کد خبر: ۸۹۲۳۷
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار:

اهدای ویلا به اصغر فرهادی در اربیل عراق!

مشاهده‌های خبرنگار «جوان» از استان اربیل عراق حاکی است مسئولان این استان برای جلب نظر فیلمسازان ایرانی به مسائل مربوط به قومیت کرد اقدام به بذل و بخشش‌های فراوان مالی کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، مسئولان این استان مدتی پیش یک ویلای گرانقیمت در این منطقه را به «بهمن قبادی» فیلمساز ایرانی داده‌اند.

قبادی چند سال قبل و در پی ساخت فیلمی با موضوع «موسیقی زیر زمینی در ایران» از کشور ایران فرار کرد و در کشورهای غربی ساکن شد. شنیده می شود یک دستگاه ویلا نیز از سوی مسئولان این استان به «اصغر فرهادی» کارگردان فیلم‌های جدایی نادر از سیمین داده شد.

در سال‌های اخیر این استان کرد نشین عراقی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نیز میدان دادن به خواننده‌های لس آنجلسی تلاش فراوانی کرده تا پای مخاطبان ایرانی را به این مکان جلب کند.

در حال حاضر نیز تنها بخش فعال فیلمسازی عراق در این استان وجود دارد که دست‌اندرکاران سینمای آن به جای توجه به مسائل کلی مربوط به عراق، بیشتر به دنبال برجسته‌سازی مسائل مربوط به کردها هستند

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
13
10
چی شد؟ تو فیلمتون منظورتون از زندگی تو خارج که عراق نبود؟ بود؟
فیلم بعدیتون این نیست: جدایی کردستان از ایران!
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
10
18
به اصغر فرهادی ندن میخوای به کی بدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
20
15
بابت وطن فروشي خوب پول مي دن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
چه ربطي داشت ؟ ؟ ؟
میثم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
ربط داره داداش اصغر خودش در جریانه
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
13
22
حقشه
ایشالله مبارکش باشه
ارزش فرهادی رو مگه خارجی ها بدونن
پاسخ ها
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
فكر كنم بهتر بود ميگفتي نوكري دشمنان ايران مباركش باشه
هدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
اره اسراییلی ها هم خوب قدرشو میدونن!!!! و فیلمشو اکران میکنن!!!!!!
متاستفم براتون که نفهمیدین که بالا بردن فرهادی فقط سیاسی کاریه و بس
***
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
ارزش وطن فروشان خائن رو بله فقط خارجي ها ميدونن ...كسي كه انقدر تو فيلمش سياه نمايي كرده چرا قدرشو ندونن !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
آره خارجی ها علی الخصوص عربهایی که یه عمر فرهنگ و تمدن مارو انکار میکنن و بابت این خوش خدمتی فرهادی قدرشو میدونن .....
پرستو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
7
18
سلام

یکی از اساتید ما در دوره ی تحصیل با آقای فرهادی همکلاس بوده اند، مهمترین خصیصه ایشون مطالعه بسیار زیاد و تسلط بر ادبیات ایران هستش، اونقدر که ایشون درباره ایران مطالعه داشتن شاید سینماگری در کل حرفه اش نداشته، از لحاظ تکنیک و فن فیلمسازی در برترین جایگاه بین فیلمسازان ایرانی هستن، هیچ جوره نمیتونم درک کنم کجای این فیلم سیاسی بوده اون هم از نوع وطن فروشی! که باعث میشه اینقدر راحت به ایشون توهین و بی احترامی کنید.....

اگر هست چرا همون روز اول متوجه این موضوع نشدند؟ چرا توی همین جشنواره فجر اولین جوایزش رو گرفت؟

همیشه همینه... گفتن حقیقت تلخه و کمترین آدمی شجاعت و ظرفیت شنیدن و یا بهتر بگم فهمیدنش رو داره! چه برسه به گفتنش!

ایشون همیشه اجتماع و مسایل درون اون رو تم فیلم هاشون قرار دادن.من همه ی فیلم های ایشون رو دیدم و چیزی جز حقیقت ندیدم!

لطفا دست از جوسازی و اهانت به ایشون بردارید!
پاسخ ها
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
برای ایشان همین بس که از مدنا خواننده ی فراماسون جایزه خودش را بگیرد.
به نظر شما این جو سازی است؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
فعلا که سیاه نمایی جامعه ایرانی خوب به مذاق غربی ها خوش اومده.
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
بنده رفتار ایشون در خارج از کشور رو تایید نمیکنم.
اما فیلمش به مذاق کسانی خوش نیامده که با شخصیت ها و احساسات منفی فیلم همذات پنداری کردند. همین آدمها هستند که وقتی حامد بهداد (با شخصیتش کاری ندارم و سخنش مورد بحث من است) گفت فرهادی دست گذاشته روی دروغ واکنشهای جالبی نشان دادند.
بله فرهادی دست گذاشته روی دروغ. گناه کبیره ای که در جامعهء امروز ما از اقشار عامه تا سیاستمداران محترم مثل آدامسی در دهان میجوندش.
و چرا به جای بسیج بر علیه این معضل از نشان دادن آن ناراحت میشوند و اصرار بر این دارند که فرهادی سیاه نمایی ! کرده, من هنوز متوجه نشده ام. دیگر باید چه ابعادی از دروغ و دورویی جامعه را در بر بگیرد تا به وجود آن اذعان داشته باشید؟

فرهادی این را پیش غریبه ها رو کرده؟ به مدد دنیای ارتباطات و سیاست در شاخ افریقا هم میدانند که در کشور ما مجازات و توجه به دروغ گویی بسی کمرنگ تر از همان در مورد مثلا حجاب است. لطفا شعار ندهیم کمی واقع بین باشیم.

آیینه چون نقش تو بنمود راست.... خود شکن آیینه شکستن خطاست.
نرگس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
آره متاسفانه مردم کشور خودش را مشتی دروغگو به جهانیان معرفی کرد و چقدر هم دشمن از این موضوع استقبال کرد
...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
و البته بعضی از کاربران که مدعی راستی و درستی !! هستند نیز این آدامس را میجوندش !
ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
andrew ohei يك منتقده غربي يه زماني كه اين فيلم (جدايي نادر از سيمين ) كانديداي اسكار شد گفت: هم اكنون اين فيلم نماينده جمهوري اسلامي ايران مي باشد دونتيجه ي ضدو نقيض ميتوان از اين فيلم برداشت كرد 1)شايد مقامات فرهنگي ايران چندان زيرك نباشند (نفهميدن چي بهشون انداخته اون فهميده ما نفهميديم !) 2)شايد سطح اختلاف نظرها ومباحثه ها در ايران بسيار پيچيده تر ازآن است كه خارج نشين ها گمان ميكنند !
منتقدين غربي ميدونن اين فيلم چي ميگه ما نميدونيم چون نگاه درستي در زمينه دشمن شناسي روانشناسي و ... نداريم .
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
پیامبر اکرم(ص):

«كسى كه به مرد یا زن با ایمان تهمت بزند و یا در باره او چیزى بگوید كه در او نیست، خداوند در روز قیامت او را بر تلى از آتش قرار مى دهد تا از مسئولیت آنچه گفته است در آید.»
ز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
سلام..
وقتی پاراگراف اول نظر خانم پرستو رو خوندم.. حسابی دلم سوخت..
بله درسته... اقای فرهادی فضای سیاهی از ایران نشون داد.. درست
مردممونو بدبخت بیچاره نشون داد.. درست
ولی هی این حرفارو بزنیم اخرش که چی...
واقعا حیف نیس خیلی از ماها که ادعای حزب اللهی بودن داریم نشستیم و فقط حرف میزنیم؟؟؟!!!.. اون وقت کسایی که مشخصه هیچ دغذغه ی اسلام و ولایت (فقیه) و خلاصه دغدغه های یه بچه حزب اللهی رو ندارن میرن انقد مطالعه میکنن و مهارتشونو تو فیلم سازی که انقد تاثیر گذاره رو جوونامون روتقویت میکنن تا اینکه هیچ کس نتونه رو حرفشون حرف بزنه...
حیف نیس؟؟؟
پس انقد شعار ندیم به رهبرمون که تا زنده ایم رزمنده ایم و .....
عمل کنیم...
بسم الله
ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
چكش شما آقاي فرهادي رو شخص باايماني ميدونيد ؟!!!!!!!!!!! عجب ! احتمالا اوني كه رفته بود تو بقل بعضيا ماچ و بوسه ميكرد بابا بزرگه من بوده ! اون كسي هم كه مدونا بهش جايزه داد عموم بوده ايشون نبودن كه ! من كشته ي اين ايمان خالصانشم ! كسي كه خودشو بخواب زده رو هيچ جوري نميشه بيدار كرد ! مشكل از اينجاس بعضيا خودشونو به خواب زدن ...
***
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
مقام معظم رهبري بارها فرمودن در تهاجم معنوی ، تهاجم فرهنگی ، تهاجم نرم، شما دشمن را در مقابل چشمتان نمی بینید هوشیاری لازم است...
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
جناب ن:
خیر. این کامنت من خطاب به کاربری به نام سه نقطه بود. خودش مطلب رو گرفته شما نگران نباشید!
م سادات موسوی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
به نظر شما آیا مردی که در مقابل هزاران چشم(مردم و دوربینها) با نامحرم دست میدهد و روبوسی میکند با ایمان است؟
کسیکه علنی مخالفت با حکم خداوند میکند و حرمت خدا را می شکند جزو کسانی استکه حرمت ندارد و غیبتش نیز اشکالی ندارد.( اگر محکوم به ترویج ریا نشوم می گویم گناهکاری که بی پروا و در ملاء عام معصیت کند از گنهکاری که در خفا گناه کند پیش خدا جرمش سنگین تر است)
ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
چکش جان شما راحت باش ...سوتفاهم شده
...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
عجب !!! عجب !!!

اونوقت این حدیث چه ربطی به شما داشت ؟

جالبه شما با ایمانی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

فرهادی با ایمانه !

گلشیفته با ایمانه !

پدر و مادر گلشیفته با ایمانه !

خاتمی با ایمانه !

مرضیه برومند با ایمانه !

تهمینه میلانی با ایمانه !

مهدی واعظی با ایمانه !

کاربرهایی که با شما هم عقیده هستند با ایمانند !

اسرائیل با ایمانه !

این وسط بنده ، احمدی نژاد ، انقلابیون ، کاربران مخالفِِ شما بی ایمانند .

طی این یکسال بنده کلی لینک دارم در مورد رفتارهای عجیب و غریب شما ، خصوصا" دروغ پردازی های شما .

امثال شما عادت کردید لباس پاکی رو تن خودتون کنید لباس ناپاکی رو تن دیگران .

ماشاالله انقدر هم از خود متشکر هستید و خودخواه هستید که جلوتر از دماغ خوتونو نمی بینید ولی لینک که ارائه میکنم یه دفعه مفقود میشوید خانم مومن .
...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
حال که این شائبه برای دوستان پیش آمده و فکر کردند شما فرهادی رو فردی با ایمان میدونید بد نیست در مورد ایمان ایشان هم اظهار نظر بفرمایید .
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
جناب ن:
بنده راحتم چون توضیح لازم دربارهء کامنتم را برای کسانی که باید میدادم دادم. از شما هم بابت قبول آن متشکرم.
...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
توضیحتون کافی بود یا توضیحی بیشتر از این نداشتید ؟

بنده هر چه فکر کردم نتوانستم تناسبی بین این حدیث و حضرتعالی ببندم . دوباره عرض میکنم : این حدیث چه ربطی به شما داشت ؟ و قدری بالاتر سوالی دیگر از شما پرسیدم لطفا در صورت داشتن جواب ، پاسخ دهید . متشکرم
کامران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
3
4
یکی می گفت اصغر فرهادی ماسونه هرکی میدونه لطفا قضیه رو روشن کنه
پاسخ ها
سنگردار38
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
من خودم با اصغر فرهادی موافق نیستم. اما قران میگه : " از چیزی که به آن علم نداری پیروی نکن. همانا چشم و گوش و قلب نسبت بدانچه کسب کرده اند مسئولند. " چرا ذهنیت منفی ایجاد میکنی؟
آرش
|
FRANCE
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
5
5
ببخشید دوستان اصلاً فیلم رو دیدند ؟ ایرانی ها دروغگو معرفی شدند ؟ وقتی اون خانم در اوج تنگدستی شک میکنه که افتادن جنینش بخاطر افتادنش از پله یا تصادفه و از خیر پول میگذره این دروغگوییه ؟ دوست دیگری فرمودند جایزه نوکریش رو گرفته ! پس با این حساب وقتی مجید مجیدی برای بچه های آسمان کاندید اسکار شد و جایزه نگرفت باید اینطور تعبیر کنیم که آمریکایی ها مجیدی را به نوکری نپذیرفتند! و یا وقتی خود سینمای ایران یک فیلم را بعنوان نماینده سینما به اسکار معرفی و ارسال میکنه باید اینطور تیتر بزنیم : ایران نوکر جدیدش را به آمریکا معرفی کرد!
دوست دیگری چون مدونا جایزه را داده بوده این رو ننگ دونستند ، خواهر گرامی ! در مراسم اسکار جایزه توسط هنرمندان مطرح آمریکا اعطا میشه ،‌شما اگر در بین هنرمندان هالیوود و آمریکا مظهر نجابتی سراغ دارید بفرمایید برای سری بعد پیشنهاد بدیم !
من کاری به بد و خوب بودن فیلم ندارم ، اما به شخصه نقد یکی از منتقدان آمریکایی رو خوندم که نوشته بود : به دولتمردان آمریکا پیشنهاد می کنم یکبار این فیلم رو ببینن تا بدوند با چه مردم شریفی دارند خصومت می کنند .
فقر در تمام دنیا هست و همه سینما های جهان فقر رو در کشورشون نشون میدند اما این فیلم این پیام رو داشت که اعتقادات مذهبی و اصول انسانی اینقدر در ایران جایگاه والایی داره که فقیری حاضر نیست پول حرام به زندگیش ببره و مردی حاضر نیست دست از پدر پیرش بکشه .
یه کم انصاف داشته باشیم دوستان ، یاد بگیریم بدون غرض به دیگران نگاه کنیم .
در اینکه مراسم اسکار سیاسیه شکی نیست اما نمی شه که کل هنر یکنفر رو زیر سوال برد که چرا جایزه گرفته ! اگر هم می بینید که کردستان عراق بهش ویلا میدند تنها دلیلش اینه که کردستان عراق می خواد با جلب هنرمندان مردم عادی رو جلب کنه و به این منطقه خودمختار رونق بده .
پاسخ ها
ز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
دوست من...
اینو که قبول داری فضای ایرانو سیاه نشون داده... یا یه خونئاده در فقر و عصبی.. مخصوصا که مذهبی ام هست...
یه خونواده زندگیش داره از هم می پاشه و دروغ هم به هم میگن...
یا اونجا که نادر به سیمین میگه تو چون همیشه از مشکلات فرار میکنی به جای اینکه حلشون کنی.. برا همین ازین کشور میخای فرار کنی(ینی این کشور پر مشکله)..
حتما که نباید واضح بگه...
بله با این اوصاف ما توهم توطئه داریم..خودم میدونم!!!!!
در ضمن در عرف ما اینجوریه که همیشه در مسابقه ها در صحنه های جهانی برای این که نشون بدیم اسرائیلو به رسمیت نمیشناسیم وقتی رقیبمون میشه انصراف میدیم... مگه اینکه این نظرو نداشته باشیم...
که اقای فرهادی هم از قضا انصراف ندان...
اره میدونم... ما توهم توطئه داریم.. حواسم نبود!!!!
آرش
| FRANCE |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
تقریباً تمام فیلم هایی که از ایران به سینمای جهان معرفی شدند به نوعی روایتگر فقر بودند و چون سینمای ایران بیشتر بر مسائل انسانی تکیه می کنه لذا بیشتر فیلم های ایرانی نشاندهنده ی این مطلب هستند که فقر و مشکلات ارزش های انسانی رو از بین نبرده . حال این سوال پیش میاد چرا فیلم های دیگه ای که از ایران به جهان معرفی شدند (‌که اتفاقاٌ آن فیلم ها به مراتب به قول شما بیشتر سیاه نمایی کردند ) مورد اعتراض نیستند ؟ توی فیلم جدایی نادر از سیمین همانگونه که می بینید دنیا انسانیت نهفته در فیلم رو دید ولی شما فقرش رو دیدید پس اجازه بدید هر کس از دیدگاه خودش قضاوت کنه ( کما اینکه در سکانس اولیه فیلم ، نادر و سیمین دارند برای قاضی روایت می کنند در حالیکه قاضی دوربینه و شما متوجه می شید که این شما هستید که جای قاضی باید قضاوت کنید ) .
در فیلم از مشکلات میگه ؟ شما درست میگی اما به قول دوستی که نظر دادند عصر ، عصر تکنولوژیه اینکه ما بگیم همه چی آرومه ! وای چقدر خوشبختیم ! دنیا فریب نمی خوره و مثل من و شما دنیا میدونه که در کشور ما مشکلات اقتصادی هست اما حالا که یکی به دنیا نشون داد که علیرغم این مشکلات ما ایمانمون رو از دست ندادیم باید بهش لقب نوکر ، خائن و ... بدیم ؟
دوست من ما توهم توطئه نداریم اما شک نکنید که تندرو هستیم ! دنیا رو سفید و سیاه می بینیم یا همه دوستند یا همه دشمن! و غیر این چیزی نیست .
در مورد عرف رایج فرمودید ، اون عرف مربوط به زمانیه که حریف رو در روی شما از کشور غاصب فلسطین باشه وگرنه عرف اینه که به صرف حضور اون کشور کل مسابقات رو تحریم نمی کنیم که اگر این عرف بود باید نقشه ایران رو از کل نقشه جهان پاک می کردیم چون اسراییل هم توی همون نقشه است!
بله دوست گرامی ... ما تندرو هستیم .. حواسمون باشه !!!
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
2
3
اولاجناب آرش خان پس فک کنم آخره فیلم شما خوابتان برده باشد که نشان میدهد غیر از اون زن همه یکجورایی حقیقت را دارند از یکدیگر مخفی میکنند.
دوما این که، جایزه اسکار توسط هنرمندان مطرح آمریکا اعطا میشه ؟خب نرو .
آمریکا کم دشمنی با ما داشته ؟کم جوانان این مرزو بوم را به خاک و خون کشیده؟
حالا به خاطر جایزه ی اسکار هم که شده همه دشمنی ها را یادمون بره شهدا و جانبازان و.........را یادمون بره و بریم از دشمن این ملت جایزه دریافت کنیم و به گرفتن این جایزه افتخار هم بکنیم؟
پاسخ ها
آرش
| FRANCE |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
در سکانس آخر فیلم سه نفر میدونند که حقیقت چیز دیگری است ، نادر و سیمین با اینکه میدونند پولی که دارند شبهه داره اما حاضر به پرداختش هستند و زن کارگر که شک داره این پول دیه باشه از قبولش سر باز میزنه ، توی اون فیلم صحبت از دروغ نیست صحبت از شکه !‌فیلم رو یکبار دیگه ببینید متوجه عرض بنده می شید .
هنر و سیاست لااقل در ظاهر از هم جدا هستند ، اینکه مرکز هنر سینمای دنیا آمریکاست ربطی به سیاست نداره اینکه اسکار اونجا برگزار میشه دلیل این نیست که ما از دولتمردان آمریکا جایزه دریافت کردیم اگر به صرف برگزاری اسکار در آمریکا بخواهیم اون رو دلیلی بر عرض بندگی کنیم پس زمانی که میریم در سازمان ملل در نیویورک در واقع داریم میریم با سیاست های آمریکا موافقت کنیم ! . من هم مثل شما معتقدم آمریکا جنایتکار درجه اول دنیاست ، و می باید باهاش مقابله کرد اما از راهش ..نه ؟ اینکه بر فرض بگیم ما داروی ساخت کشور آمریکا را نمی خوریم تا به پاس فلان و بهمان بمیریم تا مشت محکمی بر دهان استکبار باشد که راهش نیست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
1
1
اولا وقتي چشمانمون مي بنديم و زبانمان را باز مي كنيم ديگر به تنها چيزي كه فكر نمي كنيم عدالت و انصاف و مردانگي است و هرچه بد و بيراه باشد نثار طرف مقابل كه مثل ما فكر نمي كند مي كنيم او را دشمن بيگانه غربي شرقي خلاصه هرچه دل تنگمان بخواهد مي ناميم و مي شود چيزي كه نبايد بشود در ثاني از قديم گفته اند قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري ، بله برادر وقتي ما قدر بزرگان و دانشمندان و قهرمانانمان را ندانيم در اين دنياي پهناور هستند كساني قدر اين گوهرها را بدانند و افسوسش و خسارت جبران ناپذيرش مي ماند براي ما حالا شماها كه جزء جلوي بينيتان هيچي را نمي بينيد هرچه مي خواهد دل تنگنتان بگوئيد
لطفا بخوانید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
0
5
خانم چکش از شما بعیده. شما فرمایش امیرمومنان را شنیده اید که درباره شعار خوارج فرمودند: " سخن حقی است که از آن اراده باطل میشود. " بله نقد رفتارهای ما کار خوبیست اما به شرطی که چاره درستی ارائه شود. مثلا در کتاب قانون انتقادات تندی به ما مردم ایران ارائه شده بود اما چون ریشه مشکل را در عدم تعهد به مبانی اسلامی دیده بود ( و نه رفتن به مدینه فاضله ی فرنگ!!! ) یک دهم جدایی نادر از سیمین هم در کانون توجه غربیان قرار گرفت؟ با آنکه انتقاداتش تندتر بود.

آقای ارش شما هم نگاهی به این مطلب بیندازید: (( "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «این فیلمی است که واقعا به جهان تصویری ارزش‎مند از زندگی در ایران ارائه می‌کند. ))اینا یه دشمن ما میگه. تفسیرش با شما.
سنگردار38
پاسخ ها
چکش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
آقای سنگردار 38 بندده نه با جوایز آقای فرهادی شریکم و نه با ایشان نسبتی دارم. تمام نقدها بر فیلم ایشان را هم خواندم و دوباره و دوباره فیلم ایشان را دیدم تا شاید بصیرتم روشن شود و دید مخالفین را درک کنم ولی نتوانستم! اول و آخر برداشت من به عنوان یک ایرانی مسلمان از این فیلم این بود که خط قرمزهای اعتقادی ما بر فقر و تنگنا و مهمتر از همه حس ضایع شدن! که همه از آن نفرت دارند و به دلیل آن دروغهای عمدی یا سهوی خود را لاپوشانی میکنند، میچربد. و این سیاه نمایی نبود.

به نظر من دلیل توجه دسته ای خاص از غربی ها اشراف به خود زنی های عجیب و غریب و عناد و حسادت بین برخی صاحب نظران در رابطه با این فیلم بود. شبیه این موضوع در مسایل دیگری هم مشاهده شده. صرف به خاطر ماهی گرفتن از آبی که خودمان گل کرده بودیم. به هر حال نظر من این است حال صحیح است یا خوابم یا طبق معمول پاسخی که در این موارد میشنویم خودم را به خواب زده ام... بماند.
سنگردار38
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
من هم نقدهایی بر این فیلم را خوانده ام. هم موافق هم مخالف. اما به نظرم اگر تمام محتوای فیلم آقای فرهادی همان بود که شما دیده اید الا آنکه فقط و فقط ریشه مشکل را چیز دیگری مثل کتاب قانون معرفی میکرد، به نظرم هرگز این چنین محبوب غرب نمیشد.
بد نیست تحلیل زیر را هم اگر نخوانده اید بخوانید:
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=118409
سنگردار38
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
راستی یه چیز دیگه. اگه میپرسین از کجا میگی فیلم رفتن به خارجا پیشنهاد کرد، بخونید:
" خبرنگاری از فرهادی پرسید بالاخره ترمه در ایران می ماند یا مهاجرت می کند و او در جواب گفت: نتیجه گیری بر عهده مخاطب است اما اگر قرار باشد ترمه در ایران بماند، فیلم فیلمِ مسخره ای است! - به نقل از رویش نیوز "
سنگردار38
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
1
1
دوستانی که از انتقاد این فیلم به گناه دروغ در جامعه تمجید کرده اند، باید توجه کنند که امیر مومنان (ع) در مورد شعار خوارج فرمودند: سخن حقیست که از آن اراده باطل میشود. فیلم " کتاب قانون " انتقادات تندتری را به جامعه ایرانی داشت اما اینگونه محبوب غرب نشد. چرا؟ چون چاره را را در پایبندی به تعالیم اسلام میدانست نه سفر به " مدینه ی فاضله!!! غرب. "
هم چنین دوستمان آرش هم اگر آن نقل قول را بیان میکنند، در مورد این سخن چه میگویند؟ : " "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: این فیلمی است که واقعا به جهان تصویری ارزش‎مند از زندگی در ایران ارائه می‌کند. به نقل از رجانیوز " تفسیر جمله یک دشمن با شما.
پاسخ ها
آرش
| FRANCE |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
بله همینطوره که شما فرمودید و این رو هم من تکمیل کنم که در دنباله ی سخنش سعی کرد این فیلم رو از سینمای ایران منفک کنه و به اسم فیلمساز مستقل از فرهادی یاد کرد .
اما به نظر شما وقتی در مورد فیلم بحث میشه باید صحبت های یک منتقد سینما ملاک باشه یا یک سیاستمدار ؟ ما اگر در مورد جبهه و جنگ هم فیلم می ساختیم و جایزه می بردیم مطمئن باشید ازش بهره برداری سیاسی می کردند . اما این دلیل نمیشه دنیا همون جور فیلم رو ببینه که ایشون دیده .
سنگردار38
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
در زمانیکه سینما یک ابزار فرهنگی یا ضدفرهنگی بسیار قویست حرف های سیاستمداران هم بسیار جای تامل دارد چون در خیلی موارد اصلا آنها هستند که سیاست های رسانه ای را تعیین میکنند.
یک فیلم دیگر هم برای شما مثال میزنم که درباره جنگ بود و جایزه سیمرغ بلورین هم برد. ابندا هم ظاهرا با ایرادتی روبرو شده بود و اکران نشده بود. " آژانس شیشه ای " آیا مورد تمجید آنان قرار گرفت؟
غیر از سیاستمدار من از کسی که در بطن سینمای امریکا بود، علی ( شان ) استون هم براتون نقل میکنم به نقل از اقای سلحشور:
" آقای علی شان استون در دفتر بنده بود و من از ایشان فیلم گرفتم و آن فیلم را برای برنامه هفت فرستادم اما آنها پخش نکردند! خبر نگار ها از آقای استون پرسیدند: نظرتان درباره کاندید شدن آقای فرهادی در اسکار چی هست؟ ایشان گفتند: اگر کسی در جهت امریکا و اسرائیل حرکت نکند به او جایزه نمی دهند. شک نکنید که فیلم ایشان در عمل به عقاید آن کشور است. این صحبت یه فیلمساز امریکایی بود نه ایرانی ! در ضمن برای اینکه انسان اگر بخواهد راستی را ترویج دهد باید مملکت خود را دروغ گو معرفی کند؟ بگوید ایران جای دروغ گو هاست و آمریکا جای خوبی ها؟ و باید فرار کرد و رفت آمریکا؟
http://www.aviny.com/Article/mosahebe/91/01/salahshor.aspx
"
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
1
6
هر زمانی دیدید دشمن برای کسی کف میزند و هورا میکشد بدانید که یکجای کارش میلنگد
تا حالا دیدید گربه محض رضای خدا موش بگیره؟
حالا به نظر شما ها جناب فرهادی چرا باید مورد تمجید و تقدیر دشمنان این مرز و بوم قرار بگیرد؟
دانسته رفت و یا از سر نادانی پا به آنجا گذاشت و جایزه ی اسکار را دریافت کرد؟
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
1
2
درسالگرد شهادت دردناک مردم مظلوم سردشت با بمبهای شیمیایی اربابان جنگ،
به نظر شماها اگر جناب فرهادی فیلمی میساخت با مضمون(مردم مظلوم سر دشت)و جنایات کثیف دشمنان را به جهانیان نشان میداد آیا باز هم دشمن برایش کف میزد و هورا میکشید؟
با عرض معذرت خوابین یا خودتان را به خواب زده اید؟
پاسخ ها
آرش
| FRANCE |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
شما به من بفرمایید که جشنواره فجر رو هم سیاستمدارن آمریکا هدایت می کنند ؟ وقتی فیلمی ساخته میشه و توی ایران بهش جایزه میدند و سینمای دنیا هم صحه میذاره بر ارزشمند بودنش پس قطعاً فیلم ارزشمنده ، خواهرم ، ما با دولتمردان غربی مشکل داریم نه مردم کشورها ، نه هنرمندان کشورها! حتی در آمریکا بسیاری از مردمش با سیاست های آمریکا مخالف هستند و بی انصافیه به همه دنیا لقب دشمن بدیم . اینکه دولتمردان آمریکا هورا می کشند و بهره برداری سیاسی می کنند و سعی می کنند به نفع خودشون استفاده کنند برای هر فیلمی ( حتی فیلمی که درباره ی جنایات سردشت باشه ) ممکنه پیش بیاد . ضمن اینکه پروسه انتخاب فیلم در اسکار اینگونه نیست که یه فیلم به خودی خودی پیشنهاد بشه در بسیاری از جشنواره های پیش از اسکار خود مسئولین ایران فیلم رو معرفی می کنند تا نماینده ایران باشه .
چرا وقتی فرهادی رفت اونجا و در مقابل سوال خبرنگارها که پرسیدند اوضاع ایران بسیار بده و سانسور شدید هست شما چطوری فیلم می سازید ؟ و فرهادی جواب داد شاید محدودیت هایی باشه ولی ما آزادانه فیلم می سازیم و مشکلی نداریم . و خبرنگاری که این سوال رو از روی غرض پرسیده بود سکه ی یه پول شد ، یا زمانی که صهیونیست ها و غربی ها ایرانی ها رو متوحش معرفی می کنند رفت روی صحنه و گفت که ما ملتی هستیم با پشتوانه فرهنگ غنی و پیام صلح داریم ، چرا اینها رو ندید؟ چرا وقتی وودی آلن ( که اتفاقاً خیلی هم با دولتمردان آمریکا خوب نیست )‌گفت : سالها بود من از سینما فیلمی انتظار نداشتم که من رو تحت تاثیر قرار بده ولی این فیلم اینکار و کرد و من تحت تاثیر زیبایی فیلم قرار گرفتم . چرا اینها رو ندید ؟ چرا فقط دو جمله سیاستمداران کاخ سفید رو شنیدید و گوش بر تمجید باقی انسانها بستید؟
من خواب نیستم ، اما دنیا رو از عینکی که یه قابش سفیده یه قابش سیاه نمی بینم ، نمی گم آمریکا کلهم اجمعین دشمن !‌ لبنان کلهم دوست ! نه اینگونه نیست ! توی بدنه آمریکا هم دوست داریم و توی لبنان هم دشمن داریم نمی گم اِ..فرهادی رفته آمریکا ؟ بهش جایزه دادند ؟ وااااا مصیبتا ... پس خائنه !‌نوکر آمریکاست !‌باید می رفت اونجا روی صحنه و به حمایت از مردم مظلوم فلان شعار مرگ بر آمریکا میداد!‌ حالا که نکرده باید مثل یه وطن فروش باهاش برخورد بشه !
چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید ...
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین