کد خبر: ۲۸۵۱۴۳
تعداد نظرات: ۱۲۳ نظر
تاریخ انتشار:
تفسیر هفته، به قلم محمدتقی فرجی

حدیث بندگی و کیش شخصیت

یکی از تفاوت های بزرگ ما ایرانیان با ملت های کشورهای موازی، بعضاًعدم مسئولیت پذیری از یک سو و دخالت در اُمور غیر مرتبط از سوی دیگر است. مثلاً با علم به اینکه گفتن نمی دانم، بخشی از گفتمان دانایی است، من نمی دانم که چرا برخی در عین نادانی، بر طبل دانایی می کوبند!؟
حدیث بندگی و کیش شخصیتگروه فرهنگی: محمد تقی فرجی در یادداشت این آخرین هفته مرداد ماه تحت عنوان «تفسیر هفته» معتقد است که اگر دیروز سر خط تهاجم فرهنگی عالمانه و شجاعانه مورد نقدو رد قرار می گرفت،امروز جامعه شاهد چالش های جدید وبه ناحق جبهه باطل علیه جبهه حق نمی بود.

به گزارش بولتن نیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:

قبلأ از کاربران محترم و علاقمندان عزیزیکه ازآغازتا کنون، رفته رفته به جمع مامی پیوندندو با ذوق سرشار و متانت تمام " تفسیر هفته ” را دنبال می کنند، صمیمانه تشکر می کنم.در همین مدت کوتاه و نه چندان بلند عمراین نوشتار، همراهی و همسفری شما خوانندگان گرامی، باعث تشویق من ومشوقی برای دوستان پر تلاش ما و شما در سایت وزین و ارزشی" بولتن نیوز" و قدر شناسی از مدیر مسئول این پایگاه، برادر متعهد،مجرب و سخت کوش جناب آقای امینی است. خداوند قادر متعال را می خوانم و هم از او می خواهم که در این راه پر فراز و نشیب وبس دشوار، همچنانما را یارینماید و ازاندیشمندان گرامی،انتظار دارم با نقدها و ارشادات خود، این فقیر را غنی و بر غنای بیش از پبش بولتن و بولتنیان ارجمند بیفزایند،"جزاکم الله خیرالجزاء"

حقپدید است از میا ن دیگران
همچو ماه اندر میان اختران
گر نبینی این جهان معدوم نیست
عیب جز انگشت نفس شوم نیست
دو سر انگشت خود بر دو چشم نه
هیچ بینی از جهان انصاف ده
روسر در جامه ها پیچیده ای
لاجرم با دیده و نا دیده ای

حدیث بندگی و کیش شخصیت

حدود الهی و نسبت آن با مناسبات انسان و جامعه در عصر و عرصه تقابل خیره کنندهپستمدرنیسم و مدرنیتهافسار گسیخته، می کوشد حتی ایمان مؤمنان را تحت تأثیر لیبرالیسم فرهنگیو اُومانیسم اخلاقی قرار دهد و این مهم، از جمله اهم امهات در تعریف حدیث بندگی و تبیین کیششخصیت به شمار می رود. سنت و عقل و اجماع و پویایی و علم و تکنولوژی، به طور تؤاماناز ملزومات جامعیت دینی و دین جامع لازمه کارآمدیاسلام است. اسلام برای همه نیازهای بشر، هم در این کوی و هم در آن کوی، برنامه دارد. اخلاق، معرفت، کذشت، جوانمردی، مروت، مدارا، راستی و درستی، در نگاه اندیشه اسلامی، تماماً از مقتضیات حدیث بندگی و اقتضای کیش شخصیت محسوب می شود. واز آنجایی که حلال خدا، تا قیامت حلال و حرام خدا، تا قیامت حراماست، مؤمنان بر اساس ایمان به خدا و داده هایاخلاق دینی،واجبات را انجام و محرماترا ترک می کنند. عالم محضر خداست و در محضر خدا، انسان آگاهانهگناه و معصیت نمی کند. غیبت و تهمت و بهتان و افترا و دروغ و دزدی و ظلم،عموماً از مصادیق معلوم و مبرهن گناه است و افضل گناهان، نزد خداوند،بازی با آبروی مردم، بویژه مردمان بی دفاع است.

قرآن هدف از آفرینش انسان و بعثت أنبیاء، را عبودیت و بندگی پروردگار ذكر می کند،

«وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیعْبُدُونِ ( ذاریات/ 56) جن و انس را نیافریدم مگر اینكه مرا پرستش كنند.»
در مسیر بندگی خدا حركت كردن و عبادت پروردگار امری است كه بدون آن بشر به كمال واقعی خود نخواهد رسید و پله های سعادت را نخواهد پیمود، لكن باید توجه داشت كه اگر چه انسان برای عبادت آفریده شده ولی این عبادت كوچكترین نفعی برای خالق او ندارد و تنها موجبات ترقی و صعود این موجود خاكی را به سوی مراحل عالیه كمال و قرب پروردگار، فراهم می نماید،
علی(ع)در نهج البلاغه می فرمایند،

«فان الله (سبحانه وتعالی) خلق الخلق حین خلقهم غنیا عن طاعتهم، آمنا من معصیتهم...»

‌خداوند سبحان هنگام آفرینش خلق از طاعت و بندگیشان بی نیاز و از معصیت و نافرمانی آنها در امان بود.
از آنجا كه بر طبق آیات قرآن كریم هدف از خلقت بشر و بعثت انبیاء عبادت و بندگی پروردگار است، اولیاء خدا و علماء راستین همواره چون عبدی ذلیل در برابر خالق خویش بوده و لحظه ای از عبادت و راز و نیاز و مناجات با معشوق غافل نبوده اند.
روح عبادت و بندگی بر تمام اعمال آنها حاكم بوده به طوری كه آنها را تابع محض اوامر پروردگار گردانیده و هوای دوست را بر خواسته های خویش ترجیح داه اند،زیرا لازمه ی بندگی خدا، خالص كردن خود از قید بتها و معبودهای ظاهری و باطنی است و هر چه انسان خود را از قید هواها و بتهای نفسانی برهاند به همان میزان توفیق بندگی خدا را می یابد.
شیخ اشراق عبادت و بندگی را از جمله راههای كمال نفس می داند،

«ومن الطّرائق العباده الدائمه، مع قرائه الوحی الالهی والمواظبه علی الصلوات فی جنیح اللیل ـ والناس نیام ـ والصّوم واحسنه ما یۆخّر فیه الافطار الی السّحر، لتقع العباده فی اللیل علی الجوع وقراءه آیات فی اللیل مهیجه لرقه و شوق...»‌.

خدا شناسی علی (علیه‌السلام) به اندازه عظمت و بزرگی خود اوست؛ زیرا خدا را در همه حال حاضر و ناظر بر رفتار و برنامه‌های خویش می‌داند و او را به چشم دل می‌بیند، عبادت او، عبادت آزادگان است که فقط به شکرانه ذات حق و بدون چشم‌داشت پاداشی صورت می‌پذیرد.
امام علی(ع) در این باره می‌فرماید،
«گروهی خدا را از روی رغبت و میل (به بهشت) می‌پرستند که این عبادت تاجران و سودجویان است و گروهی خدا را از روی ترس، پرستش می‌کنند که عبادت بردگان است و عده‌ای به سبب شکر نعمت‌های الهی و سپاس (و اینکه حضرت حق را شایسته عبادت می‌دانند) او را می‌پرستند و این عبادت آزادگان است».

این جـهان کوهست وفـعل مـا ندا

ســوی مــا آیـد نـدا مــا را صــدا

جُرم خـود را بـرکـس دیـگر مـنـه

گوش و هوش خود براین پاداش ده

جُرم بَرخـود نِه که توخـود کاشتی

بـا جــزا وعـدل حـق کـن آشـتـی

رنـج را بـاشـد سـبـب بـدکردنی

بـذر فعل خـود شناس از بخت نی

مـتهم کن نفس خود را ای فـتـی

متـهـم کـم کــن جـزای عـدل را

حدیث بندگی و کیش شخصیت

بی ریب و گمان کسانی که به تریبون های عمومی دسترسی بیشتری دارند و مسئولان و متولیان اُمور این ملک و ملت، هر یک به سهم خود از سهام افزون تر و رو به تزایدی نسبت به تمشیت و معیشت مردم و تأمین زندگی عزیزانه آنها برخوردار هستند، یکی از تفاوت های بزرگ ما ایرانیان با ملت های کشورهای موازی، بعضاًعدم مسئولیت پذیریاز یک سو و دخالت در اُمور غیر مرتبط از سوی دیگر است. مثلاًبا علم به اینکه گفتن نمی دانم، بخشی از گفتمان داناییاست، مننمی دانم که چرا برخی در عین نادانی، بر طبل دانایی می کوبند!؟ نویسنگان، شاعران، واعظان، مداحان،هنرمندان،بازیگران و سایر مشاهیر، بیشتر از دیگرانو بیش از پیش، باید مواظب باشند،تا از مقام و موقعیت ایشان استفاده های کاسب کارانه نشود و احیاناً افراد نفوذی و مارهای خوش خط و خال، با هدف بد نام کردن چهره های مطرح، در صفوف آنانرخنه نکنند.به راستی چه می شد اگر ما به جای دخالت در کار یکدیگر، کار خودمان را انجام می دادیم!؟ چه می شد اکر سیاسیون، سیاست، مدیران، مدیریت، هنرمندان، هنر، واعظان وعظ و مداحان، مدح می گفتند !؟ چه می شد اگر هر یک از ما کماهوحقه به وظیفه خود عمل می کردیم!؟ و قس الهذی اگر دیروز که تحجر و تساهل، مانند دو تیغه یک قیچی بهجان دین و اندیشه دینیافتادند و صد البته،برخی از اندیشمندان با سکوت از کنار این ظلم تاریخی گذشتند، سر خطتهاجم فرهنگیعالمانه و شجاعانه مورد نقدو رد قرار می گرفت،امروز جامعه شاهد چالش های جدید وبه ناحق جبهه باطل علیه جبهه حق نمی بود. مقدس مأبان متحجر و روشنفکران متساهل،در پی تحریف ایدئولوژی و دینداری، اکنون همچنان پلورالیسم دینی و لیبرالیسم فرهنگی را ترویج می کنند و محققاً اگر ازشیوع و توسعه انحرافات تدریجی، جلوگیری نکنیم، رشد و نمو قارچ گونهجریان انحرافیباعث انحطاط فرهنگ و تمدن شده وهرگونه سهل انگاری برایبرون رفت ازافکارالتقاطی و واپسگرایی ناشی از تئوکراسی، در آینده نزدیک و نه چندان دیر و دور، هویت دینی و ملی ما را هدف قرار می دهد.

عشق هایی كز پی رنگی بود

عشق نبود عاقبت ننگی بود

زانكه عشق مردگان پاینده نیست

زانكه مرده سوی ما آینده نیست

عشق آن زنده گزین كو باقی است

كز شراب جان فزایت ساقی است

حدیث بندگی و کیش شخصیت، وقتی از منظر دین معرفت اندیش، بازتعریف می شود،یقیناً القائات منفی و مخرب را برنمی تابد، زیرا شخصیتهرکس، معرفمکتباوست و افراد مکتبی، براساس بندگی خدا و شخصیت دینی خود، به طور متناوب از خرمن الهی خوشه برمی گیرند و قصه ارباب معرفت و کارنامه کامیاب انسان کامل و کمال انسانو نرد دلبری ودل دادگی و بندگی،در عمق عشق و عاشقی، وقتی مفتخر و مستظهر به مقام عبودیت و عبادت ذات اقدس الهی می گردد، ارواح و اذواق بشررا مشحون از قرایح معنوی و سرمست از جرعه های جام الست می سازد. در مکتب شناخت و اسلام شناسی، مقام بندگی و شخصیت بندگان، هر چقدر مطمئن تر باشد، در حقیقت غنا و فربهی بیشتر دین و معرفت دینی را نشان می دهد. از آنجا که مکاتب مادی شرق و غرب و قدرت های استعماری و در رأس آن استعمار نو،در جنگ گرم و رویارویی مستقیم با اسلام و نهضت بیداری اسلامی، نوعاً ناکام می مانند، لاجرم به نفوذ فرهنگی و تأثیر گذاری علمی، آکادمیک و تبلیغاتی روی می آورند. فهم زیادی نمی خواهد که ما بفهمیم، امروز بسیاری از سیگنال های ماهواره ای، برنامه های سیاسی، فیلم های فاسد وشبکه های مجازی، در اختیار استعمارگران و با بودجه کارتل های مالی صهیونیست و وهابیت مهدورالدم اداره می شوند. علاوه بر زور گویی های سیاسی، فساد ناشی از آلودگی های اخلاقی، در قالب ترویج فرهنگ منحط غرب و پخش سریال های خانمان سوز که تحقیقاً منشأ خیلی از اختلافات خانوادگی و جدایی هاست، با تابلو بزک شده مدرنیته و برای دور کردن مردم از فرهنگ دینی و شخصیت ملی خود، مهندسی شده و می شود.

بی زتقلیدی نظر را پیشه کن

هم برای عقل خود اندیشه کن
چشم داری تو به چشم خود نگر

منگر از چشم سفیهی بی‌خبر
گوش داری تو به گوش خود شنو

گوش گولان را چرا باشی گرو

به دلیل اهمیت موضوع، یادداشت این هفته کمی طولانی تر شد، از اطاله کلام و تصدیع پوزش می خواهم و تا پنج شنبه آینده، شما گرامیان را به حی داور می سپارم.

انتهای پیام/ 
منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
احمد گرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
1
27
من از خوانندگان پای ثابت تفسیر هفته هستم و هر هفته منتظر درج آن در بولتن نیوز هستم، مسائل خیلی خوب و متناسب با شرایط روز و سوژه های مهمی را مطرح می کنید، دست شما درد نکنه، یک تقاضایی هم از کاربران محترم دارم و آن اینکه در گذاشتن کامنت مراقب باشند از اصل مطلب دور نشوند و احترام یکدیگر را رعایت کنند، بسیار ممنونم
سید مصطفی صاذقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
29
استاد محترم جناب آقای فرجی
با سلام و احترام، من مطالب قبلی شما هم خوندم و استفاده کردم، ولی خدایی مطلب امروز عالی بود. بندگی خدا و شخصیت معنوی و اخلاق پسند اامروز دغدغه همه مردم است. در باره فیلم های ترکی هم ای ولا، گفت،
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
1
24
خوب اگه فیلم های خارجی رو نباید ببینیم، کدوم فیلم داخلی رو میشه دیذ!؟
علت گرایش مردم و جوانان به رسانه های خارجی، بی باری رسانه ملی است.
شما بفرماین چاره چیست؟
پاسخ ها
دهاتی
| United States |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
یعنی فیلم های خارجی بار معنایی دارن؟یا همه فیلم های داخلی بی معنی اند؟چاره در کنار انداختن عادتی هست که به دیدن فیلم پیدا کردیم.ببخشید که خیلی مستقیم میگم ولی بت که حتما نباید به شکل مجسمه باشه.ما در زمانه ای به دنیا اومدیم که دور وبمون پر از شرک ومظاهرش هست.از مسئولین ما هم انتظار زیادی نداشته باشید اونها هم آدمهایی هستن مثل من وشما.اگه وقت اضافه دارین خواهشا به مسائل دینی و اخروی اختصاص بدید.که زاد راه کم داریم و راه طولانی در پیش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
فيلم و سريالى كه ذهن مخاطب رو مريض ميكنه و تم اصلى اون خيانت و جنايت و مسائل منفى هست رو نبايد ديد، خواه خارجى باشه خواه ايرانى!
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
1
27
ایمان به خدا و انجام فرایض ذینی ما را از نظر اخلاق و شخصیت به بالاترین سطح ممکن می رساند، مشکل ما لین شده که به جای خدا خلق خدا را ستایش می کنیم!
برای جلوگیری از انخرافات عقیدتی و اخلاقی باید ذبن مردم قوی باشه، دینداری از هر نوع انحرافی جلوگیری میکنه، درود و بدرود.
پاسخ ها
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
دوست گرامی من فقط اینو میدونم که اون افراد دینداری که از نظر اخلاق و شخصیت در سطح بسیار بالایی هستند اگر دین هم نداشتند باز هم انسانهای باشخصیت و فهیمی میشدند. من اصلاً کاری ندارم که دین خوبه یا بد فقط منظورم اینه که خیلی چیزآ به ذات انسانها ربط پیدا میکنه ولی قبول دارم که آموزش میتونه تا حدودی تاثیرگذار باشه.
به نظر میرسد که انجام فرایض دینی بیشتر باید و نباید است تا آموزش و این باید و نباید در افراد بدذات کارساز نیست و اگر هم باشد جنبه ی منفی به خود میگیرد و مثال بارزش گروه داعش است ..
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
پایتخت| | ۲۱:۳۷ - ... اون افراد دینداری که از نظر اخلاق و شخصیت در سطح بسیار بالایی هستند اگر دین هم نداشتند باز هم انسانهای باشخصیت و فهیمی میشدند. ...پس به این ترتیب پیامبران و ائمه بهرحال خودشون به همین مقام میرسیدند و به مردم یاد میدادند دیگه اینهمه تعلیم و تربیت از طرف خداوند لازم نبود مثلا فقط سختی های حضرت ابراهیم حنیف ع را در نظر بگیریم .خود ایشان به انجا میرسید دیگه وحی و ارتباط با خالق و سالها تربیت و تعلیم و آماده سازی ایشان لازم نبود. حضرت موسی ع از شیرخوارگی تحت مراقبت و مواظبت و تربیت حق بود تا پس از چند ده سال به ده فرمان رسید .بهرحال خودش میرسید دیگه ارتباط با خدا لازم نبود!!!!!؟؟؟؟؟
پایتخت : منظورم اینه که خیلی چیزآ به ذات انسانها ربط پیدا میکنه......
ولی تا کنون درتاریخ نخوانده ایم که خطاکاری را بخاطر اینکه ذاتش بد است رها کنند و نیکوکاری را بخاطر اینکه ذاتش خوب است تشویق نکنند .فقط دیوانه بعد از وقوع جرم خودش بخشیده میشود و مسئولینش بایستی جریمه بپردازند و در تیمارستان بستری شود .
پایتخت :ولی.....به نظر میرسد که انجام فرایض دینی بیشتر باید و نباید است تا آموزش !!!!!
این شدیا پیداست شما کوچکترین اطلاعاتی از روش آموزش دین ندارید
هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ
... خداوند متعال حتی ترتیب تعلیم و تربیت و روش آموزش را به حضرت ابراهیم ع گوشزد فرمود آنجا که حضرت دعا کردند و در حقیقت روش تعلیم وتربیت را ذکر نمودند که خداوند متعال روش آموزش و تعلیم و تربیت در ذکر ایشان را تصحیح نمود که آموزش روش دارد و ترتیب و روش مرا تقلید کن. باید ها و نبایدها در دین جزء تعلیم و تربیت هستند نه خود تعلیم وتربیت . اگر من بگویم تربیت و تعلیم همه اعتراض خواهندکرد زیرا تا تعلیم نباشد تربیت حاصل نمیشود.پس آموزش در اسلام دقیقا و تحقیقا حسابشده و برنامه ریزی شده از طرف پروردگار در کتاب مبین نوشته شده است و بیش از 1400 سال است مراحل آنرا میشناسیم.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
خطاب به ناشناس با پرچم آلمان
من نوشتم: " ... اون افراد دینداری که از نظر اخلاق و شخصیت در سطح بسیار بالایی هستند..." ننوشتم اون افراد با اخلاق و باشخصیت که از نظر دینداری در سطح بسیار بالایی هستند!
نتیجه اینکه توضیحی که دادید نمیتواند در جواب نوشته ی من باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
آقای پایتخت دین استعدادهارو در مسیر درست هدایت میکنه وظرفیتهای ناشناخته انسان رو بهش نشون میده.شما برای حرفی که فقط براساس همون تفکرات فردی هست دلیلی نمیارین وفقط دارین فرضیه ای رو اینجا مطرح میکنید.ولی من دلیل میارم. لطفا زندگی نامه شهید شاهرخ ضرغام رو بادقت بخونید.ومنصف باشید.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
پایتخت| | ۱۳:۱۸ - من نوشتم: " ... اون افراد دینداری که از نظر اخلاق و شخصیت در سطح بسیار بالایی هستند..." ننوشتم اون افراد با اخلاق و باشخصیت که از نظر دینداری در سطح بسیار بالایی هستند!
نتیجه اینکه توضیحی که دادید نمیتواند در جواب نوشته ی من باشد.
سفسطه و مغلطه تو را نجات نخواهد داد بازی با لغات و تعویض جملات برای فرار از ضعف مطالعه و کج اندیشی تو را از این مخمصه ایکه خود راه انداختی بیرون نمیبرد.خود را خسته نکن فکر نکن اگر به لغتی گیر دادی کاربران هم همانجا گیر می افتند نه آنها ادامه مطلب را میخوانندو از نظریه مسخره ژن!!! گرفته تا بایدها و نباید ها .... تو نمیتوانی مرا وارد بحث انحرافی نمایی چاره ات فقط مطالعه و کوشش در یادگیریست.
محال است درس بگیری و ادب شوی جو که آرام شد باز شروع خواهی کرد به نیش زدن و مغلطه و سفسطه تا کاربران بجای متوجه و متمرکز شدن روی مقالات به تو متوجه شوند این بیماریست و دیدی که همه ترا ترک کرده اند.
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
ای مردم این المانی رو شناسایی کنید از فرط بیکاری افتاده تو سایتها داره مخ میجوه بیکاری بد دردیه گاهی هم کتاب شعری باز میکنه چند بیتی کبی کنه برای ابراز وجود خودشو عقل کل میدونه با همه مشکل داره به همه بدبینه و تهمت میزنه مشکلات رو از دیدگاه خودش نتیجه گیری میکنه اصلا اهل انتقاد بذیری نیست همیشه سعی میکنه جر و بحث راه بندازه و حرف احرو بزنه تا بلکه بشت کامبیوتر هم که شده برنده باشه اخه تو دنیای واقعی بیروزی نداشته تا دیروز سینه چاک اقای احمدی نژاد و منتقد توافق هسته ای بود بقول بعضی از دوستان بس از توافق هسته ای بنابر مصلحت تغییر رویه داده در جملاتش با حرف منطقی قانع نمیشه لجاجت و کینه توزی کار خوبی نیست ادم عاقل اونه که زیاد بدونه کم حرف بزنه
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
غضنفر 1| ۲۲:۵۶ - ای مردم این المانی رو شناسایی کنید...
آدم یاد ساواک شاه می افته که دنبال مسلمانان مبارز میگشت ..
جالبه هر وقت بعضی ها کم میارن وبدجوری خودشونو تو مخمصه میبینند و راه فرار دیگری ندارند دقیقا مثل هر سه دفعه پیش خودشون موقتا ساکت میشن و با نام ها مختلفی که دقیا در همین مواقع سرو کلشون پیدا میشه شروع به هو چیگری و اباهیگری نموده تا بحث اصلی که توهین به اعتقادات دینی ما و توهین به ملت غیور ایران است را به حاشیه ببرند .
این شگرد نخ نما شده بزن گاراژ .
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
من مثل شما بیکار نیستم هر روز سایت بیام خودتو بشت شعار دینی قایم نکن
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
معلومه از ترست سریع بحث دینی رو بیش میکشی و بحث مسلمانی که از ساواک فراریه تا مردم فکر کنن تو از ساواک فرار میکردی و کامنتهای خودتو ماست مالی کنی
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
غضنفر 1| | ۰۰:۰۹ - من مثل شما بیکار نیستم هر روز سایت بیام خودتو بشت شعار دینی قایم نکن .....

اتفاقا من هم دقیقا همین را نوشتم شما ظاهرا پی کارنیستید فقط موقعی به اسم عضنفر1 مینویسی و در سایت پیدات! میشه که دقیقا یک نفر به فکر خودش زرنگ!!! به کمک احتیاج داره واین ماموریت شماست و دقیقا این بار سوم است که پس از سردر گمی و گیجی کاربر من من سرو کله شما پیدا میشود. عادیست مشکلی نیست بگرد تا بگردیم فقط مانند دفعه قبل کم آوردی گریه نکن.
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
من عادت به بر حرفی در سایت ندارم ولی ووقتی میبینم کسی داره حرف نا مطقی و زور میگه وظیفه خودم میدونم جوابشو بزارم کف دستش بخاطر این شما فکر میکنی من یهو امدم
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
عیبی نداره انسانهایی که در دنیای واقعی چیزی نیستند و در دلشون ارزوی قهرمانی دارن بهترین جا برای براورده شدن ارزوشون دنیای مجازیه بدون رودر رو شدن با دیگران از خودشون قهرمان بسازند چون در دنیای واقعیت چیزی نیستند به کارت مشغول باش
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
غضنفر 1| | ۱۴:۱۵ -.. بخاطر این شما فکر میکنی من یهو امدم ....

کسی نگفته یهو اومدی همیشه توسایتی البته با اسامی مختلف فقط الان یهو با اسم غضنفر 1 پریدی جلو.و خدا را شکر اصلا نمیدونی موضوع چیه فقط هول شدی داری جولان میدی.گردو خاکت که خوابید خوب نگاه کن ببین کجای کاری.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
غضنفر 1| | ۱۴:۴۲ - عیبی نداره انسانهایی که در دنیای واقعی چیزی نیستند و در دلشون ارزوی قهرمانی دارن بهترین جا برای براورده شدن ارزوشون دنیای مجازیه بدون رودر رو شدن با دیگران از خودشون قهرمان بسازند چون در دنیای واقعیت چیزی نیستند به کارت مشغول باش ....

حدیث نفس قشنگی کردی وصف الحال خوبی از خودت نوشتی غضنتر 1 .این 50 درصد کاره که مشکلاتتو قبول کردی 50 درصد دیگوشو هم خدا شفات بده . نا امید نشو ادامه بده.
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
من دو سه روز یکبار میام سایت و اونهایی که خیلی ادعاشون میشه رو نمیتونم تحمل کنم اونی که در دنیای واقعی کاره ای نیست قبلا جیره خور و خدنگ یه عده ای بوده الان روزیشو قطع کردن افتاده به چه کنم چه کنم مدام از دیگران ایراد میگیره و با زبون بازی سعی در طرفدار جمع کردن دور و برش داره باز من 50 درصد کارم جوره تو که 100 در صدی بینوا
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
انچه زان زاغ چنین داد سراغ گند زاری بود اندر بس باغ بوی بد رفته از ان تاره دور معدن بشه مقام زنبور نفرتش گشته بلای دل و جان سوزش و کوری دور دیده از ان ان دو همراه رسیدند از راه زاغ بر سفره خود کرد نگاه گفت خوانی که چنین الوانست لایق محضر این مهمانست میکنم شکر که درویش نیم خجل از ما حضر خویش نیم گفت و بنشست و بخورد از ان گند تا بیاموزد از او مهمان بند
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
باز 50 درصد امید به بهبود منه ولی المانی تو 100 در صد درست بشو نیستی وصف الحال تو بهتر شامل اون توهینی که به من کردی میشد چون وصل الحالی از اربابت بود
غضنفر 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
من به اشخاص بی ادبی که از فرط عصبانیت به انسان توهین میکنن ارزشی نمیدم اخه ابروی انسانها دست تو نیست بخوای ببری بترس از روزی که ابروی خودتو خدا ببره
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
7
29
به نظر من مدیر،مداح،سیاستمدار ،معلم، دانشجو، کشاورز، همه ی اقشار جامعه حق دارند نظر سیاسی خود را داشته باشند و وظیفه دارند که بر نحوه ی کشورداری و سیاست حاکمان و سیاستمداران نظارت داشته باشند در عین اینکه وظیفه ی خود را به نحو احسن انجام می دهند!
امکان خطا برای همه ی ما وجود دارد، گاهی شیطنت و خرابکاری هم وجود دارد…حال اگر اقشار مختلف تنها متوجه وظیفه ی خود باشند و در سطح کلان و کشورداری شیطنتی صورت گیرد یا خطایی بروز کند ، چون من سیاستمدار نیستم و منصب حکومتی ندارم نباید دخالت کنم؟نباید اعتراض کنم؟تنها سرم باید به کار خودم گرم باشد؟ زمانی من می توانم سرگرم کار خود باشم که بدانم همه همینطورند که سیاستمدار سرگرم کار خود است و منافع و مصالح دنیوی و اخروی جامعه را دنبال می کند و در فکر انتفاع و کسب نفوذ برای تجارت و کسب درآمد هر چه بیشتر برای بستن بار خود و هفت نسل بعدش نیست،مدیر فارغ از گرایش سیاسیش کارش را درست انجام می دهد و همه در جای خود…در اوضاع کنونی خیلی دست نیافتنیست این خواسته!
واقعیت اینه که کسی که بندگی خدا رو بکند خداوند به او بصیرت می دهد و در این صورت اگر حتی یک باربر ساده هم باشد بین حق و باطل می تواند تمییز دهد و می فهمد چه کسی راست می گوید و چه کسی نه!
چه کسی معنی و راه رسیدن به شرف و استقلال و عزت و پیشرفت را درست فهمیده و در پی آنست و چه کسی به نام این ها "آن کار دیگر میکند"…!
به نظر من اسلام سیاسی این را می طلبد که در کنار هر شغل و حرفه و تخصصی که داریم سیاستمدار خوبی هم باشیم تا بتوانیم شرایط را درست تحلیل کنیم و سرمان هم کلاه نرود!
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
زهرا خانم
با سلام
جامعه آرمانی، آرمان بسیاری از انسانها بوده است.
انجام دادن درست و کامل وظیفه، برای هر انسان نیز از آرمانهای بشر بوده است. اما این درست انجام دادن وظایف برای هر فرد، منافاتی با اظهار نظر در رابطه با کج رفتاری سیاستمداران و حاکمان ندارد زیرا راه آن را نیز قانون مشخص کرده است. البته خود شما بهتر از من به این موضوع واقف هستید و بنده فقط یادآوری کردم. اما نکته قابل توجه این است که ممکن است که نحوه مدیریت کردن اشخاص، با میزان سنج ما جور در نیاید. آیا در اینجا بایستی بلافاصله معترض شد! یا احتمال خطا در فهم و ادراک و تحلیل از دریافتهایمان را نیز بدهیم. البته در رابطه با تعریف اسلام سیاسی نیز مطالب قابل بحث زیادی وجود دارد. اما می توان به موارد تاریخی زیر اشاره نمود:
سکوت و خانه نشینی حضرت علی(ع) در زمان خلفای سه گانه
صلح امام حسن (ع)
واقعه کربلا و امام حسین (ع)
ترویج علوم توسط امام صادق (ع)
قبول کردن جانشینی خلافت توسط امام رضا (ع)
و...
عکس العملهای متفاوت در زمانهای متفاوت نشاندهنده این موضوع است که نمی توان یک نسخه واحد برای اسلام سیاسی پیچید.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
35
6
" گر چه انسان برای عبادت آفریده شده ولی این عبادت كوچكترین نفعی برای خالق او ندارد و تنها موجبات ترقی و صعود این موجود خاكی را به سوی مراحل عالیه كمال و قرب پروردگار، فراهم می نماید"
به نظرم کمال و قرب پروردگاری که بواسطه ریخته شدن خون خود و دیگران حاصل بشه ....
پاسخ ها
دهاتی
| United States |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
خب ببخشیدمثل اینکه شما قرآن رو هم خوب خوندین ودرک کردین علت خلقت رو.وهم اینکه غنی بودن خدا رو درک کردین پس بهتره جهت یادآوری به شما عرض کنم خداوند اسامی دیگری هم دارن مثل حکیم مثل علیم وقتی خود خداوند دستور به جهاد با کفار ،دفاع از دین ووطن،وقصاص قاتل رو میده شما نباید بالاتر از خدا نظری بدی.خداوند تاکید داره که خون بی گناه ریخته نشه
دهاتی
| United States |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
به نظر میاد از آیات قرآن هر جا با افکار شما جور درمیاد بهترین سنده وهر جا که نفهمیدینش یا خوشتون نیومد زیاد مهم نیست.واین همون ریشه تفکر تکفیری داعش هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
اقاى پايتخت انقدر خود رأى نباشيد و درباره دين و كلام وحى بدون تعصبات تاريك مطالعه كنيد و نظريات اساتيد و متفكرين رو بررسى كنيد و از نزد خود تفسير نكنيد شما دائم مباحث اعتقادى رو به چالش مى كشيد و تفسير به راى مى كنيد و اين يعنى مغلطه بازى و سفسطه گرى و منفى بافى احتمالا شما تجربه مثبت و درك درستى از دين نداريد و از اين رو پاى استدلالتان به قول معروف چوبين است شما با ذهن بسته و محدود خود مى خواهيد حكمت بالغه و لايتناهى معبود را تفسير كنيد بدون انكه فكر كنيد ذهن محدود شما در مقابل علم نامحدود خدا در كدام جايگاه قرار دارد به نظر مى رسد شما از گروه شكاكين باشيد كسانى كه دين رو زاييده تخيل بشر يا افيون ملتها مى دانند.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
خطاب به ناشناس ۲۰:۱۳
هموطن گرامی من از پزشکانی که بخاطر ضعف در تشخیص بیماری، مشکل رو همواره به حساسیت به چیزی ناشناخته! ربط میدن و به بیمارشون میگن بگرده ببینه به چی حساسیت داره! پزشک نمیگم، میگم شارلاتان!
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
به نظرم کمال و قرب پروردگاری که بواسطه ریخته شدن خون خود و دیگران حاصل بشه.....

واقعا نوبره ما افراد زیادی را دیدیم که بسیار سطحی به مسائل نگاه میکنند و وسعت دید آنها از نوک دماغشان تجاوز نمیکند ولی باور بفرمائید بنده تا کنون کسی را در این سطح پائین با این ادعای بالا ندیده ام .علت آن هم ساده است شما از یک پیرزن دهات بپرسید بزرگی خورشید چقدر است و او به نان اشاره میکند و وسعت آنرا اندازه قرص نان میداند و همین سئوال را از استاد نجوم بکنید تا هفته ها و ماهها برایتان شرح میدهد.
هرچه انسان کم مطاله تر باشد ادعایش بیشتر است.خرده سواد و خرده علم و خرده پول هر سه فقط صدایشان زیاد است.یک چیزی شنیده است.صلح!!!
امپریالیسم برای خلع سلاح ملتها آنها را به صلح دعوت میکند تا سلاح را زمین بگذارند و خود بتواند با یورش آنها قلع و قمع کند و این بنده خدا باور کرده است.
ابرقدرتها بیش از همه از صلح و جلوگبری از خونریزی صحبت مینمایند در صورتیکه بیشترین سلاحها و ابزار قتاله را میسازند و در کشورها جنگ به پا میکنند.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
و اتفاقا شارلاتانیسم یک مکتب است ....
مدیر پایگاه پيام هاي حاوي توهين شايسته اينجا نيست .
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
تصحیح میکنم
" هموطن گرامی من به پزشکانی ... "
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
الان اين مبحث كجايش به شارلاتانيسم ربط دارد؟ نه كسى اين جا عوام فريب است نه ادعاگر، جواب شما را دادن موجب اطاله كلام است و ملال خاطر، و دواى دردتان پيش طبيب زمينى نيست شما بايد با حقايق روبرو شويد تا جوابهاى خود را دريابيد.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
پایتخت| | ۲۱:۱۳ - ..من از پزشکانی که بخاطر ضعف در تشخیص بیماری، مشکل رو همواره به حساسیت به چیزی ناشناخته! ربط میدن و به بیمارشون میگن بگرده ببینه به چی حساسیت داره! پزشک نمیگم، میگم شارلاتان.....

خوب اینهم بخاطر ضعف اطلاعات خود شماست که نمیدانید بزرگترین و مجهزترین و پر دانشمند ترین کلینیکها ی مخصوص حساسیت در کشورهای پیشرفته غربی قرار دارند که بیمارانی که پزشک نتوانسته حساسیت آنها را تشخیص دهد به آنجا فرستاده میشوند و اتفاقا تعداد زیادی از بیماران را نمیتوان تا آخر عمر تشخیص داد به چه چبزی حساسیت دارند زیرا این حساسیت مرکب است و چند چیز که باهم جمع شوند همین شخصی که به گردو حساسیت ندارد , از حساسیت و تنگنفس وضعیتش بحرانی میشود. واین چند چیز را نمیتوانند مشخص کنند.
بیشتر مطالعه کن تا بتوانی مثالها و مصادیق صحیح بکار ببری.
دکترمتخصص
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
المانی تو خیلی کوچیکتر ازونی که بخوای برای دکتر تعیین تکلیف کنی فوقش از این لیسانسیه های اشی مشی باشی با 8 ترم اسم مهندس روشون میزارن اخه فوق لیسانستونم که بنا بر قیاس باشه کمتر از دکتر عمومی ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
30
سر آغاز دیالوگ بجایی است، اگر صاحب نظران ما به مسائل فرهنگ ملی و تبعات تهاجم فرهنگی بپردازتد، حتماً از آثار تخریبی آن کاسته می شود.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
7
33
"پرستش؛ به عبادت نیست به اطاعت است، از که اطاعت می کنیم؟همو معبود ماست!"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
اطاهت از روی ناچاری است ولی عبادت از روی عشق جاهاشو اشتباه گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
خیلی جاها اطاعت از سرناچاری نیست.وخیلی جاها هم عبادت از سرشوق نیست.مثلا همین نظراتی که اینجا گفته میشه، همین مثبت ومنفی دادن ها به نظرات نشون میده آدمها از چه چیزی اطاعت میکنن.مخصوصا اینکه اجباری در کار نیست.
هر کس گوش فرا دهد به حرف‌های سخنوری، در حقیقت او را بندگی کرده است. اگر ناطق از خداوند می‌گوید، شنونده خدا را بندگی کرده و اگر از شیطان می‌گوید شیطان را بندگی نموده است. پیامبر اکرم (ص)
فريده كماسى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
25
3
در جواب خواهرم خانم زهرا بايد بگم همانطورى كه نويسنده ستون تفسير هفته معتقدند هركس بايد در حوزه تخصصى خود حضور اصلًى را داشته باشد و اين به معناي شركت نكردن در تصميمات دموكراتيك نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
32
بسیار بحث جالبی رو آغاز کردین و من اطمینان دارم که پرداختن به مباحث علوم انسانی و بحث اخلاق و معرفت، می تواند از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
31
استاد محترم جناب فرجی، از نوشتار آموزنده شما بسیار بهره برده و می آموزیم. با سپاس بیکران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
32
دشمن دارد از طريق همين كانالهاى ماهواره به روح ما، زندگى ما، فرهنگ خوب ما، عزت ما ضربه مى زند و بسيارى هنوز خوابند و نمى دانند اين دشمنان روانشناس دغل مغرضانه فيلم مستهجن والوده به ويروس خيانت را وارد ذهن بيننده مشتاق خود مي كنند تا از او يك عمر سوارى رايگان و مبلغ بى مزد بسازند و فكر و فرهنگ مزخرف خود رو با لعاب و زرق و برق فريب بر فكر و فرهنگ كشورهاى هدف مسلط كنند زمانى اين بيننده هاى هيپنوتيزم شده توسط سريالهاى ماهواره و غيرو از مدهوشى به هوش مى ايند كه فرهنگ و اخلاق جامعه صدمات بسيار ديده است و كارى نتوان كرد.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
34
6
...
این حدیث بندگی از ما جداست
بنده ی بنده شدن از ما رهاست

فعل ما گشته همه تقلید! شیخ
این ندا که گفته بودی از کجاست؟

متهم کردیم نفس خود ولی
متهم گشتند همه حق های راست

جرم ما این نیست بگویند خود کاشتید
خود کاشتند درو کردند گفتند از خداست
...
پاسخ ها
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
بیت آخرمو به صورت زیر تصحیح میکنم:

جرم ما این نیست که چون خود کاشتیم
خود کاشتند درو کردند گفتند از خداست
...
عزت الله منتظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
31
سلام و صد سلام بر برادران عزیز بولتن نیوز
من خواستم بگم ابتکار راه اندازی تفسیر هفته خیلی خیلی بجا و پسندیده است.
خصوصاً بحث های اخیر آقای فرجی بسیار مفید پ ارزنده می باشد. اگر نیاز بنده به درگاه بی نیاز عرضه شود، روح ایمان و بندگی احیاء می شود. اتفاقاً به نظر من تقوی و مقام بندگی باعث عبور از انحرافات فکری و اخلاقی می شود، پیروز باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
29
چون دعامان امر کردی ای عجاب
پس دعای خویش کن مستجاب
ادعونی استجب لکم .............
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
6
28
…إِن يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَمَا تَهْوَى الأَنفُسُ وَلَقَدْ جَاءهُم مِّن رَّبِّهِمُ الْهُدَى
جز گمان و آنچه را نفس خواهد، پيروي نمي‌كنند. در حالي كه آنان را از [سوي] پروردگارشان هدايت آمده بود.
(سوره نجم آیه ۲۳)
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
34
6
نمیدونم چرا دوستان بجای دادن پاسخهای منطقی بعضاً دور موضوعات مطرح شده خطوط قرمز میکشند؟! و عنوان میکنن چون خدا اینجوری گفته حتماً حکمتی داشته و نباید بش پرداخت! ما که دانشمون از خدا بیشتر نیست! و ...
آدمم اگه چیزی بگه برخیها سریع جبهه گیری میکننو میگن یعنی قبول ندارید که اینا حرف خداست! و ...

وقتی تعصب جلوی تفکر و شک رو میگیره نمیشه انتظار داشت بحثها به نتیجه برسند.
فقط اینو بگم که من خدا رو از هر کسی که فکر کنید بیشتر لمس کرده ام و مطمئنم خیلی چیزایی که به خدا نسبت میدن دروغی بیش نیست.
ضمناً اون دوستانی که در مقابل بحث های منطقی تند میشن در اصل ضعف های خودشونو میخوان پنهان کنند.
چرا کسی حرف تازه نمیزنه؟
این اواخر مثبت ها و منفی هایی که به نظرات داده میشن بیشتر به صاحب نظر داده میشن تا به خود نظر! ولی بازم عب نداره چون چیزی که مهمه مثبت و منفی هاییه که خدا به نظرات میده تا جاییکه حتی نیازی نیست آمدم به نظرات خودش هم مثبت بده!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پایتخت| ۲۱:۲۷ - بنظر من دوستان نباید در مورد بحث دین برایت از قرآن و احادیث دلیل بیاورند زیرا تو هر دوی آنها را قبول نداری وهیچ اشکالی هم ایجاد نمیکند این نظر توست آزادی .فقط اشکال اینجاست که با سواد کلاس اول دبستان نمیشود معادلات دیفرانسیل حل کرد.حاضر به مطالعه نیستی فقط حدث میزنی و از تجربه شخصی خود میگوئی .تجربه شخصیت شاید برای خودت مفید!! بوده لیکن برای ما ارزشی ندارد .ما برای داستان تعریف کردن و قصه گفتن و از خاطره های خود تعریف کردن در سایت بولتن گرد هم نیامده ایم. مباحثه و تبادل افکار نرم و قانون دارد تو همیشه مرا بیاد قصه گوی روز جمعه می اندازی .
حرفها دائم تکراریست و از سر لجبازی و دقیقا چون متاسفانه صداقت در گفتار نیست پس از فقط چند روز بازهم با زبان زهرآگینی که حداقل دوسال است میبینیم از پشت به دیگران نیش میزنی . زیرا صداقت واضح گوئی را نداری حدودا دو هفته است نیش زدنت از مرز و خطوط قرمز گذشته است .
نظراتت حتی اگر در ظاهر بی غرض باشد لیکن به قول خودت که تجربه را از همه چیز بالاتر میدانی طبق تجربه ما فقط و فقط اگر هم باشد کلمه الحق و یراد به الباطل است.
با صداقت بنویس بدون مغلطه و سفسطه تا با تو رفتاری معمول را در پیش گیرند.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پایتخت۲۱:۲۷ ..... وقتی تعصب جلوی تفکر و شک رو میگیره نمیشه انتظار داشت بحثها به نتیجه برسند.
بازهم توهین به کاربران از تو هیچکس بیشتر متعصب نیست چنان تعصب خشک و دگماتیسم درونت رخنه کرده که به کاربران میگوئی: وقتی تعصب جلوی تفکر و شک رو میگیره نمیشه انتظار داشت بحثها به نتیجه برسند.
.....فقط اینو بگم که من خدا رو از هر کسی که فکر کنید بیشتر لمس کرده ام...
هر که را اسرار حق آموختند
مهر کردند و دهانش دوختند.
خدا جسم نیست که با دستمالی قابل لمس باشد .زدی روی دست موسی و شبان دستکت بوسم بمالم پایکت وقت خواب آید بروبم جایکت .... شما مگه دانشگاه رفته نیستی؟؟
میشه چندتا از اون چیزاییکه بخدا نسبت میدن و دروغه بگی ! خیلی مهمه ما بدونیم چه چیزهائیست کلی مشکلاتمان حل خواهد شد.
متاسفانه همیشه سنگ در تاریکی می اندازی.
بیا چند وقتی به نظرات دیگران نگاه کن و ازشون یاد بگیر ضرر نمیکنی.
گفتی :نــــوع نگـــــرش و تفکـــرات مــــن اونقــــدر تــــازه اند کــــه هـــــــوش از ســـــر خیلیــــــها رو بـــــــرده!
واقعا خودت میفهمی چیزی را که مینویسی؟؟؟
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خط آخر نظرمو اصلاح میکنم:
... نیازی نیست "آدم" به نظرات خودش هم مثبت بده!
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خطاب به ناشناس با پرچم آلمان
اگه یادت باشه در مورد مکالمه زبان انگلیسی گفتم که خیلی خیلی بهتره که آدم اصلاً زبان بلد نباشه ولی بجاش زبانو اشتباه به آدم یاد داده باشن، برای دور ریختن اشتباهات تلفظی بیش از ده برابر فراگیری خود زبان، زمان میبره چون ترک عادت اشتباه خیلی سخته! عادت کردن به اشتباهات املائی مثل "حدث" خیلی ایرادی نداره ولی عادت کردن به اشتباهات نگرشی برای انسان عواقب بدی داره.
اونجایی که گفتی: " میشه چندتا از اون چیزاییکه بخدا نسبت میدن و دروغه بگی ! خیلی مهمه ما بدونیم چه چیزهائیست کلی مشکلاتمان حل خواهد شد." آخه اگه مستقیم بگم فکر نمیکنی سانسور بشه، محدودیتها و مسئولیتها اجازه چنین کاری رو نمیدن ولی من این دروغهایی که به خدا نسبت دادن رو بصورت واضح ولی غیر مستقیم در اون 4 بیت شعری که سرودم بازگو کرده ام. با اینکه شاعر نیستم ولی روش دیگه ای به ذهنم نرسید!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پایتخت| ۱۳:۴۱ -.... در مورد مکالمه زبان انگلیسی گفتم که خیلی خیلی بهتره که آدم اصلاً زبان بلد نباشه ولی بجاش زبانو اشتباه به آدم یاد داده باشن،
شما با اینهمه هوش !! و استعداد!! زمانیندی ثانیه به ثانیه ات !! اگر بجای اینهمه پرسه زدن درسایت تلفظ زبان انگلیس را کار کرده بودی اکنون گوینده رادیو بی بی سی بودی.
ضمنا صرف نظر از اینکه هیچکدام از کاربران اینترنت استاد و پروفسور زبان فارسی نسیتند اشتباه تایپی مثل "حدث" را اگر تایپیست بودی میفهمیدی که حرف ث بالای حرف س است و لغزش دست از یکطرف و کوچک بودن پنجره روئیت کامنتها از طرف دیگر و خصوصا بی اهمیت بودن نظرات بعضی ها ( تکرار مکررات ...تکرار مکررات...) کسی را بوجد نمی آورد که دقت آنی شخص را زیاد کند برعکس کاملا از روی بی میلی و بی علاقگی جواب نوشته میشود زیرا آب در هاون کوبیدن است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
اقاى يا خانم پايتخت واضح است شما متوجه منظور كاربران نشده بر طبل خود مى كوبيد تمام تلاش خود را به كار گرفته ايد تا بر اصالت تجربه يا همان تجربه گرايى در زندگى تعصب ورزيد و به نوعى نشان دهيد طرفدار پوزيتيويسم هستيد و حتى خدا را هم لمس مى كنيد شما متوجه هستيد چه انتقاداتى به اين نظريه وارد است و عملا اين مكاتيب در غرب بوجود امد تا مابعد الطبيعه يا متافيزيك و علوم الهى و معنويات را نابود كند و در عمل نتوانست و مرگ خود را اعلام نمود. در ضمن شما در طى جستارهايى كه براى كاربران ارسال كرديد به شيوه افراد نارسيست از خود و انديشه هاى خود تعريف و تمجيد و به افكار ديگران انگ جهالت زديد در حاليكه از درك واضح ترين جملات عاجزيد به خود اييد و وقتى نفهميديد منظورچيست بيهوده اب در هاون نكوبيد، چه كسى گفته نبايد به دانش پرداخت ما دانشمان از خدا بيشتر نيست، نخير پس بفرماييد هست!! فقط ذكر شد ما شمول كامل به اسرار الهى نداريم و در مقايل كمال حق ما ناقص هستيم نبايد توقع بيشتر از توان خود داشته باشيم كه همه كامل و بى نقص و جامع علوم و واقف به اسرار باشيم شما به مطالعه نياز داريد با كامنت و بحث كوتاه به جواب نمى رسيد.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پایتخت| ۱۳:۴۱ - ... عادت کردن به اشتباهات املائی مثل "حدث" خیلی ایرادی نداره ولی عادت کردن به اشتباهات نگرشی برای انسان عواقب بدی داره......

آقای ملا غلطی یا ملا لغطی مقاله فوق پر است از غلط های املائی با این وجود هیچ و هیچ و هیچ از متن ارزشی و ارزش متن آن نکاسته است زیرا در دنیائیکه سرعت یکی از مهمترین عامل هاست افراد سعی در رساندن مطلب مینمایند و از اشتباهات املائی کوچکی که در منظور و مقصد تاثیر گذار نیست میگذرند. واقعا هرجا بروی و در هر جمعی واردشوی دقیقا ترمز و دست انداز حرکت آن جمعی .به جای مطرح کردن خودت سعی کن از زحمات دوستان بهره ببری .کیش شخصیت همه را تا کنون به ورطه سقوط کشیده است و در ایران بعد از انقلاب اسلامی بزرگترین کسی که کیش شخصیت او را هلاک کرد خود نویسنده کیش شخصیت یعنی ابوالحسن بنی صدر بود که ملت آنرا با شعار ابوالحسن پینوشه (ت ) ایران شیلی نمیشه مجبور به فرار از ایران کردند درحالیکه زیر ابرو برداشته و هفت قلم آرایش کرده در لباس زنان با کیف دستی و عینک زنبوری !داخل دستشوئی هواپیما به فرانسه دررفت.
سعی کن بازگردی به مقاله استاد.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پایتخت| | ۱۱:۲۳ - .. نیازی نیست "آدم" به نظرات خودش هم مثبت بده!
چه خوب شد نوشتی "آدم" ای کاش روزی با یکی از این" آدمها " برخورد میکردی و کلی ازش چیز یاد میگرفتی اول از همه " آدم " بودن را. آی خوب میشد هم خودت راحت میشدی وهم باز خودت راحت میشدی .باور کن راحت میشدی سعی کن یکیشونو پیدا کنی تا یادت بده
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خطاب به ناشناس ۱۹:۴۶
دوست گرامی من طرفدار مکتب مادی گرایانه نیستم، من میگم تجربه هیچوقت دروغ نمیگه و تا زمانیکه بر خلافش ثابت نشه(اونم فقط از راه تجربه) قابل اتکاست. خب این نوع نگرش (که واقعاً نمیدونم بجز من چه کسانی به اون رسیدند) ضد متافیزیک و معنویات نیست. منظورم اینه که حتی در حوزه های معنوی و مابعدالطبیعه هم میتوان بر اساس تجربه عمل کرد اونقدر که همه این تجربه رو داشتند که هر کار خوب و بدی که در حق دیگران حتی اگر پنهانی انجام بدن در نهایت به خودشون برمیگرده پس تجربه فقط به مادیات و آزمایشات تجربی محدود نمیشه.
من نمیگم علممان از خدا بالاتره من میگم بیاییم چیزایی که به خدا نسبت میدن رو به چالش بکشیم شاید دروغ باشه! و نباید فکر کنیم که فقط عالمان یک مکتب خاص حق دارند در آن حوزه نظر بدن. مثلاً اگه یه مشکل بهداشتی در محصولی غذایی پیدا کردیم بدلیل اینکه دوره های علوم غذا و دارو رو طی نکردیم حق نداریم آنرا بازگو کنیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
در اين صورت اميد مى رود در نحوه انتخاب لغات دقت كنيد تا برداشت ديگرى از كلام شما نشود، اميد در كسب تجربه هاى مثبت زندگى موفق باشيد بحث را جالب كرديد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
جناب پایتخت هر قدر دوست داری درباره خطوط قرمز ما هم حرف بزن چون ما نه می ترسیم ونه کوتاه میام.چون همانطور که شما براساس تفکرات فردی وتجربه به یه سری نتایجی رسیدی ما هم براساس همون تفکرات وتجربه والبته کمک خداوند به یه سری حقایقی رسیدیم.چون خودمون (قبل از اینکه شما نظرت رو بدی)به این نتیجه رسیدیم که تقلید کورکورانه نه در شان ماست ونه کاری بجاست.پس فکر نکن که حرف تازه ای میزنی قدمت این بحثها اگر اغراق نکنم چیزی به اندازه تاریخ بشره.شاید شما هم از کسی توی نظراتت تقلید نکرده باشی ولی من براساس تجربم به این نتیجه رسیدم که رفتارها واعمال انسان در انتخاب درست وغلط نگرش زندگی تاثیر داره.وقتی کسی دنیا در نظرش بزرگ واصل باشه نمی تونه خوب درست وغلط رو (در امور معنوی و ریشه ای)تشخیص بده.ولی چون تلاش کرده تا فرمولها وروابط عالم رو بفهمه خداوند هم تلاشش رو بی پاسخ نذاشته.ولی اینجاست که این شخص فکر میکنه حالا که یه سری چیزها از روابط دنیا رو فهمیده پس دیگه همه چیز بر این اساسه وبه اشتباه میفته.شما تجاربت رو بگو ولی انتظار نداشته باش برات کف بزنن وبگن وای چه چیز تازه ای کشف کرده.شما درباره آلوده بودن مواد خوراکی فقط می تونی بگی که آلودست ولی نمی تونی کاری برای رفع آلودگیش انجام بدی چون تخصصش رو نداری پس بذار متخصصش این کار رو انجام بده.مگر اینکه خودت بری و در این زمینه تخصص بگیری.
پایتخت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
خطاب به ناشناس ۱۹:۴۲ و ناشناس ۱۷:۴۵
ممنون از هر دو عزیز، موفق و پاینده باشید.
ناشناس ۲۲:۱۱
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پایتخت اینو یه بارگفتم تعصب با یقین فرق داره. وقتی درباره چیزی یقین داری محاله که ازش دست بکشی.امکان داره یکی از اون چیزای دروغی که درباره خدا شنیدی رو بگی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
5
34
بحث سر چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
ناشناس| ۰۴:۵۳ -
بحث سر چیه ...
بحث اصلی و بنیادی و اصولی بر سر حدیث بندگی و کیش شخصیت است که مقاله فوق با زحمت استاد تهیه شده و بناست دوستان بهره مند گردند.
وبحث فرعی و انحرافی و ترمز و دست انداز اینست: من منم , منم منم من یکمنم من ده منم من بهمنم نیم من منم صد من منم پس من منم .....
البته کاربران محترم گوششان بدهکار این بحث های پیش پا افتاده من منم من صد منم ....نیست و سرشان بکار خودشان مشغول است و تابلوی مرکز !!! را که میبینند از اولین خروجی بیرون رفته و به کار خود ادامه میدهند. این من منها مزاحم کار کسی نمیشود. به گوششان آشناست و حنای بیرنگ است.
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
ناشناس 00/12
واقعا برای شما متاسف هستم. ظاهرا شما هم نشان دادید که من صد من هستید. این چه ظرز تفکری است که شما دارید (هر که نظرش مثل من بود با من است و هر که نظرش ضد من بود بی من) آدم یاد داستان قلعه حیوانات آقای اورول می افتد. (لطفا آن را بخوانید). لطفا از بالای کاخ منیت خود پایین بیایید. برای خودتان بهتر است. چون از آن بالا دیگران را خیلی ریز خواهید دید و فکر می کنید خودتان خیلی بزرگ هستید. ساده گفتم تا قابل فهم باشد.
ناشناس
| Germany |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
واقعا برای شما متاسف هستم. ظاهرا شما هم نشان دادید که من صد من هستید. این چه ظرز تفکری است که شما دارید (هر که نظرش مثل من بود با من است و هر که نظرش ضد من بود بی من " ساراخانم نظر با توهین متفاوت است" ) ...... ساده گفتم تا قابل فهم باشد.
سارا| | ۱۲:۳۷
سارا خانم متشکرم که ساده گفتید تا برای من قابل فهم باشد حداقل یک مشکل کمتر دارم!
نمیدانم آیا پیگیر توهین ها و تهمتها ...کاربر منظور هستید .و آیا متوجه نیش زدن های حساب شده او به اعتقادات دینی ما هستید یانه ؟ شاید برای شما مهم نباشد ولی برای خیلی از ماها بعد از دادن " فرجه شاید یکی دوســــالـــــــه "و" صحبت نرم و نصیحت و بحثهای مداوم " دیگر قابل تحمل نیست . بازهم او در جدیدن افاضات خود بعد از اینکه 90 درصد مردم ایران را ساده لوح , بیسواد حسود .....معرفی کرده بود ( و همزمان خود را بالاترین در ایران میداند!) اینبار مردم ایران را حسود و عقده ای و خارجیها را راستگو و کسانیکه " اصلا نمیدانند دروغ چیست " معرفی کرده است و اکنون با کمال بی صداقتی خود را مانند یک کودک بیگناه و بی پناه معرفی کرده و ما را دعوت به راستگویی و نرمش ...مینماید و البته افرادیکه دوسال پیگیر مباحثه ها و اعتراضات و اخطارهای کاربران نبودند اکنون برای او دلسوزی مینمایند. اگر خواستید مباحثات کاملا نرم و دوستانه خود و دیگران از سال قبل را نشانه دهم که همگی در آرشیو بولتن موجود است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
تازگیها در سایت طوطی هم اوردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
23
1
دوستان عزیز سلام،
به نظر شما بهتر نیستش به جای پرداختن به امور فرعی و حاشیه ای، به اصل موضوع مطروحه بپردازیم و بدینوسیله به ارتقاء و غنای مباحث بیافزاییم؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
27
عالی و جذاب، دست برادران بولتن درد نکنه
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
36
5
خطاب به ناشناس با پرچم آلمان
یه کم انصاف داشتن هم خوبه بخدا! با اینکه وقتم بسیار محدوده ولی بازم به طور کامل مقاله رو خوانده ام و حتی جواب شاعری که از شعرهایش در مقاله استفاده شده داده ام دیگه بالاتر از این؟! پس معلوم میشه به نحو احسن از مقاله ی استاد بزرگوار جناب محمدتقی فرجی استفاده کرده ام و سعی کرده ام که نظراتم را در راستای مقاله تنظیم کنم.
دلیل پررنگ کردن نقش "من" رو در جواب شاعر گفته ام:
"فعل ما گشته همه تقلید! شیخ"
از اینکه دوستان نظرات دیگران رو میگن تا نظرات خودشونو همواره نالیده ام و اگر هی عنوان میکنم که "من" اینجوری فکر میکنم...، تجربه ی "شخصی من" اینه که ...، و غیره دلیل بر خودپرستی نیست بلکه میخوام بگم که شماها هم نظرات "شخصی" خودتونو بگید حتی اگه فکر میکنید اشتباست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
وقت شما محدوده، جل الخالق!! ما تصور كرديم شما از شدت بيكارى و تنهايى اين محفل را گهربار فرموديد خوب اگر بيكار شويد چه مى كنيد لابد طومارى مى نويسيد.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
هیچوقت و هیچوقت و هیچوقت شما کاربر پایتخت از صداقت و راستگوئی و خصوصا از انصاف حرف نزن که حداقل دوسال است انصافت را در تو هین به ملت ایران و کاربران و بالابردن دیوانه وار اروپائیان و گنگ گوئی و...دهها بی انصافی دیگر دیده ایم.
شبانه روز در سایت پرسه میزنی و باز میگوئی وقت نداری!! واقعا پرروئی.
"فعل ما گشته همه تقلید! شیخ" ..این مصرعت و شعرت چنان آشفته و درهم است که هم در مجلس شرب خمر و هم در مجلس عروسی و عزا ...مورد استفاده دارد. صادق و واضح گو نیستی .ضمنا کاربران نظرات خودشان را همیشه مینوسند و منتظر دستور جنابعالی نمانده اند. با یک تفاوت که آنها بافکر مینویسند و نه بیفکر و فی البداهه.
متاسفانه به هر دری میزنی تا توجه دیگران را بخودت جلب کنی خدا شفایت دهد. برایت مهم نیست چه مینویسی و چه برایت مینویسند .جنجال و مطرح شدن, آن مهم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
32
3
بسیار مقاله جالب و پر نکته ای است و من به عنوان یک فارغ التحصیل بی طرف و آزاد اندیش رشته فلسفه واقعاً استفاده کردم، اما نسبت به تذکر دوستان مبنی بر وجود اغلاط املایی باید عرض کنم که غلط های تایپی بعضاً به علت سیستم نرم افزاری و
اصطلاحاً خود تایپ ها ایجاد می شود که البته تایپیست ها باید دقت بیشتری از خود نشان دهند تا این مشکل خل شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
..۱۷:۱۵من به عنوان یک فارغ التحصیل بی طرف و آزاد اندیش رشته فلسفه.....
جناب ناشناس از شما که فارغ التحصیل رشته فلسفه است اولا انتظار این تعریف از خود نمیرود.:بی طرف و آزاد اندیش !!
ثانیا کسی که فلسفه خوانده قادر است دو سطر را خوانده و بفهمد که بر عکس نظر شما بنده غلط های املائی را کاملا طبیعی و بی اهمیت دانسته ام. راستش را بخواهید اگر اجاره دهید اسم ناشناس۱۷:۱۵ را بردارم و به جای آن پایتخت بگذارم بیشتر به حقیقت نزدیک میشویم.اجازه هست!!؟؟
بنده اینگونه نوشتم :..مقاله فوق پر است از غلط های املائی با این وجود هیچ و هیچ و هیچ از متن ارزشی و ارزش متن آن نکاسته است زیرا در دنیائیکه سرعت یکی از مهمترین عامل هاست افراد سعی در رساندن مطلب مینمایند و از اشتباهات املائی کوچکی که در منظور و مقصد تاثیر گذار نیست میگذرند.
شما که در فهم این مطلب دقت نکردید چگونه مطالب پیچیده فلسفی را فارغ التحصیل شدید؟( منظور از شدید , سخت و صعب شکاننده ! نیست).
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
برادر ناشناس۱۹:۳۴ کار وقتی درست انجام بشه هرچند بی اهمیت باشه اون کار، هم جایی برای ایراد طرف مقابل باقی نمیذاره وهم خدا خشنود میشه.بنده هم نیت خوب شما رو می فهمم هم نیت مغرضانه طرف مقابل رو.
هرچند خودش هم غلطهای تایپی داره وهم برداشتهای غلط
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
ناشناس ۱۴:۴۴ -
از بذل توجه آنجناب تشکر نموده , دقت نظر حضرتعالی و حسن برداشت از متون مکتوب را ارج مینهم.
پایدار باشید.
مریم شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
32
3
سلام بر مدیر مسئول محترم و برادران زحمت کش بولتن نیوز و سلام بر کاربران
گرامی، واقعیت مطلب اینه که بحث های تفسیر هفته خیلی خوب و ارزشمند است و همه باید استفاده کنبم، اما مشکلی که وجود داره اینه که برخی دوستان در کامنت های خود خارج از بحث، بحث می کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
با اجازه مدیریت محترم سایت .
فرمودید۱۳:۲۷ ... مشکلی که وجود داره اینه که برخی دوستان در کامنت های خود خارج از بحث، بحث می کنند!!

چون یکی از کسانیکه در جواب افاضات و توهینها به ملت ایران و مخدوش سازی دین و مذهب ما توسط بعضیها!!!! ساکت نیست این بنده هستم لذا پاسخی کوتاه به جنابعالیه و خواهشی کوتاه از سرکار عالیه دارم:
بسیار منطقی و متین نوشتید لذا ما منتظر نظرات و نوشته های شما در مورد متن استاد هستیم تا استفاده نمائیم .گرچه کاربران گرامی اهمیت به متون جنجالی من منم این منم...نمیدهند و استفاده خود را از مقاله استاد مینمایند لیکن شما لطف بفرمائید و پیشقدم شوید و مقاله را نقد بفرمائید تا کامنتهای من منم ...هم به سایه روند. اگر شما مقالات را نقد و بررسی ننمائید فقط وفقط من منم ها و جواب آن من منم ها به چشم میخورد لذا بایستی با مشارکت و نظردهی نظرات بی ربط را هرچه بی ربط تر نشان داد.
ممنون و متشکر خواهیم شد و منتظریم.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
36
7
خطاب به ناشناس با پرچم آلمان
دوست من، نمیدونم بابت چی از من کینه به دل گرفتی! وقتی آدم از کسی کینه به دل میگیره بیشتر از هر زمانی به گناه کردن نزدیک میشه و دلش رو سیاهی فرا میگیره اونقدر که زندگی عادیش مختل میشه. از دست دادن تمرکز در کار، فراموش کردن اولویتهای زندگی، فراموش کردن محبت به دیگران و ندیدن محبت از طرف آنها، افسردگی و ... همگی از کینه ها و دشمنی ها نشات میگیره
خداییش ارزش داره آدم بابت این چیزآ اینهمه حرص بخوره؟
راستی چرا فکر میکنی که من دنبال اینم که توجه ها رو به خودم جلب کنم؟ آخه اسم واقعیم که "پایتخت" نیست! اصلاً کسی منو نمیشناسه که بخوام توجه ها رو به خودم جلب کنم! روزهای اول بدون اسم و بصورت ناشناس کامنت میذاشتم ولی پیدا کردن خودم در دریایی از ناشناس ها وقتم رو بیهوده میگرفت و به فکر افتادم که یه اسمی انتخاب کنم و وقتی که دیدم یه نفر با اسم "بوشهر" در سایت های مختلف کامنت میذاره منم خواستم با تقلید! از او محل زندگیم "تهران" رو واسه خودم انتخاب کنم بعد دیدم خیلی دیگه تابلوه که دارم تقلید میکنم و این شد که "پایتخت" رو انتخاب کردم.
ببین چقدر صداقت خوبه، اصلاً آدم نباید از عواقب راستگویی بترسه چون صداقت و راستگویی به طرز باورنکردنی ای برکت با خودش میاره.
مدیر پایگاه ما هم با پیام های کینه آسا مخالفیم و آرزومی کنیم همه دوستان محترم با احترام نقطه نظرات خود را مطرح کنند و از شخصی کردن اختلاف نظر ها بپرهیزند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
کاربر پایتخت :دوست من، نمیدونم بابت چی از من کینه به دل گرفتی...
جدا دقیق همین سئوال ما بوده و هست : کاربر پایتخت نمیدونیم بابت چی اینهمه از مردم ایران نفرت داری و کینه به دل گرفتی مگه مردم باعث عقب موندگی و اشتباهات تو هستند؟؟؟ واقعا آدم بایستی شرم و حیا کنه و خجالت بکشه که بعد از چند سال توهین دائمی به ملت ایران و دقیقا در لفافه توهین به اعتقادات ما باز هم از رو نره .این ننه من غریبم ها رو لازم نیست در بیاری اگه مثل دیگران کامنت بنویسی بدون توهین به شعور مردم باهات دوست میشن.
برای مثال نوشتی : پایتخت: در کشور ما تنها معیاری که توسط آن میتوان فهمید چه کسی واقعاً شاده و الکی خوش نیست یه چیزه و اون اینه که ببینیم به آن فرد چند نفر حسادت میورزند! هر چه تعداد حسودان آن فرد بیشتر باشد نشاندهنده ی آنست که آن فرد موفقتر و شادتره اما در کشورهایه دیگه تنها با یک نگاه میشه فهمید که طرف شاده یا نه چون " اونا اصلاً نمیدونن دروغ چیه " تا برسه به اینکه خواسته باشند الکی و به دروغ خودشونو شاد نشون بدن!!! ......فاز بگیرن (آخر عقده بازی) و بگن ما شادیم!
باور کنید با این اطلاعات میشه یه کیت مخصوص برای تشخیص میزان شادی" ایرانیها " اختراع کردو بعدش مخترع برتر کشور شد....
این کینه تو از ملت ایران واقعا نوبره .همه کاربران بیش از دوسال است به تو تذکر میدهند و غیر ممکن است تغییر روش دهی .
پایتخت میگه : ببین چقدر صداقت خوبه، اصلاً آدم نباید از عواقب راستگویی بترسه چون صداقت و راستگویی به طرز باورنکردنی ای برکت با خودش میاره....
و دقیقا همین را بارها با لغات دیگر کاربران به تو گفته اند لیکن مثل همیشه کپی برداری کردی و حرف خودمان را به خودمان تحویل دادی .
سعی کن بی صداقتی و سفسطه و مغلطه را کنار گذارده و به جامعه ایران بازگردی.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
پایتخت کینه ای که شما از اعتقادات بعضی ها داری از بعضی جملاتت معلومه. چون هر چقدر هم بخوای نرم بنویسی بازهم دم خروست پیداست.شما بهتره به توصیه هایی که به دیگران میکنید عمل کنید وزندگی تون رو صرف اعتقادات بقیه نکنید.بله صداقت واقعا خوبه اینو همه میدونن نمی دونم چرا اینقدر اصرار داری بدیهیات رو مطرح کنی!!!!!!
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
منتظر دفاع بد کردن از دفاع نکردن هم بدتر است این چه جمله ای است میگی
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
ناشناس| | ۲۲:۰۱ -
منتظر دفاع بد کردن از دفاع نکردن هم بدتر است این چه جمله ای است میگی .....

جناب منتظربا سلام دقیقا جمله این کاربر را بخوانید در نیم سطر چهار اشتباه کرده است ضعف عجیب فارسی مانند همیشه در کلام اوست . نه ضرب المثل آموخته است نه فارسی کتابی نه فارسی مصطلح و یا عامیانه از هر چیز مقداری مخلوط میکند.تا کنون دیدید که افرادیکه با دروغ و کلک و ریا خود را بالا میکشند چه زود و به چه سرعتی خداوند آنان را ذلیل و بی آبرو میکند و به زمین میکوبد؟ که مجبور شوند با تهیه بیرق رنگی!! و مشابه بین کاربران اختلاف افکنده و آنها را با هم بد کنند غافل از اینکه هم انشاء آنان ,آنان را لو میدهد و هم غلطهای همیشگی مصطلح در ادبیاتشان لذا سعی میکنند به نوشتن نیم جمله ای بسنده کنند که به خیال کودکانه و بچه گانه خودشان لو نروند.
دو سه هفته است این کار توسط شخص مذکور در حال انجام است. و خدا کند ادامه دهد زیرا ما نیاز به هرچه سریعتر افشای او داریم.
كاپو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
2
17
جالب بود.حالا ميشه يكى استاد معرفى كنه بدونيم استاد چى هستن؟
كاپو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
1
18
جالب بود.حالا ميشه يكى استاد معرفى كنه بدونيم استاد چى هستن؟
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
18
17
باتشکر از جناب آقای فرجی ومقاله خوب و به جای ایشون.به نظر میاد حرف درستی که با تندی گفته بشه ویا حرف غلطی که با نرمی وآراستگی گفته بشه هردو اثرات مخربی دارند وما هر دو نمونش رو اینجا می بینیم.البته برای کسانیکه به اغراق ها،کنایه ها ،تندی ها ،زیبایی کلمات استفاده شده،نرم گویی ها و جو دادن ها توجهی نمی کنند وهمیشه دنبال اصل حقیقت مشکلی وجود نداره ولی من همیشه نگران نسل جوون کشورم هستم که با این طور حرف وحدیثها از بچگی آشنا میشن.مخصوصا در عصر حاضر که شبکه های ماهواره ای همه عزمشون رو جزم کردن تا حقیقت رو با استفاده از امکاناتی که دارن وارونه نشون بدن وبدی رو آراسته کنن تا منافع اربابانشون رو تامین کنند.واز این طرف خودی هایی داریم که می خوان از حقیقت دفاع کنن ولی اصولش رو درست یاد نگرفتن و بد دفاع میکنن.زمانه ما محک خوبی برای ماست.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
28
6
بولتن عزیز آرزوی ما هم همین است که افراد به دور از بغض و کینه زندگی کنند. چون اینطوری زندگی بهتره.
از شما ممنون هستیم.
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
31
7
نا شناس با پرچم آلمان:
شما در کامنتهای قبل نوشته اید: « شما از یک پیرزن دهات بپرسید بزرگی خورشید چقدر است و او به نان اشاره میکند و وسعت آنرا اندازه قرص نان میداند و همین سئوال را از استاد نجوم بکنید تا هفته ها و ماهها برایتان شرح میدهد.
هرچه انسان کم مطاله تر باشد ادعایش بیشتر است.» تناقض در گفته هایتان را دیدید. آیا آن پیرزن مطالعه بیشتری دارد یا یک دانشمن نجوم و پاسخ کدامشان طولانی تر است و ادهایشان بیشتر؟!
«خرده سواد و خرده علم و خرده پول هر سه فقط صدایشان زیاد است.یک چیزی شنیده است.صلح!!!» آیا صدای این خرده ها را در درون خود نمی شنوید؟! و آیا صلح چیز بدی است؟! متاسفانه شما ظاهرا فقط جنک را می پسندید و به نام خداوند در (بسم الله الرحمن الرحیم» توجه ندارید. خداوند بیشتر دوست دارد که ما او را رحمن و رحیم بدانیم و به همین نسبت هم رحمن و رحیم باشیم (نسبت به خود و مخلوقات دیگر)
امیدوارم نگاهتان را تغییر دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
سرکارخانم سارا۱۳:۱۲
اگر توجه نموده باشید بنده در این مدت حدودا دوسال به ندرت و به ندرت با بانوان تبادل نظر نموده ام فقط در مواردی خاص که ماه قبل اتفاق افتاد. و این فقط و فقط بخاطر نوع تربیت و کلاسهائیست که در جوانی طی کردیم.به ما تعلیم داده اند که به بانوان احترام وعزت بیشتر نموده وازبحثهای کشدار و غیر ضرور ( بخاطر اهمیت و جایگاه بلند زن در دین مبین اسلام ) اجتناب نموده واز پرحرفی با آنان روی برگیریم و حریم بانوان را احترام بگذاریم.
لذا چون این بحثها سرو ته ندارد و هیچکدام از ما همدیگر را نمیشناسیم و با چند سطر محدود در بولتن نمیتوانیم حق مطب را ادا نمائیم, بدینجهت بنده را معذور دارید که دقیقا و تحقیقا به مطالب سرکار عالیه بپردازم. شما فرض را براین بگذارید که حق باشماست و بنده اصلا صدای خرده پول وخرده علم و خرده قرض که هیچ اصلا ذاتا خود این سه هستم .باور بفرمائید کوچکترین تاثیری در یافته ها و باورهایم نمیگذارد حداقل بنده خودم را بیشتر میشناسم تا شما مرا و نهان انسانها را فقط خداوند میشناسد و بس. لذا در آتیه اگر جوابی کوتاه از بنده دریافت کردید .آنرا احترام و نزاکت اینجانب به خودتان تلقی فرمائید ونه خدائی نکرده کم اهمیت بودن نظر شما .زیرا شما نظراتتان صریح و روشن است و سعی نمیکنید به بهانه های واهی اعتقادات دینی را مخدوش و یا به ملت ایران توهین نمائید و بنده با اینگونه نظرات مشکلی ندارم.
سرباز نیروی انتظامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
ناشناس المانی خیلی وقته نبودم بازم اومدم بازم که طبق معمول مثل یونکرهای المانی داری نظرات مردمو بمباران میکنی؟ جات خالی یه دل سیر نهار خوردم این چند روزه چلو مرغ اونقدر خوردم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
سرباز نیروی انتظامی ..جات خالی یه دل سیر نهار خوردم این چند روزه چلو مرغ اونقدر خوردم ....

آدم یاد شغال می افتد که به مرغداری حمله میکند!واقعا برای انسان کثر شان است با افراد دون پایه و بیچاره ای مثل این فرد که نمیداند چه میخواهد و دائم در سایت با اسامی مختلف و ناشناس و اسم مستعار ....تربیت خانوادگی و کسری شعور و ادب خود را به تماشای خلق میگذارد , هم صحبت شود.
به بلعیدن مشغول باش شامت رسید!!
مدیر پایگاه ما متوجه لحن پیام ها هستیم ولی اگر برخی را بعضا منتشر می کنیم برای روشن شدن ذهنیت برخی از پیام دهندگان و لحن آنهاست .
سرباز نیروی انتظامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
بولتن دستت درد نکنه بیام ایشونو منتشر کردی تا همه به ماهیت ایشو بی ببرن تربیت خانوادگی کولاک میکنه
سرباز نیروی انتظامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
لقمان را گفتند ادب از که اموختی گفت از بی ادبان بر واضح است نحوه حرف زدن و برخورد هر شخصی تجلی رفتار و شخصیت خانواده ای است که در ان بزرگ شده نیک است بدانیم هستند انسانهایی که ...
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
6
32
سلام،
موافقم با کلیت حرفتون دوست عزیز !
اسلام سیاسی در جهت تشکیل حکومت سیاسی اسلامی نظریه پردازی شده و البته من در این زمینه خیلی وارد نیستم ولی مثال هایی که فرمودید همه در زمان خود نرمش هایی بودند که امامان معصوم ما ناگزیر از آن بودند چرا که یاران کمی داشتند و این هم دلیلش کمبود ایمان و عافیت طلبی مردم بوده…سال ها خانه نشینی امیرالمومنین به خاطر اینکه در هنگام رحلت/شهادت پیامبر(ص) سن کمی داشته و مردم حق رو به داماد بزرگتر پیامبر میدادن برای جانشینی(عدم فهم دین و شعور سیاسی)…مردمی که به نوه ی پیامبرشان رحم نکردن و با قساوت شهیدش کردند چرا که حاضر به بیعت با دستگاه قدرت و ثروت نشده بود…امروزه نیز مصداق دارد…
ریشه ی نظام و انقلاب ما سالم است و اگر فسادی رخ می دهد در شاخ و برگ آنست حال که جریان پیش برنده ی انقلاب در جهت خلاف ارزش های امپریالیسم و استکبار است.............
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
6
33
یک روزی به طور اتفاقی به پیج یه منافق از سازمان مجاهدین برخوردم که اتفاقا عکس منزجر کننده ای از مریم رجوی گذاشته بود و او رو رییس جمهور منتخب ایران معرفی کرده بود عده ای از بچه ها هم ریخته بودن تو پیجش و سعی داشتن با یادآوری جنایت های این گروهک او رو به چالش بکشن اما پاسخ هاش برام جالب بود به هیچ کدوم از چالش هایی که باهاش مواجه میشد وقعی نمی گذاشت و از کنارش عبور می کرد و تلاش می کرد با لحن نرم و آرومی مثل آینده از آن ماست و بچه ها بیایید با هم دوست باشیم و این رژیم فلان است و بهمان از انعطاف و حلم و حق به جانبیش رونمایی کنه!
عجیب الان یاد اون شخص افتادم!
البته بنده درصدد اتهام وارد کردن نیستم و در مثل هم مناقشه نیست ولی شیوه ی منافقانه ای که در پیش گرفته شده اون هم در زمانی که در برابر ابهامات مطرح شده پاسخ قاطع داده میشه- که چاشنی طنز و طعنش باید تعدیل بشه تا اثر معکوس نزاره و بهانه هم دست کسی نده- ایشان عکس العمل های دیده شده را بروز می دهد…به قول دوست بالایی دم خروسش بدجور پیداست!
از طرفی اینجا واقعا فضای رفع شبهه و پاسخ به مسایل عقیدتی رو نداره و اگر کسی در پی حقیقته اینجا فضای مناسبی نیست و اگر قصدش توهین به عقاید دیگرانه باید بپذیره امکان مقابله به مثل رو!
کج فهمی هم حدی داره خب!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
6
30
طبق سیره ی بزرگان دینمون جواب سلام واجبه حتی جواب نامه هم!!
ولی وقتی می دونی نظرت ممکنه سانسور بشه بحث عقیدتی نکنیم بهتره انگار!
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
23
6
سرکار خانم زهرا
سلام
شما خود بهتر از بنده به این نکته واقف هستید که در فضای مجازی، این اشخاص نیستند که رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند بلکه متون، نظرات، گفتگوهای آنان است که برجسته می شود. البته در این که هر کس درباره نظراتی که از شخص دیگری می شنود و یا می خواند، در ذهن خود شمایلی از شخصیت آن فرد را تجسم و تصور می کند بحثی نیست ولی نکته در اینجا است که اگر بخواهیم این تجسم تفکرات خود را نسبت به شخصی به صورت عینی، مصداقی و یا در مثلها عیان کنیم و آن را بیان داریم بدون این که واقعیت و حقیقت آن را به صورت 100 درصد بدانیم مشکلات دیگری نیز پیش خواهد آمد.
موضوع فهم و ادراک نسبی افراد از بابت آنچه دریافت می دارند است که بدیهی به نظر می آید چون تحلیل داده ها و دریافتهای فرد به دانسته ها و آگاهی های قبلی وی وابسته است و خروجی آن با توجه به همین آگاهیهای قبلی افراد متفاوت خواهد بود. نکته مهم عدم قطعیت در صحیح بودن این خروجی است.
البته این درباره همگان از جمله خود من صدق می کند و من هم امیدوارم تا آنجا که بتوانم آن را رعایت کنم.
پاسخ به نظرات و ارائه نظر کار بسیار مطلوبی خواهد بود در صورتی که منصفانه باشد و با پیش فرضهای خود قصد نتیجه گیری مطلوب را نداشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
خانم سارا خودتونو خسته نکنید با اشخاصی بحث کنید که منطقی باشن از قدیم گفته اند نرود میخ اهنین بر سنگ
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ناشناس|Germany|۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶

سرکارخانم سارا ۱۳:۱۲
اگر توجه نموده باشید بنده در این مدت........



سارا|| ۱۳:۴۶ -
سرکار خانم زهرا
سلام
شما خود بهتر از بنده به این

کاربر پایتخت بنظر شما اول این متنی که آقا سارا! برای زهرا خانم نوشته خیلی مردونه نیست!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
6
24
سلام مجدد،
بله دوست عزیز معمولا صراحت در مکاتبات بیشتره و بدلیل استفاده ی صرف از کلمات برای انتقال مفاهیم و منظور، مشکل بوجود آمدن سوء تفاهم هم مزید علت در بروز دلخوری ها میشه و دوست ندارم مصداقی صحبت کنم ولی زمانی ما می تونیم نقادانه صحبت کنیم که به موضوع احاطه داشته باشیم وخوب بشناسیمش و راجع بهش مطالعه کرده باشیم وگرنه نقدمان تنها شکل بهانه جویی و گاها توهین به خودش می گیرد!
به هر حال باید تلاش کنیم در هنگام پاسخ گویی بیشتر رعایت کرده و نقدمان را به سمت سخنان شخص و نه شخصیتش متمرکز کنیم و فراموش نکنیم همیشه گفتگوی محترمانه تأثیر مثبت بیشتری بر جا می گذارد و دین ما ایجاب می کند که حتی با کافر حربی هم برای روشنگری و اتمام حجت ابتدا گفتگو کنیم ، یک هموطن ناآگاه (!)که جای خود دارد!
ولی همانطور که قبلا هم گفتم من واقعا به این نتیجه رسیدم بحث اعتقادی در این فضا به خاطر محدودیت ها امکان پذیر نیست و البته پرداختن به شبهات مطرح شده هم اجتناب ناپذیر است!
معمولا گفتگوی مستقیم نتیجه ی بهتری داره!
سرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
19
12
امیدوارم اشخاصی هر چند خیلی کم که همیشه با توب بر و از روی بیکاری به اینجا می ایند و همیشه سعی در به کرسی نشاندن حرفشون و تهمت زدن به دیگران را دارند و بس از جریان توافق هسته ای مثل اینکه جریان انها هم عوض شده مصداق همین جمله که باد از هر کجا بوزد به ان طرف متمایل میشوند و همیشه نظرات سایرین رو سمباشی میکنند مثل اینکه خودشونو عثل کل میدونن با باز کردن کتاب شعر چند بیتی شعر تایب میکنن تا خودشان را وارسته جامعه نشان دهند و مرغ انها یک با دارد و با دلایل منطقی قانع نمیشوند و سعی در تفرقه اندازی دارند
پاسخ ها
بیتا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
جناب آقای سرابی اگر شما به خاطر بعضی نظرات ایشون با ایشون مخالفتی داری دلیل نمیشه که همه نظرات این آقا رو غلط بدونی.شما اجازه نده اختلافات قبلی در درست وغلط دونستن نظرات بقیه اثری داشته باشه.شما ببین اینجا بحث درباره دین واثراتش هست.ببینید کسی که اینرو مطرح کرده آیا درست گفته؟شاید بگید هرکسی حق داره نظرش بذاره بله نظرش رو بگه ولی وقتی بحث توهین اونهم نه به شخص بلکه به یک هویت فرهنگی داره شکل میگیره چرا باید ساکت بود؟مخصوصا وقتی این توهین شکل دلسوزانه به خودش میگیره.شما همه این مدت ساکت بودید وحالا وقتی یکی پیدا شده که داره هرچند تند دفاع میکنه دارید به ایشون اعتراض میکنید؟من هم در یه جاهایی باایشون مخالفم ولی در اصل اعتقادتمون با ایشون موافقم.بهتره به جای اینکه به هم اعتراض کنیم سرمنشا اختلافات رو پیدا کنیم وخودمون رو ضعیف نکنیم.
سرابی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
من اسمی از کسی نبردم و انتقاد بذیر هستم بشرطی که طرف مقابل تهمت نزنه و ندونسته به کسی توهین و افترا نزنه و به قول عامیانه حرفشو رک بزنه نه اینکه به در بگه دیوار بشنوه من اصلا ادم کینه ورزی نیستم
سرباز نیروی انتظامی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
منکه به کسی توهین نمیکنم ولی اگه اون شخص تربیت خانوادگیش رو به زوال باشه رو چیکار باید کرد؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
6
25
اوف وقتی فکر می کنم به خاطر پاسخ به شبهه افکنی های غالبا توهین آمیز افراد دغل باز چقدر ممکنه زیر سوال بری اون هم با حرفای خودت منتهی در یک جمله بندی دیگه و در قالب یادآوری(نمی دونم چطور ممکنه حرفی که زدم رو پشت بندش برام تکرار کنن با جمله بندی دیگری و بعد اذعان کنن برای یادآوریه و می دونم که می دونی، ولی حرفاشون این پیام رو بهم میده که اصلا معنی حرفم رو متوجه نشدن) توسط افرادی که خودشون رو خیلی منطقی و دارای خط کشی تصور می کنن چقدر جو سنگین میشه و گاهی از متانت به خرج دادن احساس پشیمونی بهم دست میده!
توصیه ی دوستانه و دلسوزانه ای که برای کاربر محترم با پرچم آی پی آلمان دارم اینه که در جواب افرادی که انقدر توانایی ندارن که وقتی اسمشون رو تغییر میدن لااقل محتوای صرفا توهین آمیز و بدون بار پیامشون رو هم تغییر بدن اون هم با اسامی خلاقانشون ، برای به حاشیه نرفتن بی پاسخ بزارینشون چرا که جواب …خاموشیست!


این اعتقاد شخصی منه که هر کسی عقاید خودش رو داره ولی هر عقیده ای برای من محترم نیست!
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
6
23
۱۵:۱۴
سرکار عالیه زهرا خانم
گر جمله کائنات کافر گردند
بر دامن کبریاش ننشیند گرد
ضمن تشکر از توصیه جنابعالی بایستی بعرض برسانم که با افراد یکه به خود شخص بنده دشنام میدهند من مشکلی ندارم زیرا تماما حدس و گمانه زنی ست و بسیط خاطر است که چه کودکانه و کودنانه به گل نشسته اند.و اتفاقا با همان زبانی که های کرده اند هوی خود را میشنوند زیرا زبان دیگری نمیفهمند .
لیکن متاسفانه با وجود مسلمان بودن و دفاع از دین و سینه چاک بودن , بعضی ها , متوجه نیستند منیتی تمام اعتقادات شان و ملیتشان و شخصیتشان را به باد تمسخر و نه انتقاد گرفته است و با بازی با لغات و سفسطه و مغلطه روزها وقت افراد را به بهانه کلمه ای و معنای آن گرفته و مشغول میسازد و درحین توضیح جملاتش و فرصتی که یافته تحت بحث و تبادل نظربارها و بارها نیش زهرآلود خود را در بدنه دین و ملیت ما فرو میبرد. و به محض اعتراض یا اصلا بروی خود نمی آورد یا با مغلطه و سفسطه از حقیقت فرار کرده و با تعریف هزاران باره از خود سعی میکند دیگران را ساده و نفهم و عقب مانده معرفی کند و خود را تطهیر کند. آن شخص منیت پیشه سرنا را از گلوی گشادش مینوازد ومتاسفانه این گم گشته گان با گلوی گشاد به دیگری میتازند.با اینگونه افراد بحث و استدلال فایده ای ندارد و بایستی دقیقا با روش خودشان آنانرا رسوا نمود.
از بابت هیچ چیز شما نگران هیچ مطلبی نباشید زیرا ما به تکلیف اعتقادی خود ماموریم چه افراد درک کنند یا نه . درمواجهه با افراد هتاک هم بایستی دماغ شان به زمین کوبیده شود زیرا بعضا فکر میکنند خیلی حاضر جوابند!!؟؟
ما با دوستان عارف و دانای خود در بولتن تنها نیستیم و به غیر از کاربران محترم, مدیریت و کارکنان حاذق و مومن بولتن هم به ارزشها اعتقاد دارند.
مدیر پایگاه ولي ما بايد در پاسخ هايمان به گونه اي رفتار كنيم كه به ارزشها و اعتقادها ضرري متوجه نشود و قاعده جذب حد اكثري و دفع حداقلي را فراموش نكنيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
با سلام ولی من کامنتهای شما را هم مرور میکنم میبینم که شما هم کمتر در توهین و شروع لجبازیهای کودکانه مقصر نیستید و با زبان تیز انتقاد میکنید و با لغات زشتی از انتقاد کننده استقبال میکنید و بحثهای طولانی میکنید یادتان باشد ابروی انسانی در دست انسانی دیگر نیست که بتواند ابروی کسی را ببرد به نظر من اول شما های میگویید و توان شنیدن هوی را ندارید این را بدانید شما مامور هدایت گر نیستید و هر کسی اراد است نظرش را بگوید دلیلی نیست نظر هر کسی مخاف نظر شما بود با او به تندی رفتار کنید ببخشید مزاحمتان شدم با شناختی که از خصوصیات شما دارم میدونم سریع در برابر بنده جبهه گیری میکنید و نظرات خودتونو بیان میکنید ولی بنده بی طرفانه نظر دادم غرضی در کار نبود
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
با سلام خدمت مدیرت محترم سایت.
فرمایش حضرتعالی در مورد جذب و دفع کاملا متین است و بهمین خاطر بسیاری از دوستان با متانت و بزرگی ماهها با شخص مذکور بحث نموده اند و انشاالله ادامه دهند .لیکن بالاخره بعد از حدود یکسال و اندی افراد مختلف نتایج مختلفی از مقصد و مقصود شخص میفهمند. که طبق همان برداشت موضع میگیرند. پاینده باشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
جناب خیلی ببخشیدا منظور شما کاملا مفهومه فرمول فیزیک کوانتوم که نیست هر کسی نظر خاصی براداشت کنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
21
6
نا شناس با سرور المان بنده بیشتر دیدم جنابعالی بیشتر به بقیه فحش داده و اهانت کرده اید از جامعه دکترها گرفته تا تمسخر لهجه های زبانها و قیاس بقیه که همواره با کلماتی رکیک استفاده کرده اید و با لحن رفتاریتون طوری وانمود کرده اید تا دیگر کاربران با شما همراه شوند به نظر بنده در کامنتهای شما میشه حاظر جوابی و لجاجت کوکانه را دید دوست گرامی میدونم سریع علیه کامنت من جبهه گیری میکنید ولی بد نیست بجای حاظر جوابی واقعا منصفانه به کامنتها و عقاید و طریقه تعامل با دیگران فکر کنید و در رفتارتون تجدید نظر کنید بنده اهل بحثهای بی ثمر نیستم و دلایل خودمو کامل ابراز کردم و شما هم مختارید به رفتار خودتون فکر کنید یا خیلی سریع علیه کامنت بنده جبهه گیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
وقتی نظر شما به این واضحی و صریحی گفته شده بایستی از کجاش ایراد گرفت؟؟
بخاطر نظر شما که من جریمه نمیشوم که ازجا بپرم نظر است ولا غیر .کما اینکه با نظرات من بنا نیست کسی بره زندان حکم دادگاه که نیست نظر است.
خوب مشکلی نیست .البته اینقدر اعصابها در اینترنت خورد است که هر چیزی توهین به انسانیت و جوامع و دنیا...حساب میشود.
راستی علی آقا یک کاربری هست همیشه مردم ایران را نفهم بیسواد کم دان حسود و عقده ای و اینهم 90 درصد ! خطاب میکند تا کنون ندیدم شما ناراحت بشوی ؟ و موضع بگیری .البته بعضی افراد دیگر هم دقیقا کار شما را مکنند .شما جزو 10 درصدید یا 90 درصد ؟ احتمالا جزو 10 درصد هستید چون تا حالا اعتراضی از شما ندیده ام؟
ابیها که فحش و دشنام و رفتار کودکانه نبود؟ یابود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
علی آقا آیا شما توهین ها وکنایه های طرف مقابل رو خوندید؟اگر خوندید حداقل اون رو هم نقد کنید تایکطرفه قضاوت نکرده باشید.من که ندیدم نه جامعه دکترها رو به سخره گرفته باشن ونه لهجه ها رو.نمی خوام مدل دفاع کردن ایشون رو توجیه کنم ولی علت رو هم ببینید.آیا همه نظرات رو خوندید؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
دوست ناشناس هر دو طرف مقصرند هم ان کاربرها و هم دوست گرامی خودمون و دوست گرامی خودمون هم با کنایه ها توهیناتی کرده شما متن رو میهونی ولی متنی که با کنایه گفته شده حاوی دو مفهومه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
دوست نا شناس هم ان کاربرها و هم دوست عزیز خودمون مقصرند تو دانشگاه یک استاد ادبیات داشتیم وقتی شاهنامه رو میخوند و ترجمه میکرد میگفت گاهی جمله ای معنی دیگه ای داره و با کنایه نوشته شده مفهوم دیگه ای رو میرسونه مثلا وقتی به یکی بگی دیگه بزرگ شدی ها منظورشون بزرگ شدن نیست یعنی دیگه بهمون سلام نمیکنی گاهی بعد از یک جمله ساده معنی بزرگتری نهفته شده
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
علی| ۱۷:۱۰... بنده اهل بحثهای بی ثمر نیستم ....
آقای کاربر پایتخت منظور آقای علی آقای جدید ما حداقل دوسال است به بحثهای بی ثمر و طولانی و بی سرو ته شما گوش میکنیم و تحمل میکنیم اینهم تحت نامهای مختلف . در همین صفحه چهار اسم مختلف. تاکی میخواهی ادامه دهی؟؟
در موضوع پژو 405 هم بعد از اینکه اجازه ندادم موضوع روز شوی و سریعا ختم صحبت با تو را کتبا نوشتم آنوقت بنام "زهرا " به من متلک پرانی کرده و خواستی اختلاف بین کاربران بیندازی زیرا شخصی بنام زهرا بدجوری به افشاگری علیه تو برخاسته است. این کارها عاقبتش طرد از اجتماع و سرخوردگی شدید و عاقبت به انتهار و خودکشی ختم خواهد شد تا دیر نشده برگرد.
مردم احمق نیستند .شاید کسی چند سالی در رشته کلام شناسی ! و روانشناسی عمر خود را تلف ! کرده و فقط با مروری کوتاه و با یافتن چند تکیه کلام ( حتی با تعویض لغات ) سره را از ناسره تشخیص دهد.
تصمیم خود را بگیر و خود را از این وضعیت هولناک نجات ده . ما هم حاضریم تنهائی هایت را با دوستی و محبت پر کنیم.
" علی و زهرا هردو کاربرانی هستند که بنده اخیرا با کامنتی طولانی از آنان تشکر نمودم و شما سعی در اختلاف افکنی داری "

بنظرم شما غافلی از اینکه مدیریت محترم سایت تا کنون با عطوفت و مهربانی چقدر به تو فرصت داده است. فرصت را غنیمت بدان. و بازگرد.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
علی اسمی هست که مطمئننا در جامعه زیاده دوما با این حرفها میخواهی اون کاربرها رو با خودت همراه کنی یادش به خیر یک همسایه ای داشتیم درست مثل جنابعالی تا با یکی از همسایه ها حرفش میشد سریع تو کوچه دنبال یارگیری بود علیه طرفش دوست عزیز همه کاربران این سایت انسانهای وارسته ای هستند و اونقدر منطقی هستند که بیخودی خودشونو داخل اختلافات دیگران قرار ندهند و شما هم اگرانها را دوست داشته باشید بیخودی انها را درگیر بحثهای خودتون و دیگران نمیکنید یا میگویید یک نفر با هزار تا اسم اومده یا میگویید با شما دشمنی شده یا الکی دیگر کاربران محترم را بیخودی وسط میکشید بهتره بجای زدن اتهامات بی اساسی گفته های خودتونو ثابت کنید که تهمت و بهتان کار بسیار زننده ای هست مدیریت محترم و بزرگوار سایت خودشون خوب و بد را از هم تشخیص میدهند و کامنتهای بد رو خودشون اگه صلاح بدونن منتشر نمیکنن بهتره توان تحمل انتقاد داشته باشید
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
علی| ۰۱:۱۰ -
...علی اسمی هست که مطمئننا در جامعه زیاده .....
" کاربران این سایت انسانهای وارسته ای هستند "
آقای علی "پایتختی " آدرس دقیق بدهم از کجا و از چه کسی این جمله را کپی کردی؟؟
نه فعلا هنوز باهات کار دارم .کمی صبرکن تا پاتک بعدی تو به اعتقادات دینی ما !
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
تو اون دنیا حلالت نمیکنم چون من اون کاربر مورد نظرت نیستم
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
6
17
حدیث بندگی و کیش شخصیت ....

ناشناس| ۱۵:۰۳ میدونم سریع در برابر بنده جبهه گیری میکنید ...

علی| ۱۷:۱۰ میدونم سریع علیه کامنت من جبهه گیری میکنید!!!.....

بادیدن کامنتها تازه میفهمیم منظور از دو بینی دو تا دماغی نیست .یکی کامنت رو آدم دوتا میبینه . نه اینکه دوتا بینی داره !عجیبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
ممکنه متن کامنت یکی به نظر دیگری خوب باشه و بخواد تو جملش از اون کلمه و یا جمله استفاده کنه من خودم از کاربران عزیز سایت خیلی جملات زیبا یاد گرفتم
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
اشناس|Iran, Islamic Republic of|۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲

ممکنه متن کامنت یکی به نظر دیگری خوب باشه و بخواد تو جملش از اون کلمه و یا جمله استفاده کنه من خودم از کاربران عزیز سایت خیلی جملات زیبا یاد گرفتم ......

اتفاقا از قضا ! شما هروقت دوسال با کسی شبانه روز بحث کردید آقای پایتخت متوجه میشید که مطلب کپی برداری نیست بلکه انحرافات عقیدتی و شروع فتنه کوچک است. شب بخیر
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین