کد خبر: ۲۸۶۶۵۵
تعداد نظرات: ۱۲۴ نظر
تاریخ انتشار:
تفسیرهفته، به قلم محمد تقی فرجی

سر خط اخلاق و جوانمردی

مروت، مدارا، گذشت و از خود گذشتگی، از ملزومات جوانمردی و نشانه اسلام رحمانی و رحمانیت اسلامی است و متقابلاً عقده، کینه و انتقام، از مکاید شیطان است و کید شیطانی، از سر استدراج درآدم نفوذ می کند.
سر خط اخلاق و جوانمردیگروه فرهنگی: محمد تقی فرجی در یادداشت خود، همچنینن با تأکید بر ضرورت مروت ومدارا، گذشت و از خود گذشتگی را از ملرومات اخلاق وادب می داند و می نویسد،«شناخت شناسی، معرفت اندیشی و آداب دانی، خود آدابی دیگر است». 

به گزارش بولتن نیوز، مقاله امروز با عنوان «سرخط اخلاق و جوانمردی» در مکتب امام علی (ع) درادامه آمده است.

اندر حکایت آداب اخلاق وآیین جوانمردی، چه بسا آثار بسیاری تا کنون انتشار یافته و یا احیاناً در آینده نیز منتشرمی شود، اما ازآنجا که ازمنظر اندیشه و طبق نظراندیشمندان، حق اخلاق و جوانمردی درعلوم انسانی کماهوحقه ادا نمی شود، حق آن است که از اخلاق و جوانمردی، بیشتر و بیش از پیش بگوییم، زیرا اخلاق و جوانمردی، سرمایه جاودانگی انسان و جامعه در این عصر و همه اعصار تاریخ است. ازاین رو، بنده می کوشم در مکتوب این هفته اهم امهات اخلاق و جوانمردی را درقالب «چهل حدیث» ازنگاه بزرگ مرد اخلاق جوانمردی، امام علی(ع) باز خوانی و مورد توجه مضاعف قرار دهم.

1- برترین زهد و پارسایی، پرهیز از خودستایی است.
2- هرکس آنچه را در دل پنهان کند، از زبانش فرو ریزد و درسیمایش خوانده شود.
3- تاوان گناهان بزرگ، فریاد رسی ستمدیدگان و غم زدایی از اندوهگینان است.
4- آن کس که اختیار خودش را به آرزو سپارد، درکام مرگ می لغزد.
5- چون بر دشمن چیره شدی، گذشت را شکرانه این پیروزی قرار ده.
6- سینه دانا گنجینه رازها و خوشرویی کمند دوستی ها و بردباری نهان جای زشتی هاست.
7- بخل ننگ است و ترس نقص، ناداری زبان زیرک را از بیان دلیل خود بندد، تنگ دست در شهر خود غریب نماید، ناتوانی آفت است و صبر شجاعت، زهدد ثروت است و پارسایی سپر.
8- از خشم و تند خویی بپرهیز که از کژ راهه های شیطان است، و بدان آنچه تو را به خدا نزدیک کند، از آتش دورت سازد و آنچه از خدا دورت سازد، به آتش نزدیکت کند.
9- پیروی از غضب را به فراموشی سپار که غضب لشکری بزرگ از لشکرهای شیطان است.
10- ازهمنشینی با فاسقان بپرهیز که فسق و بدی بیماری مسری است.

سر خط اخلاق و جوانمردی

11- از همنشینی با سست رأی و زشت کار بپرهیز که آدمی را به دوستش شناسند.
12- خشم خود را فرونشان و و هنگام قدرت درگذر و به گاه غضب بردباری کن و درهنگام اقتدار بزرگوارانه از لغزش ها چشم بپوش، تا سرانجامت نیکو گردد.
13- آنجا که خواهی برادرت را سرزنش کنی، به نیکویی خدمت نما و آزارش را با بخشش بر طرف نما.
14- هرکس برمسند ریاست و جاه طلبی نشیند، همه چیز را برای خود خواهد و به راه استبداد رود و کسی که خود رأی باشد به هلاکت رسد.
15- آنکه سر خود بپوشاند، اختیارش به دستش باشد.
16- ناداری بزرگ ترین مرگ است.
17- نظر بلندی، ابزار سروری است.
18- با پاداش دادن به نیکو کار، بد کار را تنبیه کن.
19- یک دندگی و ستیز، اندیشه و تدبیر را بی اثر کند.
20- با کسانی پیمان ببندید که وفاادار باشند.
21- جوانمردی و بخشندگی از خویشاوندی برترو کارسازتر است.
22- آنکه علیه منکرات و زشتی ها با دست و زبان و دل برآشوبد، به اوج کمال انسانی رسیده لست.
23- بخل و تنگ چشمی فراگیرنده بدترین عیب هاست و آن سر رشته ای است که به هر زشتی کشاند.
24- سخن گویید تا شناخته شوید که شخصیت آدمی زیر زباتش نهفته است.
25- سزاوارترین مردم به بزرگواری کسس است که ریشه بزرگواری دراوست و تبار او بزرگوارانند.
26- از لغزش جوانمردان درگذرید که در هنگام لغزش، خدا از آنان دستگیری کند و ازسقوط نجاتشان دهد.
27- این دل ها همانند بدن ها افسرده شوند، پس برای شادابی آنها از حکمت ها و سخنان نغز استفاده کنید.
28- هر خبری را که بشنوید، به دقت بررسی کنید و در زیر و بالای آن بیندیشید و تنها به شنیدن و بازگو کردن بسنده نکنید، که راویان دانش بسیار ولی درک کنندگان آن اندکند.
29- برای دلها سه حال است، اشتیاق، میل و نفرت، آنگاه که آنان را مشتاق و مایل یافتید، فکرو فرهنگ را وارد کنید که چشم دل با خنجر اکراه و اجبارکور می شود.
30- شخصیت آدمی زیر زبانش است.
31- آنکس که منزلت خویش را نشناسد، به هلاکت رسد.
32- بخشندگی پاسدار آبروست و بردباری دهان بند نادان و عفو ذکات پیروزی و مشورت چشمه جوشان هدایت است.
33- خود پسندی آفت اندیشه است.
34- ناملایمات را نادیده بگیر، وگرنه هرگزخشنود نخواهی زیست.
35- آنکه درخت وجودش انعطاف پذیر بود، شاخسارش فراوان گردد.
36- درفراز و نشیب های زندگی شخصیت ها نمایان گردد.
37- رشک بردن به دوستان نشانه دوست بیماری است.
38- قناعت یعنی فرمانروایی و سروری، و و نیک خویی و خوش اخلاقی. یعنی نعمت.
39- تندخویی نوعی دیوانگی است، زیرا تندخو پشیمان شود و اگر پشیمان نشود، دیوانگیش دائمی است.
40- به فراگیری اخلاق نیک بپردازید، هرکس دلی را شاد کند، خداوند از آن شادی لطفی برای او ذخیره کند که به هنگام نزول بلا چون سیل در سرازیری به دادش رسد، تا آن بلا را از او بگرداند.
علی علیه السلام:
«الکریم من جازی الاسائة بالاحسان »
جوانمرد کسی است که بدی را با نیکی پاسخ دهد.
(میزان الحکمة ج 8، ص 365)
علی علیه السلام:
«الکریم اذا قدر صفح و اذا ملک سمح و اذا سئل انجح »
جوانمرد کسی است که وقتی قدرت یابد ببخشاید و چون توانمند شد عطا کند و چون چیزی از او خواسته شد نیاز را برآورد.
(غرر الحکم، ج 7، ص 346)
علی علیه السلام:
«ثلاثة من المروءة: جود مع قلة و احتمال من غیر ذلة و تعفف عن المسالة »
سه چیز از مروت و جوانمردی است:
بذل و بخشش، در عین تنگدستی، تحمل و بردباری بدون ذلت و خواری، عفاف ورزیدن از سؤال و طلب.
(میزان الحکمه، ج 9، ص 113)
علی علیه السلام:
«ما تزین الانسان بزینة اجمل من الفتوة »
انسان به هیچ زینتی، زیباتر از جوانمردی آراسته نشده است.
(غرر الحکم، ج 6، ص 96)
علی علیه السلام:
«من علم من اخیه مروة جمیلة فلایسمعن فیه الاقاویل... و من حسنت علانیته فنحن لسریرته ارجی »
کسی که از دوستش مروت و مردانگی خوب سراغ دارد نباید درباره او سخنان یاوه گوش کند... و هر که ظاهرش نیکو شود به باطن او امیدوارتریم.
(دستور معالم الحکم / 29 و 30)
علی علیه السلام:
«بعد المرء عن الدنیة فتوة »
جوانمردی، دور بودن انسان از پستی و فرومایگی است.
(غرر الحکم، ج 3، ص 260)
علی علیه السلام:
«نظام الفتوة احتمال عثرات الاخوان و حسن تعهد الجیران »
نظام مردانگی، تحمل لغزشهای برادران و رسیدگی شایسته به همسایگان است.
(غرر الحکم، ج 6، ص 185)
علی علیه السلام:
«المبادرة الی العفو من اخلاق الکرام، المبادرة الی الانتقام من اخلاق اللئام »
سرعت در عفو از اخلاق مردان بزرگ و شتاب در انتقام گرفتن از اخلاق فرومایگان است.
(میزان الحکمة، ج 8، ص 367)
علی علیه السلام:
«لیس من شیم الکرام تعجیل الانتقام »
سرعت در انتقام گرفتن از اخلاق انسانهای بزرگوار نیست.
(غرر الحکم، ج 5، ص 81)
علی علیه السلام:
«غایة المروة ان یستحیی الانسان من نفسه »
نهایت مردانگی آن است که انسان از خودش شرم کند.
(شرح ابن ابی الحدید، ج 20، ص 338)
علی علیه السلام:
«افضل المروة مواساة الاخوان بالاموال و مواساتهم فی الاحوال »
برترین مردانگی یاری رساندن به دوستان با اموال و مساوات با آنها در تمام حالات زندگی است.
(غرر الحکم، ص 207)
علی علیه السلام:
«اول المروة طلاقه الوجه و آخرها التودد الی الناس »
آغاز مردانگی، گشاده رویی است و فرجام آن محبت کردن به مردم است.
(غرر الحکم، ج 1، ص 205)
علی علیه السلام:
«یستدل علی مروة الرجل ببث المعروف و بذل الاحسان و ترک الامتنان »
برای مردانگی مرد به نشر نیکی وبذل احسان و منت نگذاشتن (بر نیکی ها) استدلال می شود.
(غرر الحکم، ج 2، ص 377)
علی علیه السلام:
«المروة: العدل فی الامرة والعفو مع القدرة والمواساة مع العسرة »
مردانگی: عدالت در فرمانروایی و گذشت با قدرت و یاری کردن در تنگدستی است.
(غرر الحکم، ج 1، ص 114)

انتهای پیام/

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
40
0
خیلی بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
چی ؟ حالت ؟ معلومه ، برو دکتر .
حسینعلی قادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
37
از علی آموز اخلاص عمل
شیر حق را دان منزه از دغل
..................
امین رستگاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
38
امام علی مظهر اخلاق و جواتمردی است، عمل به منشور اخلاقی امام و مهم دانستن اخلاق و ارزش های اخلاقی در زندگی خصوصی و اجتماعی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.
مسئولین و مشهورین وظیفه مهمتری در رعابت موازین اخلاقی دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
36
اخلاق، اخلاق، اخلاق
علی اصغر ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
34
علم اخلاق و بحث در باره علوم قابل توجه و حائز اهمیت بسیار است، اما ای کاش جناب استاد و دیگران کمی هم به مصاذیق بحرا ن اخلاقیات می پرداختند. چون اخلاق در خیلی جاها به زیر کشیده می شود، در عرصه رسانه ها، میان مسئولین، خانواده و
...........
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
36
شمه ی واگو از آنچه دیده ای
..............
پرهام نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
39
راز بگشا ای علی مرتضی
ای پس از سوء القضا حسن القضا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
4
33
امام علی!؟
اخلاق!؟
و جامعه امروز ما!؟
خدلیی نسبتی با هم دارند!؟
گرانترین بها با ارزانترین بهانه حراج می شود
الهه سلیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
38
با سلام و تشکر از شما و استاد،
هر چه از اخلاق و ضرورت های اخلاقی بگیم و بنویسیم، بازم کمه، چون اخلاق زیر بنای سلامت و توسعه هر قومی است.
خصوصاً اگر اخلاق از نگاه استوره اخلاق علی (ع) دیده شود، از خیلی از بی اخلاقی های فعلی نجات پیدا می کنبم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
36
تعریف و تبیین اخلاق و جوانمردی مسئله خیلی لازم و واجبی است برای مردم و جوانان،اما ای کاش در کنار مصادیق اخلاقی، کارکردهای غیر اخلاقی هم گفته شود.
مهدی الله وردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
32
امان از بی اخلاقی !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
34
دانستن اين نصايح بسيار عاليست و واقعا معجزه مى كند اگر در زندگى عملى باشد و فرد فقط به صورت تئورى انرا تكرار نكند بلكه در نفس زندگى و در لحظه هاى نفس گير ان كه وسوسه ها، خشم ها، علقه ها،خطاها او رو احاطه مى كنه، بتونه از اين مهارتهاى اخلاقى كه در نهج البلاغه به زيبايى و بلاغت تمام اورده شده، استفاده كنه، فكر كنم زندگى اون فرد در بحرانها از صدمات بسيارى در امان باشه/.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
45
21
با سلام خدمت استاد بزرگوار جناب محمد تقی فرجی
استاد گرامی تعصب بیش از حد درهای حقیقت را به روی انسان میبندد و دل انسان را نابینا میکند، آنقدر که نمیتواند حق را ببیند و دروغ به اندیشه ی انسان راه پیدا میکند، دلش بی آنکه بداند سیاه میشود، دروغ را از جانب حق و حقیقت(خدا) میپندارد و برکت از زندگیش رخت میبندد ولی اگر انسان به خود تکیه کند تشخیص حق و دروغ برایش آسان میشود، تمام عمرش را صرف شک و تردید نمیکند و دلش همواره قرص است، وقتش صرف اثبات چیزی نمیشود چون وجدان انسان نیازی به اثبات ندارد و حتی هر کودکی میداند که چه چیزی درونش حق است و چه چیزی باطل و دروغ! در اینصورت شک معنا ندارد، نیازی ندارد چیزی را اثبات کند، کسی نمیتواند آنرا به چالش بکشد پس محال است روزی سرخورده شود و عمری را از دست بدهد. مواردی که برای اخلاق برگزیدید تماماً در انسانیت خلاصه میشود و همه از بدو تولد میدانند که انسانیت چیست و نیازی به تعریف ندارد و همه میدانند که دروغ، کینه، حسادت، بخل و ... در انسانیت راه ندارد.
پاسخ ها
منتظر
| Netherlands |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
پس میشه بگی چرا خداوند پیامبران رو فرستاده؟اگر همه میدونن از بچگی خب چه نیازی به انبیا و امامان بود؟
حنا 72
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
پایتخت
ما موندیم کجا بریم که این جور ادما با افکار تونباشن.خدایا اینا چی هستن .
خوب فطرت هرانسانی میداند خوب بد چیست اما انسان به بدی ها گرایش دارد باید کسانی برای بازگو کردن حقیقت که انسان گمراه نشه وبه سمت بدی ها ی نفسانیش نره میومدن مانند اهل بیت پیامبران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
3
35
براى درست شدن جامعه بايست اول خودسازى كنيم اول عيوب خودمون رو بر طرف كنيم اگه فكر تك تك عضو هاى تشكيل دهنده پيكره يك جامعه اين باشه، خودشناسى و خودسازى؛ اين جامعه، همون جامعه آرمانى و مدينه فاضله خواهد بود اما نفس دنيا با الودگى ها، گناهان و بديها اميخته است، محل ابتلاء و ازمايش بشر همه چيز به دلخواه ما نيست گاهى كارهاش نتيجه معكوس ميده پيش بينى نشده است، و اين بشر هست كهاين دنياى اميخته به بد و خوب رو جهت ميده و مى سازه اگه خودش بتونه ابتدا دنياى درونى خودش را بسازه!
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
43
19
استاد گرامی تمام حرفهایم بر اساس تجربه ی شخصیم است، نظر بالا رو هم بر اساس تجربه ی شخصی داده ام. استاد تاریخ اسلاممان در همان اولین روز کتابی رو معرفی کرد و گفت که 90 درصد کلاس حول محور کتاب معرفی شده میچرخد چون مطالب این کتاب براساس سندهای معتبر بسیار و مورد قبول نگاشته شده و مورد تایید است. استادمان انسانی بسیار بااخلاق، منطقی و مورد اعتماد بودند و به قولی تعصبشان به دین تویه ذوق آدم نمیزد. میانه های ترم بود که وارد فصل جدید کتاب شدیم و استادمان مثل همیشه با لحنی شیرین درس را شروع کردند ولی من در وسطای درس قسمتی از کتاب را به چالش کشیدم، استادمان از اینکه جوابی برایم نداشت بسیار شرمنده شد و به فکر فرو رفت، من از اینکه استاد رو اینگونه شرمنده دیدم ناراحت شدم و راستش از اینکه آن بحث را پیش کشیدم خجالت کشیدم چون در ابتدا قصدم این بود که با آن بحث هیجان کلاس را بالا ببرم نه آنکه شاهد شرمندگی استاد شوم. آنجا بود که برای چندمین بار فهمیدم آدم نباید سنگ دیگران رو به سینه بزند. آن قسمت کتاب رو یکی دو بار در جواب دوستان معرفی کرده ام:
کتاب "تاریخ اسلام(تا سال چهل هجری) دکتر اصغر منتظر القائم-انتشارات دانشگاه اصفهان-فصل ششم:روابط رسول الله(ص) با اهل کتاب-غزوه بنی قریظه- سپس به بازار مدینه آمدند و دستور دادند گودال هایی حفر کنند و ..."
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
سر خط اخلاق و جوانمردی .
پایتخت۱۳:۴۷ استاد تاریخ اسلاممان در همان اولین روز کتابی رو معرفی کرد و گفت که 90 درصد کلاس حول محور کتاب معرفی شده میچرخد چون مطالب این کتاب براساس سندهای معتبر بسیار و مورد قبول نگاشته شده و مورد تایید است......
شما قبلا گفتید میکروسکوپ شما را لنزش را در دانشگاه دزدیده بودند که شما کارت را تمام نکنی .معمولا با تلسکوپ درتاریخ خصوصا تاریخ اسلام غور میکنند نه با میکروسکوپ؟؟؟

کاربر پایتخت :..من در وسطای درس قسمتی از کتاب را به چالش کشیدم، استادمان از اینکه جوابی برایم نداشت بسیار شرمنده شد و به فکر فرو رفت،.....
الان که استاد شما اینجا نیست میشه اون قسمتهای کتاب را که استادتون شرمنده شد و به فکر فرو رفت را بیان کنید؟؟؟؟
لغت شرمنده چند بار تکرار شده! یعنی ما هم بایستی شرمنده شویم! استاد شما از "" اتفاق افتاده در آن زمان "" که شما بارها سعی کردی اونو بازگو کنی خجالت کشید و شرمنده شد و به فکر فرو رفت یا از اینکه اطلاع نداشت؟؟؟

بعد میگی : قصدم این بود که با آن بحث هیجان کلاس را بالا ببرم نه آنکه شاهد شرمندگی استاد شوم. آنجا بود که برای چندمین بار فهمیدم آدم نباید سنگ دیگران !!!رو به سینه بزند....
مگر دراین کتاب چه نوشته که آدم باید شرمش بشود و جواب نداشته باشد و از همه مهمتر " سنک دیگران را به سینه نزند؟؟؟؟!!!
البته در کامنت قبلی هم که نبوت و امامت و رسالت را و مقاله استاد را نفی کردی.
ولی من دقیقا میدانم در این کتاب چه نوشته و تو دقیقا مطلب را کجا میخواهی ببری .در نطر بعدی مطلب را روشن خواهم نمود انشالله.
و متاسفانه اکنون افرادیکه دائم دم از اخلاق و اسلام میزنند و داد وا اسلامای آنها هرروز بلند است و منتظرند بروند جبهه علیه داعش بجنگند الان شروع میکنند در کنار ناشناسان آشنا !! علیه پرچم آلمانی!! به جنگیدن؟؟!!
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
صلی الله علیک یا رسول الله
دم خروس که چه عرض کنم خود خروس پیدا شد.باز دوستان نگن الکی تهمت میزنید.
منتظر
| Netherlands |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
به نظر نمیاد که در بازار گودالی حفرکرده باشن بلکه در کنار همان قلعه خودشان حکم رو اجرا کردن.اونهم براساس پیمانی که از قبل باهم بسته بودند.به موجب این قراردادپيامبر، هر يک از سه گروه یهود (بنی قنیقاع ،بنی نظیر،بنی قریظه)پيمان مي بندند:
که هرگز به ضرر پيامبر و ياران وي قدمي بر ندارند و به وسيله زبان و دست ضرري به او نرسانند؛ اسلحه و مرکب در اختيار دشمنان نگذارند، هر گاه بر خلاف متن اين قرار داد، رفتار کنند پيامبر در ريختن خون آن ها و ضبط اموال و اسير کردن زنان و فرزندان آن ها دستش باز خواهد بود.
منبع تاريخ اسلام تا سال چهلم هجري، مؤلف: دکتر اصغر منتظر القائم.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
خطاب به منتظر ۱۰:۱۶
ریختن خون اسراء، به کنیزی بردن دختران زیر 14 سال، به اسارت بردن زنان و فرزندان پسر خردسال دل هر انسانی رو به درد میاره.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
این چیزی بود که همسران وپدران اون زنان ودختران باید فکرش رو میکردند.اسیرانی هم که میگی، حربی بودند. یعنی در صورت آزاد شدن باز هم درصدد ضربه زدن به اسلام بودند.به صورت مفصل به دوستان توصیه میکنم خیانتهای یهود در زمان پیامبر رو بخونن.هرچند پایتخت فقط دنبال شبهه اندازیه.البته اگر سایت بولتن اجازه بدن به صورت مفصل مطالب رو در اینجا میارم.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
یهودیان بنی‌قریظه طبق پیمان­ نامه­ ای که با پیامبر داشتند، حتی اگر مسلمانان در شرایط سخت هم قرار نداشتند،می توانستد آنها را به جرم پیمان شکنی مجازات کنند. و این مجازات را خود یهود در پیمان نامه پذیرفته بودند. به نظر می‌رسد مهم­ترین علت این برخورد، پیمان شکنی آنها در شرایط بسیار سخت می‌باشد.
پیمان­ شکنی یهود در آن شرایط حساس، مسلمانان را بسیار نگران کرد. یهود(بنی قریظه) در شرایطی نقض پیمان کردند که با تحریک حی بن اخطب(رئیس قبیله بنی نضیر)، 10 هزار نفر از دشمنان سرسخت پیامبر از قبایل مختلف به جنگ مسلمانان آمده بودند. ترس مسلمانان در این زمان، حکایت از سختی شرایط دارد. یکی از منافقان می‌گفت: «محمّد به ما وعده می‌دهد که ماتاقیصر(امپراطور روم) را خواهیم گرفت، ولى اکنون در وضعى دچاریم که هیچ کدام از ما جرئت ندارد حتى براى قضاى حاجت از جاى خود حرکت کند». اوضاع به حدی سخت بود که پیامبر به منظور متفرق کردن دشمن حاضر شده بود یک سوم خرمای مدینه را به قبیله «غطفان» بدهد تا برگردند.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
باید به این نکته توجه داشت که یهود بنی‌قریظه، می‌توانست با قبول اسلام مال و جان خویش را حفظ کند. اما حسادت به پیامبر، لجاجت و نژاد پرستی باعث شد که آنها تنها کشته شدن را انتخاب کنند. در منابع آمده است که برخی از یهودیان اسلام آورده و خود را نجات دادند. «عمرو بن سعد گفت:«ای یهودیان شما با محمد پیمان بسته­ اید که کسی را بر علیه او یاری نکنید... شما این پیمان را شکستید. من با شما نیستم و در این پیمان ­شکنی شرکت نمی­کنم. من از شما برائت می‌جویم.»سپس نزد پیامبر آمد و مسلمان شد.» منابع به اسلام آوردن افرادی دیگر نیز اشاره کرده ­اند. آنها با اسلام خویش، جان و مال خویش را حفظ کردند. «شبى که فرداى آن حصارهاى بنى‌قریظه فتح شد، "ثعلبة" و "اسید" پسران "سعیة" و "اسد بن عبید" که هر سه جوان هم بودند، به یهودیان گفتند به خدا سوگند این پیامبر است و همان مردى است که "ابن­ هیبان" براى ما میگفت، از خداى بترسید و او را پیروى کنید. گفتند: این او نیست. گفتند: به خدا سوگند که این همان است و خودشان سه نفر از حصار به زیر آمدند و اسلام آوردند و قوم ایشان، از مسلمان شدن خوددارى کردند».
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
این یک سنت الهی است که هر کس به قصد خواری پیامبران و مومنین تلاش کند خدا او را در دنیا و آخرت خوار خواهد کرد. یهود بنی قریظه نیت کرده بودند که پس از تصرف مدینه ، مردان مسلمان را کشته و زنان و کودکانشان را اسیر کرده و بفروشند و اموالشان را متصرف شوند و در این مسیر خیانت بار تلاش مفرطی کردند . به سزای تلاش فراوان در این اقدام خیانت بار ،مشیت الهی بر آن تعلق گرفت که مردانشان کشته و زنان و فرزندانشان اسیر شوند و در واقع این اتفاق یک ذلت و عذاب الهی به سزای تلاش آنها برای به ذلت کشاندن پیامبر (ص) و مسلمانان بود.پیامبر خدا جز حکم خدا رو اجرا نکردن.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
وباید بدونیم این یک اقدام پیشگیرانه برای جنگ ودفع فتنه بعدی بود
در تاریخ نوشته شده:ابوسفیان چون خواست از مدینه دور شود نامه ای به پیامبر نوشت و تهدید کرد که « ما اینک به مکه بازمیگردیم ولی روزی چون روز احد از سوی ما برای شما پی خواهد آمد که گریبان زنان در آنروز دریده خواهد شد » (مغازی ج1 ص 492 ). بنابراین مسلمانان نمی توانستند همه انان را ازاد کنند تا بار دیگر به مشرکان و دیگر یهودیان بپیوندند و جنگی دوباره به راه اندازند.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
پایتخت ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹

ریختن خون اسراء، به کنیزی بردن دختران زیر 14 سال، به اسارت بردن زنان و فرزندان پسر خردسال دل هر انسانی رو به درد میاره.

در زمان قدیم در روستاها مردم گندم خود را به آسیا میبردند و معطل میماندند تا نوبتشان شود ( آسیا به نوبت) و شخصی با خنده و شکلک در آوردن و تمسخر و دلقک بازی با پیمانه گندم های مردم را برمیداشت و روی گندم خود میریخت .شخص غریبی اعتراض کرد و مچ او را گرفت و مردم روستا همگی به پشتیبانی از آن بظاهر دیوانه غریب را نصیحت کرده و به آرامش دعوت کردند که دیوانه است او را میشناسیم جدی نگیر سالهاست کارش اینست عادت کرده ایم ...ومرد غریب گفت اگر دیوانه است چرا با پیمانه , گندم خودش را روی گندم شما نمیریزد؟؟؟؟ و به نفع خود دیوانه شده؟؟؟؟
حال اگر کاربر پایتخت دلش برای کشته ها و اسیران میسوزد چرا دلش یکبار برای غافله اسیران کربلا و کودکان معصوم یتیم شلاق خورده نمیسوزد؟؟؟چرا دلش یکبار به حال فلسطینیان و70 قتل عام توسط رژیم سفاک صهیون و خصوصا نسل کشی آریل شارون در صبرا و شتیلا نمیسوزد ؟؟؟؟ چرا دلش به جنایات رژیم کودک کش صهیون تا حالا نسوخته است؟؟ و چرا در تمام مقالات دینی و اخلاقی آنجا که ائمه و سیره نبوی را الگوی سفارش میکنند سریعا بقول خودش بارها انحراف در بحث ایجاد کرده و کتاب تاریخ؟؟؟؟؟ رو میکند؟؟؟
چرا جنایات داعش را زیرکانه در خدمت به ایران و" رژیم غاصب " میداند؟؟؟ و چرا تا کنون یکبار هم از نسل کشی یهودیان از بیش از77000 ایرانی که حتی ساخت تخت جمشید نیمه کاره ماند دلش نمیسوزد؟؟؟ بولتن : 13 فروردین: عید پوریم؛ جشن ایرانی کشی یهودیان بعنوان پیش درآمد وادامه آن در اسناد تاریخی در اینترنت فراوان ..... و دهها مثال دیگر
متاسفانه سکوت کاربران او را به اشتباه انداخته و فکر میکند با دسته کوران طرف است . مثالها زیاد است به دقت تیتر شهادت «جهاد مغنیه» و 6 نیروی دیگر حزب‌الله را در ماشین جستجوی بولتن پیگیری نمائید تا ببینید هرگاه کاربران به رژیم صهیون پرداخته اند او گداخته است !! و سریعا بحث انحرافی را ایجاد کرده است.لذا هر کار کند به قول جناب تیزبین و مراقب منتظر, خود خروس (از قفس ) زده بیرون.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
باسلام جناب ناشناس ۰۰:۰۲ به آدرسی که اشاره کردید مراجعه کردم.من در اون موقع هنوز به جمع خوانندگان بولتن نیومده بودم.یه جمله این آقا برام خیلی جالب بود.ایشون همه جا از کلمه من صحبت میکنه ولی در جمله آخرش کلمه ما رو آورده.
امیدوارم روزی برسد که شما جذب ما شده و برای برقراری صلح در کل جهان پیش قدم شوید.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
منتظر ۲۱:۴۳ ایشون همه جا از کلمه من صحبت میکنه ولی در جمله آخرش کلمه ما رو آورده.
امیدوارم روزی برسد که شما جذب ما شده و برای برقراری صلح در کل جهان پیش قدم شوید.

با سلام جناب منتظر
هزار آفرین این نکته را متاسفانه بعضی ها دقت نکرده اند .البته خود کاربر "من " بارها گفته است در نظرات من چیزهائی نهفته است که شما قادر نیستید آنرا بفهمید و با این افکار بچه گانه ذوق میکند و نمیداند کاربرا
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
1
31
واقعاً بهره مند شدم، خیلی جالب بود.
ناشنایس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
1
34
من از بحث های تفسیر هفته استفاده می کنم، دست شما درد نکنه، به نظرم خیلی خوب میشد اگر جناب فرجی به نقطه نظرات کاربران هم می پرداختند و به نوعی پاسخ سؤالات مطروحه را می دادند.
حسین پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
1
32
در جامعه کنونی طرح مباحث معرفتی خیلی لازم و مفید است. اخلاق و جوانمردی شاه بیت غزل زندگی است.
از بولتن نیوز خیلی ممنونم و خواهشاً از آقای فرجی تقاضا می کنم به سؤالات وارده هم جواب بدهند، تشکرمی کنم
ناجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
3
28
طرح تئوری اخلاقیات ارزشمنده ولی ارزشی تر از آن عمل به مکارم اخلاقی است
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
17
32
با تشکر از نویسنده محترم.می بینید آقای فرجی هنوز هم امیرالمومنین (نبا عظیم)خبرساز هست وهمه اختلافات بر سر دوستی ودشمنی با ایشون شکل میگیره؟!چه در بولتن وچه در خاورمیانه وچه در دنیا.واقعا این مرد شگفت انگیزه.هنوز فتح خیبرش و کشتن یهودیان خائن بنی قریظه کینه و حسادت رو تحریک میکنه.تحمل ندارن از ایشون حدیث بذارید وبعدش توصیه به نداشتن تعصب میکنن واینکه همه آدمها خودشون می تونن تشخیص بدن ونیازی به هدایت ندارن!!!
سر اکبر علی
ساقی کوثر علی
جان پیغمبرعلی
فاتح خیبر علی
پاسخ ها
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
خیلی زشته که آدم بجای دادن جواب منطقی به دیگران تهمت بزنه!!! خداییش خیلی زشته
در جواب قبلی من نوشتم "خطاب به منتظر ۱۰:۱۶ " چونکه برای من نظرات مهمه نه اشخاص وگرنه مینوشتم "خطاب به منتظر" ولی جواب توهینی که نوشتی خود خروس و دم خروس و از این حرفایه بچه گانه چیزی نگفتم و گذاشتم به حساب مشکلات زندگیت با این حال اگه نظری منطقی و به دور از توجیه بیجا در جواب من بدی حتما بش اهمیت میدمو جواب میذارم.
اشخاص مهم نیستن اون چیزی که مهمه عمل افراده نه خود افراد
راستی اونجایی که گفتی کشتن یهودیان خائن بنی قریظه کینه و حسادت رو تحریک میکنه مگه من یهودی هسم که کینه به دل گرفته باشم؟!! این چه حرفیه؟!! هر انسانی چه دین دار و چه بی دین انسانه اینو بفهم
دختران و پسران خردسال چه گناهی دارند که باید توان بدهند؟ اینو جواب بده، منتظر جوابت هستم منتظر.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
می بینم که عصبانی شدی.پس می تونی بفهمی تهمت زدن چه حسی ایجاد میکنه.همونطور که شما براساس تجربه وتفکرات فردی به نتایجی میرسی وکاری به درست وغلط بودنش نداری وتوصیه هم کردی که تجربیات خودتون رو بنویسین من هم دارم همین کار رو میکنم.چیزیایی رو که فهمیدم از شما نمی تونم بگم ولی یه مسلمون هیچ وقت سنگ یهودی خائن رو به سینه نمیزنه.وقتی خداوند در قرآنش که برای هر مسلمونی معیاره می فرماید کسانی که نمی فهمند ویا مشرکان همانند چهارپا هستند ویا بدترین جانوران هستند ویا بعضی از یهود رو به خاطر نافرمانی تبدیل به بوزینه کردیم.....،معلوم میشه که هر انسانی انسان نیست،شما اینو بفهم.مشکل زندگی من یک چیزه(اینو خوب فهمیدی) و اونهم نبودن امام زمانم هست که باعث شده با همین تفکرات امثال شما ،صهیونیستها مثلا بخوان از مسلمونها انتقام بگیرن وتلافی گذشته رو در بیارن.ان شاءلله میان وبه همه حرف و حدیث های کفرآمیز خاتمه میدن.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
....منتظر : تحمل ندارن از ایشون حدیث بذارید وبعدش توصیه به نداشتن تعصب میکنن واینکه همه آدمها خودشون می تونن تشخیص بدن ونیازی به هدایت ندارن!!!
جناب منتظر ریز بینی و ظرافت در هدفیابی و خصوصا شهامت در گفتار , شما را جزو منتظران واقعی قرار داده است انشاالله .عافیت طلبان و آنانیکه لحظه شماری!! میکنند تا داعش را در نطفه خفه کنند در برابر اینهمه بهتان و توهین یا ساکتند و یا تا لحظاتی دیگر شما را آماج حملات قرار خواهند داد.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
اسارت جزء لاینفک هر جنگی هست ودر جنگ هم حلوا پخش نمیکنن.مطمئن باش اون زنان ودخترانی که اسیر دست مسلمونها شدن بااونها کریمانه برخورد شده وبه زور مسلمانشون نکردن چون مسلمونها بر اساس رفتار پیامبر عمل میکردند وهیچ توهینی متوجه اونها نبود.وبرخی از اونها هم آزاد شدن.ولی همین یهود ببینید اگر اسیری داشته باشن باهاش چیکار میکن.نمونش داعش صهیونیستی_تکفیری که کوچکترین رحمی ندارن.ببینید آقای پایتخت ما در ریاضی هم +3 وهم _3 داریم.تو دنیای واقعی هم همینه .هم دلسوزی به جا (الهی) داریم وهم دلسوزی بی جا(شیطانی).هم عقل الهی داریم وهم عقل شیطانی.هم خوشرفتاری الهی داریم وهم خوشرفتاری شیطانی.بستگی داره چه معیاری داشته باشیم.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
خطاب به منتظر ۱۰:۰۵
منتظر خودتو بذار جای یه دختربچه 10 ساله که به زور تو رو به کنیزی ..
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
شاید حرفام رو باور نکنید ولی مهم نیست.من هم واقعا ناراحت میشم وقتی می بینم انسانهایی چه مرد وچه زن در طول تاریخ چه در زمان جنگ یا غیر جنگ به اسیری رفتند وهیچ چاره دیگه ای نداشتند،همیشه با خودم میگفتم یک انسان چه حقی داره که انسان دیگر رو برده کنه.ولی این باعث نشد که علت اصلی رو نبینم .پیامبر در زمانی مبعوث شدند که برده داری رواج داشت وبرای اینکه تدریجا این رسم رو بردارن ابتدا باید مثل اونها برخورد میکردن و بعد برده ها رو آزاد میکردن تا سنتی بشه در بین مسلمونها.ومن مطمئنم اگر فرزندشون هم بیان دیگه این روش غلط برداشته میشه چون دیگه همه دلها وذهن ها آمادست واز برده داری متنفر.درقسمت بالا هم توضیحات کافی رو دادم.ما در دینمون یاد گرفتیم به قسمت وتقدیر خداوند راضی باشیم هر چند سخته ولی می دونیم خداوند به کسی ظلم نمی کنه.از کجا معلوم شاید اون دختر 10سا له آزاد شده وبا قوانین اسلام تربیت شده.و اون وقت شاید برای پدرش هم از خداوند طلب آمرزش کرد.لطفا اسلام رو یک دین عربی نینید.چون خداوند متعلق به هیچ نژادی نیست.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
21
37
فکر کنم یه بار گفته بودم آدمایی که ولایت پذیر نیستن سر از داعش درمیارن!اینم اضافه می کنم که آدم هایی که برای نفس کشیدن حاضرن تن به هر خفتی بدن حتی صلح با جنایتکارانی چون داعش و اسراییل و امریکا که جنایت هاشون بر همگان محرزه فقط برای اینکه جان ناقابل و بی ارزششان گزندی نبیند آنهم وقتی توانایی مقابله دارند مثل داعشند!
فقط قرار نیست که با یاری کردن ظالم و به خاطرش شمشیر بدست گرفتن ظالم شوی همین که در برابر ظلمش سکوت کنی یعنی آن را پذیرفتی و با پذیرش ظلم با ظالم هیچ تفاوتی نداری!
در خونی که می ریزد تو هم شریکی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
9
28
باسلام و احترام
از بولتن نیوز و نویسنده ستون تفسیر هفته مچکرم، از استقبال کاربران خیلی خوشحالم، پیشنهاد می کنم دیالوگ ها حول محور مباحث اصلی باشد تا از آن نتایج بهتری استخراج شود.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
21
38
به لطف اینترنت برای دریافت پاسخ شبهات کافیه با کلیدواژه ی مرتبط موضوع رو جستجو کنی تا پاسخ های مناسب و درخور پیدا کنی، کتاب که پیشکش!
کسی که به دنبال حقیقته در خبرگزاری دنبال پاسخ شبهات عقیدتیش نیست به مرجعش مراجعه می کنه!
این لفاظی های صبورانه به پای شیطنت افراد نوشته میشه نه حقیقت جوییشون!
ما احمق و نادان و بی وجدان نیستیم که کسی فکر کنه باید برامون روشنگری کنه!
از طرفی این کتاب ها رو افراد علیه السلام ننوشتن همانطور که هزاران حدیث جعلی رو کعب الاحبارها برای گمراهی در دین نشر دادن خیلی ها هم هستن که برای خراب کردن نام پیامبر و روش و سنتش از هیچ دروغی فروگذار نیستند،تحریف رویدادهای تاریخی که شیوه ی بسیار قدیمی ایه!
هر کسی که تاریخ تحلیلی صدر اسلام درس میده هم تاریخ دان نیست مثل کسی که این درس رو برای من تدریس می کرد که حیف لقب استاد که حق مسلم خودش می دونستش و به خاطر به چالش کشیدنش پایان ترم حسابی از خجالتم دراومد، از اون … که با ریش و تسبیح تیشه به ریشه اسلام می زنند…ای بابا چه دلیلی واضح تر از این که کتاب های دینی ما رو یه زمانی همین جناب سروش می نوشتند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
سلام به همه دوستان بولتنی
زیارت امام رضا علیه السلام رفتم و همه تونو دعا کردم.

والله چقدر لذت داره خوندن جواب کاربرهای فهیم و فکوری که با استدلال و اندیشمندانه جواب کامنتهای بچه گانه و لجوجانه پای تختو میدن.
بنده بشخصه حظ می برم وقتی جوابهای زهرا خانم عزیز و جناب ناشناس با پرچم آلمان و جناب منتظر و می خونم . خدا خیرتون بده و ان شاالله عاقبت بخیر بشید و البته نسل و همفکرتونو زیاد کنه و لجبازهارو هم عقل و انصاف و قدرت استفهام و استدراک عنایت بفرماید.

آمین
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
همین که باور آن وقایع برایتان خیلی سخته نشاندهنده ی اینه که تعصب هنوز نتونسته تمام قلبتون رو تسخیر کنه.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
پایتخت| | ۱۲:۵۰ - همین که باور آن وقایع برایتان خیلی سخته نشاندهنده ی اینه که تعصب هنوز نتونسته تمام قلبتون رو تسخیر کنه.

و همینکه سعی در پوشاندن و عادیسازی جنایات و تطهیر صهیون و رژیم دد منش اشغالگر میکنی معلومه ..
حالا شروع کن با نام ناشناس و علی( این ورژن جدیده !) و غضنفر 1.2.3چند تا اسم دیگه کامنت بگذار و توهین کن....
کاربر پایتخت فقط یکساعت بیشتر وقت نمیگذاره ..البته برای هر اسمی؟؟!!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
ناشناس| | ۰۹:۰۷ - زیارت امام رضا علیه السلام رفتم و همه تونو دعا کردم.

وعلیکم السلام ورحمه الله
خوشا به سعادت شما که هم زیارت رفتید و هم کاربران و هم بندگان خدا منجمله بنده کمترین را دعا نمودید.بسیار بسیار متشکرم و امید است که انشاالله به کرات زیارت امام رضا ع نصیبتان گردد.
از شما تمنا دارم هر وقت دوست داشتید و مزاحمتی برایتان ایجاد نکرد در دعا هایتان ما را فراموش نفرمائید که شدائد راه کثیر است و توشه قلیل.
اردتمند
کمترین
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
20
40
سر خط اخلاق و جوانمردی .....
کاربر پایتخت ۱۳:۱۵ .....دختران و پسران خردسال چه گناهی دارند که باید توان بدهند؟ .........

تمام دنیا رژیم کودک کش صهیون را که هزاران کودک فسطینی را چه با شلیک در سرشان وچه با خراب کردن خانه برسرشان وچه با ریختن بمب بر سردرشان کشته و نابود کرده است و اموال و زمینهای آنها را دزدیده و صاحب شده است و میلیونها آواره و بی خانمان برجای گذاشته و هرروز ادامه میدهد را فراموش کرده وناگهان اشکش برای یهودیان 1450 سال پیش سوخته است .آنهم دقیقا موقعیکه بناست کاربران پای درس اخلاق استاد بنشینند و از رفتار و گفتار معصوم بهره ببرند.
اینهمه آزادی در بولتن و اینهمه صبر و شکیبائی کاربران تو را به اشتباه انداخته ولی شکر خدا روز بروزکاربران عمق فاجعه ات را بیشتر میشکافند.
از این به بعد دقت نمائید در مقالات بعدی اول با سلام و ارز ادب!! و باتعریف از استاد , استادی حاذق تر واردتر و بهتر از استاد فرجی از قوطی عطاری خویش بیرون کشیده و او را واکس زده و پولیش زده و ضمن رد مقاله موجود , آن استاد مجازی و خودساخته را شرمنده ساخته و خودش را فکر اعظم نشان میدهد که استاد را غلطکاری نموده ...لیکن فقط وفقط برای انحراف بحث و جلوگیری از الگوبرداری از معصومین ع و بعضا بچه مسلمان هم نشسته و نگاه میکند واگر نظری هم بدهد دعوت به سکوت و تادیب دیگران است؟؟!!!!
اشبتاه نشود اگر کاربر پایتخت در قالب یک یهودی با ما بحث کند کاملا اوضاع متفاوت است و همه با سعه صدر به او جواب میدهیم و هم طایفه بنی قراضه را به بحث مینشینیم و هم جشن پورم ایرانی کشی یهودیان را که 77000 ایرانی توسط یهودیان قتل عام شدند. لیکن به سخره گرفتن دیگران بسیار زشت و مشمئز کننده است.
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
28
18
خيلى از مشكلات و مسايل با نگفتن دروغ حل ميشه.
دروغ ممنوع
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
32
17
خيلى از مشكلات و مسايل با نگفتن دروغ حل ميشه.
دروغ ممنوع
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
33
18
خيلى از مشكلات و مسايل با نگفتن دروغ حل ميشه.
دروغ ممنوع
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
33
17
خيلى از مشكلات و مسايل با نگفتن دروغ حل ميشه.
دروغ ممنوع
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
36
20
لعنت خدا بر رژیم جنایتکار اسرائیل، داعش و همفکرانشان.
جنایت جنایته و هیچ فرقی نداره کی اونو انجام داده یا میده.
هیچکس پاسخ درستی نداد البته شاید هم پاسخی بوده ولی منتشر نشده!
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
ولی شمام جواب سوال منو ندادی.البته جواب درست.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
چرا برخی دوستان به افراد مثبت و منفی میدن نه به نظرات؟!
اونایی که منفی دادن احتمالاً یا جزو رژیم جنایتکار اسرائیل هستند یا داعش و یا اینکه راه و روششان با آنها همسو است
حنا 72
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
پایتخت مابرای لعنت به اسرائیل داعش منفی ندادیم ما با بعضی افکارت مخالفیم منفی دادیم.تو هم جواب منتظرندادی .منم میتونم جواب تو بدم اما حوصله بحث با ادمایی با افکار تورو ندارم چون هرچی بگیم بازم حرف خودتون میزنین.درضمن شما مذهب شیعه رو با مذاهب دیگر اسلام اشتباه گرفتی و افکار اونارو با ما یکی میدونی
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
19
37
می دونی پایتخت اصلا در حدی نیست حرفات که بخواد روی من تأثیر منفی بزاره که بخوای نتیجه بگیری تعصب دارم یا ندارم !
دو اینکه اصلا برام مهم نیست افرادی مثل تو ممکنه چه برچسبی روی عقاید من بزارن!
سه اینکه من ترجیح میدم یکی مثل تو فکر کنه من متعصبم!
چهار اینکه خیلی زشته نفاق!
سعی کن امام علی علیه السلام فخر عالم و آدم رو سرلوحه ی خودت قرار بدی و در غیر اینصورت به توصیه ی سرور و سالار شهیدان ،اگر دین نداری لااقل آزاده باشی!
سرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
34
21
رژیم غاصب اسراییل بنابر روایات خودش که 3000 سال بیش قوم یهود ساکن منطقه فلسطین کنونی بوده اقدام به تجاوز به منطقه نموده و با کشتار مظلومین و تخریب خانه های یتیمان دلمان را ازرده مثال واضحی برای این ادعای یهود اینست که مثلا ایران به افغانستان و اذربایجان و ارمنستان لشگر کشی کند به این خاطر که اتها جزیی از خاک ما بودند تازه این مناطق با زور و نزدیک به 200 ساله از مام وطن جدا شده اند ولی قوم یهود انهم 3000 سال بیش انهم زمان حضرت موسی و داود در منطقه ساکن بوده و ما بنوبه خودمون در میادین مختلف علیه اسراییل و داعش اقدام میکنیم نه اینکه بشت کامبیوترمون غوغا و جنجال راه بیندازیم و داعیه حمایت از مظلومین رو سر دهیم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
21
35
به هر حال باید یه فرقی بین من و شما باشه دیگه جناب پایتخت، من از زاویه ی عقایدم که ریشه در تربیت دینی داره و لحاظ شرایط به مسایل نگاه می کنم و شما ظاهر خود رو مرکز عالم و الهامات تصور می کنید…چون دینم رو می شناسم می فهمم که هدف شما از تلقین ابهاماتتون (آیا توانش رو دارید؟بعید می دونم !)چیست و کجای دنیا ایستادی…می دونم خودمم کجا ایستادم…می دونم خدایی که ابراهیم و عیسی و موسی و زرتشت و خاتم النبیا پیامبر گرامی اسلام و تمام پیامبران دیگر رو برای راهنمایی بشر فرستاده یک خداست و هدفش هم تنها سعادت بشر است و ترک و فارس و عرب و عجم و انسان غربی و شرقی برایش مطرح نبوده و نیست …تاختن شما به ادیان و پیامبران بالاخص دین و پیامبر اسلام تنها به خاطر نشناختن پروردگارتان است پس به فرموده ی حضرت امیر (ع) :"پروردگارتان را بشناسید که در نشناختن او هیچ عذری ندارید!"
سرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
31
23
کشورهای غربی طی 200 سال اخیر هموراه کوشیدند در خاور میانه حکومتی مسیحی با گرایش به غرب ایجاد کنند ایجاد فرقه های انحرافی وهابیت و بیامبران دروغینی مثل بها الله از نمونه های این اقدامات بودند در جهت تضعیف اسلام که با درایت بزرگ مرد تاریخ ایران امیر کبیر نامام ماندند وجود امبراطوری مسلمان عثمانی که غالب کشورهای مسلمان خاور میانه زیر برچم ان قرار داشتند مانعی جدی در برابر این خواسته یهود و غرب بود لذا در زمان احمد شاه قاجار ایران در وضعیت بسیار اسفناکی قرار داشت و کشور عملا در حال تجزیه بود غرب و یهود زمان را مناسب دیدند و با تحریک مسیحیان ارمنی و تسلیح انها خواستند در نا حیه شمالغرب ایران ارومیه و سلماس و غرب دریاچه ارومیه حکومت خود مختاری مسیحی تشکیل دهند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
19
32
نوشته ؛ هیچکس جواب "درست" نداد!
چرا فکر می کنه چیزی که خودش بهش رسیده که ناشی از ظنش نسبت به فرستاده ی خدا و در نهایت خود خداست درسته!؟
و چرا فکر می کنه باید با پرداختن به شبهاتش که جای مطرح کردنش اینجا نیست، تو زمین او بازی کنیم!؟
واقعیت اینه او اصلا فکر نمی کنه و انقدر در مادیات خودش رو غرق کرده که راه دریافت معنویات و شناخت رو بر خود بسته…البته این پایان راه نیست و امیدوارم با تغییر سبک زندگی و صرف زمانی برای امور معنوی راه دریافت فیض الهی و راهنمایی رو بر خود هموار کنه !
البته راهنمایی و فیض الهی مثل باران در حال ریزش هست و ما باید چترامونو ببندیم و خودمون رو در معرض انوارش قرار بدیم !
شاید گنهکار ولی به لطف خدا ما شیعه ایم بچه جون…
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
شاید گنهکار ولی به لطف خدا ما شیعه ایم بچه جون…
واقعاً!!!! واقعاً میدونی شیعه یعنی چی؟ و حتماً این رو هم میدونی که تو روایات آمده که اگه 313 نفر شیعه واقعی باشن امام زمان ظهور میکنه!!! و حتماً تو خودتو جزو 313 نفر هم میدونی.
برو به این فکر کن که وقتی میگی «شیعه» هستی یعنی چی؟ و چه کار باید بکنی که نکردی و چه کار باید نکنی که کردی.
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
منتظر عزیز بنده هرگز چنین ادعایی نداشته و ندارم!
بله احتمال اینکه بنده تنها ادعای شیعه بودن را دشته باشم و با این ادعا و عمل در خلاف جهتش تنها گناهی بر گناهانم بیفزایم هم زیاد است.
ممنون از تذکرتون و اینکه من واقعا از نظراتتون استفاده کردم تو این جند وقت!
امیدم به خداست!
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
سلام زهرا خانم این کاربر منتظر نام را که می بینید،من (کاربر منتظر که باهاش آشنا شدید) نیستم.مدل نوشتنم اینطوری نیست.همه نظراتی که به اسم منتظر دیدید تا این ساعت از من هست به جز این نظر.می بینم سیاست انگلیسی اینجا هم اومده!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
فکر کردین خیلی زرنگین با این شیوه نامردانه بایتخت رو محکوم کنین؟ نامردی هم حدی داره
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
میشه بگین ما چه نامردی در حق پایتخت انجام دادیم؟اگر می خواین از نظرات ایشون دفاع کنید خب بفرمایید نظر بدید ولی تهمت نامردی زدن کار درستی نیست.اهل قسم خوردن نیستم ولی واقعا نمیدونم چه کسی به اسم من نظر خودش رو گذاشته وچرا از اسم دیگه ای استفاده نکرده؟پایتخت شبهاتی مطرح کرده ومن تا جایی که امکانش بود جوابش رو گذاشتم.آیا به رفع شبهه میگین نامردی؟
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
پناه می برم به خدا از شر حقه بازان و حیله گران!
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
ناشناس 19:33
شما اگر کمی صداقت داشتی با نام هر چند غیر واقعی نظر خود را درج می کردی به نحوی که از سایرین قابل تفکیک باشد.
دو اینکه خیلی خود و کسی که وکالتش را بر عهده گرفته ای را جدی گرفته ای!
نه جانم از این خبرها نیست،ما تنها مستدل صحبت کرده ایم و نیازی به فریبکاری هم نداریم، چرا که هدف رضایت خداست و بس و خودش هم یاری مان می کند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
شما اهل تهمت زدن هستسد مانند دوست المانیتون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
زهرا خانم شما هم مثل نا شناس المانی دوستتون دارین تهمت میزنین خوب شد مدیر سایت گفت دو کاربر مذبور یکی نیستند بترسید از تهمت زدن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
ناشناس| | ۱۴:۵۷ - زهرا خانم شما هم مثل نا شناس المانی دوستتون دارین تهمت میزنین خوب شد مدیر سایت گفت " دو کاربر مذبور " یکی نیستند بترسید از تهمت زدن .

استاد جعلیات و عوض کردن جملات و بسیار بسیار ترسو مانند همیشه .
" ای پی هاي " اين دو دوستمان متفاوت است را بعد با جعل خبر مثل همیشه مینویسی " دو کاربر مذبور یکی نیستند" .
مدیر پایگاه : ما هم اينجا شهادت مي دهيم كه ای پی هاي اين دو دوستمان متفاوت است .
منهم چشم بسته شهادت میدهیم که ای پی هردو یکسان نیست و از دو محل مختلف نظرات نوشته شده مثل محل کار ومنزل و کافی شاپ.....حتی به مدیرت سایت هم دروغ میبندد. کما اینکه مانند آب خوردن به اسلام و مسلمین و در مورد طائفه بنی قراضه دروغ میبندند.
مدیریت سایت کجا گفته " دو کاربر مذبور " یکی نیستند.اتفاقا این نکته بسیار بسیار ظریفیست که واقعا بایستی به مدیریت سایت تبریک گفت که اینقدر نکته سنج است و با یک جمله بسیار بیطرفانه سره را از ناسره بازکرده تفاوت:
ما هم اينجا شهادت مي دهيم كه ای پی هاي اين دو دوستمان متفاوت است با
ما هم اينجا شهادت مي دهيم كه " دو کاربر مذبور " یکی نیستند شما کاربر ناشی از حقیقت تا جعل و دروغ است. فکر میکنی نمره ات 20 است لیکن از 200.
سمیه آذرپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
1
31
از مشریان پر و پا قرص تفسیر هفته ام ولی متأ سفانه دیرچاپ میشه و زود حذف میشه!؟ خوبه صبح پنج شنبه کار بشه و حداقل چند روزی روی صفحه بمونه، سپاس
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
35
20
سلام به همه دوستانی که وقت گذاشته و مطالب را می خوانند و ارائه نظر می کنند. تا آنجایی که از خواندن نظرات قابل فهم است تمامی شرکت کنندگان در مباحث خود را پایبند دین اسلام می دانند. (چه این موضوع را صراحتاً بیان کرده و یا تلویحاً در مطالب خود به آن اذعان داشته اند). تا اینجا مشکلی نیست. مواردی که موجب اختلاف آرا بین دوستان شده است نوع نگاه افراد به هر موضوع است. زوایای مختلف دید به هر موضوع، باعث خواهد شد که یک مطلب، به اشکال مختلف واکاوی گردد. این را باید قدر دانست و ارج نهاد زیرا نتایج به دست آمده می تواند گستره آگاهی افراد را بسیار افزایش دهد.
پایبندی بر اخلاق، که در دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید شده است عاملی مؤثر در سعادت فردی و اجتماعی دارد.
خداوند توفیق آن را به همه ما بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
آقای پایتخت , سارائی!!!؟؟؟ که میشی ولی خوب مینویسیها! فقط بازهم یک سکسکسه داخلش بود بخوان :
مواردی که موجب اختلاف آرا بین دوستان شده است نوع نگاه افراد به هر موضوع است. زوایای مختلف دید به هر موضوع، باعث خواهد شد که یک مطلب، به اشکال مختلف واکاوی گردد. این را باید قدر دانست و ارج نهاد زیرا نتایج به دست آمده می تواند گستره آگاهی افراد را بسیار افزایش دهد.

نه جانم اختلاف دید آقای پایتخت !! چیز دیگریست وقتی کسی نبوت و امامت و رسالت ...را رد کند و فقط یک خدائی را قبول داشته باشد این تضــــــــــــاد باعـــــــــث رشـــــــــــد نخـــــــــواهد شد. از فردا شنبه به بعد هم این تضاد خواهد ماند!
فکر نمیکنی بازی با اسامی مختلف کافیست؟؟

پایتخت: پایبندی بر اخلاق، که در دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید شده است عاملی مؤثر در سعادت فردی و اجتماعی دارد.

یعنی ما بایستی پایبند به اخلاق اسلامی باشیم تا شما بتوانی مانند قبل هرچه خواهی کنی و هرچه خواهی بنویسی؟؟
نه نه هرگز. اینبار متاسفانه زیاده روی کردی .الان با نام ناشناس! غضنفر1! علی ( ورژن جدید) و......منتظر پاتک تو هستم .
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
تمامی؟!!!!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
18
29
ناشناس محترم ۹:۰۷
سپاسگزارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
خواهش می کنم خواهر عزیزم
مؤید باشید الهـــــی
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
19
33
اصلا اونهائیکه خیلی خیلی دلشان برای آزدی انسانها و سعادت آنها میسوزد !! و از اشک و آه پوست و استخوان شده اند!! ونه خنده روی لب آنهاست نه تفریح میکنند !! ونه به فکر زندگی جاودانه روی زمین هستند!!و نه گردش میروند !! ونه لذت میبرند!! ونه علاقه ای به دنیا دارند!! ونه سه ماه سه ماه کمتر سفر خارج ( از منزل ) دارند!!......و از واقعه یهود بنی قراضه استادشان را شرمنده کرده و به فکر فروبرده اند .و یاد گرفته اند و یاد میدهند که: آنجا بود که برای چندمین بار فهمیدم آدم نباید سنگ دیگران رو به سینه بزند...و درحقیقت دفاع از اسلام و نبی اکرم ص و ائمه ع را سنگ الکی به سینه زدن میدانند......و بارها سعی کرده اند عدالت و رافت و اثوه حسنه ..پیامبر گرامی ع را نفی کرده و زیر سئوال ببرند...یکبار از خودشان پرسیده اند که خداوند متعال که به قول آقای سارا!!! رحمن و رحیم است , چرا از یک زلزله که دهها و صدها و هزاران انسان بیگناه و دختر کمتر از 14 سال!! و کودک.. زن و بچه پیر وجوان در خواب نابود میشوند را جلویش را نمیگیرد؟؟
و چرا خداوند با اینکه قادر است و "رحمن و رحیم " است اجازه میدهد اینهمه انسان خونشان در جنگها بزمین ریخته شود؟؟
آنجا که نفعشان است خداوند مهربان است وسئوالی ندارند! آنجا که میخواهند نیش زهرآگین خود را در بدنه دین اسلام فروبرند جاری کردن حکم خداوند متعال جنایت است!!
. پایتخت" یا آقا سارا" میگوید : من ساده مینویسم برای آنکه امثال شماها متوجه حرفم بشید یعنی ظاهرشان ساده است ولی هزاران حرف واسه گفتن دارن که امثال شما قادر به درکش نیستید! جدی میگم. من در قسمتی از کامنت بالاترم تنها درصد اندکی از یک جمله ی به ظاهر ساده ام رو باز کرده ام که مطمئنم بازم اونو درک نکرده اید..
و در کنار آن 90 درصد مردم ایران را ساده لوح و بیسواد و عقب مانده و.... میداند!!
حالا آقا سارا یا پایتخت بانامهای مختلف میتوانی مثل همیشه دشنام دهی و جسارتهایی در شان خود نمائی و با نامهای جدید از پایتخت دفاع کنی و خود جواب بنویسی با اینکه روزی فقط یکساعت بیشتر برای هر اسمی وقت نداری .
پاسخ ها
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
" یکبار از خودشان پرسیده اند که خداوند متعال که به قول آقای سارا!!! رحمن و رحیم است , چرا از یک زلزله که دهها و صدها و هزاران انسان بیگناه و دختر کمتر از 14 سال!! و کودک.. زن و بچه پیر وجوان در خواب نابود میشوند را جلویش را نمیگیرد؟؟"
در مرگ هر انسانی چه مستقیم و چه غیرمستقیم در نهایت انسانها نقش دارند حتی در تصادفات هم، هم در خطای انسانی و هم در خطای غیرانسانی مقصر اصلی خود انسان است، در زلزله این انسانها هستند که بی احتیاطی میکنند و جان خود را با خطر روبرو میکنند، در بدنیا آمدن افراد بیمار این انسانها هستند که نقش دارند و حتی انسانهایی که بدلیل کهولت سن میمیرند باز هم این انسانها هستند که نقش دارند چون هنوز نتوانسته اند راز طبیعت را کشف کنند و از پیری جلوگیری کنند. خدا بی رحم نیست و هر مرگی که رخ میدهد یا بخاطر نادانی ما از علم بیکران جهان است یا بخاطر حماقت و یا بخاطر خوی وحشیگری خود ماست.

من در اساسنامه برنامه ی سالیانه ام برای هر دروغی چه مصلحتی و چه غیرمصلحتی جریمه ای برابر با 1 گرم طلای 24 عیار در نظر گرفته ام و چنانچه بیش از 3 بار در سال مجبور شوم دروغ بگویم میزان جریمه برابر با 10 گرم طلای 24 عیار خواهد شد پس خیلی احمقانه است که خواسته باشم با اسمی دیگر و به دروغ کامنتی بذارم و خودم رو با جریمه های سنگینی که در برنامه ام گنجانده ام روبرو سازم!
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
جناب پایتخت این طور که من فهمیدم انگیزه های زیادی برای زندگی دارید وبه خاطر همین دوست ندارید از اون لذتها جدا بشید.وبرای همین این دنیا رو خونه ابدی خودتون فرض کردید وچون دنبال آرامش برای زندگی هستید یه سری قوانین (مثل همین دروغ نگفتن)برای خودتون فرض کردید.ببینید همه چیزیایی که خواسته شماست خواسته خیلی از ما آدمهاست.همه ما دنبال زندگی خوب،مرفه، آرام ،عاشقانه ،ومهم تر از همه خداپسندانه هستیم .ولی در مسیر زندگی متوجه خیلی چیزها میشی که بهت یادآوری میکنه اینجا جای موندن نیست.یک بارداشتم از روی درختچه ای کرم هاشو میگرفتم ،یه چیزی بهم گفت این کرمها نشون میده دنیا جایی نیست که خدا برای بهترین مخلوقش خواسته باشه. اینجا جای موندن نیست چون میشد این درختچه بدون آفت باشه.چرا باید خوبی و بدی در یک جای ابدی با هم باشن؟این رو دوستانه میگم میل جاودانگی خودتون رو درست هدایت کنید تا به صخره برخورد نکنه وخرد نشه.وجدانا روی این متن فکر کنید.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
شما را از دنیا برحذر می دارم که سرایی است ناپایدار نه جای اقامت. به زیورهای فریبنده خودرا آراسته وبه آن آرایش فریبکارانه دیگران را می فریبد.خدا دنیا را خوار وپست شمرد از اینرو حلالش را به حرام،وخیرش را به شر،وزندگیش را به مرگ،وشیرینی اش را به تلخی درآمیخت.دنیا را به کام دوستانش گوارا نساخت واز اینکه به دشمنانش ارزانی دارد بخل نورزید.خیرش اندک،شرش مهیاست.جمعش فناپذیر ،ملکش بی دوام وآبادی آن ویرانی در پی دارد.در سرایی که چون بنایی شکسته فرو میریزد چه خیری است؟یا چه سود از آن زندگانی که چون توشه ای پایان یافتنی به سر می رسد؟دعوت مرگ را به گوش های خود برسانید پیش از آنکه شمارا دعوت کنند.
حضرت علی علیه السلام
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
ایتخت| | ۲۰:۲۵ -
من در اساسنامه برنامه ی سالیانه ام برای هر دروغی چه مصلحتی و چه غیرمصلحتی جریمه ای برابر با 1 گرم طلای 24 عیار در نظر گرفته ام و چنانچه بیش از 3 بار در سال مجبور شوم دروغ بگویم میزان جریمه برابر با 10 گرم طلای 24 عیار خواهد شد ....

بازهم از خود تعریف کردن اگر بنا بود طلا بدهی اکنون فقط طی این دوساله که نظرات خودت را مینویسی بایستی چندین کیلو طلا داده باشی !!
چقدر فکر میکنی کاربران فراموشکارند؟؟؟ و کامنتهایت را فراموش کردند .اروپا !!!!رفتنت به همین زودی یادت رفت ؟؟؟
شما از کدام خدا صحبت میکنی ؟؟ این خدای شما تا کنون پیامبر هم فرستاده است؟؟
کتاب هم دارد؟
برای اینکه ثابت کنی دیگر دروغ نمیگوئی و برای اینکه طلا باران نکنی اطرافت را!!!یکبار برای کاربران توضیح بده خدای تو کدام دین را و کدام پیامبر را و کدام کتاب را فرستاده است. بدون سفسطه ومغلطه .
البته موضوع تو نه روشنگریست و نه روشن شدن است وفقط وفقط نقل مجلس شدن است.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
19
30
با یه مقایسه ی ساده بین نظرات کاربر مدعی یعنی جناب پایتخت با عملکرد عناصر داعش این نتیجه حاصل می شود که هر یک به نوبه ی خود سعی در نشان دادن چهره ای خشن و مغایر با اصول انسانی از اسلام دارند …داعش با جنایت هایش سعی در نفرت پراکنی دارد و پایتخت هم در نهادینه دانستن این منش و خوی حیوانی با اصول اسلام برای مخدوش ساختن چهره ی اسلام نقش خاص خود را ایفا می کند (می بینی پایتخت چه راحت شبیه کسانی هستی که مدام ازشون اظهار انزجار می کنی)حال خود ایشان شاید بتواند حدس بزند که چرا کاربران محترم به نظراتش امتیاز منفی می دهند!
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
31
20
جناب ناشناس با پرچم آلمان
شاید پیش از این امیدی برای تغییر روند و تگاهتان به زندگی و آنچه درون آن می گذرد را داشتم ولی اکنون تقریباً مطمئن هستم که دیگر امیدی برایتان نمانده است که تغییر کنید. شما با مشکلات عدیده ای روبرو هستید. جایی اشاره می کنین که به خاطر آموزشهایی که در دوره جوانی دیده اید!!! برای بانوان حرمت ویژه ای قائل هستید و آن را به تأسی از زنان بزرگ اسلام مورد اجرا قرار می دهید. و در جای دیگر زاویه ای 180 درجه ای گرفته و با لفاظی، خود را حق به جانب می دانید.
با این همه من هم یاد گزفته ام که با نقادان نظراتم با دیدۀ احترام برخورد کنم و حرمت آنان را داشته باشم. چرا که همواره به این اصل معتقد هستم که نقد و نقادی گره گشای امور و دلهای بسته خواهد بود.
برایتان متأسف هستم که در گرداب افکار خود غرق شده اید و هیچ چیز دیگری به مزاج شما سازگار نیست.
اما هرگز فکر نکنید که از دست شما عصبانی هستم. بر خلاف نگاه شما، من همواره خداوند را رحمان و رحیم شناخته ام.
«لَکُم دینکُم وَ لِیَ الدین»
به هر حال من سارا بودم، هستم و خواهم بود.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
29
22
با سلام به دوست خوبم زهرا
لطفاً سطرهای پایین را به خودتان نگیرید چون فقط نظرم را می گویم.
از نظر من، آنچه که داعش را به نیرویی خونریز و فارغ از عواطف انسانی تبدیل کرده است خودرأیی و تعصب بیش از اندازه به دانسته ها و برداشتهای غلط خود از دین (اصلاً به خاطر این که برخی مانند ناشناس با پرچم آلمان ناراحت نشوند می توان نوشت برداشتهای غلط از نحوۀ زندگی) است. تعصب، یعنی نظر و برداشت شخص از آنچه دریافت می دارد نظر نهایی و غیر قابل تغییر باشد. عکس العمل اشخاصی که دارای اینگونه تعصب هستند به آنچه که داعش انجام می دهد می انجامد. حال چه ما داعش را عمله های دست اسرائیل بدانیم و یا آنها را عروسکهای خیمه شب بازی وهابیون، در اصل موضوع فرقی نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
سارا| ۱۶:۰۷
کاربر پایتخت یک + برایت زدم چون واقعا پرروئی
بایستی عصبانیت و دفاع بدکردن از دین و خراب کردن دین با دستکاری در موضوعات مذهبی سارای دیروز و سارای از امروز به بعد را با مراقبت کامل مقایسه کنید .بدنیست با جستجوگر بولتن چندین مقاله قبلی استاد فرجی را جستجوکرده و نظرات کاربر پایتخت قدیم و سارای قدیم را بخوانید و بانظرات جدیدشان مقایسه کنید.
حدیث بندگی و کیش شخصیت
كز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست
است
بهترین گزینه ایران برای نوسازی نیروی هوایی کدام است؟ جالبه !
در خدمت و خيانت روشنفكران
كز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست
آیا واقعا جامعه ایران غمگین است؟ پایتخت| ۱۸:۴۷ -
و دهها موضوعی که خود آقا سارا مستقیم نظر داده است
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
20
26
با سلام،
سرکار خانم سارا ، بنده برای "دوست" و "دوستی"، ارزش و جایگاه خاصی قائلم، در اقتدا به اعتقاد دوستی چقدر خوب میشد با تعارف و زمانی که نیت دیگری داریم به مفهوم واژه ها توهین نکنیم!
بی رودربایستی شما در پی تطهیرید!این شیوه تخطئه بچه مذهبی ها بسیار کلیشه ای اما ظاهرا همچنان پرطرفدار است…
از یقین تا تعصب فاصله زمین تا آسمان است حال اینکه بنده اهل یقینم یا تعصب تفاوتی در بحث پیش رو و نوع نگرش مخاطبم ایجاد نمی کند چرا که بنده در پی اثبات خود نیستم…حتی از منظر یک سوزن به خود در ازای جلوالدوز به دیگران هم بخواهیم بحث پیش رو را رصد کنیم حمایت بیدریغ و همه جانبه شما از شخص شخیص شبهه افکن که تا اینجا تقید دینی از خود بروز نداده و اتفاقا همیشه در تلاش برای زیر سوال بردن اصول اعتقادی و دینی هم بوده این نتیجه را به ذهن متبادر می کند که یا در جریان بحث و سابقه ی فکری افراد حاضر نیستید و و یا در هر صورت در پی نتیجه گیری دلخواه خود هستید حتی به قیمت دادن این پالس به مخاطبتان که متوجه پیامش نشده اید یا خیلی غیرحرفه ای در حال جانبداری هستید!
ولی در کل منطق حرفتان را تا جایی قبول دارم با این تفاوت که به نظر بنده دانستن ریشه و منشأ شکل گیری این گروهک یا هر مشکلی بسیار مهم و برای ریشه کن کردنش لازم و ضروریست، چرا که از بین بردن ریشه امکان سوء استفاده از ساده لوحی افراد یا جنباندن تحجر متحجران را برای تشکیل گروه های خشن از بین می برد!
با تشکر
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
سرکار خانم زهرا
سلام
«بی رودربایستی» به شما بگویم که اشتباه میکنید که فکر میکنید من در پی تطهیر کسی هستم. و یا در پی تخطئه بچه مذهبی ها هستم.
اینکه گفتم سطرهای نوشتۀ قبلی ام را به خودتان نگیرید به این خاطر است که ظاهرا در این جا جبهه گیری مد شده است و هر کس خود را در یک سنگر می بیند.
ولی نگاه من به زندگی اصلا اینگونه نبوده و سعی بر این داشتم که همواره از نظر دیگران بهره ببرم. این که جناب ناشناس با پرچم آلمان من را با پایتخت یکی می داند با خود ایشان، ولی این که می فرمایید «حمایت بیدریغ و همه جانبه شما از شخص شخیص شبهه افکن» برداشت شما از پیامهای من بوده است.
البته من تمام این گفتگوها را به دیده میگذارم چون به این موضوع واقف هستم که با انجام این گونه گفتمان، آگاهی بیشتری به جامعه تزریق خواهد شد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
18
28
سارا - پایتخت ۱۵:۳۶ -
.....نوشتی :جایی اشاره می کنین که به خاطر آموزشهایی که در دوره جوانی دیده اید!!! برای بانوان حرمت ویژه ای قائل هستید و آن را " به تأسی از زنان بزرگ اسلام مورد احترام قرار می دهید". و در جای دیگر زاویه ای 180 درجه ای گرفته و با لفاظی، خود را حق به جانب می دانید.
کابر پایتخت جمله ای را که نوشتی خوب بخوان ضعف فارسی و غلطهای مخصوص پایتخت در نظرات سارا!!!!
آموزه ها را نوشته آموزشها یکباره بنویس آموزشگاه!!
نوشتی :برای بانوان حرمت ویژه ای قائل هستید و آن را به تأسی از زنان بزرگ اسلام مورد احترام قرار می دهید .اصلا معنی تاسی را میدانی پایتخت ؟ آخه یک مرد مسلمان برای اینکه نخواسته ایجاد مزاحمت برای خانمها نکنه بایستی رفتار مردان در مقابل زنان را از ائمه معصومین ع و نبی اکرم ص که همه مرد بودند یاد بگیره !! یا زنان بزرگ در اسلام.
پایتخت در نقش سارا ادامه داده :...با این همه من هم یاد گزفته ام که با نقادان نظراتم با دیدۀ احترام برخورد کنم و حرمت آنان را داشته باشم.
آقای پایتخت تو در نقش سارا تا کنون تا جائیکه توانسته ای هرچه در دل داشتی و سزای خودت بوده گفتی ومنهم با مدارا !!و احترام !! از فرصت استفاده کرده و در جواب سارا!! تا توانسته ام پایتخت را کوبیده ام و در نظر بعدی تمام واژگانها را تحویل گرفتم ..
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
17
26
با توجه به تمام کامنتها که آقای منتظر کاربر پایتخت را به چالش کشیده او کاملا فراموش کرده از نام سارا استفاده کند تا آخر که برملا شده آنوقت یک سارای خوش اخلاق !! با گذشت !! محترم از پایتخت در آمده !!
بس کن
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
17
22
سلام سارا خانم
به نظر میاد اونچه که داعش رو داعش کرده فقط تعصب نیست.نشناختن دوست از دشمن و تشخیص ندادن درست حقیقت از زبان دیگران باعث شده گول بخورن.اونها به کسانی که پیغمبرشون رو قبول دارند انگ تکفیر میزنند وسخنان اونهارو متعصبانه می خونند ولی با کسانی که نه تنها دین اونها رو قبول ندارن بلکه باهاش دشمنی میکنند رو کاری ندارن و این طور میگن که ما با اونها کاری نداریم.آزادن هر جور می خوان نظر بدن.پایه این کار از نشناختن مواضع دوست ودشمن شروع میشه وبه تکفیر ختم میشه.
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
جناب منتظر
سلام
واقعاً درست میگویید. تعصب، بخشی از آن چیزی است که در درون اینگونه افراد جای گرفته است. عدم تشخیص درست دوست و دشمن هم بخش دیگری از آن به شمار می رود. شاید اگر موشکافانه به این قضیه نگاه شود نکات دیگری هم به دست آید که مغفول مانده است.
به نظر من هر اتفاقی که پیرامون ما می افتد ده ها بلکه صدها درس برای بینندۀ آن اتفاق دارد. اگر بتوانم منظورم را درست بیان کنم به این مفهوم است که ما چه درسی باید از این اتفاق بدفرجام بگیریم؟
ببینید جناب منتظر، وقتی به اتفاقی که توسط داعش در منطقه افتاده است نگاه کنیم خواهیم دید که مثلاً 10 سال پیش در آن مناطق انسانهایی شبیه ما در خانه ها و روستاهایشان زندگی میکردند. آنها اصلا فکر نمی کردند که چند سال بعد به این شکل دچار جنگ و آوارگی شوند. متأسفانه سرکردگان داعش، با انتشار و توسعۀ افکار خود در آن مناطق، سبب ایجاد جنگهای داخلی، قبیله ای و خانمان سوز شده اند که دل هر انسانی را به درد می آورد.
درس ما از این اتفاق چه چیزی باید باشد؟
جلوگیری از تعصب بیجا، شناخت دوست و دشمن، همبستگی ملی و... میتواند از ایجاد دوباره این نوع اتفاقات در دیگر مناطق جهان جلوگیری کند.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
28
19
جناب ناشناس با پرچم آلمان
پاسخ پایتخت به کامنتهای جناب منتظر با خود ایشان است.
اما شما واقعا متوجه حرفهایی که خودتان میزنید هستید؟ غلطهای املایی و انشایی بنده و دیگر مخاطبان را با ریزبینی میبینید ولی ادراک نادرست خود را که از سر تعصب است نمی بینید.
من در هیچ یک از کامنتهای خودم به هیچ کسی تاکنون توهین نکرده ام زیرا این کار را پسندیده نمی دانم. در ضمن حدود 2 ماه و نیم است که به بولتن می آیم و اگر نظری را ثبت کرده ام فقط به خاطر این بوده که تبادل نظر را ارزشمند می دانم.
شما گفته اید«آقای پایتخت تو در نقش سارا تا کنون تا جائیکه توانسته ای هرچه در دل داشتی و سزای خودت بوده گفتی ومنهم با مدارا !!و احترام !! از فرصت استفاده کرده و در جواب سارا!! تا توانسته ام پایتخت را کوبیده ام و در نظر بعدی تمام واژگانها را تحویل گرفتم» این که من در نوشته هایم به کسی توهین کرده ام یا خیر را به قضاوت دیگر خوانندگان می گذارم ولی این را بدانید که اگر آنچه را که از نظر خودتان به آن اعتقاد دارید و از آن دفاع می کنید مثل این اشتباه تشخیصتان در شناخت افراد باشد باید برایتان تأسف خورد.
با این همه، از شما ممنونم و با اینگونه عصبانیتهایتان و اینطور پاسخهایتان خنده را بر لبان من نشاندید.
مدیر پایگاه ما هم اينجا شهادت مي دهيم كه IP هاي اين دو دوستمان متفاوت است .
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ممنون از بولتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
نا شناس المانی واقعا برای طرز فکرت متاسفم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| | ۱۵:۱۲ -
نا شناس المانی واقعا برای طرز فکرت متاسفم .....
زیاد عجله نکنید بزودی از تاسف در میائید فقط هرروز پی گیر بولنن باشید تا به حقیقت برسید . فقط کاملا مراقب تک تک لغات استفاده شده در کامنتها باشید.مطالب را سرسری نگیرید. زیرا با هر نظرش بعد از تعریف ار خود باز مشغول انحراف بحث هاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
فکر میکردم شهامت عذر خواهی را خواهید داشت واقعا متاسفم
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
27
18
خطاب به منتظر ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
" پس میشه بگی چرا خداوند پیامبران رو فرستاده؟اگر همه میدونن از بچگی خب چه نیازی به انبیا و امامان بود؟ "
...
این حدیث بندگی از ما جداست
بنده ی بنده شدن از ما رهاست

فعل ما گشته همه تقلید! شیخ
این ندا که گفته بودی از کجاست؟

متهم کردیم نفس خود ولی
متهم گشتند همه حق های راست

جرم ما این نیست که چون خود کاشتیم
خود کاشتند درو کردند گفتند از خداست
...

این شعر را قبلاً در جواب اشعار مولانا سروده بودم و چون فکر میکردم شما آنرا خوانده اید بنابراین سوال شما را پاسخ ندادم.
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
تشخیص اینکه این جواب چقدر به سوالم ربط داره و در صورت ربط داشتن درسته یا نه رو بر عهده کاربران میذارم.فقط جهت یادآوری مثال +3و _3 می تونم بگم هم تقلید الهی داریم و هم تقلید شیطانی.بستگی به معیارمون داره.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
23
17
خطاب به حنا 72 ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
" خوب فطرت هرانسانی میداند خوب بد چیست اما انسان به بدی ها گرایش دارد "

چه کسی گفته انسان به بدی ها گرایش دارد؟!! یعنی واقعاً شما فکر میکنید انسانها به دروغ، کینه، حسادت، مرگ، جنایت، اعتیاد و ... گرایش دارند؟!!
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
وقتی پای منافع شخصی میاد وسط اونوقت باید ببینی واقعا چتد درصد آدمها (بدون در نظر گرفتن تربیت دینی)به بدی گرایش دارند وچند درصد به خوبی.دونستن رو که همه میدونن.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
سوره یوسف:من خویشتن را بی گناه نمی دانم زیرا نفس همواره به بدی امر میکند مگرآنکس که خدا به او رحم کند(امت اسلامی در صورت رعایت قوانین اسلام جزو کسانی هستند که خدا به آنها رحم کرده واین راه برای همه انسانها باز است برخلاف یهودیت امروز که هرکسی را راه نمیدهد).انبیا وامامان وظیفه داشتند نفس اماره انسانها رو با روش صحیح به نفس مطمئنه برسانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
26
0
من یکی میشناسم گررررررررررررگ در لباس میش!که کسی نمیشناستش!!!!!!!!!!!و وای از روزی که ................دارم براش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
سلام نا شناس المانی منم جای شما بودم خجالت میکشیدم از تهمت زدن خوب شد مدیر سایت رسوات کرد ولی من جای تو بودم معذرت خواهی میکردم
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
۱۴:۴۲ - سلام نا شناس المانی منم جای شما بودم خجالت میکشیدم از تهمت زدن خوب شد مدیر سایت رسوات کرد ولی من جای تو بودم معذرت خواهی میکردم ..

مدیر سایت: ما هم اينجا شهادت مي دهيم كه IP هاي اين دو دوستمان متفاوت است .
خوب این چه ربطی داره به اینکه کسی از محل کارش و خانه اش و کافی شاپ پیام بگذاره تا اینجا شد سه تا آی پی منم از اینجا ندیده شهادت میدم که میتونه یکنفر با 10 تا خط و 10 تا ای پی مختلف نظر بگذاره این را دیگه همه میدانند.خیلی زحمت نکش ناشناس به نفس می افتی !!
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
اون چه کافی شابیه که اینتر نت سرعت بالا در اختیار ابمیوه خوران و قلیان کشان قرار میده؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ناشناس| Russian Federation | ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
اون چه کافی شابیه که اینتر نت سرعت بالا در اختیار ابمیوه خوران و قلیان کشان قرار میده؟ ...
کاربر من من اون سایت بورس معاملات خودرو استکه هم بیرق میده هم خط ! میده وهم نکبت درزندگی .زیرا نمیشود برای همیشه پراید را به مردم بیچاره پورشه غالب کرد .روزی نکبت پولهای کثیف گریبان انسان را میگیرد.
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمیاد؟
مثل اینکه خیلی بورشه دوسداری البته برچمهای رنگی هم دوسداری مثل کفش زود زود عوض میکنی ولی اونی که نمیتونی عوض کنی اون اخلاق تهمت زنته
علی از شیراز
|
United States
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
4
19
دوستان سلام من هم چند سوال دارم ممنون میشم اگر جواب داده شود 1 _ اول بار کشتن یهودیان در چه کتابی ذکر شده و نویسنده اش کی بوده و مال چه قرنیه ? 2 _در چه جنگی گردن زده شده اند ? گودال را کندند یا بود ? چرا در خندقی که برای دفاع کنده بودند نریختند ? چند نفر بودند که گردن زده شدند و کیا مسیول این کار بودند ? 3_ چرا انها را درهمان محل خودشان مجازات نکردند ? فاصله محل زندگی این یهود تا مدینه چقدر است ? ایا جرم همه یکی بود ? چه مقدار خون در شهر ریخته شده هر انسان چقدر خون دارد ? ایا بوی تعفن مردم را ازار نمیداد ?
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
متاسفانه شما هم با ایجاد شبهه در دین میخواهی به مقدسات توهین کنی
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
ناشناس| Germany | ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
متاسفانه شما هم با ایجاد شبهه در دین میخواهی به مقدسات توهین کنی ....

پاسخ تو را در چند کامنت پائین تر داده ام ناشناس| Germany | ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶خیانت بالاتر از این نمیشود. افراد ترسو وبزدل و تحقیر شده مانند مار زخم خورده اند وبه همه کس و به همه جا نیش میزنند.
فقط برایت یک کار مانده است از خطوط بورس خودت شروع کن بجای کاربرانی که با پرچم آلمان خائنانه برایشان مینویسی تا دو برهم زنی کنی و جنگ زرگری بین کاربران ایجاد کنی , خودت هم مانند همیشه جواب بنویس بیا و این سارائی را در حق خودت بکن.
حتما آرام میشوی دل آرام!
علی از شیراز
|
United States
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
6
24
دوست عزیز پایتخت از شما بعید است باور به چیزی بدون موشکافی نقادانه و منصفانه _ ایا شدنیه اولین واکنش باید باشد موفق باشید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
17
23
ناشناس ۱۴:۵۷
اصلا برام مهم نیست که راجع به من چه قضاوتی داری!
با پیش فرض های ذهنت و در حالی که خود رو گناهکار تصور می کنی کامنت گذاشته ای که چه بشود!؟
با ظن خود نسبت به خود مرا متهم می کنید!؟
من مسئول تصورات شما نیستم!
انقدر راحت دیگران را به چیزی که مرتکبش می شوید متهم نکنید و بیش از این بحث را به حاشیه نکشید لطفا!
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
27
16
---- سر خط اخلاق و جوانمردی ----

دوستان فکر میکنم در این ده روزی که این مقاله منتشر شده تقریباً هممون به این تجربه رسیدیم که تهمت یا بعبارتی نسبت "دروغ" به دیگران زدن چه زود برملا شده و چه زود دروغگو از کارش پشیمان میشه ولی متاسفانه اثرات منفی ای که به روح و روان و جسم فرد دروغگو وارد میسازد چندین ماه و یا شاید چندین سال باقی خواهد ماند.
دوستی که گفتند انسانها به نفس اماره گرایش دارند به هیچ وجه صحیح نیست، آنهایی که به اعمال غیراخلاقی گرایش دارند انسان نما هستند نه انسان، من خیلی ها رو میشناسم که از دروغ، کینه، حسد، اعتیاد و ... متنفرند چه برسد به اینکه گرایش هم داشته باشند! به قول قدیمی ها (که بر اساس تجربه شان سخن میگفتند نه براساس حرف دیگران) کافر همه را به کیش خود پندارد.
دوستان عزیز خیلی زشت است که انسان ناجوانمردی ها رو ببیند ولی آنها را توجیه کند، ناجوانمردی زمان، مکان و موقعیت نمیشناسد و در هر زمان و مکانی ناجوانمردی از سوی هرکسی، ناجوانمردیست.
جبهه گیری در مقابل نظرات اگر براساس منطق باشد تاحدودی قابل هضم است ولی جبهه گیری در مقابل کاربران به دور از اخلاق و جوانمردیست، خودم نیز یکبار در مقابل کاربری جبهه گیری کردمو گفتم که شاید یک در میلیون حدسم اشتباه باشد، هنوز که هنوز است از جانب آن کاربر حس منفی به من منتقل میشه! یعنی بخاطر یک اشتباه هر روز باید تاوان آن اشتباه رو بدهم. پس ارزش ندارد که انسان کسی رو خواسته یا ناخواسته برنجاند.
من هنوزم به حرفهایی که قبلاً زدم اعتقاد دارم چون آنها را شخصاً تجربه کرده ام و دوستانی که میگن من بارها به افرادی که در ایران زندگی میکنند توهین کرده ام نمیتواند درست باشد که اگر اینگونه باشد حرف تمام مسئولین دست اندرکار آمار را هم باید توهین به ملت ایران دانست اینکه مثلاً چند درصد معتاد در ایران وجود دارد و یا چند درصد سارق داریم و ...
مدیر پایگاه اينكه نفس انسان را به بدي امرمي كند تصريح قرآن كريم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
پایتخت تو آمار نمی دادی توهین میکردی.مگه تو اداره آمار کار میکنی؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
کاربر پایتخت متاسفانه مثل همیشه و دقیقا همانطور که انتظار میرفت فعلا به خیال خود از آب گل آلود ماهی مقصود خود را گرفته است و تمام توهین ها به ملت ایران را آمار دولتی نشان داده است مثل دهها باری که ملت ایران را بیسواد حسود و عقده ای و ساده لوح و با کمال پرروئی عقب افتاده نشان داده است که اسناد آنرا بنده با رها در بایگانی بولتن به آن اشاره کرده ام و اینها همه آمار دولتی ایران هستند؟؟!!!!!!!!!
خدا را شاهد میگیرم که فردی.... تجربه نکرده ام .و علت آن ساده است او دقیقا میداند که از حدود 20 نفر کادر بولتن و مدیریت نه کسی وقت آن را دارد و نه " خصوصا قانونی و عرفی" وظیفه بولتن است که نظرات کاربران برای شناخت خط فکری آنان دنبال کند و " احتمالا " بسته به روز و ساعت و موقعیت کاری و تقسیم وظائف , هر بار یکی از همکاران بولتن وظیفه تنظیم و تفکیک نظرات را بعهده دارند .بولتن کاربری را کنترل نمیکند فقط نظران او را طبق قانون مطبوعات یا سانسور میکند یا بروی سایت می آورد .نتیجه اینکه این غربال همیشه مقطع زمانی بوده و کاری دنباله دار برای شناسائی نطرات فرد ( تفتیش ) نیست لذا براحتی افرادی که بارها و بارها به ملت و اعتقادات ما توهین کرده اند یکباره میشوند حق به جانب و مانندداستان اشعائره و معترله در تاریکی میخواهند کلاه بر سر حق بگذارند.
این ضعف بولتن نیست بلکه در دنیای مجازی اینگونه است .لیکن من اینبار به تمام گفته هایم اگر هم شک داشتم به یقین رسیدم و انشا الله در آینده پس از فروکش کردن آب گل آلود به باز کردن آمار دولتی ؟؟؟ از تهمتها و توهینها میپردازم.
مدیر پایگاه  با اينكه فرصت ما كم است و واقعا فرصت مضاعف نداريم ولي به دقت همه نظرات را زير نظر مي گيريم و تلاشمان اين است كه از رهگذر همين بحث ها فايده روشن شدن و آگاهي عموم را افزون كنيم و اگر گاهي با حك و اصلاحاتي  در انتشار برخي از پيام ها گشاده دستي مي كنيم دليل اصليش همين است .يعني تعدد بررسي كنندگان پيام ها باعث نمي شود كه اينجا جولان ناصواب بشود . مهمتر از اين معنا نكته ايرا خدمت اين كاربر محترم عرض مي كنيم كه موضوع از چنان اهميتي كه فر كرده ايد برخردار نيست و اگر لحظه اين تصور برايمان ايجاد شود كه كسي در هر قامتي و با هر ظاهري قصد خاصي را مي پروراند كه مخل چار چوب هاست در حذف پيام هايش مشكلي نداريم وبسياري از مسايل ديگر هست كه ما را در تشخيص خوب از بد ياري مي كند .حال كه بحث به اينجا كشيد بگذاريد بازهم تاكيد كنيم كه تمركز غير ضرور روي هر موضوعي چه بسا مسئله را مهمتر ازحد خود كند ونتيجه عكس بدهد .
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
جناب پایتخت گرایش داشتن نفس به بدی دلیل نمی شود که انسان کارهای بد خود را توجیه کند چرا که اگر اینطور بود خداوند هم نباید انسان را به خاطر اعمالش مورد بازخواست قرار دهد،درصورتی که به او قدرت اختیار داده است.شما باید در شناختن نفس آدمی وپیچیدگی های آن بیشتر مطالعه کنید البته از منابع درستش وبا کمک خواستن از خدا.از امتحانات خداوند غافل نشید چون همین که می فهمید دروغ ،حسد،خیانت رو دوست ندارید افکارتون رو امتحان میکنه تا به خودتون ثابت بشه چقدر صادقیدوآیا در زمانی که منافعتون به خطر میفته باز هم حاضرید درستکار باشیدیا نه.وخوش به حالتون اگه از این امتحانات سربلند بیرون اومدید.واقعا خوش به حالتون.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
24
19
همه ما توی اطرافمون بارها شاهد بودیم که دو تا ماشین با هم تصادف می کنند. عکس العملهای متفاوتی را که رانندگان در این موقع از خود بروز می دهند می تواند نتایج متفاوتی به بار بیاورد.
به طور مثال: یکی از رانندگان که حداقل خود را بیشتر در این حادثه مقصر می داند شروع به عذرخواهی می کند و طرف مقابل را با این رفتار خود آرام می کند.
و یا این که یکی و یا هر دو راننده شروع به پرخاش می کنند. هیجان به اوج می رسد و بعضی وقتها هم دست به یقه می شوند. شاید هم کار به جاهای باریک بکشد.
در نهایت آن چیزی که بدون تغییر مانده است اصل تصادف و خسارت به ماشینها است با این تفاوت که در شکل اول هر دو راننده به شکل متمدنانه، و منصفانه موضوع را حل و فصل می کنند و در شکل دوم دیگر، نیازی به توضیح نیست که چه اتفاقاتی در پی دارد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
18
24
هزار بار دیگر آقای پایتخت بایستی بتو بگویم سارا با ای پی متفاوت با پایتخت هردو نفرشان فقط و فقط خود پایتخت است که متاسفانه حتی با تهمت زدن به مدیر سایت که شهادت داده پایتخت و سارا دو ای پی متفاوت دارند
تعجب من از مدیر سایت استکه این تهمت ناروا را به نفع کاربر پایتخت تحمل کرده و متاسفانه باعث شده که پایتخت در کامنت نیم صفحه ای خود باز با جعل واقعیات و بازی با لغات کاملا شارژ شده و مغرور از تلقین و برداشت اشتباه عمدی از دو ای پی مختلف " دو نفر مختلف " را نتیجه گرفته و در اولین حرکت خود اول ذهن بیننده و مستمع را با تعریف از خود و صداقت خود و الوهیت خود........آماده کرده و بعد معرکه خود را باز میکنند و به پیچاندن عقل مردم مشغول میشوند ومتاسفانه همیشه هم برنده هستند . و در این مورد اتفاق افتاده در بولتن کسی فرصت ندارد ماهها یک مرائی طلا پخش کن؟؟!! را زیر نظر بگیرد و تمام کامنتهای او را دسته بندی کند. و طلوع و غروب غضنفرها و سربازان.. و سارا ها و داراها ...ناشناسان که در تمام اوقات به نجات فیگور اصلی که خود چرخاننده تمام این معرکه است و دائم در حال تطهیر کردن خود است شتافته تا همیشه نقل مجلس باشد و با اینکه کسی دیگر مقاله را نوشته است تقریبا شاید 80 درصد از کاربران اصلا مشغول مقاله نیستند و به چرندیات و خضعبلات و داستانها و بازی با لغات او مشغولند.و البته همیشه تعداد نظرات بالا رفته و خود سرمایه ایست.
لارم به ذکر استکه کلیه نظرات خودم و خصوصا نظرات کاربر پایتخت را حدودا دوسال است در لوح فشرده آماده دارم و او نیک میداند که هیچکس دیگرنه حالش را دارد و نه وقتش را دارد ونه اصلا اگر بخواهد نمیداند چطور از بایگانی بولتن آنرا استخراج کند ( تیتر مقالات را زود از یاد میبریم) لذا برای من از یقین بالاتر استکه او برعکس داستانهای اخلاقی شدیدا از ضعف اخلاق میرنجد و بارعا با پرستش دیوانه وار دختران عیسوی اروپائی نتوانسته است خود را کنترل کند و آنها را بسان پتک ب......................
مدیر پایگاه این بحث واقعا پر و بال غیر ضرور گرفته وجنبه دو طرفه پیدا کرده است و لذا ما ناگریزیم خود به آن خاتمه دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
ناشناس المانی حوصله داریا نوک انگشتات تاول نزن اینقدر تایب کردی
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
23
0
بله دانش من تو سایت از همه تون زیاده و کاربرا همه اینو میدونن بخاطر همون همشون بهم لایک میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
ناشناس| Germany| ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴ 10پاسخ بله دانش من تو سایت از همه تون زیاده و کاربرا همه اینو میدونن بخاطر همون همشون بهم لایک میزنن .....

این هم از بدبختی و بد بیاریته گفتم ببین چکار کردی که با این سرعت داری سقوط میکنی .چقدر کاربران به تو کاربر من من نصیحت کردند دست از تکبر و دو برهم زنی و توهین به مردم ایران و تعریف عاشقانه و دیوانه وار از اروپائیها بردار و بیا در جمع کاربران شرکت کن نه بر علیه آنان و چقدر در این یکی دوساله به اعتقادات ما توهین کردی و ما تحمل کردیم و الان با استفاده از پرچم آلمان داری همان خضعبلات و افکار حقیرانه و کودکانه خود را به جای من نشر میدهی و " خیانت بالاتر از این نمیشود " .اگر دست من بود با هر تخلف اینچنینی که به جای کاربران نظر مینوشتی برای همیشه ای پی مورد استفاده ات را مسدود میکردم.
بین در یک سطر چندتا غلط داری ودقیقا غلط هایی که مخصوص خود توست .بخاطر همین جرات نداری بیش از نیم سطر بنویسی .
نوشتی : دانش من تو سایت از همه تون زیاده !! هنوز صفت عالی و صفت تفضیلی را یاد نگرفته ای .
نوشتی :بخاطر همون همشون بهم لایک میزنن ...بخاطر همین را بخاطر همون نوشتی بعد هم نوشتی لایک میزنن یادت رفته بنویس + چون لایک هم + وهم -
دوتا اشتباه ساختاری بزرگ که همیشه انجام میدهی را نمیگویم زیرا تصحیح میکنی و ارزشی برایت قائل نیستم که دو مرتبه اشتباهات جدیدت را غربالگیری نموده برایت بنویسم.
در هرحال فرصت بازگشت همیشه هست تا یرای همیشه دیر نشده به جمع کاربران بازگرد.
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
چه شیوه جالبی کشف کردی یک کامنت کوتاه کم خردانه و در اخر جوابی بلندو حساب شده البته در نظر خودت
یک تیر و دونشان هم نشون میدی که یکی علیه تو خیانت کرده و کامنت گذاشته و هم با دادن جواب خود را محبوب میکنی همانطور که مدیر محترم در کامنتهای بالا رسوات کرد رسوا خواهی شد
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین