کد خبر: ۲۶۵۹۰۱
تعداد نظرات: ۶۵ نظر
تاریخ انتشار:
قانون اساسی مجوز برخورد منفعت طلبانه اقلیم با مصالح عراق را داده است؛

در شکل گیری داعش کدام یک مقصر هستند، بغداد یا اربیل؟

اقلیم همانطور که از سوالات کمیته تحقیق در این زمینه برآشفته است آیا خود نقشی در به قدرت رسیدن داعش نداشته است؟ عناصر بعثی که به داعش پیوستند ابتدا به ساکن در همین اربیل اقلیم مستقر نبودند؟ یا در مراحل بعدی که موصل اشغال شد و روابط بعثی ها و داعش شکرآب شد آیا همین بعثی ها به اربیل کوچ نکردند؟
در شکل گیری داعش کدام یک مقصر هستند، بغداد یا اربیل؟

گروه بین الملل: مدتها البته دقیق تر بگوییم بیش از یکسال از اشغال شهر موصل توسط داعش می گذرد و هنوز بسیاری از زوایای پنهان این اتفاق برملا نشده است.

به گزارش بولتن‌نیوز، مهمترین بخش این اتفاق عوامل اشغال موصل می باشد که در این میان اقلیم کردستان عراق بطور مکرر بغداد را متهم به کمک غیر مستقیم به داعش می کنند. در حالیکه اقلیم و برخی سران آن فرار ارتش را بهانه قرار می دهند و می گویند داعش از سر همین فرار ارتش مسلح شد اما کسی سوال نمی کند که زمینه های ایجاد این فرار توسط چه کسانی فراهم شد؟

اقلیم همانطور که از سوالات کمیته تحقیق در این زمینه برآشفته است آیا خود نقشی در به قدرت رسیدن داعش نداشته است؟ عناصر بعثی که به داعش پیوستند ابتدا به ساکن در همین اربیل اقلیم مستقر نبودند؟ یا در مراحل بعدی که موصل اشغال شد و روابط بعثی ها و داعش شکرآب شد آیا همین بعثی ها به اربیل کوچ نکردند؟

در شکل گیری داعش کدام یک مقصر هستند، بغداد یا اربیل؟

هنوز نیروهای پیشمرگه در اقلیم از نبود سلاحهای سنگین می نالند در حالیکه همه و البته خود آمریکاییها اعتراف می کنند که سلاحهایی که خارج از عرف قانون هم به وزارت پیشمرگه حکومت اقلیم داده است به جز چند محور خاص به دست نیروهای پیشمرگه نرسیده است. بالاخره این سلاحها با چه هدفی انبار و در کدامین جبهه مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

اقلیم اگر اعتراف می کند که به قانون اساسی عراق پایبند است و این قانون را مبنای کاری خود قرار داده است چگونه است و براساس کدامین بند قانون اساسی وارد پروسه توطئه علیه دولت مرکزی می شود؟

در شکل گیری داعش کدام یک مقصر هستند، بغداد یا اربیل؟کدام کشور فدرال در دنیا وجود دارد که بخشی از مناطق فدرال آن وارد یک توطئه بین المللی علیه دولت مرکزی شود؟ آیا قانون اساسی عراق به اقلیم کردستان عراق این مجوز را داده است؟

در حالی که مخالفین دولت مرکزی در اربیل به بهانه آزادی سیاسی علیه دولت مرکزی جلسه و نشست برگزار می کنند آیا نیروهای حشد الشعبی در عراق که بخشی از هویت دفاعی عراق در برابر داعش شده اند می توانند در اربیل تشکیل جلسه دهند؟

این اقدامات که تمامی ندارد در کجای قانون اساسی یک کشور فدرال آمده است که در قانون اساسی عراق نیز آمده باشد؟

در حالیکه اقلیم خواهان روابط با کشورهای منطقه می شود گروههای تروریستی در جوار مرزهای ایران جولان می دهند، اگر حکومت اقلیم مسئول است چرا سکوت گزیده است؟ اگر مسئول نیست چرا امنیت مرزها را به دولت مرکزی واگذار نمی کند؟

در شکل گیری داعش کدام یک مقصر هستند، بغداد یا اربیل؟امروز اگر اقلیم مدعی مبارزه با داعش می باشد چرا بخش زیادی از سلاحهای اهدایی به اقلیم سر از بازار قاچاق در می آورند ؟ چه کسی مسئول است؟ دولت مرکزی یا قانون اساسی عراق!
این همه بعثی که در اقلیم هستند چه ارتباطی با حکومت اقلیم دارند؟

محصولات اقلیم در بازارهای داعش در موصل و تلعفر خرید و فروش می شوند چگونه است این وسایل در تدابیر شدید امنیتی در کردستان عراق روانه مناطق تحت کنترل داعش می شوند؟
کمیته ای که برای مجازات عاملان همکاری اقتصادی با داعش در اقلیم تشکیل شده بود چکار کرد؟ نتایج این کمیته بعد از یک سال اشغال موصل کجا و چگونه اعلام می شود؟ آیا اصولا اقلیم تمایلی برای بازگشایی این پرونده ها را دارد؟

اگر به قبل تر برگردیم باید بپرسیم چرا فرماندهان ارتش عراق که در موصل بودند و از جبهه ها گریختند سر از اقلیم کردستان عراق درآوردند؟ آیا اقلیم به آنها وعده ای داده بود؟ میلیونها دلار یک فرمانده ارتش که بدست نیروهای پیشمرگه بعد از سقوط موصل افتاد به کجا رفت و چگونه هزینه شد؟

در شکل گیری داعش کدام یک مقصر هستند، بغداد یا اربیل؟

مهمتر از همه اینها این سوال را باید بار دیگر مطرح کرد که قانون اساسی عراق که اقلیم با حداکثر رای به آن رای مثبت داد این مجوز را در اختیار اقلیم قرار می دهد که با مصالح ملی عراق برخورد منفعت طلبانه حزبی داشته باشد؟

بله این سوالها و صدها سوال دیگر هنوز وجود دارند که کالبد شکافی از آنها می تواند سبب روشن شدن پاسخ این سوال شوند که چه کسانی باعث شکل گیری و تقویت داعش شده و می شوند؟

هنوز چند صباحی از انتشار مطلبی در یکی از مجلات نزدیک به سیستم های امنیتی اقلیم بنام سفیل نمی گذرد که به مسئولین اقلیم توصیه می کرد عزت الدوری و بعثی ها و حتی داعشی ها باید برای حفظ بالانس سیاسی در عراق مورد حمایت قرار گیرند.

ضرب المثلی معروف است که می گوید ( نقل به مضمون است) تو که سوزن را در چشم دیگران می بینی آیا کلنگ را در چشمان خود نمی بینی؟!

انتهای پیام/
منبع: بولتن نیوز

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
11
22
داعش یک بهانه برای ایجاد انفصال قطعی برای ایجاد کشور سرطانی جدیدی در منطقه هست که یک روی کار از اربیل میگذرد.
قدیمیترین گروه های سربری منطقه قبل از داعش کدام گروهک ها بودند؟
یادتان رفته...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آفرین
aref
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
قبل از داعش کی جنایت کار بود در حلبچه در و کرکوک علیه کردها در عراق و در قارنا در ایران جواب لطفا؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
aref امیر راست میگه بله صدام جنایتکار بود بر منکرش لعنت ولی دوکرات و کومله و پژاکم کم جنایت نکردن حالا چون کردن شمام کردی پس اینا جنایت نبود نه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آقای عارف میتونی بگی کیا تو نقده سر دختربچه سه ساله و مادر 23 ساله رو بریده بودن و سر دختررو با 3 سیخ به سینه مادر چسبونده بودن؟ حتی در مقیاس داعش هم اینکار جنایت سنگینیه. برادر من بهتره از رو تعصب حرف نزنیم ایران اولین کشوری بود که در فاجعه حلبچه از کردها حمایت کرد.
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
جواب عارف:
دوست عزیز من هم از جنایات صدام خبر دارم حتی از جنایات اتاترک علیه کردها خبر دارم حتی از رفتار بشار اسد هم خبر دارم.اما مساله ای که هست این هست که در مناطق کردی همیشه به جای تلاش برای صلح تروریست با سلاح مدعی گرفتن حقوق اکراد بوده که یک بخشش هم سربری سربازان خودمون هست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
من کرد هستم و دستم همیشه برای صلح دراز است
ولی اگر در جواب, موشتی برایم گره شود آن را از مچ قطع خواهم کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
من ایرانی هستم ودستم همیشه برای صلح دراز است ولی اگر طرف مقابل فکر پلیدی در سرش باشد گردنش را قطع خواهم کرد.
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
نه یادمون هست. گروه های پان ترک در قارنا بودن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
چه ربطی به گروههای پان ترک داره منم با اون نظردهنده موافقم ترک نیستم حرفم حرف همین نظر دهنده است پان کرد عزیز نه پان ترکیسم خوبه نه پان کردیسم که تو به شدت طرفشی اونم از آلمان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
10
10
حضور حشد شعبی در اربیل چه معنایی دارد برند در خود بغداد نشست برگزار کنند.
همدانی
|
GERMANY
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
13
12
این رو لطفا چاپ کن بولتن. اینها فقط یه سری اتهامات هستن که هیچ سندی هم ندارن. اینجا نه اسمی برده شده نه منبعی آورده شده تا اینکه نشه صحت یا عدم صحت این حرفها رو فهمید. اولا مسئولیت سقوط شهر موصل با کساییه که مسئولیت حفاظتش رو داشتن، یعنی پلیس و ارتش عراق که زیر نظر نخست وزیر کار میکنن. نیروهای پیشمرگ به صورت محدود در موصل برای محافظت از دفاتر احزاب کرد در اونجا بودن که اونها هم فبلا شهر رو به دلیل وخامت اوضاع ترک میکنن. هرچند که همونها هم با اجازه نخست وزیر عراق میتونستن به موصل برن چون موصل جز اقلیم نیست. دوما فرماندهان اصلی ارتش و پلیس عراق همه در جنوب عراق هستن نه در اقلیم یا خارج. فرمانده پلیس موصل فردی به نام مهدی الغراوی بوده که الان در جنوب بغداده. سرهنگ حمد العاصی العبیدی فرمانده ارتش در جنوب عراقه. قنبر معاون رئیس ستاد مشترک وزارت دفاع هم همینطور. همه اینها در موصل بودن. هیچ کدام هم تا حالا محاکمه نشدن! اینکه شما میگید فرماندهان نظامی به کردستان فرار کردن، دقیق منظورتون کیه؟ اسم ببرید لطفا. فقط استاندار موصل به خارج فرار میکنه که اون هم مقام نظامی نیست. سوما نخست وزیر عراق در همون موقع پیشنهاد اعزام پیشمرگه به موصل رو رد میکنه!!! جالبتر اینکه خودش هم نیرویی نمیفرسته! واقعا چرا؟ چهارما اینجا گفته شده چرا تجهیزات عراقی سر از مناطق تحت کنترل داعش درمیارن؟ خیلی ببخشید وقتی ارتش عراق عقب نشینی میکنه، میخواید این سلاحها سر از کجا دربیاره؟ بورکینافاسو!؟ پنجما اگر داعش و کردها با هم تبانی کردن چه نیازی به درگیری بین این دو تا هست که هر دو تلفات بدن و تضعیف بشن؟ و هزاران سوال دیگه...
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
10
6
داعش از سوریه وارد عراق شد، اما اینکه کردستان عراق را بدون سند متهم کنیم چون مقامات دولت مرکزی با ما نزدیکی بیشتری دارند، فقط یک کار بچه گانه است. موصل جز اقلیم کردستان نبوده است که سران اقلیم و پیشمرگه بخواهند پاسخگو باشند. اگر من هم بودم پاسخی نمیدادم. کسانی باید پاسخگو باشند که دستور عقب نشینی داده اند، درست مثل رمادی. مطمئنا نه بارزانی و نه هیچ فرمانده پیشمرگه ای نمیتوانسته است که به ارتش عراق دستور عقب نشینی بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| ROMANIA |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اینکه داعش نه فقط از سوریه که از سوریه و اردن وارد عراق شده درش شکی نیست عزت الدوری و بعثیها هم همراهیشون میکردن اما این وسط اقلیم هم خوب از آب گل آلود ماهی گرفت در حقیقت حمله داعش به عراق تنها به نفع اقلیم شد با هماهنگی آمریکا و مصوبه کنگره آمریکا برای تاسیس کشور کردی
ناشناس
| GERMANY |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
خوب بهنفع اقلیم شد که شد. آقای مالکی میخواست خوابش نبره. هیچ کاری نکردن تا داعش به 20 کیلومتری بغداد رسید. اصلا کردها چرا باید جوابگوی سقوط موصل باشن درحالیکه موصل جز کردستان نیست. برن اول از مالکی شروع کنن. همونجا جواب همه سوالهاشون رو پیدا میکنن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
با احترام باید عرض کنم برعکس بوده. داعش در ابتدا با نام القاعده عراق دست پرورده عربستان بوده و منشا اصلی آن عربستان و پاکستان می باشد.
aref
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
12
8
مثل اینکه اربیل هم به نور مالکی هشدار داده بود که چنین مواردی داره تو موصل پیش میاد و اقای نوری مالکی به آقای بارزانی گفته بودند شما به فکر کردستان خودت باش!
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کاملا درسته. دقیقا این اتفاق افتاده. نه یک بار بلکه چند بار. بارزانی بعد از اینکه میبینه آقای مالکی به صورت مستقیم بی اعتنایی میکنه، از طریق شخصیتهای شیعه مثل احمد چلبی و همینطور از طریق سفارت کشورهای خارجی وضعیت موصل رو به مالکی میگه. ولی باز هم اثری نمیکنه. توجه کنید که این اتفاق یعنی سقوط موصل حداقل توی دو روز کامل میشه و ارتش عراق در طی این مدت هیچ تحرکی انجام نمیده. با اینکه ارتش عراق دارای نیروهای ویژه و نیروی هوایی هست. نکنه مسئولیت این هم با کردهاست!؟ با این متنهای آقای قانعی فرد چیزی درست نمیشه بولتن جان. الان طرف با یه سرچ ساده ته و توی قضیه رو راحت میفهمه.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
6
10
اخرش دودش تو چشم خودشون میره
ایران همیشه ایران میماند با امنیت پایدار
کردهاي عراق به خاطر مسئولین نالایقشان همیشه در رنج و عذاب بودند
چاه کن خودش ته چاهه
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اتفاقا به کوری چشم حسودان بهترین منطقه عراق کردستانه که خیلی از هموطن هامون اونجا کار میکنن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ان شاالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
7
6
ازوقتي كردستان به پيشروي در مناطق مورد مناقشه دست زده توطيه عليه كردستان زيادشده ومخصوصا ازطرف دولت عراق چراكردها حق دارند سرزمينهاي خودشون را پس بگيرند اما دولت مركزي عراق چشم ديدن توان كردستان راندارددر شنگال وكوباني وبسياري جاي ديگر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
7
7
ازوقتي كردستان به پيشروي در مناطق مورد مناقشه دست زده توطيه عليه كردستان زيادشده ومخصوصا ازطرف دولت عراق چراكردها حق دارند سرزمينهاي خودشون را پس بگيرند اما دولت مركزي عراق چشم ديدن توان كردستان راندارددر شنگال وكوباني وبسياري جاي ديگر
ناشناس
|
FINLAND
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
6
مطالبی سراسر بدون منبع. باید مشخص بشود که منبع مطلبتان، سایتهای فارس و .. است یا سایتهای معتبر.
hiva
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
4
5
خیلی جالبه اقلیمی که دولت عراق بودجه شو قطع میکنه حالابیاد داعش واون همه جنگجو بوجود بیاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علب ار شيراز
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
5
5
در اينكه اقلیم خواهان جدايي از عراقه شكي نيست سالهاست بدنبال جداييند منتها ايران تركيه وعراق و سوريه وجامعه جهاني روي خوش نشان نميدن داعش هم به انها كمك ميكنه با تضعيف سوريه و عراق ---اقايم كه روابط خوبي با غرب و اسراييل دارد وتكفيريهاً همه در جدول امريكا و صهيونيسم باري ميكنند --كمك به گروههاي تبشيري در كردسنان وحتي كردستان ايران از جمله كارههاي اينهاست -- خلاصه منطقه بزودي ارامش نخواهد يافت زيرا اميةيكا و صهيونيسم نميخواهند وتا حالا فقط ايران مانعشان شده ً
علب ار شيراز
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
3
5
در اينكه اقلیم خواهان جدايي از عراقه شكي نيست سالهاست بدنبال جداييند منتها ايران تركيه وعراق و سوريه وجامعه جهاني روي خوش نشان نميدن داعش هم به انها كمك ميكنه با تضعيف سوريه و عراق ---اقايم كه روابط خوبي با غرب و اسراييل دارد وتكفيريهاً همه در جدول امريكا و صهيونيسم باري ميكنند --كمك به گروههاي تبشيري در كردسنان وحتي كردستان ايران از جمله كارههاي اينهاست -- خلاصه منطقه بزودي ارامش نخواهد يافت زيرا اميةيكا و صهيونيسم نميخواهند وتا حالا فقط ايران مانعشان شده ً
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
داعش هم به آنها کمک میکند!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخ. گروه های تبشیری دیگه چیه!؟؟؟؟
ناشناس
| GERMANY |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
گروه های تبشیری دیگه چیه!؟؟؟؟

لابد گروههائیکه وقتی شیر بخورند تب میکنند درجه حرارت بدنشون میزنه بالا!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
7
4
من به کرد و عرب بودن عراقی ها کاری ندارم!
از نظر من همه اونها عراقی هستند!
و هیچ وقت دلم با عراق و عراقی صاف نمیشه!
از چیزی که مطمئن هستم اینه که: شکست عراق در برابر داعش حتمیه!
پاسخ جنایتکاران فقط جنایته!
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
شما اگه سواد داشتی اونها رو به یک چشم نمیدی. همین کردها در جنگ هشت ساله چندین لشکر عراق رو در کردستان عراق زمینگیر کردن و به اتهام همکاری با ایران و حضور نیروهای ایرانی در حلبچه، بمب شیمیای خوردن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
ناشناس 19:17 درگیری بین صدام و کردهای عراق به قبل از ازجنگ هشت ساله بر می گردد در ضمن شما به استناد کدوم منبع میگید که "چندین" لشکر عراق رو زمین گیر کرده بودند!!!
در ضمن ما در دوران جگ اسیر کرد عراقی کم نداشتیم!!!!
همچنین موضوع حمایت کردهای عراق از کومله و پژاک غیر قابل انکاره!!!
تعصب ما فقط رو نقشه ایران با آدمهای توش خلاصه میشه و لا غیر!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
برای ما فقط ایران و ایرانی مهم.
عراقی باید تاوان جنایات خود را بدهند.
مردم عراق حتی شهامت ایستادن در مقابل داعش را ندارند.
یکی از آزاده ها در خاطرات خود میگفت که بعد از اسارت ما را پشت کامیون می بستند و از شهرهای عراق عبور می دادند و مردم هم با ساز و آواز و قربانب کردن گاو و گوشفند از اونها پذیرایی می کردند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
دوست عزیز ستون فقرات داعش همان جنایتکاران بعثی هستند که دستشان علاوه بر آغشته بودن به خون ایرانیان به خون کردها و شیعیان این کشور نیز آغشته است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
دوست عزیز ناشناس اینکه ستون فقرات داعش بعثی هستند یا خیر زیاد مهم نیست مهم اینست که ما هنوز فراموش نکرده ایم که جلوی پای عروس صدام حسین (لعنت الله) پاسدار ایرانی سر بریدند!!
عراقینمی توانستند با صدام مقابله کنند!!چرا؟ چون افکار صدام حسین در نظر خیلی از عراقیها درست بود!!!
حالا هم در دام داعش افتاده اند و نمی توانند از خلاصی پیدا کنند!!!چرا؟ چون 0بعضي ازعراقی ها با این تفکر بزرگ شده اند!!
در واقع خود کرده را تدبیر نیست!!!
ناشناس
| GERMANY |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
برو بابا جمع کن جلوی عروس صدام سر بریدن. مدرکت رو بده اینجا رو تبدیل کردید به ... !؟
ناشناس
| GERMANY |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
شما هر وقت منابع اون اسرای کرد عراقی در جگ رو نشان دادی، ما هم ماجرای لشکرهای بعثی در شمال عراق رو نشون میدیم. البته اگه خودت هم بگردی پیدا میکنی. فکر کردی برای چی جنگ اصلا به استان های آذربایجان غربی و کردستان نرسید؟ به خاطر اینکه در خاک عراق همین کردها جلوی صدام رو گرفته بودن.
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
4
6
پراکندگی جمعیتی کردها در کشور ایران، عراق، ترکیه و سوریه .. کشور عزیزمان ایران با اتکا به دموکراسی و اهمیت دادن به هموطنان کرد و ایجاد همبستگی ملی سبب شده است که کردهای ایران چنین خواسته ای را نداشته باشند. در ترکیه مناطق کرد نشین تحت فشار و کنترل بالایی هستند. در سوریه به خاطر دوری این مناطق از حکومت مرکزی (دمشق) توجه زیادی به آن مناطق نشده است (مانند کوبانی). در عراق هم منطقه کردنشین به صورت فدرال اداره میشود. کسی نمی داند چه زمانی این تفکر در منطقه حاکم خواهد شد که بگوید جنگ دیگر بس است، بییاییم زندگی کنیم. زندگی کردن در کنار هم با تفاهم و درک متقابل از طرفین زیباست اما این زیبایی با جنگ به دست نخواهد آمد. از بحران یوگوسلاوی سابق درس بگیریم. اندیشمندان بسیاری در این کشورها هستند که با استفاده از امکانات نوین (شبکه های اجتماعی و ...) میتوانند در کمک به این امر نقش بسزایی را ایفا کنند. به امید روزی که همه بتوانند از زیباییهای زندگی متنعم شوند.
پاسخ ها
مینو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
دموکراسی در ایران!!!!!!!!!! میشه دموکراسی رو تعریف کنین
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
8
7
مسلما هیچ کس در عراق به اندازه آقای مالکی مفصر نیست که تظاهرات سنیها در عراق رو سرکوب کرد و باعش متشنج شدن اوضاع شد. داعش هم از این موقعیت سو استفاده کرد و مناطق زیادی رو به دست آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
این ناشناس از آلمان - دفتر بارزانی در تهران است که با فیلتر شکن حرف می زند و از مسعود بارزانی حمایت می کند !
ناشناس
| GERMANY |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
بشکن بشکنه بشکن... فیلترشکنه بشکن..برای بارزانی بشکن..برای ارزونی بشکن...برای گرونی بشکن من نمیکشنم..نشکن ..ما میشکونیمت بشکون.... ای قربونت فیلتر شکنو خوب اومدی بازم میخوای بشکنی؟
ناشناس
| GERMANY |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
شما هم دفتر داعش در انگلیس هستی احتمالا!
ناشناس
| GERMANY |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
از دفتر داعش در انگلیس چه خبر؟
Maryam
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
6
6
دمت گرم دوست عزيز همداني،،،،، دوست دارند ازهمه راهي گير بدن به اقليم و كوردها ،،اخه اين سوال ازبچه هم بپرسي ميدونه،،داعش باعث و بانيش خود مالكي و دوستان نزديكش بودند،،،وقتي هم كوردستان حرف از خود مختاري زد سر داعش و به طرف كوردستان كردند،،،
علي از شيراز
|
UNITED STATES
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
4
4
ناشناس ١١٠٣گرامي: گر وههاي تکغيرى تا حال کمترين دردسري عليه منافع اسراىيل و غرب نداشته اند ۲- تضعيف سوريه و عراق يعني تضعيف محور مقاومت و تقويت محور اسراىيل و غربى وهابي ۳- اقليم هم روابط خوبي با اسراىيل و غرب دارد۴.مٽبت و منفي کني معلوم ميشه ۵. گروههاي تبشيري بدنبال مسيحي کردن هستند مٽل گليساهاي خانگي و غيره و تو اقليم ازادانه فعاليت ميکنند . مسيحي کردن کردستان از اهداف بلند مدت غربه.
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
3
5
مینو خانم
مطمئن هستم که بهتر از هر کسی میتوانی دموکراسی را تعریف کنی. همانطور که میدانی دموکراسی روشی است علمی و قانونی برای انتخاب کارگزاران از میان مردم. در ایران ابزارهای دموکراسی (قوانین، احزاب و ...) وجود دارد. ایجاد و اجرای دموکراسی سبب ایجاد احساس سهیم بودن در حکومت در بین مردم خواهد شد. البته درست است که این احساس در میان مردم ما قدری کمرنگ است و این نیز دلایل دیگری دارد. صحبت از اجرای دقیق قوانین است که بایستی برای همه یکسان باشد و این قانون گریزی ها که می بینیم نتیجۀ عدم اجرا و یا خلاء در بعضی قوانین است. نهادینه شدن عمل به قانون هم یک شبه صورت نمی گیرد و زمان می خواهد و چه خوب که این زمان را خودمان کوتاهتر کنیم یعنی خودمان با اجرا و عمل به قوانین اجتماعی (هر چند در ظاهر کوچک اما مؤثر در زندگی اجتماعی) آن را نهادینه کنیم. این بستر هنوز در کشورهای در حال درگیری با داعش به طور کامل نهادینه نشده است. به این معنی که درست است که در عراق و سوریه انتخابات انجام گرفت لذا احساس مشارکت در میان اقلیت و یا اکثریت قومی و یا دینی در این کشورها به طور کامل به وجود نیامده است که اگر اینگونه بود دیگر افرادی در این کشورها برای رسیدن به اهداف خود (حتی رسیدن به حکومت) نیازی به شروع جنگ و جنایت نمی دیدند. در این جا منظور من مغزهای پوسیدۀ سران داعش نیست بلکه آن دسته از مردمی است که با این گروه ها همکاری می کنند به این امید که به نتایج دلخواه خود برسند.
پاسخ ها
هوشنگ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
در ایران هم دموکراسی (قوانین، احزاب و ...) وجود دارد؟؟!!!!! ظاهرا یا هنوز مفهوم دموکراسی را درک نکرده اید یا تو ایران زندگی نمی کنید. یا شاید زندگی میکنید اما با مردم عادی برخوردی نداشته اید. به خصوص در مورد مردم مناطق محروم و دور افتاده از مرکز ایران.
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
3
3
جناب آقای هوشنگ
اگر دقت بفرمایید من هم نوشته ام که «اجرای دموکراسی سبب ایجاد احساس سهیم بودن در حکومت در بین مردم خواهد شد. البته درست است که این احساس در میان مردم ما قدری کمرنگ است و این نیز دلایل دیگری دارد.» آیا شما این نظر را دارید که ما میتوانیم به صورت فوری و آنی از نتایج کامل یک روش اجرایی (دموکراسی) به همان میزان که کشورهایی با سابقۀ چندین دهه تجربه در شیوۀ اجرای آن دارند بهره مند شویم. البته دموکراسی نیاز به تمرین دارد و ما در حال تمرین آن هستیم. نقاط قوت و ضعف دموکراسی در طول زمان برایمان آشکارتر خواهد شد. مطمئن باشید که روند استقرار دموکراسی بستگی به خود مردم دارد. سوء استفاده برخی از مدیران از مناصبی که به واسطه همین قوانین به دست آورده اند نباید باعث نفی اصل وجود دموکراسی (هرچند ضعیف و نوپا) در اذهان شود. مهم حضور مردم در روند استقرار دموکراسی است. زمان همه چیز را حل خواهد کرد و آینده ای روشن در پیش خواهد بود اگر همۀ مردم از جمله نخبگان و دانشگاهیان در انجام این امر فعالیت بیشتری انجام دهند.
و اما نکتۀ دیگر این که هیچ کس نمی تواند دموکراسی را صادر و یا وارد کند مگر این که احساس نیاز به آن به وجود آید.
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
3
3
داعش نه کرد نه شیعه داعش عرب سنی داعش کرد سنی نیست عرب سنی القاعده هم همینطوربود البته کسانیکه داعش وایجاد کردن اینبار با تاسیس داعش خیلی زیرکانه تونستن طرفهای دیگه ای مثل کردها و شیعیان رو هم به جون هم بندازن نه شیعیان مقصر در ایجاد داعش بودن و نه کردها چون داعش متشکل از عرب سنی و حامیان صدام ،که بینشون نه شیعیانن و نه کردها البته در عراق نه در سوریه ،در سوریه وضع با عراق فرق میکنه . ایجاد داعش با اونها بود منتها این دو طیف با اختلافاتشون به پیشروی داعش کمک کردن موسس داعش همونایی بودن که موسس القاعده بودن با این تفاوت که در عراق امثال عزت الدوری معاون صدام هم که انصافا موثر بود درپیروزیهای الانبار همراه داعش بودن و موفقیت داعش در عراق بیشتر بخاطر وجود مهره های کلیدی مثل عزت الدوری و مهمتر از اون عراقیهای خواهان بازگشت بعث عراق و عزت الدوری به قدرت بودند بود حتی اختلافات دو طرف کرد و شیعه هم نمی تونست باعث این اندازه پیشروی داعش بشه .........................
hiva
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
11
2
کردها حتی سلاح برای مبارزه باداعش ندارند چرابه ترکیه که چپ وراست به داعش کمک میکنه چیزی نمیگین چرا به نوری مالکی که دنبال دیکتاتوری بود چیزی نمیگین کردها تو 4 کشورهستند وخواهان صلح ودموکراسین وچون هیچ کشوری دمکراسی نداره کردها هم حقوقشون ضایع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| ROMANIA |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
کردها سلاح ندارن ؟کشور کردی مدعی شما دموکراسی داره ؟ دموکراسی داره که ساکنان عرب تل ابیض رو گروههای کردی به منازلشون راه نمیدن ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
کلا همه مقصرن الا کردها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
آقای ناشناس چرا چشم بسته به تریبون اردوغان تبدیل شدی. اخباز مبنی بر اذیت و آزار اعراب و ترکمن های منطقه توسط کردها دروغ محظه. این دروغیه که ترکیه درست کرده چون با خروج داعش از این شهر بدجوری حالش گرفته شده. من نمیدونم چرا بعضی ها تو ایران نسبت به ترکیه احساس دین دارند واقعاً چطور روتون میشه خودتون رو ایرانی بدونید. یکم تو اینترنت سرچ کنی خوب دستت میاد واقعیت چیه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
اولا من آقا نیستم ثانیا زبان اردوغان نیستم حقیقته فیلمش و ببین بعد اظهار فضل کن ضمنا من ترک نیستم هیچ احساس دینی هم نسبت به اردوغان نوکر غرب ندارم همونطور که نسبت به بارزانی نوکر غرب ندارم که شما داری خودت چی خودت و ایرانی میدونی که اینجوری سینه سپر میکنی برای بارزانی برو تو اینترنت سرچ کن که حداقل تو ماه رمضون به اردوغانی که دستش به خون مردم سوریه آغشته است تهمت نزنی
hiva
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
7
3
دوستانی که به من منفی دادتد لطف کنند یه سربه مناطق همین کردنشین ایران خودمون بزنن انگار ازکره جنوبی اومدن کره شمالی البته اگه وجدان داشته باشن تو سوریه و ترکیه هم وضعیتشون مشخصه تاچن سال پیش فاشیستهای ترک بهشون ترک کوهی میگفتن یا سوریه بهشون شناسنامه نمیدادوصدام جنایتکارم که همه میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
تو ایرانم که مظلومین کره شمالی اونجا شما هم تشریف بیار جایی که من زندگی میکنم بعد از کره جنوبی حرف بزن شما فقط رو تعصب نژادی حرف میزنی بخاطر همین اون دوستانی که میگی بهت منفی دادن خداروشکر تو ایران که به کردها هم شناسنامه میدادن هم مثل آتاتورک در ترکیه و صدام در عراق قتل عامشون نکردن مشکل ایران مشکل رسیدگی به سایر کشورها سوء مدیریت بوده که من و شما اینجوری زندگی میکنیم شما هم یه سر تشریف ببر خراسان جنوبی بعد بیا ناسیونالیستانه حرف بزن..
hiva
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
8
2
اولا تل ابض اسم اصلیش گری سپی و قبل از عرب سازی توسط حزب بعث کرد بودن دوما کردهای سوریه باداعش مبارزه کرده وساکنان شهرچه عرب وکرد فرارکردند ترکیه سوما شما اگه به عدالت اسلامی عقیده داری تو کدوم کشور کردها حقوقشون داده میشه بفرما ناشناس خان؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
2
8
جناب هوشنگ و خانم مینو، در ایران نقایصی وجود دارد اما در همین مورد کردها در مقایسه 4 منطقه کرد نشین واقعا کردهای ایران زندگی شاهانه و خوش و خرمی دارند. در عراق و سوریه که در جنگ اند در ترکیه نیز با یک فاشیسم روبرو هستند و تنها در ایران در آرامش زندگی می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
و ایضا شما جناب هیوا. قدر نعمت و عافیت رو بدونید. هیچ جا خاک پاک ایران نمیشه
ناشناس
| GERMANY |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
آره. این ناشناس راست میگه. به خاطر همین زندگی شاهانه است که کردهای ایرانی کولبری میکنن، برای کارگری به کردستان عراق میرن و ... . آرامش از نظر شما یعنی فقط اینکه جنگ نباشه. نه خیر جانم. آرامش سیاسی داریم، آرامش شغلی داریم، آرامش اقتصادی داریم و ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
حالا تو نمیخواد از آلمان از آرامش بگی آرامش شغلی برای کی هست؟ اگه بود چند میلیون بیکار نداشتیم
Maryam
|
-
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
6
4
كوردهاي ايران درارامشند؟بايد اين سوال و ازخودشان پرسيد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
کردهای غیرتمند ایرانی دیگر بهیچ وجهی گول تفرقه گران رو نمی خورند از منفی های شما و مثبتهایی که ناشناس بالایی راحت میشه فهمید.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
3
3
دقیقا" این متن داره درست میگه!! راست میگن منظورشون اینه که نخست وزیر با کفایت قبلی عراق و امیران و سرداران و سرلشکران با شهامت و تا بن دندان مسلح و مجهز با جدیدترین تجهیزات نظامی عراقی، زمان و وقت فرارشونو با لباس زنونه به پیشمرگه ها ی بدون سلاح اطلاع دادند ولی پیشمرگها سر موقع نرفتند و موصل انبار تکریت و حتی 15 کیلومتری بغداد بعلاوه 80 درصدی خاک سوریه دست داعش افتاد. به همین راحتی تقصر کردا بود !!!!!!!!!!
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین