صفحه نخست

بولتن ۲

اقتصادی

بین الملل

اجتماعی

بولتن2

ورزشی

عکس

فرهنگ و هنر

IT

انرژی

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۳۴۲۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی به پرسشی درباره هدیه دادن و گرفتن پاسخ داده اند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از شفقنا، متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعه بدین شرح است:

حکم استفاده از هدايايي را كه مشاوران، پيمانكاران و … بواسطه جايگاه شغلي و دولتي، به مديران دولتي و شرکتها مي‎دهند بيان فرماييد و آيا ناچيز بودن هديه ( مانند سررسيد، كارت تبريك، شكلات و ….) موجب تفاوت در حکم است؟


هديه اگر براى تطميع و وادار كردن گيرنده هديه به تخلّف از قانون يا شرع باشد مثل اينكه بخواهد حق ديگران را تضييع نمايد گرفتن آن جايز نيست و در صورتى كه براى تسهيل در امر هديه دهنده باشد خلاف اخلاق ايمانى است و اگر براى تشويق زيردستان از طرف كارفرما است مانعى ندارد.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

نظرات بینندگان
جانم فداي رهبرم
|
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
خداوند سايه مقام معظم رهبري و مراجع عزيزمان را از سرمان كم نكند.
علی تهرانی
|
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
عاشقتم
ناشناس
|
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
مدیر دولتی که زیردست پیمانکار نیست! با امضای مدیر دولتی پیمانکار صاحب کار می شود!
ناشناس
|
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
فقط حاج حسین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر :