نزدم خیلی پیشها مخلوط کبابی که حداقل یه روز تو یخچال مونده بود رو بیرون برا مهمونهام کوبیده کردم خیلی هم عالی شد
هادی
|
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خیلی خوب بود
بی نام
|
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
خوب نبود
فریبرز
|
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
با سلام
من برای اولین بر زدم بد نبود مطمئن هستم که اگه نکات دوستان را رعایت کنم بهتر هم میشه البته استعداد ذاتی هم میخواد ولی یکی از دلایل اینکه کباب کوبیده بازار مزه اش بهتر بعلت دادن پولش هست و گوشت آن است که احتمالا از چند گوسفند باشه که باهم قاطی میشن
رضا
|
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
خیلی سخته منم درست کردم ولی همش ریخت
سينا
|
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
سلام من هميشه دور كبابها رو نخ مي پيچم .نخ نه ميسوزه نه ميچسبه
ایلیا
|
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
باسلام
نکته مهم در کباب کوبیده حتما باید با گوشت کوساله و گوسفند یا فقط راسته گوسفند باشد توجه کنید اگر گوشت چربی ان زیاد باشد کباب شما میریزد و اگر کم کم چرب باشد بی مزه ولی نکته مهم این که از پیاز کمتر استفاده شود و اب ان گرفته شود و یک قاشق ابلیمو اضافه و فلفل و نمک و رعفران اب شده اضافه شود حسابی ورز داده شود ودر یخچال حداقل 2 ساعت بماند سیخ ها را خیس کنید بعد مایه به ان بچسابنید نکته مهم اینکه پشت و رو سیخها مایه گوشت باید یک اندازه باشد و سر وانتها سیخها خوب بچسبانید و سریع در اتش بچر خانید
عشقی
|
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
400گرم سنگدان مرغ. 200گرم گوشت منجمد برزیلی گوساله. 300گرم چربی قلوه گاه. 500گرم پیاز. نمک. 2قاشق چایخوری جوش شیرین. دو سه بار باهم چرخ کن حالشو ببر.
افلاتون
|
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
بدک نبود
سيروس
|
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
با عرض سلام به دوستان عزيز و طرفداران كباب كوبيده .شايد من حدود ده سال هست براي خانواده يا جمع دوستان به مقدار زياد كباب ميزنم و هر چند در جاي كار نكردم اما تجربه زيادي دارم راجع بهع اين موضوع زياد با كساني كه تبحر و تجربه دارن سوال كردم و از نظرات ديگران استفاده كردم . ابتداا اينكه هر چه بصورت تئوري نحوه درست كردن كوبيده گفته بشه باز به اندازه تجربه نيست بخاطر همين بايد اينقدر كباب درست كنيد تا لم اون به دستتون بياد . در ابتدا گوشت را نبايد بشوريد بلكه مستقيما در قصابي يك بار چرخ كنيد چون تمتم چسبندگيهاي كباب در بياز بودن و نشستن اون هست . شما از گوشت گوساله به تنهائي هم ميتونيد استفاده كنيد اما اگر با مخلوط گوشت گوسفند باشه در طعم و مزه اون موثر تر هست همچنين براي صرفه جوئي ميتونيد با مخلوطي از گوشت مرغ هم باشه و هيچ مشكلي پيش نمياد . معدل گوشت از 30 درصد پياز استفاده كنيد پياز را چرخ كنيد و اگر كباب براي همان روز ميخوايد ميتونيد همه اب پياز رو نگيريد تا كبابتون خشك نشه . ترد شدن كباب به مقدار پياز و ابش هست اگر سعي كنيد پياز با كمي اب وارد مايه كباب كنيد همچنين با مي جوش شيرين كبابتون ترد ميشه . چربي هم ميتونيد به ازاي هر يك يك كيلو تا 200 گرم از چربي حيواني استفاده كنيد در كل چون تركيبات كباب بيشتر گوشت هست بخاطر همين كمي خشك ميشه اما در رستورانها هم مقدار گوشت زياد هست و هم ضايعات قاطيش زياد ميكنن در نتيجه طعم كباب فرق ميكنه نكته سوم اينكه گوشت به همراه پياز تنها سه تا چهار بار چرخ كنيد بعد از اون ميتونيد به ازاء هر يك كيلو يك زرده تخم مرغ بزنيد اين كار براي ترد شدن و پف كردن كباب موثر هست نمك و فلفل و كمي ادويه و زعفران بعد از چند بار چرخ كردن به مايه اضافه كنيد و با دست حسابي ورز بديد . به گونه اي كه كوشت كاملا حالت چسبندگي به خودش بگيره اگر مايه كباب خوب با هم تركيب شده باشه به هيچ وجه نيازي به يخچال نيست و ميتونيد به سيخ بزنيد و به روي اتيش ببريد مراقب باشيد كه مايه را سنگين نگيريد چون باعث ميشه تو اتيش بيفته حداكثر 100 گرم چونه براي يك سيخ كافيه و اگر زياد چونه سنگين باته بايد تو سيخ زياد بكشيد و بلند در بياد براي به سيخ كشيدن هم نياز به تخصص هست اگر بلد نباشيد باز ممكن هست موقع كباب شدن تو اتيش بريزه بايد مراقب باشيد كاملا همه جاي كباب به هم موصل شده و جاي باز نباشه با انگشت سبابه به سيخ فشار بياريد تا به سيخ بچسبه و روي اتيش باز نشه ...اميدوارم اين تجربه به دوستان عزيز كباب دوست كمك كرده باشه ضمنا خوشحال ميشم از عزيزاني كه تجربه هاي خودشون را در اختيار همه ما بذارن .........نوش جان
memo
|
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
Khub bood
ناشناس
|
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
دستوری که نوشتی بدرد خودت میخوره!
ناشناس
|
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
ممنون از نظراتتون
بهمن
|
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
گوشت کباب بیرون بیشتر گوشت کله گاو است چون از بقیه گوشت ها ارزونتره.وبدلیل چربی زیاد و ازج بودن بنا گوشت گاو نرمتر از کبابی است که در خانه درست میکنید
zarrin
|
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
اه......اعصابم ریخت به هم .....حالا یه کباب خواستیم درست کنیما....هر کی یه چی گفته اصن ولش کن میرم رستوران اصن گوشت کیلویی 34 تومن نمیصرفه کباب کنی همون سیخی 10 تومن بهتره
سيروس
|
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
سلام خدمت دوستان عزيز
در تكميل دستورالعمل قبل لازم هست نكاتي هم تذكر بدم تا با رعايت ان دقت در پخت كباب بيشتر بشه : معمولا سعي كنيد از گوشت شتر استفاده نكنيد چون گوشت شتر از چسبندگي خوبي برخوردار نيست و براي تبديل شدن به يك كباي خوب نياز به تجربه بيشتري هست دوم اينكه از چربي نرم گاو استفاده نشود بايد از چربي خشك استفاده بشه قسمت چربي نرم باعث ميشه كباب شما شل بشه و موقع حرارت دادن باز بشه و تو اتيش بريزه به ازاي هر يك كيلو مايه ميتونيد از يك قاشق جوش شيرين ايراني استفاده كنيد اينكه تاكيد كردم جوش شيرين ايراني چون نوع چيني اون هم در بازار هست كه براي كباب جالب نيست جوش شيرين باعث ميشه كباب شما پف كنه و از حالت خشك بودن بياره بيرون .....توصيه ميشه اگر براي مهماني قصد كباب كوبيده داريد حتما بلافاصله بعد از اماده كردن مايه كباب يك سيخ امتحان كنيد چون اگر كباب خوب تركيب شده باشد نيازي به استراحت در يخچال نيست و اگر ديديد اون يك سيخ مشكلي نداره و راحت كباب ميشه ميتونيد از بقيه هم خيالتون راحت باشه اما اگر همين يك سيخ باز شد تركيب كباب نامتعادل بوده براي جبران اين كار ميتونيد كمي از اردسفيد استفاده كنيد تا بدين ترتيب اب كباب گرفته بشه يا موتونيد از پودر سوخاري هم استفاده كنيد و بعد از اون باز حسابي ورز بديد ...مهم قيمت كباب نيست شايد اگر خودتون درست كنيد هم كمتر در نياد يا حتي بيشتر هم بشه اما وقتي خودتون ساخت كباب رو ياد بگيريد لطف ديگه اي داره و تونستيد يك حرفه اي كه نياز به تجربه زيادي هست و كمتر افرادي بلد هستن شما ميتونيد انجام بديد وگرنه تمام غذاها در بازار وجود داره و ميتونيم از اونجا تهيه كنيم اما مزاياي ساخت هر نوع غذائي توسط خودمان بيشتر از غذاي بيرون هست . .......متشكر ميشم از دوستان عزيزي كه تجربيات خودشون را ارائه بدن ...عيد سعيد فطر مبارك
ناشناس
|
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
یکی از فوت های درست کردن کباب برای اینکه گوشت از رو سیخ نریزه اینکه هنگامی که سیخ رو رو منقل میزارید می بایست بعد از چند ثانیه سیخ را بچرخانید و طرف دیگر نیز چند ثانیه حرارت بخوره بعد شروع به پخت کباب کنید با این روش گوشت از رو سیخ نمیریزه
شروين
|
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
از همه عزيزان متشکرم.سعي ميکنم ياد بگير.
ناشناس
|
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
بريم بيرون بخريم بهترة
رضا
|
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
هر کبابی که درست میکنم شل می شوند و می خواهند بریزند چی کار کنم ؟!
پاسخ ها
علیر
| |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
من فکر میکنم که آب پیاز زیاده توی موادت
من امروز اب پیازو کامل گرفتم کباب گوسفند مث چوب سفت شد ، واسه من زیادی خشک شد واسه تو زیادی نرم
Rosta
|
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
باتوجه به نظرات خوب آقایان وخانمهای محترم؛همراه باموادیکه ذکرشدکمی دانه گشنیز(تخم گشنیز)ناکوبیده نیز اضافه نمائید که در هرگلوله گوشت تقریبا‌ًده یا دوازده دانه قرارگیرد مزه کوبیده را خوش مزه تر می نماید!
البته کنارپیاز کمی سیر را فراموش ننمائید.
محمدحین
|
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
بعدازپختن کباب زدن سس که مخلوطی از اب کباب و رب گوجه و ابلیمو کره ی اب شده کباب بهتر میشود
laly
|
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
یه سوال:کی بخورتش؟
حمید
|
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
با دستگاه کوبیده زن کباباتون رو بزنید نمیریزه گوشت رو هم خودتون چرخ کنید
ســــــــــــــــــــــینا
|
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
اگه میخواید کبابتون سفت نشه و از روی سیخ نیوفته باید یکم گوشت پای سمت چپ بوفالو مدیترانه ای رو با پیاز رشد کرده در جزایر قناری و زرده تخم کرکس کوههای آلپ چرخ کنید...حله ... خیالتون راحت...
این هم از طنز این کاربر کباب دوست!
ناشناس
|
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ممنون از همه
پاسخ ها
امیدباقری
| |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
وایییییییییییییییییییییییی خوب شد گفتی این نظر طنز و الا الان تو دریای مدیترانه در حال شکار بوفالو بودم :|
علی
|
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
عالیی بود مطالب شما خیلی لذت بردم
ارغوان
|
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
تاالان ذرست نکردم.اکثرا از کباب متری یا جوجه کباب استفاده می کنم.امروز شبکه5میخوادآموزش بده،میخوام بشینم پای برنامه به خانه برمیگردیم تا یاد بگیرم.واسه شوهرمو بچه هام درست کنم،توکل به خدا
ابراهیم ب
|
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
با سلام به همه ی دوستان.کبابی دارم.مواد لازم:گوشت گوساله 600 گرم.قلوه گاه بره 250 گرم.100 گرم سینه مرغ.100 گرم تفاله پیاز(پیاز را داخل سبد جرخ کن با دست فشار بده تا ابش بره) طرز تهیه:ابتدا گوشت و قلوه گاه و سینه مرغ را به تیکه های کوچک برش داده بعد 3 ساعت داخل فریزر بزارید یخ نزند بعد با پنجره ی درشت چرخ کرده.حالا پیاز را اضافه کنید و خوب ورز دهید.دوباره با پنجره ریز چرخ کرده.ورز دهید و سیخ بگیرید.موقع قرار دادن روی اتیش باید ابتدا شعله اتیش زیاد و بعد کم کنید.
اوس داود
|
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
آقا ما امشب يه حركتي زديم واسه فردا كه ميخوايم بريم تفريح...
حالا اگه انشاءالله خوب شد و اوكي بود كه چه بهتر و اگه هم خداي نكرده مشكلي بود كه ...، در كل ميام اينجا واستون نتيجه و نحوه اش رو توضيح ميدم!!
موفق و سربلند باشيد...بچه هاي كبابي
ناشناس
|
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اگه میخواین واقعا مواد کباب از روی سیخ تو آتیش نریزه بهترین کار اینکه پاچین سیخ بزنید
اکبر کباب خوار
|
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آقا خودم یادتون میدم چه جوری آمادش کنید چه جوری سیخ بزنید چه جوری بخورید که بیشترین فاز داشته باشه ...
دستورالعمل پیوست .
اسد اشپز
|
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
مرغ به اندازه کوشت اضافه کنید جوش نزنید کباب ترد میشه اگه سوالی داشتید تافن من ٠٩١٣٢٠٨۴٩۵۶
حاج حسن
|
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
سلام
برای یک کباب خوب با رستوران محل تماس بگیرید
با تشکر
مجید
|
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
من برای اولین بار با استفاده از مطلب سایت و نظرات دوستان کباب زدم به هیچ وجه از روی سیخ نریخت فقط از کباب بیرون سفت تر شد.بار دوم تمام آب پیاز رو نگرفتم وکمی سیر هم به مایه کباب اضافه کردم در مرحله پخت روی ذغال قبل از خشک شدن زیاد برداشتم.نرمی و طعم کباب بهتر شد ولی تا کباب رستورانی کار داره
نادر
|
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
نظرات دوستان، به خصوص اونهائي كه همراه با طنز بودند بسيااااااااااااار عالي و جالب بود. بخصوص آقا سينا كه دستورش بينظيره....
دوستاي خوب، مهم اينه كه ميخوايم گوشت رو به توسط سيخ روي آتيش بپزين و نوش جان كنين.
اينكه كبابي ها چرا كبابشون خوشمزه و چرب و چيلي ميشه دليلش اينه كه اونها مواد زياد بكار ميبرن، گوشتشون، دنبه، پياز، ادويه، و احيانا متعلقاتي كه تهيه كباب بكار ميبرن اينقدر زياده كه نهايتا نتيجه كار خودشو و به اون صورت، يعني يه كباب آبدار و دنبه اي نشون ميده.
ولي ما توي خونه نهايتا 1 يا 2 كيلو گوشت استفاده ميكنيم. همين محدوديت باعث ميشه كيفيت كار مثل اونا در نياد. كبابي ها اگر مثلا موادشون شور بشه، گوشت يا پياز اضافه ميكنن، زياديش هم ميمونه براي تايم بعدي ولي توي خونه ما اين امكان رو نداريم. فرق قضيه اينجاست.
حالا چند نكته مهم كه اگر در فرمايشات دوستان دقت كنين ميبينين موارد ثابتيه و همه روي اين موارد تاكيد دارن.
اول اينكه حتما آب پياز گرفته بشه.
دوم اينكه بعد از مخلوط كردن ادويه جات و پياز حتما گوشت خوب ورز داده بشه.
سوم اينكه حتما گوشت رو بعد از ورز دادن يه مدتي توي يخچال بزارين تا خودشو بگيره. البته اگر خوب ورز بدين هم ميتونين همون موقع به سيخ بكشين و نوش جان كنين ولي در زمان پخت بايد دقت بيشتري به خرج بدين.
و آخر اينكه بعد از به سيخ كشيدن حتما ابتدا و انتهاي گوشت رو به سيخ بچسبونيد تا زمان كباب شدن وا نره.
زماني هم كه روي آتش قرار ميدين سيخ هارو زود بچرخونيد تا دو طرف سيخ با هم كباب بشه. گوشتي كه مدتي رو در جايي مثل يخچال بوده باشه به شما زمان بيشتري براي چرخوندن و مرتب كردن سيخها ميده.
اين فوت كوزه گريه كه من از يك كبابي شنيدم.
كباب پخته نگردد مگر به گردبدن.
وقتي دو طرف سيخ با هم و به طور يكنواخت حرارت ببينن كبابتون عالي ميشه.
هر جور گوشتي هم كه بزنين در نوع پختش فرقي نميكنه فقط در طعم كبابتون تفاوت ايجاد ميكنه.
و از همه مهمتر تجربه دوست عزيزمون آقا پيام كه فرمودند خيلي مهمه، اصلا نترسيد، كباب زياد درست كنيد تا قلق كار دستتون بياد.
نوش جان...
محمد صادق
|
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
به حرف هیچکدوم نمیشه اعتماد کرد چون همه ی شما صد در صد تو درست کردن کباب کوبیده مشکل داشتید که اومدید اینجا طرز تهیه و نظرات بقیه رو بخونید
پاسخ ها
بیژن
| |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
عجب نکته ای اشاره کرد دوستمون
ایول
رضا
|
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
سلام من تازه میخوام مغازه ی کبابی بریونی بزنم برام دعاکنید
مهدی
|
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
فقط حرف منو گوش کنید مشکل همتون حله.
700گرم گوشت برزیلی-300گرم سنگدان مرغ- 200گرم دنبه گوسفند- 300گرم پیاز آب نگرفته- یک قاشق چای خوری جوش شیرین- نمک و فلفل سیاه- بعد از یک ساعت در یخچال ماندن به سیخ بکشید و روی آتش بگذارید.اگر خراب شد و خوشمزه نشد بیائید و پولش رو از من بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
اقلا یه آدرسی شماره ای میدادی که بیایم سراغت.
میتی
| |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
خسته نباشی !!

می خواییم خودمون درست کنیم که سنگدون مرغ به خردمون ندن !!
میتی
| |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
بهترین و سالم ترین ترکیب مواد را شما ارایه کردی!!!
ایمان
|
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
سلام خدمت همه دوستان
من یه مدت تو رستوران کمک آشپز بودم تو شیراز
اونجا اصلا مایه رو تو یخچال نمی گذاشتن ..
روش کارش هم این بود
گوشت گوساله دوسوم و چربی یک سوم با هم چرخ می کنیم بعد پیاز رو اضاف کرده و دوباره چرخ می کنیم .
حالا ادویه مناسب رو (نمک + جوش شیرین + فلفل +پودر سیرو ..) اضافه می کنیم و گوشت به مدت ربع ساعت ورز میدیم ....
یک کاسه آب میاریم سیخ رو با دست راست میگریم دست چپ رو تو آب خیس می کنیم یه مشت مایع کباب معادل 120 گرم بر می داریم و سیخ می کنیم .
اونهایی که تو سیخ کردن مشکل دارن می تونن با خمیر سیخ کردن رو تمرین کنن زود یاد میگرین .
من از سر آشپز پرسیدم که چرا کباب های جای دیگه یه خورده خوشمزه تر هستند گفت چون بهش نون و سنگدون اضافه می کنن (مثل همبر و سوسیس ) بعضی جاهای دیگه هم جگر سفید میزنن ...... یا علی ...........................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :