کد خبر: ۷۸۰۲۰
تعداد نظرات: ۲۵۱ نظر
تاریخ انتشار:

براورد توان نظامی روسیه از دید امریکا

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سیا و کتابخانه کنگره آمریکا و برآورد آنها در سال ‌۲۰۱۱، هم‌اکنون روسیه از نظر توان نظامی در رده دوم قدرت‌های نظامی جهان قرار دارد

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سیا و کتابخانه کنگره آمریکا و برآورد آنها در سال ‌۲۰۱۱، هم‌اکنون روسیه از نظر توان نظامی در رده دوم قدرت‌های نظامی جهان قرار دارد.

به گزارش  ایسنا ، بر اساس اطلاعات عنوان شده از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کنگره آمریکا، روسیه که جمعیت آن ۱۳۸ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر است، هم‌اکنون دارای ‌یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرسنل فعال نظامی است و تعداد نیروهای ذخیره فعال این کشور ۷۵۴ هزار نفر است.

نیروی زمینی روسیه دارای ‌۲۲۹۵۰ دستگاه تانک، ۲۴۹۰۰ دستگاه نفربر، ‌۱۲۷۶۵ عراده توپ یدک کش، ۶۰۰۰ عراده توپ قابل حمل بر روی خودرو، ۴۵۰۰ سامانه پدافند موشکی، ‌۶۶۰۰ خمپاره‌ انداز، ‌۱۴ هزار سامانه ضد تانک، ‌۴۶۴۴ سامانه پدافند هوایی و ‌۱۲هزار وسیله نقلیه لجستیکی است.

 نیروی هوایی روسیه نیز دارای ‌۲۷۴۹ فروند جنگنده و هواپیما، ‌۵۸۸ فروند هلیکوپتر و ‌۱۲۱۳ فرودگاه عملیاتی است.

 نیروی دریایی روسیه نیز دارای ‌۲۳۳ فروند کشتی، هفت بندر، یک ناو هواپیمابر، ۴۸ زیر دریایی، ‌۶۰ قایق نظامی گشت زنی، ۵ ناوچه، ۱۴ ناوشکن و ۲۳ قایق‌ جنگی خشکی آبی است.

بودجه نظامی روسیه در سال ۲۰۱۱، ۵۶ میلیارد دلار بوده است. کشور روسیه دارای مساحت ۱۷ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۴۲ کیلومتر مربع، ۳۷ هزار و ۶۵۳ کیلومتر خط ساحلی و ۲۰ هزار و ۲۴۱ کیلومتر مرز مشترک است.

 ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه هفته گذشته در یک نشست دولتی اظهار داشت: در پنج تا ۱۰ سال آینده ما باید تجهیزات ارتش و نیروی دریایی را به‌روز کنیم و تا سال ۲۰۲۰ باید ۷۰ درصد از تجهیزات ارتش و نیروی دریایی روسیه مدرن شده باشند.

 روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰ تریلیون روبل (حدود ۶۶۶ میلیارد دلار) برای مدرن کردن تسلیحات خود هزینه کند./

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۵۱
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۸۶
safiulllah
|
Norway
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
87
173
قدرتمند شدن روسیه به نفع کشورهای که با روسیه علاقه نظامی دارند خوب است ومن خوشم که رو سیه به قدرت نظامی و اقتصادی قویتر از اتحاد جماهیر شوروی برسد نه شوروی سابق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
اسمت برازندت هست
متین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
اینی که نوشتن غلط است 1-روسیه 2-چین 3- امریکا
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
درود بر روسیه مرگ بر آمریکا
کوروش کبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
60
214
روسیه و آمریکا به ما ربطی نداره چون این دو کشور در طول تاریخ به ایران چه ظلمهایی نکردند پس باید دست به دست هم بدیم برای پیشرفت کشور عزیزمون ایران تلاش کنیم بعد به بحث قدرت نظامیه روسها و آمریکاییها...به امید پیشرفت ایران
مهدی
|
United Kingdom
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
48
149
امریکا خیلی پیشرفته هستش ولی تاحالا نه با روسیه جنگیده نه با فرانسه-چین-انگلستان-هند-برزیل-کره شمالی و ایران البته با عراق و افغانستان بی ارتش جنگید جلوی ویتنام دچار چالش شد در مقابل ژاپن هم کم اورد بمب اتم انداخت توی جنگ جهانی هم موقعی با المان درگیر شد که قدرت المان نازی رو به انزال بود و کار اصلی رو شوروی کرد.ما ایرانیان مانند ارش کمانگیر با تمام وجود در برابر دشمن همجنس باز قد علم میکنیم و حتی با شهادتمان به تاریخ میگوئیم ما زره از پشت نبستیم و رو در روی دیو سیاه تا دندان مسلح مردانه جنگیدیم باشد که ایرانیان فردا به گذشتگان خود افتخار کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
روسیه نیز درافغانستان شکست خورد یعنی سیلاح روسی د وهوزار نمی ارزند چون افغانی ها همش موشکاش امدیکایی بود
مهدی
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
ارش کمانگیر یک افسانه بود عزیز حداقل بگو مثل شاه عباس
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
کی گفته آرش افسانه بود جوجه کمونیست؟شاه عباس یک دیکتاتور خونریز بود که ایرانی هم نبود جهت اطلاع مواجب بگیران واپسگرای روسیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
شاه عباس از کجا دراوردی؟!ایشون دقیقا چی کار کرده الان؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
تو از کجا می دونی فارسا جلو مغولا نتونسن دوام بیارن ?خخخخ
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
96
49
به نظر من روسيه واقعا استحقاق اينو داره كه از امريكايي ها برتر باشه
البته كه قدرت نظامي امريكا بيشتره شكي هم درش نيست ولي روسيه اكه بخاد هم تراز با امريكا بشه اول بايد اقتصادش رو كسترش بده و بودجه نظاميشو افزايش بده كه قادر به فعال سازي تمام بخش هاي نظاميش باشه
ثانيه روس ها بايد كاملا سازماندهي شده،توصعه يافته،و بيشرفته بيش برن
ثالثا روسيه نيروي زميني بسيار قدرتمندي داره بس بايد نيروي دريايي و هوايي خودش رو كسترش بده و مدرنيزه كنه فقط ناو هوابيمابر ادميرال كوزنتسوف براي كشور روسيه كافي نيست
روسيه بايد تعداد ناو هاش رو حد اقل به10 ناو برسونه
نكته ديكه اينه كه روسها بايد سربازاشون رو بيشتر تجهيز كنن و يه جايكزين مناسب براي كلاشينكف بيدا كنن مثل اي كي107
همجنين روسها بايد اسبتناز هاي بيشتري رو تربيت و تعليم بدن
روس ها به اسبتناز ها نياز مبرم دارن
پاسخ ها
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
برادر من شما کارشناس علوم نظامی هستی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
47
126
صد سال سیاه میخوام روسیه قوی نباشه.جز ظلم وتجاوز به ایران چه کرده.سهم ما از دریای خزر 50% بوده الان چقدر است؟
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
اولا اون کشوری که ظلم و تجاوز کرد شوروی بود نه روسیه(مثل انیکه یگییم نادر شاه افشار در زمان جمهوری اسلامی ایران به هند حمله کرده)
دومان 50% دریای خزر از کجات در اوردی؟؟؟؟؟؟؟؟
کلا 5کشور در دریای خزر سهم دارن از این 5 کشور 2 کشور مثل آذربایجان باآمریکا هستش یعنی هر کشور 20% سهم دارن و از این 20%سهم ما 10& فقط مرز آبی یعنی ما دیگر حق کشیتی رانی در دریای خزر نداریم .چه برسد ازش نفت استخراج کنیم .
ولی حالا میبینیمکه ایران دارد از دریای خزر نه تنها نفت بلکه گاز هم استخراج میکند .
درخاست روسیه از ایران این بود که ایران 18% بردارد ایران قبول نکرد تا زمان فتنه 88 در در قبال آن 2% روسیه 1)باید از ایران و متهد هانش حمایت کند
2)باید از ناوگان هواپیمایی ایران پشتی بانی کند
3)باید با ایران رزمایش به هزینه خودش در آبهای ایران برگذار کند
4) باید نحوه ساخت ماهواره و هواپیما را یاد بدهد
5)فقط 2% از این دریای سهم ایران نفت بر داشت میکند و برداشت غیر ممنوع میباشد
و بابت همون 2%باید مالیات بدهد
6)برای استخرات 2%نفت دریای خزر سهم ایران باید از گارگران و متخصصان ایرانی استفاده کند .
7)مالیات صادرات نفت کاملا باید پرداخت شود
8)محل استفاده و فروش این نفت باید با رضیایت طرف ایرانی باشد.
9)ایران فقط حق برداشت نفت را به رسمیت میشناسد .
10)در صورت انجام ندان این قرار داد و نقض آن قرار داد باطل و طرف خاطی باید جرمیه سنگین پرداخت کند .

این داستان ما ست از بی خبری و اظهار نظر واقعا ظالمانه ماست واقعا
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
ایول خوشم اومد آدم نباید بدون اطلاع حرف بزنه
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
جالبه که یه عده چه دفاعی از روسیه میکنن و واسه خودشون چه توجیهاتی هم ابداع کردن....کاری ندارم به اینکه غیرت ایرانی داری یا نه و اینکه واسه کی کار میکنی ولی حرفات فقط به درد یکیی در سطح خودت میخوره!جهت اطلاع شما کشوری که میراث دار شوروی هست روسه هست و موظف به رعایت پیمان ها و قراردادهای شوری هست.در ضمن دریای خزر چون بین ایران و شوروی مشاع بوده پس نصفش مال ایرانه.البته با وجود افرادی مثل شما احتمالا همین 5درصد رو هم ازمون میگیره.واقعا شرم بر شما باد
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
54
56
نه شرقی نه غربی جمهوری ....
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
46
104
روسیه پول کشورهای دوست را مثل انگل میمکه وموقع خطر از پشت خنجر میزنه
vahed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
13
105
بنظرم ماباید رو قدرت خودمون حساب کنیم روسیه به منافع خودش فکر مکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
36
108
از روسیه نامردتر وجود نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
حداقل از امریکا بهتره تا هر چه میشه فقط بلده ارتش این ور ان ور دنیا بفرسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
البته اگر آمریکا و انگلیس و اسرائیل و... نباشن.
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
30
67
میزان صادرات تجهزات نظامی آمریکا حدودا سالی 200 میلیارد دلاره این در حالیه که روسیه به عنوان دومین صادره کننده بزرگ تجهیزات نظامی فقط سالی 4 الی 5 میلیارد دلار فروش داره حالا خودتون قضاوت کنید اصلا قدرت نظامی این دو کشور قابل مقایسه هست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
چهربطی داره یکم فکر کن
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
این آمار از شکم آقا میلاد خارج شده و طبق آمار خود گوگل و بی بی سی و حتی سی ان ان روسیه و چین درآمدی معادل درآمد آمریکا از فروش تجهیزات دارند
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
21
83
روسیه در قضیه اس 300غیرقابل اعتماد بودن خودش رو ثابت کرد ما هم باید به توان داخلی خودمون متکی باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
32
89
روسیه خائن ترین کشور دنیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
مرگ بر آمريكا ابرقدرت تو خالي كه فقط به كشور هاي جهان سوم حمله ميكنه!!!!!
محمد
|
United States
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
70
57
تنها کشوری که آمریکا ازش میترسه روسیه ست!
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
40
90
به نظر من روسیه نامرد ترین کشور دنیاست.در اینجا ما آمریکا و روسیه رو مقایسه کردیم.آمریکا در هوایی و دریایی برتری شدیدی نسبت به روسیه داره.و این کاملا ثابت شده مثلا روسیه هنوز نتوانسته هواپیما های نصل5 خودش مانند سوخو47 و سوخو50 رو عملیاتی کنه.این در حالی هستش که آمریکا همه هواپیما های نصل 5 خودش رو عملیاتی کرده و در پی ساخت هواپیماهای جدیدتر مانند b3 و هواپیمای افسانه ای و ناشناخته (آئورا) میباشد.یعنی اگر روسیه هواپیما های مذکور را نیز عملیاتی کند. باز هم آمریکا یک پله از روسیه جلوتر است.نیروی دریایی آمریکا دارای 10 ناو اما روسیه چی؟فقط یک ناو دارد.که این دو به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند.در ضمن باید به پایگاه های آمریکا در سراسر جهان توجه کنیم.یعنی در 20 دقیقه آغاز جنگ آمریکا به دلیل داشتن پایگاه های پیشرفته در نزدیک روسیه.دست به حمله غافلگیرانه میزند و روسیه را کتلت میکند.در حالی که روسیه خواب همچین توانایی را نمیبیند. در ضمن اتحاد ما با آمریکا بسیار به نفع ماست. زیرا آمریکا بر خلاف روسیه تجهیزات بسیار خوبی را به ایران فروخت تجهیزاتی که ما اکنون نیز به آن افتخار میکنیم. و این در حالی است که روسیه هنوز s300 ها و ماجرای نیروگاه بوشهر را......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
آمریکا زمانی به ما تسلیحات خوب فروخت که ما نوکرش بودیم نه حالا ... ضمنا آمریکا نامردترین کشور است نه روسیه...
خدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
38
65
توان موشکی روسیه است که امریکا را ترسانیده است
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
78
41
بعضي ها انصاف را كنار گذاشته اند و چشمان خود را به روي حقيقت بسته اند دولت روسيه گرچه بارها به كشور ما خيانت كرده ولي اگر همين روسيه نبود كشور ما الان دست بيگانگاني همچون بريتانيا امريكا و حتي فرانسه بود.. اين روسيه بود كه كشور را از گزند و توطئه امريكا در صحراي طبس كه براي اشغال كشور امده بودند نجات داد. اين روسيه بود كه چند ماه پيش جلوي حمله امريكا به سوريه را گرفت وگرنه الان شما ميبايست در جبهه هاي جنگ ميبوديد اين خرس شمال است كه پشت گربه ايستاده است روسيه بود كه به اسراييل هشدار داد اگر يك جنگنده از سرزمينهاي اشغالي به سمت ايران حركت كند ان را مانند پشه در هوا خواهيم زد.. روسيه حقشه كه از نفت گاز انرژي و خزر سهم بيشتري داشته باشد يكم چشمان خود را باز كنيد.. اسراييل مصر انگليس فرانسه تركيه عربستان ايالات متحده مثل سگ از روسيه ميترسند نه بخاطر قدرت نظاميش بلكه بخاطر سياست هاي قدرتمند و سيبري وارش
مدیر پایگاه ما به این کاربر محترم احترام می گذاریم ولی واقعا نمی توانیم با نظراتش موافق باشیم ،روسیه یکی از کشورهایی است که برا منافع خود هر اصلی را زیر پا می گذارد ....در این باره بحث بسیار است ولی دربسته وسربسته پاسخ این خواننده محترم را داده ایم .
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
سیاستهای قدرتمند و سیبری وارش!!! هه هه ....؟... باید سهم بیشتری داشته باشه؟؟ ... بعد میشه بگی به چه دلیل؟؟ روسیه ای که حتی از دادن اس 300 به ایران که قراردادشو باهاش امضا کرده بود به نظرت میاد برای کشور من خون سربازشو بده حرفات یه قران هم ارزش نداره
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
یعنی روسیه اینقدر قدرت داره که طوفان شن براه بیندازه تو صحرای طبس!!!!!!!! فیلم هندی زیاد میبینیا
pedram
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
معلوم است خود تحلیل گر مخالف روسیه است که خودش الان با نوشته بالا ثابت کرد مردم این همه نظر دادند خود تحلیل گر هیچ دخالتی نکرد تا یکی حرف خوبی درباره روسیه زد سریع متل جسد پرید وسط پس معلوم میشود نباید به این سایت درباره اطلاعاتی که درباره توان نظامی روسیه داده اطمینان کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
جناب بولتن اگه محمد رضا از آمريكا تعريف مي كرد شك ندارم شما تائيد كرده و كف مي زديد.
مهران
|
United States
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
10
16
یکی بیاد یه بار دیگه سیاست رو تعریف کنه برا ایرانی. پارسها قومی بودند که در شروع تمدن سازی بارها با ملل دیگه متحد شدند و یا نبردهایی سنگین تر و عظیم تر از جنگ ویتنام یا افغانستان یا عراق متحمل شدند. بنا بر شرایط سیاست می کردند.در کنار اون جنگ و صلح ها عقاید خودشون رو هم اعلام می کردند و در قلبها ساکن می شدند تاجایی که دنیای نو را ینا کردند. رفقا تعصب نیست باور کنید یاید تو اینه تاریخ رو هم ورق زد.روسیه یا امریکا دارن برا خودشون سیاست می کنند در ذات نه خوبن نه بد. فقط دارن تمدن خودشون رو می سازن. ما هم باید سیاست کنیم همین.
البته نمیخوام بگم بد یا خوب. ولی ما هم داریم به اندازه ای سیاست می کنیم. یه سوریه و لبنان و فلسطین وعراق و افغانستان نگاه کنید. ایران اونجا حضور داره. شاید ما هم در حال شکل دادن تمدن خودمونیم. فقط باید تلاش کنیم پیام کورش رو فراموش نکنیم. راه در دنیا فقط یک راه است و ان راه راستی است.
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
6
21
دراىنکه هم روسىه وهم اىران ازهمدىگراستفاده ابزارى مىکنندشکى نىست.روسىه ازقدرت وامتىازوتوبه نفع اىران استفاده مىکندواىران هم متىازات نفتى ونىروگاهى به روسىه مىدهد.ولى درانکه روسىه شرىک سالار اطمىنا نى نىست شکى نىست ولى درعىن حال درمقابل جاه امرىکا روسىه اىران به هم نبازدارند.
منوچهر
|
United States
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
38
41
روسا هرچقدر هم تلاش کنند بازهم به آمریکا نیمیرسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
اگ هبه آمريكا نميرسن چرا آمريكاي عزيزت جرات نميكنه بهش حمله كنه جناب آمريكا شناس!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
همین آمریکایی های 20 سالی از روسیه جلو افتادن و در دورانی که روس ها کمونیست بودن آمریکایی ها جلوی روسیه لنگ مینداختن
پاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
36
33
به امید نابودی روسیه کثیف ونامرد...
مدیر پایگاه نا بودي يك كشور !؟ چرا ؟ ما بايد اميد مان به صلاح و درستي  وآبادي كشورها توسط مردم خود باشيم و تا جايي كه امكان داشته باشد از كينه ها فاصله بگيريم تا خود نيز هدف كينه ديگران قرار نگيريم 
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
هنوز بچه ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
به اميد نابودي امريكا و جيره خوارانش مرگ بر آمريكا
gogo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
17
47
ولی عجب هواپیماهای جنگده سوخو می داد به صدام تا بمب های کوچولو شو برزد رو سر هموطنانمون بابا مرگ بر کمونیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
اون شوروی بود نه روسیه ... همانطور که صدام با می جنگید نه نوری مالکی...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
29
16
چند جواب واسه دوستان:
1-اولا توان موشکی روسیه است که امریکا را ترسانیده است يادتون باشه تكنولوژي موشكي روسيه از آمريكا بهتره اما در كل آمريكا بعد از چين قدرتمندترين قدرت نظامي رو در اختيار داره
2- اگه ما با آمريكا هم پيمان بشيم بهتر از روسيه هست چون روسيه مث انگليس هميشه از پشت خنجر ميزنهدر ضمن انصافا هميشه اجناس آمريكايي كه به ايران اومده بصورت قاچاق يا هرچي هميشه از مرغوبيت بسيار بالايي برخوردار بوده و . . . .
3-درست كه آمريكا پايگاه هاي نظامي زيادي داره اما اين دليل نميشه كه روسيه شكست بخوره مثلا شما فك كنيد امريكا بخواد از خاك فرانسه روسيه را بمباران كند فرانسه اصلا اجازه اينكارو ميده خوب بالطبع روسيه هم فرانسه رو موشك باران ميكنه
در كل واسه ما بهتره با آمريكا روابط سازنده اي رو داشته باشيم تا با روسيه چون دوره و بر آمريكا كشورههاي قدرتمندي مثل بريتانيا فرانسه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
دور بر روسیه هم کشور های قدر تمندی مانند چین و زاپن است که به همه ی کشور های اروپایی می ارزه در ضمن شما از کجا میدونید روزی امریکا از پشت خنجر نزنه در ضمن مطمن باش رابطه ایران هیچ وقت با امریکا درست نمیشه زیرا سران ایران همیشه با امریکا مشکل دارند امریکا مزخرف ترین کشور دنیا است چو ن از اسراییل که این همه فلسطینی را میکشه حمایت میکنه خودت را جای یک فلیسطینی قرار بده اگه مادر و پدرت یا بچه ات را میکشتند چه حالی بهت دست میداد حتی خود مردم امریکا از خود دولت امریکا ناراضی اند چون از اسراییل حمایت میکنه و دلیل دیگر اینکه اگر دوباره جنگ جهانی شود با روسیه متحد باشیم بهتر است زیرا فاصله امریکا تا ایران زیاد است و نمیتواند بمب اتم بیندازد اما اگر با روسیه دشمن شویم خطر ناکه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
آمریکا که از پشت و جلو و چپ و راست و کلا 6 جهت خنجر میزنه !!!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
آمریکا همان شیطان بزگ است که امام فرمود
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
ناشناس اگه اونجوری حساب کنی میشه 8 جهت نه 6 جهت
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
12
17
سلام، هر انسانی باید باواقعیتها کنار بیایدما اصلانمیتوانیم قدرت نظامی آمریکا راباهیچ کشوری مقایسه کنیم آمریکا شاید به دلیل تجهیزات وادوات دردنیا حرف اول رابزند ولی ازلحاظی بسیار آسیب پذیر است که خود دولت مردان آمریکا هم ازاین مسءله اطمینان دارند واما کشور روسیه،بادرنظرگرفتن منابع طبیعی ووسعت جغرافیایی این کشوربه لحاظ نظامی این کشور پایینتر از امریکا میباشد
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
11
12
ی جواب واسه همه دوستان درسته که آمریکا از نظر نیروی نظامی از روسیه قوی تره و روسیه چندصد سال پیش به ایران بدی کرده اما اولا:اون دولتی که به ایران بدی کرد انقلاب مردم شوروی اون رو از هم پاشید.دوما اگه امریکا بخواد تکانی بخوره ایران اسراییل رو با خاک یکسان میکنه سوما تا چند سال دیگه روسیه و چین دو کشور ابر قدرت نظامی و اقتصادی میشن چهارما ایا اگه ما به ضرر ودمون بگیم واسمون فایده ای داره؟؟؟
بلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
21
46
به نظر من روسیه کومنیست نامردترین کشور دنیاست بخاطر منفهتش هر کاری میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
واقعا هیچ چی هالیتون نسیت ده بار گفتیم اون شوروی سابق بود نه روسیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
از روسیه کمونیستی 20 سال گذشته بنده خدا تو دیگه چقدر عقبی!!! مثل اینکه کسی هنوز بگه ایران پهلوی!! وقتی به اندازه دو ریال هم سواد نداری مجبوری اظهار نظر کنی؟؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
24
13
روسیه و امریکاه هردوازظالمترین کشور های دنیا هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
28
14
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
41
24
آمريكا ديگه سگه كيه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
42
20
آمريكا يك ابرقدرت بي عرضه هست فقط همين
واروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
28
لطف كنيد در هر چيزى فقط اعتدال را حفظ كنيد.
ساوالان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
19
35
امریکا زمان شاه چقدر امکانات نطامی به ایران داد؟!روسیه چی کدوم امکنات نطامی رو داده کدوم کارخانه رو تو ایران ساخته؟بزرگترین خیانتکار به ایران روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
معلومه چون شاه بی لیاقت متحد امریکا بود متحد روسیه نبود که هر کشوری به متحد خود کمک میکند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
دوست داری باز هم مثل شاه و مثل عربستان نوکری کنیم سلاح بگیریم؟؟
ولکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
8
20
فکر کردید حالا آمریکا خیلی با مرامه؟ همه از هم بدترند..در سال 75وقتی که ارتش زرهی روسیه پشت مرزهای ایران بود امریکا روسیه را تهدید کرد تا به ایران حمله نکند..و اما چند وقت پیش وقتی که اسراییل کوچک ایران بزرگ را تهدید کرد روسیه نیروهاش رو به حالت آماده باش دراورد..در]خر باید بگم ایران امروزه داره راه ورسم رابطه رو یاد میگیره ................
يوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
12
21
اون آقايى كه ميگه 50 درصدو از کجات درآوردي ... برادر خدمتت عرض کنم زمان شوروي سابق اون کشورا يکي محسوب ميشدن که شوروي 50 و ايران 50 بود... اونا تجزيه شدن به اين کشورا که شما ميگي در نتيجه اونا بين خودشون بايستي 50 رو به تقسيم کنن نه اينکه ماام 50 تامونو بابت تجزيه اونا بديم گرفتي؟!
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
آفرین
میکائیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
12
9
دوستان من فکر میکنم تنها کشوری که در عرض 10سال قدرت نظامی خود رابالا برده ایرانه واسرائیل هم این رو میدونه که هیچ غلتی نمیتونه بکنه فقط باید بگم که ایران به ساخت ناوگان ها و هواپیماهای جنگی فکر کنه در این صورت میتونه با کشور هایی چون فرانسه و چین رقابت بکنه .
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
میکائیل جان ، ملکه ی زیبای خداوند تبارک وتعالی، غلت را اینطوری بنویس غلط
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
18
18
امیدوارم روسیه تو طرح های نظامی اش موفق بشه جون روسیه الان دیگه روسیه 400 سال پبش نیست که استعمارگر بود قویتر شدنش برای ایران هم خوبه
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
اخه چه خوبی داره؟این تحلیلو از کجا اوردی
حرف اضافه=ضررررررررررر
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
15
18
به نظر من الان كه امريكا سياست خود را عوض كرده و جنگ را كنار گذاشته ما بايد با امريكا متحد شويم قدرت اقتصادي و علمي روسيه كه باامريكا قابل مقايسه نيست روسيه بر خلاف عقيده شما از لحاظ نظامي هم از امريكا خيلي عقب است و علت اينكه روسيه مثل گذشته كشور گشايي نمي كند اين است كه امريكا از هر طرف دستش را بسته است از اين گذشته در قران اماده كه مسيحيان براي شما نزديكترين قوم هستند در حالي كه مردم روسيه ملحد شيطان پرست و كافر است
مدیر پایگاه هنوز آمریکا دست از دشمنی با ما بر نداشته است وشما می گویید اتحاد کنیم !؟ فعلا آمریکا باید حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و گذشته پر ستم خود یه ایران را جبران کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
دمت گرم معلومه عا قلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
عزيز دل برادر جناب شيطان پرست و كافر شناس برو يه تحقيق در مورد مبدا كنوني شيطان پرستي دنيا انجام بده ببين آمريكا جونت كه مسيحي هست چه نقشي داره حالا ديگه شدن مسيحي نه اينكه امثال تو خيلي براي اديان ارزش قائل هستند و استفاده ابزاري از دين مي كنيد.
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
16
13
اولاروسیه درقبال یک کمک ناچیزامتیازات فراوانی همیشه ازایران گرفته چین هم همینطوربریدکالاهای چین ببینیدمردم عاقلن بعدش ماکه نمیتونیم تاقیامت بااسراییل دشمن باشیم به خاطرفلسطین عرب دوماترکیه به هراب واتشی میزنه جزواتحادیه اروپاشه پس قدرت ایران دراتحادبا اروپا وروابط عادی با امریکاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
انصافا اگه خانواده ات را میکشتند تا اخر عمر با کسی که این کار راکرده بود دشمن نمیشدی حالا خودت را جای فلسطینی قرار بده همانطور که امریکا ایران را به رسممیت نمیدونه ما هم نباید تا قیامت اسراییل را به رسمیت بشناسیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
7
12
چقدر بدبختیم ما که نشستیم سر قدرت دوتا کشور دیگه بحث میکنیم.امریکا و روسیه چه ربطی به ما دارند .اونها فکر منافع خودشون هستند. نوشته هاتون را که خوندم یاد بچگیم افتادم.من میگفتم فلانی تو محل قوی تره دوستم میگفت نه اون یکی زورش بیشتره .کلی با هم بحث و دعوا میکردیم سر دوتا لاتی که هیچ وقت به دردمون نخوردند.
پاسخ ها
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
همون دوتا لات اگه امکانش بود بگرفتن خودتو و برادرتو حورد و خمیر کنن عقل حکم میکرد درباره شون بحث کنی بچگی یعنی اینکه در ایجور مواقع مث کبک سرمونو بکنیم زیر برف
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
7
درجواب ناشناس بگم اخه همین دوتاکشوربرکل جهان تاثیرگذارن وتازه روسیه همسایه ماست پس نظرات بچگیتو با دنیای سیاست قاطی نکن هرکشورقدرتمندی معمولا باروسیه یا امریکا رابطه داره اماشخصامعتقدم امریکاگزینه بهتری مثلا کره جنوبی وکره شمالی نگاه کنیدوبس
غریبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
7
10
ما باید بخاطر منافع خودمون با روسیه باشیم اما با احتیاط کامل و حواسمون باشه که یهو بخودمون حمله نکنه بنظر من تا رسیدن به منافع خودمون همکاری با روسیه سودبخش است هرچند که روسیه هم بخاطر همین منافع با ایران است و چه بسا وقتی به منافعش برسه نشه آمریکای 2 ،،، بهرحال با او بودن ب نفع ماست
کاوه شریفی تحصیل کرده از روسیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
20
16
قدرت امریکا تقریبا پنج برابر کل دنیاست از نظر اقتصادی سی درصد درامد دنیا را دارد به نفع ایران است با امریکا دوستی کند تا کشورهای گدا و گشنه
مدیر پایگاه منبع اطلاعات شما چیست ؟ضمن اینکه حتی اگر اینچنین باشد ما تنها با کشورهایی رابطه برقرار می کنیم که قصد استیلا نداشته باشند و قایل به احترام متقابل باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
شما بجاي اسمت بايد مي نوشتي بي سوادي و خرافه پرستي از آمريكا و سرزمينهاي اشغالي!!!!!!!!! ماشالله به رفرنست تو حتي روي آمريكايي ها رو هم كم كردي!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
8
4
این همش حرف از کجا معلوم دوتاشون یکی نباشن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
15
15
نیروی هوایی امریکا هر نیروی هوایی دیکه رو نابود میکنه
مدیر پایگاه اين تصوراتي است كه خود آمريكا عمدا به آن دامن مي زند ،قدرت ها خيلي وقتها و بيش آز آنكه با قدرت واقعي خود ديگران را مي ترسانند با سروصدا و ايرايه هيبت غير واقعي مخالفان خود را مرعوب مي سازنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
زرشك البته از نوع بالستيك؟!!!
ممرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
13
13
امريكا ازهر نظر عاليه دشمن هركشور ديكتاتوره ازنظر نظامي شوروي به گردامريكا نميرسه ح
پاسخ ها
محمدرضا کوروش پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
بیایید بجای تهمت زدن عاقلانه فکرکنیم البته ادمها زیر ابی هم هستن تعداشون زیاده ، شما که حی میگی منابع ، خوب تو از منابع معتبر دنیا بزار برامون بولتن جان ، منابعی ک اکثر کشورهای ازاد دنیا قبولش دارن ، بابا اگه امریکا از ما بده شاید ایرادش بخودمان برگرده
، دنیا دنیا ی منافعه ، تا منافع نرسونی ک نباید انتظار سود ومنافع داشته باشی ، روسیه هم عاشق چشم وابروی ما که نیست ، روسیه خیلی نامرد تر از این حرفهاست بازم امریکا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
1
14
باید به خودمان متکی باشیم.
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
11
16
مردم روسیه عقاید مذهبی قویتری دارن، مخالف بی بندو باریهای جنسی هستن، و پوتین مخالف سرسخت همجنسگراییه، اما آمریکا و غرب از لحاظ اخلاقی در حال زوال و تنزل هستن،استفاده از بمب اتم در کارنامه ی آمریکاست،این یعنی دوری ازاخلاق انسانی،اگه مجبور بشن کارهای کثیف تری هم انجام میدن،کشورهای عربی و ترکیه وکشورهای افریقایی متحدان آمریکا و غرب هستن که مهمترین علتش آزادی اقتصادی و آزادی جنسی و آزادیهای اجتماعی و مهاجرتیه،کاری که روسیه با پشتوانه ی مذهبی و ملی و فرهنگیش اجازه نمیده، آمریکا طرفداران بیشتری درمیان عوام داره، سلاح آمریکا وفرانسه شهوته و دموکراسی، در تاریخ اختلافات کمتری با روسها داشته ایم .
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
15
7
به نظر من و آن چیزی که من در بقیه ی سایت ها دیدم ایران از نظر نظامی کشور دوازدهم است...... ایران از سه نظر از آمریکا و روسیه جلو تر هست..
1:تعداد قایق های تندرو
2:نیرو های آماده به جنگ ( بسیج و نیرو های مردمی )
3:داشتن حاج قاسم سلیمانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
13
11
چین و روسیه غیر قابل اعتمادند . هر حمایتی که تا کنون از ایران کردند به خاطر خودشان بوده است . ما باید در هر زمانی به خودمان متکی باشیم و از پتانسیل تمامی کشورها بهره بگیریم .
خمکتل
|
Singapore
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
21
14
گور پدر روسیه خاک بر سرتون قیافه پوتینو ببینی باید کفاره بدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
نه حتما اوباما خشگله شبیه .. است در ضمن داریم درباره سیاست بحث میکنیم نه درباره قیافه اقای پوتین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
مشالله به چهره زيباي اوبا بنم به تحته مثل ... هست البته ديدن صورتش كفاره نداره!!!!!!! چون بااسرائيلي هاهمدم هستش!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
11
11
قیافه پوتین مگه چشه خیلی ازقیافه اوباما که شبیه سگه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
ايول اوبا عين بوز.... هستش؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
6
12
من به رییس جمهور روحانی پیشنهاد میدهم از عدم متعهد ها خارج شده و با روسیه و چین و ونزوئلا هر چه سریعتر پیمان دفاعی امضاء شود در جواب ناتو و کشور های دیگر و این بهترین راه حل است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
14
12
مرگ بر هر چی روس آشغال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
مرگ بر آمريكا و جيره خوارانش!!!!!!!!!!
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
4
7
قدرت نظامي امريکا و روسيه نمي رسد به المان نازي چون تمام اطلاعات نظامي رو از کشور المان دزديدن المان ها خيلي قوي بودن توان موشکي روسي يا امريکاي نداريم همشون الماني بودن v2اولين موشک قاره پيما بود که المان ساختش ولي سياست غلط هيتلر اين کشور به سوي شکست برد
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
5
11
به خدمتتون عرض کنم ، روسیه به نسبت آمریکا خیلی بهتره دوستیش با ایران ! میدونید چرا ؟ چون بعد از اینکه اروپا ، روسیه رو تحریم کردم.پوتین خیلی زیبا اومد اعلام کرد آقایون آلمانی ! ما کشوری بودیم که نفت و گاز رو به قیمت مفت به شما دادیم و در عوض مرسدس های شمارو خریدیم ! حالا شما مارو تحریم کردید ؟ اوکی ! ما ماشینهای خودمون رو سوار میشیم ! شما هم از نفت و گاز خودتون استفاده کنید.این یعنی قدرت روسیه!آلمانی ها به غلط کردن افتادند.
مورد بعدی که اعلام شده ، اتحاد چین و روسیه و ایران و هند ! یعنی ابر قدرتهای دنیای حاضر و کمرنگ شدن آمریکا ! و اینکه اعلام کردند یک پول واحد بین خودشوت قراره اعلام کنند ( حالا روبل ! یا هر چیز دیگه ) و اینکه دیگه معاملات به صورت دلار رو قبول نداریم ! برید روبل کنید بیاید ! از همه طرف برای ما ایرانیها خوبه ! که از این طریق قدرت از دست رفتمون رو دوباره بدست بیاریم ! یک زمانی ایران ابر قدرت دنیا بوده ، حالا به خاطر هرچی این قدرت فراوموش شده که دوباره داره بدست میاد ! به امید پیشرفت ایران ! به امید اتفاق نیفتادن جنگ جهانی سوم !
پاسخ ها
مهدی
| Netherlands |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
عمو کجایی خوابی یا بیدار؟ هند خیلی وقته روسیه را گذاشته کنار و با امریکا متحد شده الان هند با اسرائیل روابط گسترده نظامی داره درمجامع بین المللی هم بر علیه ایران رای می دهد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
حناب مهدي ظاهرا شما خوابي برو جستجو كن بيشترين دريافت سلاح توسط هند از روسيه صورت گرفته اون هندي كه شما ميگي معلو منيست واسه كدوم كره زمين هست!!!!!!!
کسرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
5
11
خدمت اون اقایی که گفته قبل انقلاب امریکا همه چی به ایران داده روسیه هیچی نداده باید بگم خوبه یه کم تاریخو مطالعه کنی. برو بخون ببین ذوب آهن و ذوب فولاد اصفهان کی داده ماشین سازی اراک..ماشین سازی تبریز تراکتور سازی تبریز و....یه کم شرم حیام خوبه...درود بر شوروی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
10
4
دوست عزيز (كسرا)شما كه تاريخ رو خوب مطالعه كرديد ميدونيد ذوب آهن و .....را روسيه چطور و با چه قيمتي به ما داده است !!؟؟ فقط سه بار ديگ ذوب آهن اصفهان را در دريا روسها غرق كردند كه به دست ما نرسه !!!يعني سه برابر قيمت براي ما تمام شده.........
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
13
6
به نظر من روسی ها خیلی ادم های کثیفو بی دینی هستن به همین خاطر بود که زمانی که المان نازی داشت سقوط میکرد مردم المان دعا میکردن که گیر ارتش سرخ نیوفتن اونها به زنها رحم نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
این اطلاعات شما غلط است من یک سال پیش به مسکو رفتم و واقعا ادم هایی مهربان و مهمان نواز هستند و به دینشان هم اعتقاد دارند لطفا توهین نکنید که این توهین بعدا خودتان را هم میگیرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
ماشالله ديگ هاز امريكايي كثيف تر تو دنيا وجود داره آمريكايي ها كه از نظر كثافت كاري تو دنيا مثل گاو پيشوني سفيد هستند البته همونطور كه به قول شما پيشرفته هستند تو زمينه صنعت فيلم هاي... هم پيشرفته هستند اين دليل محكمي بر ادعاهاي شما و امثال شماست عزيز دل برادر
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
4
در اینکه ابر قدرتا مثل امریکا روسیه انگلیس و..... ظالما شکی نیست این یه جورایی قانون روزگاره اگر هم به هزاران سال پیش تا حالا هم نگاه کنین هر کشوری که پول،سلاح و قدرت داشته باشه زورگو بوده حالا اسم اون کشور هرچی باشه فرق نمیکنه.توی محیط کوچکی مثل خونه اگه یه برادر از بقیه بزرگتر باشه هرقد هم مهربون باشه ولی همیشه ته دلش میخواد که بقیه تحت تسلط داشته باشه و ازش حساب ببرن حالا دیگه حساب دنیا و کره زمین بکنین که چه خبره!
پاسخ ها
محمدرضا کوروش پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
پس بفرمایید چرا این همه نابغه از کشور ما مهاجرت میکنن به امریکا، یعنی داین ادمها نمیفهمن ک امریکا جای کثیفی هست ، این حرفهایی ک میزنی جایگاهی نزد مردم ندارد، ما خواهان صلح ارامش با همه کشورها وهمه ادیان هستیم دوست عزیز ، امثال شما ها هستن ک توهین میکنند ، بعد به فرهنگ وسنت وهویت ما هم توهین میکنن
diver
|
Canada
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
6
8
جک نگو بابا این چیزا ۲ زار اهمیت نداره..روسیه تعداد بمب های اتمیش ۲ برابر آمریگاست دقیقا و همچنین قدرت بمب هاش.الان اتم که حرف اول و آخر و می زنه..زیر ۱۵ دقیقه آمریکارو نیست می کنه
i am
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
1
3
دوستان باید کمی تامل کنید اگر کسی بر سیاست های جنگی واقف باشد می فهد که در زمان جنگ واقعی خیلی از کشورها برایندها جدیدومتفتوتی را در پیش میگیرند.مطمن باشد که جهان دو قطبی میشود یک سمت امریکا ومتحدانش(ناتو وگروه هفت) وسمت دیگر روسیه وچین ومتحدان این دوکشور .پس ما باید خودمان را در آن سمتی قرار دهیم که به منفعتمان باشد
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
6
4
ای بابا چیکار به این کشورها دارین بزارین بیفتن به جون هم جفتشون مزخرف هستن البته روسیه مزخرفتره به فکر شکم خودتون باشین
اردشیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
3
سلام.من تقریبا نظرات دوستان رو خوندم.من خودم ادم سیاسی نیستم اما اگه یکم عاقلانه ببینیم متوجه میشیم که: 1.امریکا فرانسه انگلیس روسیه... کشور های استعمار گری بودن و هنوز هم بعضی هاشون هستن.2.هیچ کشوری در راه رضای خدا سیاست و منافعش رو به خطر نمیندازه!اینارو گفتم که به این برسم:این کشور ها به هرجا وارد بشن مطمئن باشید منافعی رو دارن توش.امریکا و روسیه و هر کشور استعمار گر دیگه دلش به حال ایران و بقیه نمیسوزه مگر اینکه منافعش دخیل باشه.الان ببینید امریکا به هرجا وارد شده به گند کشیده مثل:عراق،لیبی،مصر،افغانستان،جنگ وحشیانه ویتنام،8 سال جنگ خودمون با صدام.و اما روسیه که دیگه تقریبا تو تاریخ ثابت شده که خیاتت زیاد به ایران کرده و به نظر من کشور مزدوریه که اگه پایه پول بیاد وسط هر کاری و میکنه!به نظر من ایران باید رو پایه خودش وایسه و از نیرو های خودش برای پیشرفت کشور استفاده کنه و این کار هم شدنیه اگه دولت مردای ما یکم بیشتر بهش توجه کنن.یا حق
پاسخ ها
محمدرضا کوروش پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
منظور ازدولت مردادا کیا هستن ، انهایی ک 25میلیون وام خرید خودرو میدن ولی وام ازدواجو میدن 3میلیون
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
14
10
روس هاکه وارد روستامون شدن وقتی پدربزرگم رو با یه اسلحه دیدن ازهمون جابا تیر کشتنش جنازه شو هم آتش زدن،حتی به این دقت نکردن که اسلحه ش خالی بود.کمونیست هم بودن،توجنگ تحمیلی سوخو و میگ و تانکt72روبه صدام میدادن تا مردم ایران رو بکشه،بعداز فروپاشی شوروی موضعشون رو عوض کردن،باورکنین اگه امریکا طرف صهیونیست هانبودموضع امروز رو نداشتن،تازه چون امریکا با ایران دشمنه اونا باهامون دوستن.اوایل جنگ تحمیلی شوروی اومد شمال ایران یعنی استان گلستان و خراسان رو اشغال کنه که امریکا هشدار داد اگر این کار رو بکنن،امریکا به نفع ایران و به ضدعراق و متحدش شوروی وارد جنگ میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
خدا نيامرزد آن انگليسي را كه داستان پدربزرگت رو واست تعريف كرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
دمت گرم ناشناس خوب جواب اين امير رضا خان انگليسي تبار رو دادي خخ خخخخ!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
جناب امير رضا از تعداد منفي ها مي شه فهميد كه داستانت راست نیست!!!!!!!!
محمدرضا کوروش پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
مننظری با حرف امیر رضا ندارم ، ولی اونهای ک گفتن حرفت درست نیست دیلیل قانع کننده ای ارائه ندادن وحرفششون باد هواست
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
8
2
چین به زودی حال جفتشونو میگیره ناجور!!!!!!!!!!
علی
|
United Kingdom
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
6
9
من از آمریکا تنفر دارم، مطمن باشین روسیه ابر قدرت دنیاس، جنگنده ی سوخوی 35پیشرفته ترین جنگنده ی دنیاس، روس حال اروپا و امریکا رو گرفته خدایش
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
13
4
روسیه بدترین کشور دنیاست بیش4000روسیه ای مقیم اکراین کشته شدند ولی روسیه کاری نکرد اونوقت میاد به ما کمک کنه بهترین متحد واسه ایران چین و کره شمالی هستش راستی یادتون نره اگه امریکا نبود المان به ایران هم حمله میکرد و الان وضع ما نامعلوم بود
ابی
|
Sweden
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
2
2
مگه روسیه جزو شوروی نبود
نیک پنجه منتقد سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
1
5
تجربه ثابت کرده که امریکا وروسیه به محض این که منافع مشترک پیدا کنند باهم متحد می شوند مثل جنگ جهانی دوم جنگ سرد جتگ ایران وعراق ومسله اوکراین وبرنامه اتمی ایران انها همه عوام فریبیست که باهم دشمنند مسله اوکرا ین که پوتین واوباما با هم تلفنی نقشه نابودی اقتصاد اروپا رو کشیدند به محض صلح در کیف درشبکه خبر زیرنویس کرد پوتین رفع تحریم خواستار شد وبرای روابط با اروپا اعلام امادگی کرد در موقعی که قیمت یورو کلی پایین اومده. مسله هسته ایران که تا امریکا تحریم کرد روسیه نیز اس۳۰۰ رابه ایران نداد چین هم که نو کر هردوشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
6
12
ماشالله روسیه زنده باد روسیه مرگ بر شیطان و اهریمن امپریالیستی غرب وحشی و آمریکا به کوری چشم بد خواهان
مدیر پایگاه زنده باد ایران عزیز .
پاسخ ها
محمدرضا کوروش پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
زنده باد ایران عزیزم
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
8
به هر حال ما باید بدانیم که اگر روسیه و چین نیودند الان آمریکا و انگلیس جهان خوار و جنایت کار همه کشورها را به بردگی خود کشیده بودند همانطور که افغانستان و عراق و سوریه و غزه و فلسطین و کشورهای آفریقایی را به خاک و خون کشیده و به یغما و تاراج برده اند . و مزدوران داعش و القاعده را به جان ملت ها انداخته اند .
فلاحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
2
کتابی هست به نام هنر جنگ سون تزو.ناپلون در زمان دانشجویی این کتاب را نیز مطالعه دقیق کرده.در این کتاب آمده اساس نظامی گری بر مبنای فریب و اغفال است. سیاست مدار اصولا نظامی نیست اگر هم باشد فبها ولی سیاست و جنگ مانند 0 و 1 در زبان ماشین است. جنگ ادامه سیاست است. کشورهای بزرگ سیاست قوی دارند و در جنگ های بزرگی شرکت کرده اند. امروزه جنگ"گردن کشی" نیست بلکه قدرت علمی است که ابزار دست سرباز است ونه مبانی قوی اعتقادی سرباز است که موجب پیروزی است.در یک کلام امروزه اسلحه سرباز قوی تر از روح سلحشوری سرباز است و در نتیجه جنگ تاثیر گذار تر. اگر علاقه مند به مباحث سیاسی هستید باید در تاریخ فلسفه منطق نظامی گری اقتصاد تبحر داشته باشید.بیشتر شما که در بالا نظر داده اید احساسی سخن میگویید!!!
مدیر پایگاه در هر شرایطی نرم افزار جنگ وفکر و فرهنگ پشتیبان آن نقش تعیین کننده دارد و حتی درجنگهای کنونی هم برای روحیه وافکار و باورهای جنگجویان حساب ویژه ای باز می کنند .
فلاحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
2
0
چرا نوشته من بعضی قسمت هاش هست و بخش هاییش نیست؟؟ انگار سانسور یه چیز عادی شده دیگه
مدیر پایگاه ما بارها اعلام كرده ايم كه پيام هاي طولاني را منتشر نمي كنيم واگر منتشر شوند كوتاه خواهند شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
5
امریکاییهاهمیشه دروغ می گویند تجهیزات نظامی انهادرمقابل کشورهای جهان سوم کارایی دارد کارشناسان خودشان بعدازجنگ سردگفتند اگه جنگ میشد ماهیچ شانسی نداشتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
4
10
آمریکا سگ کی باشد که روسیه را پودر کند ؟؟آمریکا 40 سال است با کمک نوکرش اسرائیل نتوانسته حماس و حزب الله را پودر کند و در جنگ کره و ویتنام هم ازاین دو کشور متحد روسیه و چین شکست خورد ایران هم که صحرای طبس شاخ و پرهای پرندگان شیطان شکست و سوخت ودر سوریه و مسئله هسته ای ایران هم که آمریکا جرات حمله نکرد و پشت میز مذاکره آمد و این شیطان بتی است که بارها شکسته و سیلی خورده است و از گربه شکست خورده آن وقت میخواهد خرس پیر روسیه را پودر کند .
ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
1
1
بابا همتون دانشمندیدسیاست خیلی فراترازایناست مثلا یه داعش درست کردن بعدافکارعمومی دنیاروبرای ازبین بردنش همراه کردن همه هم گفتن باشه اما سوداین جنک توحیب کی رفت ازنظرمالی امریکا ویک نمایش ازایران برای نشاندادن نفوزش در منطقه اما بازیگراصلی یکی که فکریه جنک طولانی داخلی بین 4کشوره باقدرت دادن به کردهای عراق بی سباطی سوریه میمونه کردهای ایران وترکیه ببیندبه کحامیکشه یه جنگ تمام عیارکه الان زمزمه هاش ازاربیل داره بلندمیشه وسوداین جنگ بین 16تقسیم میشه این جنگم به اسم تاسیس کشورکردستان تموم میکنند فکرنکنیم نفت میفروشیم100دلارنفت دراصل داریم میخریم1000دلار
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
5
8
روسیه نسبت به آمریکا. بهتره چون وقتبه نظر من
مدیر پایگاه !!!!؟؟
بی نام
|
Afghanistan
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
2
8
به نظرمن امریکابخاطرکمک به مردم مظلوم افعانستان وارد افغانستان نشده است زیرا هدف اون این بود که تا پشرفت ایران تحت کنترول خود داشته باشه وهمچنین رسیدن به نفت ترکمنستان وچیچن بوده ....
بتمن
|
United States
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
12
3
روسیه کثیف نامرد بی غیرت وحشی
امریکا حداقل رفت عراقو افغانستان کمکیم کرد نه مث روساس بی شرف
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
4
4
به نظر من هم روسیه و هم آمریکا از کثیفترین کشورهای جهانن. ما باید تمام تلاش خودمون رو برای ساختن ایرانی قدرمت تر از این دو کشور بکنیم .
علی
|
United States
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
4
6
سگ زرد برادر شغاله ... خود اتکایی یه چیز دیگست
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
11
3
به نظر من آمزیکا از روسیه قویتره چون کارشناس های نظامی گفتن که به قدری در آمریکا سلاح های هسته ای هست که برای نابود کردن 158 بار کره ی زمین کافی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
اون كارشناس ها احتمالا تو محله شما زندگي مي كنند و الا هر عاقلي مي دونه كه زرادخانه هسته اي روسيه دوبرابر آمريكا هستش!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
3
8
ایول روسیه
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
3
7
به نظر من امری کا بیاید نابود شود
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
3
9
حق با محمد رضاست ما در مورد روسیه خیلی بی انصافی میکنیم.
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
3
6
زیاد جوش نزنید چه روسیه چه امریکا وچه هر کشور دیگه ای فقط به فکر منافع خودشون هستند ولی به نظرم در حال حاضر که رژیم سیاسی ایران بر ضد سیاستهای امریکاست برای ما روسیه فعلا بهتره و چون روسیه همسایه شمالی ما منافع خودشو در خطر میبینه حاضره همه نوع سلاحی و راداریو دراختیار ایران قرار بده و در حال حاضر کشور امنتر شده ودر اینده بیشتر هم میشه و نمونش رو همین به دام انداختن پهپاد ار کیو 170 بود.
سالار
|
United Kingdom
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
1
8
یک چیز دیگه هم بگم روسیه با اون بودجه نظامی کمی که نسبت به امریکا داره یک چنین سلاح هایی داره که برابری میکنه تقریبا با مال امریکایی اگر میخواست بودجه ای به اندازه ی بودجه 1تریلیارد دلاری امریکارو صرف کنه ببین دیگه چی بود البته روسیه در دستور کار داره که بودجه نظامیشو تا سال 2020 به بالای 666 میلیون دلار برسون واین ایده خوبی هستو تا سال 2020 به یک غول بزرگ نظامی تبدیل میشه روسیه و کارشناساشون گفتند تا اون سال موشکهای قاره پیمای اتمیمون مجهز به یک سیستم پنهانکاری جدیدی میشه که رادار های ضد موشکی هیچ کشوری نمیتونه اونو ردیابی کنه و این یعنی اصابت به هدف به طور صد در صدی و با خطای زیر 50 متر و در دیگر ساختار های زمینی و هوایی و دریایی 80 % به روز رسانی کامل میشه و دیگه یک غولی میشه مثل امریکا بچه ها ما باید قبول کنیم که امریکا وروسیه دو ابر قدرت جهانی در بحث نظامیه هستند.
مراد
|
United States
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
1
9
1.از نظر نيروی زمينی و زرهی روسيه قدرتمندترين کشوره
2.از نظر استراتژيک هم همينطور خصوصا با در اختيار داشتن کريمه
3.عده ای از مردم کشورهای مرزی اورپايی با روسيه مخالف جنگ باهستند به دليل روس زبان بودن آن هامثل لتونی،ليتوانی،اکراين و ...
4.روسيه قدرتمندترين سامانه دفاع ضد موشکی اس400 و قدرتمندترين زير دريايی (تايفون) دنيا رو داره
حالا اگه ناتو و آمريکا و کانادا و استرالیا وارد جنگ با روسيه بشن اگه بمپ اتم رو کنار بزاريم در طولانی مدت و با خسارت های زيادی که به خودشون رسيده روسيه رو شکست ميدن و باعث قدرتمند تر شدن آمريکا که هزاران کيلومتر با جبهه جنگ فاصله داره ميشن ولی اين اتفاق نميفته چون کشورهايی مثل چين،کره شمالی،هند،ايران و کشورهای آسيای ميانه مثل قرقيزستان و تاجیکستان و ارمنستان و آمريکای لاتين مثل برزيل نميزارن
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
4
1
یه کف مرتب !!!!!
هر کشوری در ازای کاری که انجام میده یک امتیازی میخواد که روسیه مستثنی نیست
اوونایی که این حرفا رو میزنن بهتره یه کم به فکر مملکتموون باشن
به ما چه
مگه شما نظامی هستین یا حالیتوونه این چیه
از وقتی که ملت ایران اینطوری حرف میزنن مملکت نابوود شده
جنگ جنگ جنگ
همه واسه خودشوون سیاست مدارن
بهتره جای این حرفا مثل ادم زندگی کنیم و از صلح صحبت کنیم
واقعا تاسف اوره و متاسفم براتوون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
1
8
تایرانهعداد بالگردهای روسیه اندازه کل هواپیما های مسافربری و جنگی ایرانه
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
5
0
یه کف مرتب !!!!!
هر کشوری در ازای کاری که انجام میده یک امتیازی میخواد که روسیه مستثنی نیست
اوونایی که این حرفا رو میزنن بهتره یه کم به فکر مملکتموون باشن
به ما چه
مگه شما نظامی هستین یا حالیتوونه این چیه؟

همه واسه خودشوون سیاست مدارن
بهتره جای این حرفا مثل ادم زندگی کنیم و از صلح صحبت کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
1
7
بچها اگر یه زمان اسراییل بخواد به ما حمله کنه که بدون کمک امریکا و متحداش نمیتونه ولی اگه جنگ بشه و بدون اجازه امریکا یه غلط اضافی بکنه ایران کل اسراییل و با خاک یکسان کنه و دیگه میشه روز آخر اسراییل
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
5
2
به نظر من ما باید اعتدال را رعایت کنیم و بیشتر به منافع کشورمان ایران فکر کنیم تعصبی عمل نکنیم بلوک شرق و غرب برای ما فرقی نمی کند ما با همه کشورها دوست باشیم دنبال تنش با هیچ کشوری نباشیم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
3
9
ایران همان ابر قدرت پنهان است و اون زمان خیلی دیر نیست که ایراااااان و روسیه پوز امریکا را به خاک بمالند . برای انها حفظ جانشان از همه چی مهمتر است ولی برای ما ایرانی ها چیز هایی مثل ایمان و ناموس از جانمان ارزشمندتر است.
salar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
2
7
اتحاد جماهیر شوروی قبل از فروپاشی قویتر ازامریکا بود سلاح هاش اما بعد از فروپاشی هم قدرتشو حفظ کرد درسته که بخش اعظم خاک کشورشو در جنوب از دست داد و هم چنین کشورهای کوچکتر در جنوب غربیش و قسمت اروپاییش یعنی غرب کشورشو از دست داد اما هنوز هم چون از نظر نظامی قویه مناطقی از خاکش که ازش جداشدند هنوز هم با روسیه مانور های مشترک نظامی و انتقال تکنولوژی نظامی را دارند و با وجود فروپاشی ،روسیه بیش از 76% از خاک شوروی سابق رو هنوز هم داراست و هنوز هم بزرگتری کشور دنیا محسوب میشه.
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
2
5
به نظر من آمریکا خیلی مکار و دروغگو و متجاوزگر بزرگیه اگه روسیه هم این جوری باشه مطمئنم که آمریکا اونو فریب داده و مثل خودش کرده در مورد روسیه هم میخاستم بگم ابر قدرته و برای ایران تا حدی مفیده چون دشمن اصلی هر دو آمریکاست البته باید خیلی مواظب باشیم چون امکانش هست روسیه برای منافع خودش دست از دوستی با ایران برداره و شاید هم با دشمن رفیق بشه اما در هر صورت آمریکا دشمن بشریت و من خیلی ازش بدم میاد و هیچ قدرتی از خودش نداره و همش از کشورهای دیگه دزدی میکنه و تجاوز میکنه
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
3
1
واقعا چرا عده اي از سر تعصب اونم برای دو تا کشور بیگانه با همدیگه اینجوری جدل میکنن من تمام نظرات رو خوندم سرتا پا ..بود!!!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
4
2
به امید روزی که هم آمریکا قدرت نظامیش ضعیف بشه هم روسیه و همینطور هر کشوری
که با ایران و ایرانی سر جنگ و دشمنی داره و انشاءالله ایران عزیز با سعی و کوشش قویترین و با عزت ترین کشور دنیا بشه آمین یا رب العالمين
اریامهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
2
6
نظرهای همه کاربرها رو خوندم خواستم به همگی جواب بدم اونایی که خواستن مثل روشن فکرها باشن و گفتن چه ربطی به ما داره کدومش برتره باید بهشون بگم ایا با چوب بالاسرت وایسادن که نظر بدی خب نخون دردت چیه من نمیدونم و اونایی که گفتن امریکا برتر از روسیه است باید بگم بله امریکا تو تبلیغاتش برترینه ولی واقعیتش این که چیزی تو جنته نداره همه اش فیلم هالیودی هستش و اما درباره روسیه که خیلی ها هم میگن از امریکا پایین تره ایا فکر میکنید روسیه مثل من و شما است که بخواد از تجهیزات خودش رونمایی کنه سالانه ی رژه تو مسکو را ه میندازن اونم دو سه تا تفنک اب پاشی و نشون میدن اینم سیاستشونه و درباره کثیف بودن و نامرد بودن کشورهای زیر برو بچ نامرد بودن و کثیف بودن و قدرت تعیین میکنه الان تو کشور ما اونایی که قدرت دارن مثل شاه دارن حال میکنن و اونایی که هیچی ندارن مثل من اومدن اینجا دارن نظر میدن
ولی در اخر روسیه با داشتن بمب های خلاء و داشتن قدرت نظامی موشک و داشتن شرایط جغرافیایی از امریکا سرتره البته این نظر منه دیگه کارشناسی شو میزارم پای دوستانی که از سربازی مافیت گرفتن با تشکر
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
1
1
سلام دوستان..به نظرم یکی یه گروه تو وایبر یا واتسآپ بزنه تاعضوبشیم وبحث کنیم
درمجموع آمریکا نیروی دریایی خوبی داره ولی روسا هم قدرت مطلق موشکی وزمینی هستن
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
5
به امید روزی که ایران هم،هم سطح آمریکا،چین و روسیه بشه
یونس
|
United States
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
2
2
مرگ برجفت کشور ماباید چشمان به توان خودمان باشه
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
2
3
سلام دوستان .قدرتمندترین کشور های نظامی عبارت اند از کشور هایی که بغیر سلاح اتمی تکنولوژی نظامی برتری دارند پس چرا کسی از پاکستان.کره شمالی.هندوستان.حرفی در مقایسه نظامی نمیزنه چون تکنولوژی نظامی به جز بمب اتمی ندارند اما روسیه و آمریکا به غیر از کلاهک های هسته ای خیلی امکانات نظامی پیشرغته ای دارند که از دنیا پنهانه.. و در سال 2030 نه سال 2022خواهید دید که فقط روسیه و آمریکا تک تک سیاره ها را اکتشاف خواهند کرد در اعماق فضا و از سلاح های لیزری استفاده خواهند کرد و سایر ین کشور ها از باروت با دود...این ها هیچ کدام داستان خیالی نیست هم اکنون که در زمان قدیم هواپیما.تلفن و غیره خیال بودنند و اکنون شاید این موارد به نظرتان تخیلی باشد 2030روسیه=آمریکا
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
1
2
سلام.من همه نظرها رو خوندم اینکه بحث میکنن قدرت نظامی روسیه بیشتره یا آمریکا یا فلان کشور،روزانه هزاران کارشناس نظامی و امثالهم درگوشه و کنار دنیا دارن اطلاعات و قدرت نظامی کشورها رو بررسی میکنند هنوز نمیفهمند چی به چیه بعد ما میایم نظر میدیم که همه اطلاعاتمونو از تلوزیون و رسانه ها گرفتیم که خیلیاش اغراق وهست و دقیق نیستن ولی در کل این دوتا کشور از نظرنظامی نسبت به سایرکشورها قویترهستند و اگه از هم ترس نداشتن و توازن قوا نبود وبرا هم شاخ و شونه نمیکشیدن ،مثلا همین روسیه میتونه در عرض دو هفته با موشک کل خاورمیانه رو باخاک یکسان کنه بدون کمترین خسارتی براش پیش بیاد برای همینه که تو دنیای امروز توازن قوا مساله مهمی هست و از خیلی جنگها جلوگیری کرده.نمونش همین اس300 که روسیه فروخته به ایران چون ایران هواپیما پیشرفته نداره ولی کشورهای جنوبی خلیج فارس واسراییل توسط آمریکاواروپاپیشرفته ترین هواپیماهارو دارن و اس 300 در اینجا ابزاری بازدارنده هست(توازن قوا)
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
2
4
ایول ماشاالله روسیه ،، شکر خدا که با همین پشتوانه نظامی روسیه ،، طرفداران آمریکا و نوکرانش در ناتو ،، آرزوی حمله نظامی آمریکا به کشورهایی مانند چین و روسیه و ایران را برای هزاران سال با خود به گور و جهنم خواهند برد .
نظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
2
1
با روسیه نمیشه پول تقسیم کرد ، وای به حالی که باهش بریم برای جنگ .
(روسیه دست بگیر داره دست بده نداره )
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
2
2
اولاماکه داریم نظرمیدیم فقط یه نظرسنجیه.مارهبری حکیم وسیاست مداری بزرگ داریم.حتی خودپوتین هم ازگفتارهای حکیمانه رهبری متحیرشده بود.تارهبری هستش نه امریکاونه روسیه هیچ غلطی نمیتوانندکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
2
3
جناب امير رضا اصلا خودت خوندي كه چي نوشتي: ((روسيه ميخواست گلستان و خراسان رو بگيره بعد آمريكا گفته به نفع ايران وارد جنگ ميشه تا متحد روسيه كه عراق هست رو از بين ببره))
مرد حسابي آمريكا عراق را تا دندان مسلح مي كرد همون زمان هواپيماي مسافر بري ايران را با اژدر تو هوا زد بعدشم عامل اصلي راه اندازي جنگ تحميلي بود و تمام قد به همراه اروپايي ها از عراق حمايت مي كرد در ضمن مهمتر از همه با رهبران و انقلاب ايران كارد و پنير بود بعد به گفته تو چه جوري مي خواست به نفع ايران وارد جنگ بشه ؟؟؟يعني مي خواست با خودش بجنگه؟؟؟؟ برو تاريخ رو بخون عزيز دل برادر بعدا نظر بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
dessel
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
1
1
در مورد روسیه و امریکا نظرهای بسیاری برای گفتن هست . از قدیم گفتن که سگ زرد برادر شقال است . هم امریکا به ایران خیانت کرده و هم شوروی سابق اما امریکا بیشترین خیانت انجام داده ، مثلاً امریکا در جنگ عراق تمام اطلاعات نظامی ایران را به رژیم صدام میداد از قبیل پرواز جنگنده ها اختلال در بعضی سیستمهای راداری و حرکت نیروها.... ، ولی تسلیحات امریکای در جنگ ایران و عراق خیلی کمتر از تسلیحات شوروی فرانسه انگلیس آلمان چین ..... بود. ....
مدیر پایگاه كامنت هاي بلند در اينجا قابل انتشار نيستند .
احمد
|
Afghanistan
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
2
من کدام گفتنی خاصی ندارم نه از روسیه پشتیبانی میکنم ونه از امریکا همینقدر میگم که تا امروز امریکا بر ضد مسلمانها چه کارهای که نمی کند .اما تا حال روسیه بر ضد مسلمانها کدام کاری کرده است؟؟؟؟ ولا من خو ندیدم.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
3
بچه ها چرا جنگ؟
ای کاش همه سرمون توزندگیمون بود جنگ نمیکردیم ای چرا دولتها چه ابرقدرت چه بقیه نمیتونن اروم دوستانه باهم برخورد کنن دلیل این همه جنگو خونریزی چیه زیاده خواهی فقط زیادهخواهی خیلیا دارن میمیرن کسایی که شاید ارزوای خیلی بزرگو قشنگی داشتن حالا چی مونده ازشون هیچی ای کاش همه باهم خوب بودیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
3
3
آمریکا همون ابر قدرتیه که حمله کرد ویتنام شکست مفتضحانه ای خورد حمله کرد عراق بدبخت اونجا سربازاش گریه میکردن حمله کردنافغانستان اونجام شکست خورد. کم امریکا امریکا بکنید اگه امریکا بدونست ایران ضعیفه همین الان حمله میکرد به ما
روح اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
5
0
ماکجای کاریم؟نه شرقی نه غربی،نه عجم نه عرب،فقط :جمهوری اسلامی،حکومت الهی
میلاد رادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
2
3
روسیه در طول تاریخ حتی تا همین الان ایران را دست به دیوار کرده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
3
خدایا روزی برسه که چه روس و آمریکایی و ایرانی و غیره با صلح و دوستی کنار هم زندگی کنند.
و هیچ وقت جنگی نباشه و همه مردم جهان باهر نژاد و قومی آزاد زندگی کنند.
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
2
4
امریکا به ماظلم کرده از اون بیشتر انگلیس از اون بیشتر روسیه.....به توب بستن مجلس....تجزیه ایران ...اشغال ایران.....ترک نکردن ایران پس از اشغال و انگیزه جدایی اذربایجان....عهد نامه گلستان و ترکمنچای.....،
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
2
1
امریکا قدرتشو ازدانشمندان ما داره که تو امریکا زندگی میکنند البته این نشانه خلاقیتشونه که از همه چی برای پیشرفتشون استفاده میکنند دارن از این بیتفاوتی ما نهایت استفادرو میکنند متاسفانه مردم ما فقط به فکر اینن قدرت شخصیشونو بالا ببریم درضمن امریکا از لحاظ تجهیزات خیلی خیلی سر تر از روسیه است امریکا از مردم روسیه میترسه نه تجهیزاتش
ایران اریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
2
همه فوقالعاده ساده اندیشید و هیچ اطلاعی از علوم نظامی ندارید،و قدرتمندی کشور ها به استراتژی و سیاستیست که پیش میگیرند. روسیه قول زرهی جهان و موشک و امریکا از لحاظ دریا و نیروی هوایی و ...
مهم نیست کدوم قوی تره مهم اینه که ایران چه استفاده هایی میتونه از هر دو بکنه،،و از دشمنی بین اونا استفاده کنه.
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
3
1
همه ساله خبرهایی میشنویم از بازیگران هالیوودی آمریکا که به قول خودشون در راه انسانیت دختران خردسالی را به فرزندخواندگی میگیرن و دخترها بعد از بزرگ شدن خبر از سو استفاده های جنسی میدن که این بازیگرا از بچگی باهاشون انجام دادن ، امروزه شور و شوق زیادی میبینیم در میان اروپایی ها و آمریکایی ها برای به فرزند خواندگی گرفتن دختران یتیم روسی ، اما پارسال ولادیمیر پوتین طرحی را به مجلس برد و فرزنخواندگی دادن بچه های روس به اروپا و آمریکا را ممنوع کرد ، این یعنی مبارزه در راه خانواده ، که یورونیوز و بی بی سی و فرانس 24 به شدت به پوتین حمله کردن که چرا برعلیه حقوق بشر قانون ساخته (و ما غربی ها رو از کاسبی انداخته )، حالا تصمیم با خودتونه اتحاد با هرکشوری که خواستین داشته باشین ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
3
1
روسیه دشمن شماره 1 مسلمانان هست و خواهد ماند بزرگترین قتل عام ها علیه مسلمانان توسط روسیه انجام شده(کریمه قره باغ و اشغال ده ها سرزمین اسلامی که هنوز هم ادامه داره و روسیه با سرسختی تمام اقدامات اشغاگرانه و تغییر بافت قومی و روس سازی مردم آن سرزمین ها را ادامه می دهد)
یکی از سیاست های روسیه معامله با دیکتاتورهاست آنها یک دیکتاتور رو پیدا می کنند و باهاش قرارداد می بندند که در قبال خواسته هاشان حکومتشو گارانتی کنند ...
عبد الواسط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
1
2
به نظر من افغانستان از هر دوی آنها قویتر است
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
2
1
کلا ایران از هیچ کشوری خیرندیده یک نظر سنجی میکنم ایران از کدوم کشور ضرر بیشتری دیده قطعا از روسیه
متحدی که قبلا به ایران خنجر زده متحد نیست
باقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
3
چه قدر کارشناس داریم اینجا!!چند نکته ...الکی مثلا منم کارشناسم:).از لحاظ دریایی آمریکا بدون شک از روسیه بهتره....از لحاظ هوایی آمریکا با اختلاف اندک.به نظر من اوله از نظر زمینی من روسیرو قوی تر میدونم...و از لحاظ موشکی روسیه بدون شک قدرت اوله جهانه که توان موشکی میتونه بقیه بخش هارو هم پوشش بده...البته اقتصاد آمریکا کجا روسیه کجا...ولی به نظر من چین تا ده سال آینده یا شایدم بیست سال آینده قدرت اوله جهانه...اقتصادقوی...نخبگان فراوان..جمعیت زیاد...پیشرفت های نظامی و این که. اون گوشه داره خودشو میسازه و آمریکا و روسیه افتادن به جون هم که این به نفع چینه...
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
2
0
خدا شکر با پایین امدن قیمت نفت و تحریم های اروپا ودر ایید نزدیک خریدن گاز اروپا از ایران گشور روسیه کاسه گدای خواهد برداشت روسیه که جنایتها کرد در قبال ایران و از دست دادن اوکراین لیبی عراق ودر ایندی نزدیک سوریه وضع روسیه بدوبدتر خواهدشد تا انشالله انقام خونهای ریخته شد روسیه گرفته خواهد شد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
2
دوستان لطفا احساسی برخورد نکنین بزارین سیاست ابرقدرت ها رو با هم تحلیل کنیم 1. امریکا : بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت در جهان خب پس به نفت زیادی احتیاج داره خودش هم تولید میکنه اما نیازش رو برطرف نمیکنه پس چکار میکنه میاد یه ترسی از ایران در دل این عرب ها میندازه که ایران فردا شما را نابود میکنه (عربستان و..) اینها هم هی نفت رو میدن آمریکایی ها سلاح میخرن تازه جالب تر این که این سلاح ها که فروخته شده به عربستان دوباره واسه منافع آمریکا کار میکنن چون عربستان هم سلاح ها رو میده داعش ،داعش هم خودتون خوب میدونین نفت مفت عراق رو میدن آمریکا تجهیزات میگیرن همین طور که میبینین این بازی سیاسته توی نظر بعدی بقیه ابر قدرتها رو هم ارزیابی میکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
1
0
اولا قبول دارم روسيه دوست خوبى نيست و در مواقع سختى به ما از پشت خنجر ميزنه'دوما آمريكا هم دوست خوبى نيست اگر چشم هامون رو باز كنيم ميبينيم كه تحريم هاى آمريكا اقتصاد ما رو فلج كرده روسيه s-300 رو نداده اگر خوب فكر كنيم ميبينيم هيچ كشورى دوست واقعى نيست چون همه به فكر منافع خود هستن' ما بايد فقط به خودمون مفتكى باشيم (نميگم نبايد با هيچ كشورى سياسات خارجى داشته باشيم) ولى براى به دست آوردن اين خواسته(داشتن قدرت نظامى در سطح جهانى و قدرت جهانى شدن) اولا بايد اقتصاد ناپايدار و متكى به نفت خودمون رو باز سازى كنيم'دوما بايد زير ساخت به وجود بياريم براى مثال:فرودگاه بندر و ... بايد براى درست كردن اقتصاد صنعت ماشين سازى خودمون كه يك صنعت مونتاژ كاره رو از اول درست كنيم چون اقتصاد ماشين سازى ايران از اقتصاد نفت هم بزرگتره (گردش مالى بيشترى داره)ما بايد تجهيزات نظامى خود رو تقويت كنيم مثلا همين آمريكا يكى از بزرگترين اقتصاد هاى جهان رو داره با توجه به اقتصاد بزرگش تو هيچ سالى نيرو هاى نظامى آمريكا كم بود بودجه نداشته و هرسال بودجه نظام آمريكا از همه كشور هاى جهان بيشتر بوده نيرو دريايى آمريكا يكى از بهترين نيروهاى دريايى جهانه همچنين نيرو هوايى و زمينيش براى آمريكا نيرو انسانى بسيار ارزشمنده چرا ارتش آمريكا از ارتش چين ميترسه چون اقتصاد چين از آمريكا بزرگتره چين درصورت نياز ميتونه بودجه سرسام آورى به نيرو هاى نظاميش تزريق كنه همچنين چين نيرو انسانى بسيار زيادى داره چين و آمريكا دوتا از بزرگترين كشور هاى استفاده كننده نفت هستن كشور ما ميتونه با گسترش روابط از اين فرصت عالى براى تأمين بودجه استفاده كنه "باتشكر"
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
3
2
مرگ بر روسیه
مرگ بر امریکا

هر دوخائن به ایران هستند

انها فکر منافع خودشون هستند نه به فکر ما
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
2
1
خاک بر سر جفتشون
آماج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
1
هموطنان وقت آن رسید که منطقی فکر کنیم داریم میبینیم اتفاقات را. آمریکا جز نسل کشی چکار کرد. خداوکیلی این کاریکه روسیه کرد هزار سال دیگر آمریکا نمیکنه. باید از سیاست روسیه قدردانی کنیم. یادتون نرود دز جنگ عراق آمریکا چه ظلمی بما کرد. من از اقدام روسیه حمایتشکر از ایران سپاسگزارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
به نظر من امريكاوروسيه درجهان بهترين ارتش رادارند ولي نبايدبه هيجيك ازاونها اعتماد كرد
مهدی
|
United States
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
1
0
دوستان بخاطر مقایسه قدرت نظامی این دو کشور ایا ارزش اینو داره که به هموطنانتون فحش و ناسزا بگید. به درک که کدوم کشور قدرتش زیاده .همه قدرتمندان به نفع خودشون کار میکنن نه روسیه خوبه نه امریکا این ذهنیت ماست که فکر میکنیم روسیه خوبه یا امریکا اگه الان روسیه با ما خوبه بخاطر منافع خودش خوبه. این کشورا میزنن تو سر کشورای ضعیف و منافع و معادن ملیشونو غارت میکنن .الانم ما یکی از اون کشوراییم نفت میدیم تصلیحات بونجول 50سال روسیه رو میخریم بنظرتون میاد جدیدترین تصلیحاتشو در اختیار ما بزاره اگه امریکا هم بود همین کارو میکرد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
1
1
به نظر من اگر جنگی صورت بگیره بین امریکا و روسیه جنگ نیروی زمینی که نیست جنگ اتمی،هوایی و موشکی حالا حساب کنید کدومشون بهتره ، روسیه از نظر اتمی و موشکی و ضد هوایی از امریکا بهتره و امریکا فقط از لحاظ هوایی برتری داره که اونم فقط جت نه بمب افکن چون روسه بهترین رادار ها و بهترین ضد هوایی ها رو داره مثل انتی ۲۵۰۰ و از لحاظ جت هم دوم هست با این حساب روسیه بهتره ولی هیچ جنگی صورت نمیگیره و این تهدید ها وقت کوری خوندن این دو کشوره.
hadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
2
1
اتحاد، همکاری، ایران به روسیه هم برای ایران سود داره هم برای روسیه.ولی ایرانی های روس تبار که یا باباتون روس هست یا مادرتون یادتون باشه روسیه منافع بلند مدتش به خاطر ایران به خطر نمیاندازه.فعلا دنبال منافع کوتاه مدتش.یک چیز مهم: اونهم اینکه دانشگاهشون یعنی هاروارد 100 سال که بهترین دانشگاه.قدرت نظامیشون اول.فرهنگشون اول.هم پیمان هاشون از همه بیشتر.اقتصادشون از همه بیشتر.تجهیزاتشون از همه بیشتر.یادتون باشه اختراع بزرگی اولش مال این آمریکایی بوده.این ها قصه نیست واقیعت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
3
درشرایط فعلی آمریکا فقط کارش به جون هم انداختن مسلمین است
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
0
3
روسیه
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
3
درود بر روسيه و رئيس جمهور قدرتمندش ولاديمير پوتين.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
1
توان نظامی روس ها و آمریکا درسته فاصله داره اما میشه گفت با دستاورد های جدید ارتش این کشور طی سال های آینده فاصله با آمریکا کمو کمتر میشه البته ناگفته نمونه که روسیه چندی قبل پیش قدرتمند ترین بمب هسته ای جهان رو ساخت و در مسکو به نمایش گذاشت که ترس و تو دل همه ابر قدرت ها انداخت از طرفی روس ها سال هاس از متحدان خوب ایران هس ودر زمینه نظامی کمک های خوبی به ایران کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
1
0
حتما تواین چند سال آمریکا خوابیده تا روسها قدرتمند تر بشن به نظر من صنعت یک کشور در همه زمینه ها یکی از مهمترین عوامل قدرت است روسیه ماز. کاماز. گراز ازاینرو. آمریکا ماک. کنوود. کادیلاک. بیوک. و. مقایسه به عهده شما در ضمن تو هوا فضا آمریکا سرترین زمانی که ما به یکی از این دو کشور متوصل میشیم نشانه ضعف ماست
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
2
دوستان روسیه متحد ماست و همینطور طبق حرف های پوتین پشت متحدانش رو خالی نمیکنه.و اگر جنگ جهانی سومم بشه ما باید با روسیه متحد باشیم ایران چین روسیه سوریه عراق و اون طرف ناتو
پرشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
هم امریکا هم روسیه دنبال منافع خودشونن٬بهتر بجای جنگ با این یا با اون مثل چین یا ژاپن یا خیلی کشورهای دیگه با سیاست از هر دوشون استفادمونو بکنیم٬ما موقعیتمون تو منطقه انقدر خوب هست که قدرت این کارو به ما بده٫فقط سیاستمونو باید بهتر وقویتر کنیم٫جنگو مرگ بر فلان کشور ک فایده نداره.
سجیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
1
هه روسیه شکست خورد؟؟؟ ابرقدرت جهااااااااااان گلاردیو پووووووووووتین
روسیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
0
1
تا وقتی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هست روسیه هیچوقت پشت متحدینش رو خالی نمیکنه.
آمریکا یه ابرقدرت بی عرضه ست.تازه این آمریکایی ها هم نژاد خودشون یه نژاد بی استعداد هستن.همش از دانشمندای ایرانی و هندی کاراشونو انجام میدن.اما روسیه به قدرت خودش متکیه.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
1
0
به نظر من اگر قرار باشه جنگ جهاني سوم اغاز بشه و جنگي صورت بگيره ما بي طرف باشيم بهتره و در مورد مسائل اقتصادي و سياسي و تكلوژوي و كلييه روابط ديگر نه فقط باروسيه و امريكا بلمه با تمام كشورها متحد باشيم و با هيچ كشوري دعوا نداشته باشيم بهتر جون جنگ فقط به ضرر مردم بي گناه است پس بهتر كه ما تو هيچ جنگي دخالت نكنيم و كاملا بي طرف باشيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
1
برو بابا روسیه مثل.. پیشرفت کرده
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
1
0
سلام،هیچوقت به روسیه نامرد تکیه نکنید،همین روسیه بود به خاطر ترس از آمریکا و چشمک زدن آمریکا پشت ایران رو خالی کرد،بنظرم آمریکا از نظر همه چیز برتره از هر کشوری عمل کرده و حداقل رو راست گفتم من دشمنتونم نه مثل روسه پست باشه از پشت بیا ضربه بزنه.
میناگلرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
1
1
چقدر زود یادمون رفت عهدنامه های گلستان و ترکمانچای چقدر زود یادمون رفت گریبایدوف نماینده روسیه قصد ورود زوری به خانه یه ایرانی رو داشت و چقدر حافظه تاریخی دوستان ضعیف هستش وجدایی چند استان و اونهمه قتل وغارت ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
0
4
دوستای که مخالف روسیه هستید بدانید که روسیه از قدرت نظامی بسیاری برهمند هست و هم اکنون ایران رو هم همایت میکنه حالا من کاری ندارم به بقیه دوستانی که با روسیه مخالفن ولی اینو بدونید که روسیه با آمریکا کاملا دشمن هست دشمن ما هم آمریکاس پس ایران و روسیه فقط یه هدف دارن
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
1
0
هر دو فقط به فکر منافع خودشونن.از نظر قدرت هم من نه.ولی نظر کارشناسان نظامی، امریکا رو قدرت بلا منازع جهان چه نظامی و چه علم وچه اقتصاد میدونن.امریکاییها هر چی باشن از روسها بهترن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
0
امریکا کشوریه که بالغ بر 50 درصد علم امروز اونجا تولید میشه،بنابراین کشور مقدسیه،ما متاسفانه اخلاق نداریم،کل زیرساختای مخابراتی ایران تجهیزاتش امریکاییه،اگه تولیدات امریکا مثل کامپیوتر،یا...از ایران خارج بشن،به عصر حجر بر میگردیم،هم از دستاوردای علمیشون استفاده میکنیم هم بهشون فحش میدیم!درود بر ما!..عرضه دارن و کار میکنن !
مدیر پایگاه اولا این آمارها را از کجا آورده اید ؟ دوم چه کسی گفته اگر در کشوری علم تولید شود آن کشور مقدس خواهد بود ؟ سوم، همه کشورهای جهان در مقاطع مختلف از علوم یکدیگر بهره برده اند و قطعا اگر زیر بنای تمدن هایی مثل ایران یا چین یا مصر نبود آمریکای امروز هم نمی توانست به این علوم دست یابد ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
1
1
من فکر کنم. خیانتی که روسها در حق مردم ایران کرده اند هیچ کشوری تو دنیا با ما نکرده
masih
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
2
خب حالا که چی؟اینهمه درج نظر و کش مکش و تعنه و این حرفا اخرش چی
چی قراره ثابت بشه؟ک امریکا قوی تره یا روسیه؟که کدومشون نامرد ترن؟بابا نامرد منم که تو خیابون فحشاو گرسنگی و بدبختی مردم و میبینم و هیچ کاری ن میکنم ن میتونم ک بکنم فقط از کنارش رد میشم
جمع کنید این مسخره بازیارو اصن واسه چی بدونیم کی قویتره؟؟؟نامرد تویی ک نمیدونی قدرتمند ترازینا همه خدااااست
چوپان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
آقایان مهم روحیه افراد جنگجوی هرکشوره وگرنه عده و اساس فرع بر جنگه در این زمان عیر از مو شکهای اتمی که بحث آن جداگانه است هر کشوری حتی دزدان دریای هم مجهز به انواع سلاحهای پیشرفته اند از پرتو لطف امریکا و امثالهم! مثلا در نیروی در یایی مهمترین عامل ناو های هوا پیما بر است با این همه قیمت و ...!وقتی با دونفر مثل من از جان گذشته و فدوی کشو ر و دو قایق تند رو و دو موشک ناقابل در معرض نابودی است دیگه چه تعریفی داره! که مال چه کسی باشه اینقدر کودکانه فکر نکنید جونگولای من.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
0
نه موافق نیستم ما بسیار عقب تریم
مینا گلرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
1
با سلام خدمت مدیریت محترم و کاربرا در این که روسیه کشور پیشرو در صنایع نظامی هستش شکی نیست ولی به نظر من روسیه اصلا در اندازه رقابت با امریکا نیست کشوری که بودجه نظامیش 56میلیارد رو چطور میشه با کشوری که بودجه نظامیش بیش از700میلیارد دلاره مقایسه کرد در حقیقت قدرت فعلی روسیه بخش اعظمش میراثیه که از شوروی برای اون مونده مثل زرادخانه های هسته ای سیلوهای موشکی و ناوگان بمب افکن های راهبردی که از شوروی مونده و روسیه حتی ازتامین اعتبار جهت بروز رسانی و عملیاتی نگه داشتنشون عاجزه و تعداد زیادی از اونارو چوب حراج زد مثل ناو هواپیمابر ادمیرال گروشکو و کیف که به هند و چین فروخته شدن در واقع قدرت نظامی روسیه فعلی رو باید با فرانسه و انگلیس و چین قیاس کرد هرچند که در بسیاری از جهات از اونها هم عقب تره مثالش وابستگی شرکت های ساخت هواگرد روسیه به اویونیک و الکترونیک فرانسه و خرید دوناو بالگرد بر ابی خاکی از فرانسه توسط روسیه از اون گذشته قدرت اقتصادی پشتوانه قدرت نظامی هستش و اتحاد شوروی با همه قدرت نظامیش رو بحران اقتصادی از هم پاشوند اقتصاد ضعیف روسیه که وابستگی فوق العاده ای به نفت داره هیچوقت نمیتونه پشتوانه خوبی برای قدرت نظامی روسیه باشه و اقتدار روسیه رو با چالش مواجه کرده برعکس روسیه قدرتهای دیگه جهانی مثل انگلیس و فرانسه و چین با یک اقتصاد قوی تونستن قدرت نظامیشون رو تثبیت کنن حال اینکه روسیه هرگز توان درگیر شدن دریک جنگ دراز مدت رو به علت اقتصاد ضعیفش نداره و هیچ وقت هم چالش و تهدید جدی برا غرب نبوده و بیشتر یک بازیگر منطقه ای هستش تا یک چهره جهانی البته روسیه ثابت کرده که هیچوقت شریک و متحد نظامی قابل اتکایی نبوده و از دوستان و متحدینش بعنوان برگ بازی جهت گرفتن امتیاز از غرب استفاده میکنه و منافع ملی شرکاش در اصل نردبانی کرده جهت نزدیکی به غرب
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
1
وایی از این عدم معلومات بعضیا این مقایسه های من در اوردی امارهای عجیبی که فقط تو کامنتا می بینی ما حقمونه که تو بدبختی باشیم چه نظرات .. بعضی وقتتا افسوس می خورم که ایرانیم
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
پوتین جرات داره به ایران حمله کنه ، این دفعه مثل دوره قاجار شکست نمی خوریم و بلایی به سر روسیه و روسها می آوریم که از روس بودن خود خجالت بکشن ، قدرت نظامی ایران به مانند کوه یخی در آب هستش که فقط یه گوشه او پیداست
مدیر پایگاه اصلا چنین مسئله ای موضوعیت ندارد . وطرح کردنش هم بی مورد است .
کشور نوری
|
Afghanistan
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
0
0
مه به جمهوری اسلامی ایران افتخار میکنم که یک کشور قدرت مند خاور میانه است جمهوری اسلامی ایران یک کشور پر قدرت در سطح دنیا است امروز غرب ها مزدور ایالات متحده آمریکا است مخصوصا سعودی های متجاوز سعودی های جاری متکبر اینجا نیب به نیروی های مبارز سید حسن نصرالله افتخار میکنم سیدحسن نصرالله افتخار کشور های اسلامی است افتخار میکنم به سید حسن نصرالله یگانه آرزوی بنده این است که ایکاش مه هم یکی از سربازان سید حسن نصرالله باشم ودر مقابل صهیونیست ها جابر مبارزه کنم
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
1
واقعا نیروی هوایی امریکا سلطان آسمان هاست هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی حتی هواپیماهای متعلق به نیروی دریایی امریکا از هواپیماهای روسیه و چین هم از نظر کیفی وهم کمی برتری محسوسی داره
علی
|
United States
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
0
با سلام.
از اینکه متحد شدن ایران با امریکا کنونی که قدرت اقتصادی و نظامی بالایی داره به نفع ایران است شکی نیست..ولی آیا میشه بلاهایی که امریکا به سر این ملت درآورده و زیانهایی که در دهه های اخیر به روح،جان و مال این مردم زده قابل فراموشی است..و یا آیا اثرات این تحریمها تا سالهای سال از وجود این کشور پاک میشود؟قطعا که اینگونه نیست.
و اما روسیه هم باتوجه به سیاست کثیفی که داره همیشه در تمام قراردادهای با ایران به نفع خودش بوده ..ولی نباید فراموش کنیم..اگر حمایت روسیه (حالا با هر نیت و معامله ای که با ایران دارد) نبود..مطمعنا امریکا با ایران وارد جنگ میشد.
و ضمنا ایران شاید تجهیزات نظامی قوی در حد آنها ندارد ولی تجربه بسیار بالایی در جنگ دارد..و تجربه ممکنه بعضی وقتها بالاتر از سلاح هم باشد..همانطوری که امریکا بعد از این همه سال نتونسته گروه طالبان رو بطور کامل شکست بده.و هنوز با کشور قدرتمندی هم محک زده نشده.
به افتخار ایران ودلیرانی که همیشه حماسه ساز بودن...که اگر ترس از همین وجود نبود با ثروتی که در ایران نهفته است..امریکا تابحال خیلی وقت یش به ایران حمله کرده بود.
در هر حال این دوکشور با ترسی هم که از همدیگر و خود ایران دارند در همین جنگ سرد ماندن...
با آرزوی اینکه این دو روزی همدیگر رو نابود کنند وایران هیچ دخالتی در آن نداشته باشد.
ممرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
0
اقا به اين خانوما گواهينامه نديد ديگه اه! ببين چيكار كرد :(
مهدی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
0
0
دوستان البته مقایسه که جای خود حقیقت و عملکرد گذشته یک چیز دیگر است ،،‌ آمریکا که هیچ کل غربش و ناتو و اسرائیلش 50 سال بیشتر است که هنوز مقابل کره شمالی و و یتنام و ایران و غزه و حماس و حزب الله و لبنانش مونده اند حالا که چین و روسیه که جای خود دارد . شرط این نیست که اسلحه و هواپیمای رادارگریز داشته باشی شرط این است که عقل و تدبیر داشته باشی و بتوانی آن را خنثی و به چشم دشمن مانند یک کوه بیایی ،،‌ حالا شکست کره و ویتنام به کنار و هیچ ،،‌ شکست طبس و فرود آوردن سالم آر کیو 170 در ایران همه رشته های چندین ساله آمریکا را در چند ساعت پنبه کرد . این در حالی است که روسیه و چین امروز به مراتب 10 برابر قوی تر و پیش رفته تر از 40 سال پیش هستند و با سرعت عجیبی خود را به آمریکا رسانده اند در آینده نیز همیشه عقل و تدبیر برنده خواهد شد و نه زور و شمشیر .
آریو
|
Canada
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
کاملا دوگانگی در تمایل به ابرقدرت ها تو نظرات موج میزنه, گفتن چند نکته رو مفید دونستم ۱- تبدیل سهم ۵۰%به ۲۰% تو دریای خزر هیچ ربطی به هیچ کشوری نداشت جز بی عرضگی کشور عزیزمون ۲- در جریان حمله طبس,انهدام هواپیماهای آمریکایی و حتی بمباران باقیمانده و کشته شدن سرباز نگهبان ایرانی یه نظریه وجود داره و اون دخالت شوروی و استفاده از فرودگاه های مخفی ایران که در دو قسمت کشور یکی در طبس و دیگری در شمال غربی کشور که حتی در عملیات مرصاد هم کمک شایانی به نیروهای ایرانی کرد
نواب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
1
0
امریکا در جنگ جهانی اول و دوم سرنوشت جنگو عوض کرد،تو جنگ جهانی دوم بزرگترین عملیات ابی خاکی تاریخو انجام داد در سواحل نرماندی فرانسه که خطوط دفاعیه المانو درهم شکستو اروپا رو ازاد کرد از دست المان دیکتاتوری،اگه امریکا این کارا رو نمیکرد الان ودنیا دست دیکتاتورا و سوسیالیسما بود،کسایی مثله هیتلرو استالین،کسایی که حتی به مردم خودشون رحم نمیکردن.،در ضمن امریکا قویترین نیرو زمینی هوایی دریایی و پدافندیه دنیا رو داره،اتحاد جواهید شوروی هم از هم پاشوند،المان ژاپن هم شکست داد تو جنگ جهانی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
وطنم !!!!!!!! واقعا متاستفم .... این همه ایرانی سنگ روسیه و آمریکا و چین و کوفت و زهر مار رو به سینه می زنند . اگر ی خارجی مطالعه کنه نظر این همه کارشناس رو میفهمه که از کوزه همان ....... که در اوست !
مانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
1
روسیه کشور کافر است کاری ایران قویتر است از ایران پولدار تر است
امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
من امیدوارم هردوشون تو جنگ باهم نابود بشن (روسیه و امریکا رو میگم).
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
امریکا خیلی قویتره به دلیل داشتن پایگا های بسیار و بودجه نظامی بالا و متخصصان بسیار زیاد علاوه بر این شاید به دنبال ساخت بمب بیولوژیکی باشه و امریکا هم چیز هایی داره که نشون نداده و متحدان امریکا که شامل غرب است و اگه جنگ بشه روسیه جز چین که اگه منافعش در خطر باشه عقب نشینی میکنه کسی رو نداره و ژاپن قطعا از ترس هر دو بی طرفی (همسو با امریکا ) البته که روبل انقدر ارزشش میاد پایین که بایک میلیارد روبل بشه در روسیه یک پنیر خرید(ورشکستگی کامل اقتصادی) و امریکااز نظر هوایی وریایی برتری قابل توجهی داره ( البته هرگ جنگ نمیشه و دنیای امروز دنیای مزاکره اسن
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
عزیزیان چه زود تاریخ رو فراموش میکنن عهدنامه ترکمن چای و گلستان که در کل ارمنستان آذربایجان و گرجستان را از ما جدا نمودن همچین آخای5 که ترکمنستان را از ما جدا نمودن در مورد آمریکا کودتا 28 مرداد ولی با توجه به تمامی این تفاصیل ما از روسیه بیشتر از آمریکا لطمه دیده ام آمریکا 100 سال قدرت گرفته ولی روسیه قبل از صفویان ب تاراج اموال و جدا کردن سرزمین های ما پرداخته شایان ب ذکر است با توجه ب تکنولوژی روز دنیا بهتر ما با آمریکا بیشتر رابطه داشته باشیم تا با روسیه بهتر بوینگ بخریم تا توپولوف روسها حتی در خودروسازی از ما ماشین میخرن البته این بگم که بهترین روسپی ها ماله روسیه هستند البته در صنایع موشکی بهتراز روسیه خرید کنیم
ایران نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
1
0
فقط تأسف خوردم که چنین نظرات بچه گانه ای اینجا مطرح شده که خودتونو کارشناس و... مطرح کردند، یکی میگه با آمریکا متحد بشیم به نفعمونه!!! واقعاً باید چی گفت به چنین طرز تفکر غارنشینی؟ مگه شاه با آمریکا متحد نبود کم چپاول کردند؟ خود شاه رو هم قبول نکردند پناهنده بشه رفت مصر؟آون یکی میگه آمریکا سلاح داده به ایران!!! مگه مفتی داده؟ چند برابرشو به دشمنان ایران داده؟ یکی میگه آمریکا علم داره مقدسه!!!جل الخالق، اگه اونجوری که شما میگی باشه بیشترین پیشرفت بشریت مدیون علم دانشمندان نازی آلمان هست که نزدیک به 500سال بشر رو جلو بردند طوری که بعد از اشغال آلمان آمریکایی ها و روس ها که از پیشرفت نازی ها حیرت زده شده بودند و نمیتوانستند توجهیش کنند گفتند اینا از موجودات ماوراء طبیعت کمک گرفتند حتی فضا رفتن آمریکایی ها توسط دانشمند نازی آلمان دکتر ورنر فون براون مهندس و طراح موشک V2 آلمانی ها که بعداً موشک ساترن 5رو تو آمریکا ساخت محقق شد
در مورد روسیه باید بگم خوب یا بد، بالاخره اونا توانستند سامانه S_500رو طراحی کنند که عملا هیچ موشک قاره پیما و هواپیمای رادارگریز ی قادر نیست به مرزهای روسیه نزدیک بشه چون تو فاصله ی 850کیلومتری نابود میشه (چنانچه با استقرار S_400توی سوریه آمریکا و متحدانش) از حمله به سوریه منصرف شدند.
وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
2
متاسفم برای اونایی که روسیه رو گل سره سبد می دونن.برن تاریخ رو مطالعه کنند که این روسیه تزاری چه جنایتی به ایرانیان تحمیل کردن.چه نسل کشی هایی انجام دادن.چه عهد نامه و قراردادهای ننگینی انجام دادن.(عهدنامه ترکمن چای و گلستان و پاریس)و آخریش هم عهد نامه یا قرارداد آخال بود که ترکمنستان امروزی رو در دوره ناصرالدین شاه از ایران جدا کرد.(ارمنستان و آذربایجان و آخریش ترکمنستان.)اف بر این روسیه تزاری که هم خدانشناس و بی دینن.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
1
1
شما هایی که بدون هیچ اطلاعاتی حرف میزنید و میگین ایران از آمریکا قویتره اینو بدانید که زمان محمد رضا شاه ما از آمریکا اف 7 تا اف 14 خریدیم در صورتی که الان بعد از 36 سال ما هنوز همون اف 14 آمریکایی رو داریم در حالی که امریکا اف 35 رو هم ساخته- ایران فقط به خاطر این قویه که همه اقوام و نژاد هاش با هم متحدن و این موضوع باعث شده که امنیت داشته باشیم. امریکا از این میترسه که اگه به ایران حمله کنه نصف قدرتش از دست میره و دیگه نمیتونه با کشور های ( روسیه، چین و کره شمالی ) رقابت کنه . اما اگه حمله کنه این ما هستیم که همه خسارات رو میخوریم و هیچ خسارتی نمیتونیم به آمریکا وارد کنیم و فقط میتونیم به متحداش ضربه بزنیم . پس لطفا ایران رو با آمریکا مقایسه نکنید چون شهروندای آمریکایی حتی نمیدونن ایران کجاس
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
2
0
مرگ بر امریکا و ال سقوط
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
2
سلام.گمون نکنم اینقدر انصاف داشته باشید که نظرمو چاپ کنین ولی بهر حال.ببینید عزیزانم بیخود برای یه کشوری مثله روسیه یقه چاک نزنین چه شوروی سابق و چه روسیه کنونی هیچگاه به عهد و پیمانه خودش وفادار نمونده.روسیه کشوریست دیکتاتوری که حتی مردم روسیه یه ضرب المثلی دارن که میگن ما مردمی هستیم که به چماق زدن تو سرمون عادت کردیم.عزیزانم روسیه بزرگترین خائن به کشور عزیزمون ایران بوده.شهرهایی که با ناجوانمردی در عهدنامه های گلستان و ترکمانچای از کشورمون گرفته رو فراموش نکنین.اگه این روسیه دوست خوبی برایه ما بود حتما بدیهایه گذشتشو جبران میکرد و حقوق از دست رفته ما رو به ما بر میگردوند.در ضمن این رو هم بدونیدکه تکنولوژی روسها عقب موندست و هیچ کشوری با تکنولوژی روسها به جایی نرسیده روسیه قدرتی نداره که بخواد با امریکا مقایسه بشه.در عوض امریکا کشوری قدرتمند در همه عرصه هایه بین المللیست و روسها به گرد پایه امریکا نمیرسه و نخواهد رسید.در ضمن امریکا از اولین کشورهایی بوده که انقلاب مارو به رسمیت شناخته.پس بیخود برایه کشوری خائن مثله روسیه یقه پاره نکنین روسها ذلیل تر از اون چیزی هستن که فکرشو بکنین.امیدوارم کمی انصاف داشته باشین و نظرمو چاپ کنین البته بعید میدونم
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
1
سلام. انگار فبل از دشمنه خارجی ما به جون خودمون میوفتیم.یکی مبگه آمریکا یکی میگه روسیه.بسه دیگه
انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
2
سلام: فکر کنم باید دنبال یه کره دیگه واسه زندگی باشیم.رو این کره همش جنگه فکر کنم ما ادما داریم خودمنو منقرض می کنیم.
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
1
0
این آمار غلطه!درضمن امریکا هرگز به روسیه حمله نمیکنه چون گور خودشو میکنه روسیه انقدر زلیل شده که آمریکا بهش حمله کنه!با دوم شیر نمیشه بازی کرد هرچی باشه کشوردوست ایرانه وای به روزی که اولین موشک امریکا به اسمون ایران برسه اولین جایی که از زمین محو میشه اسراییله اگر به روسیهم حمله ای بشه ما ایرانیا حاضریم بریم برای روسیه بجنگیم ما اجازه نمیدیم یک وجب از خاکمون دست دشمن بیفته روسیهم کشور برادر ما ایرانیاس دشمنای ایران و روسیهم دلخوش نباشن این ارزوهم به گور میبرن که بخان اون روزو ببینن که مملکتمون إشغال بشه اینجا الگوی جوانها امام حسینه امام علیه ازمرگ نمیترسیم .
محمدطباطبایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
به نظر من قدرت امریکا روبه زوال است ودر مقابل روسیه شکست مفتضحانه ای میخورد وایران به لطف ایمان واتحاد روزبه روز قویار میشود حتی خود امریکاییها اعتراف کرده اند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
http://khabarpu.com/k.php?u=2YfYtNiv2KfYsSDYp9mI2KjYp9mF2Kcg2K/Ysdio2KfYsdmHINit2YXZhNmHINmF2YjYrNmI2K/Yp9iqINmB2LbYp9uM24wh_YmF6a2hhYmFyLmlyLzE0Njg4LyVkOSU4NyVkOCViNCVkOCVhZiVkOCVhNyVkOCViMS0lZDglYTclZDklODglZDglYTglZDglYTclZDklODUlZDglYTctJWQ4JWFmJWQ4JWIxJWQ4JWE4JWQ4JWE3JWQ4JWIxJWQ5JTg3LSVkOCVhZCVkOSU4NSVkOSU4NCVkOSU4Ny0lZDklODUlZDklODglZDglYWMlZDklODglZDglYWYlZDglYTclZDglYWEtJWQ5JTgxJWQ4JWI2JWQ4JWE3JWRiJThjLw==_2KjYp9iy2K7YqNix
حسین بیگدلواا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
ازنظر بنده که مدتی در نیروی زمینی بودم قدرت بمب هیدروژنی روسیه بالاس و هم از نظر موشکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
سگ زرد برادر شغال است
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
اگه قرار بود همه ما تحلیلگر و سیاست مدار باشیم و اینجوری قضاوت کنیم که باید فاتحه کل دنیارو خوند ....این دوستانی که میگن شوروی به ما حمله کرد یک سوال دارم ٱیا شوروی سابق علیه ایران از بمب اتم استفاده کرد؟؟؟ٱمریکا علیه ژاپن از بمب اتم استفاده کرد ولی الان دارن با هم دیگه رزمایش برگزارمیکنن ..اینا همه کنار ...اونایی که میگن دوستی با ٱمریکا بهتره ...مگه همین ٱمریکا نبود که شاه رو ب قدرت نشوند مگه صدام رو قدرت نداد و.......ٱخرش چی شد ....هااا؟؟؟صدام کجاست ؟؟شاه ایران زمینتون کجاست؟؟؟کاری به بقیه کشورها ندارم ...چرا اشغال شوروی رو یادتون ولی اشغالگری انگلیس رو یادتون نیست ...؟؟ در ضمن شماها چطور فکر میکنید که ماها میدونیم روسیه از ٱمریکا عقبتره ولی خود روسیه اینو نمیدونه و دست رو دست گذاشته ؟؟؟یعنی روسیه از تحلیل ما باید بفهمه که عقبتره و باید ی تکونی ب خودش بده؟؟؟؟کدوم یکی از شما میدونه که روسیه چند پروژه سری نظامی داره ؟؟؟ٱمریکا چطور؟؟؟ این دوتا چون ضد هم هستن سعی دارن نقاط ضعف همو بفهمن و هر کدوم سعی میکنه ضعف خودشو بپوشونه یا تقویت کنه .....؟؟؟ولی اینو خوب میدونم که ٱمریکا بدونه بمب و موشک تو نبرد تن ب تن شانسی برای برنده شدن در مقابل ما نداره ...چه برسه به روسیه .....؟؟؟ٱمریکا رو فقط بمب اتمی کشتار جمعی ابر قدرت کرد نه نبرد تن ب تن ...ژاپن دودمان ٱمریکا رو به باد داد اگه بمب اتم نمیساخت که اونو هم با دزدیدن اطلاعات ساخت نمیتونست حریف ژاپن بشه اینو کل دنیا میدونن ...قدرت این روزا شده بمب اتم .....با ساختن شیطان ۲ روسیه دیگه ٱمریکا مگه تو خواب ببینه نسبت به روسیه برتری داره .....اگه جنگی بین روسیه و ٱمریکا ب پا بشه ...هر کدوم از این کشورها قادر هستن کل کره زمین رو از بشریت پاک کنن چه برسه به اینکه بخوان علیه هم اقدامات نظامی انجام بدم که باید فاتحه کره زمین رو خونده ...این دو کشور قدرتشون بخاطر بمب اتم و نمیشه گفت کدوم کشور قدرتمندتره ...حتی چین هم دست کمی از این کشورها نداره ...هیچ کدوم از اینها نسبت به هم برتری ندارن ...بهتره وقتی میگید اولین کشور قدرتمند بگید روسیه چین ٱمریکا .....وگرنه اگه بحث نیروی زمینه باشه شک نکنید ایران قویتره ..چون تا تاریخ بوده ایران سد راه لشگرکشیها بوده و هست و فنون جنگی تن ب تن رو خوب میدونن ..اما در کل بخوایم این دو کشور رو مقایسه کنیم روسیه شانس بیشتری داره به هزارو یک دلیل اولیش کوهستانی و سرد بودن و مرتفع بودن از سطح دریا ...در صورتی که بمب اتمی منفجر شه باعث گرمتر شدن فرٱیند ٱب شدن یخها میشه که کشورهای ساحلی رو تهدید میکنه ...در صورت ٱب شدن یخها ٱمریکا و اروپا و خیلی از کشورهای ساحلی زیر ٱب میره ...این یکی از مساٸلی که پس از تمام شدن جنگ اتمی حتما اتفاق میفته ..لایه ازون هم که شک نکنید به فنا میره ...اون وقت خیلی ها بمب اتم رو هنوز دوست دارن ...بشریت باید سعی کنه تموم بمب های اتم رو از بین ببره وگرنه دودش تو چشم همه ما میره ....چه مردم شرق چه غرب ..همرو در بر میگیره ...تنها راه پیشگیری از جنگ اتمی یا جهانی سوم اینه که مردم کل دنیا باهم متحد شن تا دولتهاشون رو از سر راه بردارن یا اینکه اتحادیه ٱسیا تشکیل بشه که تقریبا صفر درصد ...بهتره که ما ب فکر خودمون باشیم تا بفکر تحلیل برتری قدرت نظامی کشورهای دیگه ...سوال من این ٱیا مسٸولین به فکر این بودن که در برابر تهدیدات اتمی ٱمریکا یا اسراٸیل چه اقداماتی رو انجام بدن ؟؟؟....هیچ کدوم از شما نمیتونه جوابی با مدرک به ما اراٸه بده چون خوب میدونیم که ایران دست رو دست نزاشته و معلوم نیست سلاح مخفی چی داره تا جنگ نشه چیزی معلوم نمیشه ؟؟؟فقط امیدوارم این قدرتو داشته باشه که دفاع تمام عیاری رو از خودش به نمایش بزاره که کل دنیا انگشت ب دهن بمونن .....ان شاالله که همینطوره
مجید
|
United Kingdom
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
من نمیدونم باید طرف کدومشونو بگیرم.اما با تمام زرنگیهایی که این دو کشور دارن من نظرم اینه که کشور ما و تصمیم گیرندهاشونم خدایی زرنگن.میدونم مشکلاتی هم هست .ما باید به خودمون هم متکی باشیم و تو این دنیایه پر از حیله هوشمون هم نشون بدم و ارتباط هم برقرار کنیم و از نظر نظامی به نظر من نباید از رویه تبلیغات نظامی از کشوری ترسید .مثلا امریکا با اون همه تجهیزات و نیروهایه قوی و هم پیمانی مثل ناتو تو این همه سال نتونست غار نشین هایی مثل طالبان رو از ریشه بخوشکونه .اینم بگم نه طرفدار سرسخت امریکام و نه روسیه.من دوست دارم کشورم به جایی برسه از هر نظر کل دنیا به هوش ایرانیها و وجود ایرانیها احتیاج داشته باشن و انگشت به دهن بمونن
آرمان
|
Germany
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
یکی نیست ب شما حالی کنه بگه بابا شمایی ک میگی آمریکا و اسراییل و کشورهای متحد اینها قدرت دارند سخت در اشتباهید شما ک در زمان صدام بهش همه چیز دادید اون هم همه سلاح هایی ک در اختیار داشت رو سر ما خالی کرد مگه یادتون رفته،، سلاح های شیمیایی رو کی ب عراق داد تا با سلاح شیمیایی ایران رو بزنند کشور جهان اولی مثل انگلیس و آلمان،، ویروس ایدز رو کی وارد ایران کرد کشور جهان اولی مثل فرانسه حالا ی سری آدم میاد میگه ما باید طرف این کشور یا اون کشور رو بگیریم، شمایی ک میگی آمریکا و اسراییل قدرت دارن مگه یادتون رفته جنگ حزب الله با اسراییل ک خود آمریکایی ها اعلام کردند ک این یک جنگ نیابتیه و چطور خار و ذلیل شدن،، بابا اسراییل تا دندان مسلح حریف فلسطین نمیشه حالا چطور قدرت این کشورها رو قبول دارین،،،،قدرتی بالاتر از ایمان نیست،،،،،بی شک کسی پیروز است ک از ایمانی بالاتر برخوردار باشد
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
دوستان نگاه به جنگ و توان نظامی دیدگاه های متفاوتی داره ، پس نظر هر کس برا خودش ارزشمنده، در جنگ کشورهایی که مدافع خوبی باشند پیروز جنگند (نمونش کشور خودمون در جنگ با عراق ) ، روسیه توان موشکی بسیار بالایی داره و از سامانه های موشکی اس 300 و اس 400 استفاده میکنه پس حمله هوایی به این کشور حتی با هواپیما های رادار گریز آسان نخواهد بود ، درمورد ده ناو آمریکا هم بگم که آمریکا به خاطر جت های زیادی که داره ناو های زیادی داره ، ناو قدرتمندترین وسیله جنگی دنیاست اما بسیار آسیب پذیره ،در ضمن روسیه بیشترین کلاهک هسته ای رو داره و با 8000 کلاهکی که داره کشور های عضو ناتو تا حد ممکن از جنگ با کشور روسیه پرهیز میکنند ، پس دخالتی رو نخواهند داشت ، همچنین کشور های اسرائیل و عربستان بزرگترین حامیان آمریکا دم دست روسیه هستند و درصورت جنگ از نظر اقتصادی آمریکا خیلی ضرر میکنه چون سرمایه دار های اون نابود خواهند شد. آمریکا اولین قدرت نظامی دنیاست اما باید بدانید که اول بودن به معنا شکست ناپذیر بودن نیست ، تاریخ نشون داده که شوروی در تمامی جنگ های بزرگ پیروز بوده (به کلمه بزرگ دقت کنید ) ، حتی در جنگ ویتنام که تقریبا درگیری مشترک بود کمونیست ها و ویت کنگ ها پیروز شدن . اما حالا باید اینو بگم که روسیه فعلا متحد ایرانه و تو تیم ماست و تا وقتی که آمریکا متحدی ب اسم اسرائیل داره ما نمی تونیم رابطه خوبی با آمریکا داشته باشیم . در ضمن جنگ به این راحتی پیش نمیاد ، اگه پیش بیاد ، حتی ایران هم میتونه برای آمریکا خطر ساز باشه ، چون عربستان و اسرائیل نزدیک ترین کشور ها به ایرانند و از نظر توان نظامی نسبت به ایران بسیار ضعیفند ( قدرت نظامی فقط تجهیزات نظامی نیست ) ، در ضمن شما قدرت چین رو به عنوان سومین قدرت نظامی دنیا و متحد روسیه و دومین اقتصاد دنیا رو در نظر نمیگیرید.
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
هیچ کس حریف آمریکا نمیشه حتی روسیه و همه ی سگاش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
به نظر من روسیه برای منافع خودش با ایران دوسته ولی ایران هشتمین برتر توی جنگه ترامپ هیچ وقت جرعت ندارند حمله کنند حتی ملک سلمان خان در صد متری ایران هم نمیتونن نفوذ کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
0
فقط آمریکا بودجه ۷۰۰میلیارد تعداد تجهیزات
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
با دیدن بیشتر کامنت ها واقعا متاسم
اینطور که بنظر میرسه کشور ماهم داره به اسلام غربی تبدیل میشه موافقت با 2030
تعریف تمجید از امریکا و ارزو برای نابودی روسیه
مردم ایران غرب گرا شدن و مطمعن باشین اگه همینطور پیش بره یه روزی امریکا به ما حمله میکنه
یه کی از نمونه هایی که ثابت میکنه ما غرب گرا شدیم همین انتخابات 96
که روحانی با ترساندن رخ دادن جنگ کشیدن پیادرو بین مرد و زن و قرداد 2030
انتخاباتو پیروز شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
با سلام برادری عزیز من نمیدونم چرا ۵۰ سال پیش و که روسیه به ایران حمله کرد یادتونه اما این همه خیانت جنایت امریکا انگستان کثیف و فراموش کردید این حرف و لطفا فراموش نکنید مهندسین جنگ و نظام هیچ کشوری تا ی چیزی گیرش نیاد به هیچ کشوری کمک نمیکنه حتی ایران خودمون قانون سیاستم این تا وقتی که روسیه به دردمون میخوره باید ازش کمک بگیریم و از علم پیشرفتش از طامو از هر چی که از ما قویتره که حتی . خدا وکیلی کدوم کشوری به اندازه روسیه به ایران سلاح داد الانم ایران خودش خیلی قوی شده اما به روسیه و چین نیاز داره امریکاه از ویتنام شکس خود یعنی این از سر رو صداش نترسید برادر من اول ایمان بعدا سلاح مثل سربازای امریکیی که خودشون و خیس کذدن وقتی سربازای امام زمان گرفتنشون به خدا چتا مثل تو پیدا میشه که چنتا مثل خودتو از امریکاه میترسونی ما که راحتیم کل دنیام بیان ما مولا علی داریم
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
0
من فکر میکنم ما باید سیاست داشته باشیم هم با آمریکا باشیم هم با روسیه ،مثل ترکیه مثل اسرائیل،مثل چین ،مثل خیلی کشورهای دیگه ،ولی باید زرنگ باشیم دانش آنها را ببازیم تو کشورمون ،هیچ دلیلی نداره فریاد بزنیم ما دشمن شما هستیم ،رو در رو دوست بسیار خوب صمیمی ،پشت سر دشمن خطرناک ،دقیقا مثل خودشون ،واقعا آنها با ما اینجور نیستن،صد درصد هستن،فقط باید سیاست مدار خوب پروش بدیم ،اصلا سیاست یعنی دروغ ،اینها نه عاشق من وتو هستن نه دلشون به حال کشور میسوزد ،وقتی که خیلی قوی شدیم بعدا بیاییم دنبال ،سهم خواهی ،آن وقت که مجبور هستن سهم ما را هم در نظر بگیرند ،آقایون خانمها بخدا هیچ کشور ی دلش برای کشوری نمیسوزد ،کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من ،،،هی نگید این خوبه اون خوبه ،هیچکدام خوب نیستن همه دنبال سود خودشون هستن،،،
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین