در حالی توزیع شیر فلهای در سازمان دامپزشکی بررسی میشود که پاستور دانشمند فرانسوی 200 سال پیش این موضوع را رد کرده است، چرا که انواع بیماری مانند تب مالت از طریق شیر غیر پاستوریزه به انسان منتقل میشود.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
bultannews@gmail.com
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
مرتضي ام
|
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اگر اين اتفاق بيافتد چقدر عالي خواهد شد. بنده همين الان هم شير را كيلويي ميخرم. همين كه شركتهاي لبني صدايشان درآمده است يعني مردم ديگر مجبور نيستند آب يك استكان شير ديده آنها را با قيمت خون پدرشان اجبارا بخرند.
ناشناس
|
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
----
سلام . چند نکته کاملا عقلی رو می خواستم عرض کنم .
1 - الان تو روستاها که معمولا شیر رو با پارچه صاف و بعد کاملا می جوشونن آمار سل و تب مالت محاسبه شده ؟
2 - آیا تو گوشت های قصابی ها لخته خون نیست و مردم بهداشت گوشت رو کاملا رعایت می کنن ؟ آیا این فرض رو قبول دارن که لمس کردن گوشت و پخش آلودگی در محیط میتونه به معنای ابتلا به تب مالت باشه ؟
3 - آیا کارخونه ها طوری ساخته شدن و طوری مدیریت می شن که با ورود ماشین حمل شیر آلودگی در کل محیط پخش نشه ؟
نتیجه اینکه ترس مردم از تب مالت میتونه باعث بشه از شیر خام هیچ آسیبی نبینن .
ولی چرا آقایون که اینقدر به فکر مردم هستند این ماست بندی های فوق خطرناک رو جمع نمی کنن ؟ چرا تا حالا صداشون رو نشنیده بودیم ؟
آیا عرضه شیر خام باعث کم شدن ماست بندی غیر مجاز نمیشه ؟
فقط ادای فوق پیشرفته ها رو در آوردن رو بلدیم ، در حالی که امکاناتش رو نداریم . شیر و گوشت یک کالای وارداتیه . چه بصورت آماده چه بصورت علوفه و خوراک دام . الان بعضی از دامدارها به مردم شیر 800 یا 900 تومن هم میدم . مردم چه گناهی کردن ماست رو کیلویی حداقل 2500 ( یه ماه قبل حساب کردم ) بخرن . یا مثلا یه کارخونه رب گوجه و ... که در کنار جاده قرار داره چرا نباید یه فروشگاه برای عرضه مستقیم و دریافت پول نقد از مردم داشته باشه ؟ این طوری سرمایه های کشور بجای اینکه به سمت واسطه گری بره در اختیار تولید کننده قرار میگیره .
مشکل تولید اینه که تولید کننده کالا رو تولید و عرضه میکنه ولی پول ، کامل و به موقع برگشت نمی کنه یا حداقل تضمینی وجود نداره .