به گزارش بولتن نیوز به نقل از موسسه راهبردی دیده بان، سایت مجذوبان نور وابسته به فرقه سیاسی دراویش گنابادی نامهای را تحت عنوان «نامه خانوادههای وکلای دراویش زندانی به رهبر جمهوری اسلامی و مسئولین نظام» در سایت خود و سایتهای تابع خود انتشار دادهاند که در متن ذیل به شرح آن خواهیم پرداخت.
دیده بان: نویسندگان نامه مذکور با طرح چندین سؤال به طرح موضوع پرداخته اند: «شما
زاده خراسان هستيد و شايد بيش از هر شخص ديگر مطلعيد كه سلسله نعمتاللهى
گنابادى از ديروز نيامده كه به امروز ختم شود، ما مىخواهيم از جنابعالى
اين سؤال را بپرسیم که مگر يكى از اصول قانون اساسى کشورمان برابرى همه
مردم در برابر قانون نیست؟ برای دراويشى كه هميشه خواهان صلح و آرامش در
تمام شئونات جامعه هستند اين همه ستمهای ناروا، همچون تخريب چندين حسينيه
در شهرهاى مختلف از كجا سرچشمه مىگيرد؟ ادامه اين همه جور به كجا خواهد
انجاميد؟ ما در حسينيههایمان بر عليه چه چيز تبليغ كردهايم؟ كجاى كار
همسر و فرزندان ما كه اكنون ١٧ ماه است بدون حكم در زندان گرفتار هستند،
مطابقت با قانون اساسى نداشته است؟ اینان خود وكيل و حقوقدان هستند چگونه
مىتوانند قانونشكن باشند؟ اين وكلا و دراويش دربند فقط به دفاع از
هممسلکانشان پرداخته و در برابر تخريب حسينيههای دراویش و عدم توجه به
حقوق برابر آنها معترض بودهاند اما گويا عدهاى تحمل صداى قانونمند آنها
را نداشتند.»
«... برای در جریان
قرار دادن شما از این موضوع که احتمالاً از آن مطلع نیستید، نمیدانیم از
کجای این ماجرا شروع کنیم؟ از آغاز تعجبآور آن که چطور عدهای وکیل و
حقوقدان که پیگیر و متذکر حقوق پایمالشده دراویش بودند، ناگهان اتهامهای
امنیتی و سیاسی متوجهشان شد شروع به گفتن کنیم یا از ۱۷ ماه ماندگاری در
زندان، بدون دادگاه بگوییم که وکلایشان نه حق ملاقات با آنها را داشتند و
نه اجازه حضور در دادگاه؟ از آن قسمتی که بیقانونیهای صورتگرفته در
رسیدگی به پروندهشان را مرتب تذکر دادند، شکایت به محاکم کردند و هیچ
نتیجهای نگرفتند برایتان تعریف کنیم و یا از زمانی که در اعتراض به این
بیقانونیها در دادگاه شرکت نکردند و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان
اوین منتقل شدند سخن بگوییم؟ از قسمت ملالآور ضرب و شتمشان در گوشه
سلولها درد دل کنیم یا نگرانیمان از عواقب بیماریهای شدید بعضی از آنها
را برایتان برشمریم؟»
سیاست یک بام و دو هوا در عملکرد سران دراویش
در
پاسخ به سؤالهای مطرحشده در نامه فوق خطاب به مسئولین نظام توسط
سایتهای منصوب به دراویش، عملکرد سران فرقه را طی چند سال اخیر در داخل و
خارج از کشور را بازگو مینماییم تا خوانندگان عزیز بتوانند عادلانه نسبت
به موضوع بنگرند. گزارش عملکرد سران فرقه در متن ذیل به نقل از سایتهای
وابسته به فرقه دراویش گنابادی به سرکردگی «نورعلی تابنده» و سخنگوی فرقه،
«مصطفی آزمایش» آورده شده است:
1. اعلام فراخوانهای داخلی و خارجی:
2. تظاهرات:
3. اعتراضات:
4. گردهمآیی:
5. تنویر افکار عمومی:
6. جمعآوری امضا:
7. نمایش خیابانی و نمایشگاه :
موضوعهایی که سران دراویش طی چند وقت
گذشته با صرف هزینههای گزاف و انرژِی بالا بعضاً با حمایتهای مخالفان و
معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن پرداختهاند، فعالیتهای
مطرحشده در متن فوق میباشد. فعالیتهایی که دشمنان قسمخورده نظام ج.ا.ا
در جبههای مشترک و همصدا بصورت شبانهروز به آن میپردازند.
حال سؤال
ما از بزرگان و گردانندگان تشکیلات دراویش گنابادی این است، اگر خود را
پیرو نظام مقدس نظام ج.ا.ا میدانید، دلیل این همه ناسازگاری و مخالفت
چیست؟ دلیل اتخاذ سیاستهای دوگانه و منفعتطلبانهای که همگام با معاندین
این مرزو بوم است چیست؟
اگر آقای تابنده در سخنرانیهای پیدرپیاش
تشکیلات خود را بدور از سیاست و سیاسیکاری معرفی مینماید، پس دلیل ارتباط
فعال و پنهانیاش با احزاب سیاسی چیست؟ اگر ایشان داعیهدار صلح کل و
تساهل و تسامح است، چگونه به خود و مریدانش اجازه درگیری و خشونت را
میدهد؟ به قول خودتان، چگونه دراويشى كه هميشه خواهان صلح و آرامش در تمام
شئونات جامعه هستند؛ دست به چنین رفتاری میزنند که باعث از بین رفتن نظم و
ثبات در جامعه شود؟ سران تشکیلات دراویش گنابادی چگونه به خود اجازه
میدهند که خانقاههای خود را محلی برای نظامستیزی و فعالیتهای سیاسی
برپا نمایند؟ به نظر شما این رفتارهای ضد حکومتی و آنارشیستی در کدام کشور و
حکومتی با محدودیتها و برخوردهای قضایی روبهرو نمیشود؟! اگر هر فرد و
گروهی بخواهد این چنین فعالیتی را در کشور انجام دهد، امنیت جامعه را چگونه
میتوان برقرا کرد؟
اگر جوابتان در پاسخ به این سؤال این است که زمینه
درگیری را نیروهای امنیتی ایجاد میکنند، پس چرا فقط شما در این دایره
هستید. در کشور عزیزمان افراد زیادی در آئین و مسلکهای مختلف، زندگی آرام و
به دور از تنشی را دارند، شما هم بخشی از افراد این جامعه و کشور عزیزمان
هستید. در کشور ایران هیچ شخصی به خاطر عقیده و باورهای دینیاش دستگیر
نمیشود و اگر هم فرد معتقد به آئین و مرام غیر از مذهب رسمی نظام ج.ا.ا
دستگیر میشود، وی را با حکم مراجع قضایی و انتظامی که مبتنی بر عدم رعایت
رفتارهای غیر قانونی آن فرد خاطی میباشد دستگیر مینمایند و برخورد قانونی
و بازداشت میکنند.
طبق گفته سخنگوی قوه قضائیه، حجتالاسلام اژهای،
کسی را صرف عنوان درویش یا بهایی بودن دستگیر نمیکنیم و اگر دستگیری هم
صورت بگیرد آن شخص مرتکب جرم و خطایی شده که بر خلاف قانون اساسی نظام
ج.ا.ا رفتاری نموده است.
موضوعهایی که توسط گردانندگان تشکیلات دراویش گنابادی مطرح شده است، حول محور فعالیتهای ذیل میباشد:
نقش
حقوق بشر، زندانیان سیاسی، اعتراضات و تظاهرات، جنبشهای قومی، جنبش
دانشجویی، تمامیتخواهی، بیکفایتی مسئولان، محدود ساختن مطبوعات، ناامنی
اجتماعی، نارضایتی عمومی، نارسایی قانون اساسی، مدیریت غیر علمی، حزبالله،
بسیج و بسیجیان، مداحان، اپوزیسیون، سرکوب اهل هنر، حجم زندانیان،
آپاراتاید جنسیت، آپاراتاید قومی، آپاراتاید مذهبی، اقتصاد ورشکسته، عدم
آزادی بیان، روشنفکرستیزی، جنگ قدرت بین مسئولان، رویگردانی مردم
ازانقلاب، نقض حقوق اقلیتها، حقوق دانشجویان، حقوق زنان، حقوق کودکان،
کارگران و اقشارآسیبپذیر، صدرو احکام قضایی، بیسواد خواندن روحانیت،
توهین به فقها و مراجع تقلید، رفراندوم، سرکوب آزادیخواهان، فیلترینگ و
محدودیتهای اینترنت، انتخابات غیر دموکراتیک، خشونتطلبی و دعوت به
تظاهرات، تحریف مبانی اسلامی و دینی.
با کمی تأمل و دقت بر موضوعهای فوق
میتوان دریافت که عناوین فوق موضوعهایی هستند که جبهه معارض انقلاب
اسلامی ایران، سالهاست که به آن پرداخته است و اکنون نیز میپردازد، سؤال
ما از افرادی که نامه فوق را نوشتهاند این است که، اگر سران و بزرگان شما
منفعت و مصلحت کشور را خواستار هستند، اگر همراه و همسو با نظام ج.ا.ا
میباشند، علت این، هم صدایی با مخالفین و معاندین چیست؟ چگونه به خود
اجازه همراهی و همسویی با معارضانی که خواستار براندازی نظام را دارند
میدهند؟
حال اگر شما فرزند این دیار هستید و به اذعان آقای تابنده به
اصطلاح قطب کنونی دراویش گنابادی پیرو علماء و مراجع دینی و دستگاههای
دولتی و حقوقی هستید، پس چرا سنگ ناسازگاری برداشتهاید و سنگ دشمنان
قسمخورده کشور عزیزمان ایران را به سینه میزنید؟! آیا با این رفتار به
دنبال تفرقه و برهم زدن نظم عمومی جامعه نیستید؟!
قانون برای همه یکسان و
برابر است، چه آن فرد کارگر باشد و یا مهندس و چه آن فرد وکیل و قاضی و
حقوقدان باشد و هر جایگاه اجتماعی دیگری که در جامعه دارد، با خاطی و
قانونشکن باید برخورد شود و جای تعجب نیست که آن خاطی وکیل باشد و
حقوقدان، قانون برای همه برابر است. حال با افرد قانونشکن و خیانتکار
چگونه باید برخورد کرد؟
افردی که فعالیتهای ضد نظام و ضد حکومتشان بر
همه آشکار و مبرهن است و رابطه پنهانی آنها با جبهه معارض انقلاب اسلامی
هوبدا گشته است و رد پای فعالیتشان در فتنه 88 مشخص گشته، آیا شامل برخورد قضایی و قانونی نیستند؟!
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com